Dlaczego warto dbać o profesjonalny wizerunek w biznesie? – porada Trenera HILLWAY

Profesjonalny wizerunek w biznesie, etykieta biznesowa HILLWAY szkolenia biznesowe i doradztwo dla firmCzy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego inni choć z mniejszą wiedzą i doświadczeniem odnosili większe sukcesy zawodowe od biznesmenów z dużymi umiejętnościami? Otóż zdecydowanie mógł im pomóc profesjonalny wizerunek biznesowy.

POJEDYNEK  NIXON’A  Z  KENNEDY’M – CZYLI  JAK  WIZERUNEK  WPŁYWA  NA  ODBIÓR  W  POLITYCE  I  BIZNESIE?

Jako przykład podam tu przełomową, bo pierwszy raz nadawaną na żywo w telewizji, debatę kandydatów na urząd prezydencki Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. Debata odbyła się 26 września 1960 roku, a jej uczestnikami byli – ówczesny wiceprezydent USA Richard Nixon oraz senator John F. Kennedy.

Richard Nixon posiadał zdecydowanie bogatszą wiedzę polityczną i doświadczenie piastując urząd wiceprezydenta. Osoby słuchające debaty w radio uznały, że wygrał ją Nixon, ale tego dnia zdecydowana większość społeczeństwa USA, zainteresowana wyborami prezydenckimi, oglądała debatę w telewizji i według telewidzów zwycięzcą był Kennedy. Co mogło wpłynąć na tak rozbieżne oceny? Otóż słuchacze radia swoją ocenę opierali tylko na wypowiedziach, a oglądający telewizję mogli jeszcze obserwować kontrkandydatów.

Tego dnia wiceprezydent Nixon był przeziębiony, pocił się i nie pozwolił sobie zrobić makijażu przed wejściem na wizję, co mogło choć częściowo zatuszować niedostatki jego formy, natomiast John Kennedy, był wypoczęty, lekko opalony, uśmiechnięty i świetnie ubrany, to wszystko dodawało mu pewności siebie. Prezentował się profesjonalnie, wzbudzał zaufanie i był wiarygodny. W biznesie jest podobnie.

CO  NAM  DAJE  PROFESJONALNY  WYGLĄD?

Profesjonalny wygląd powoduje, że nasz rozmówca utożsamia z nami naszą firmę i naszą ofertę. Naszym wyglądem, strojem, postawą możemy wzmocnić siłę przekazu. Nasza oferta może wydać się bardziej profesjonalna, innowacyjna i konkurencyjna, a rozmówca potraktuje nas z pełną powagą, szacunkiem i zainteresowaniem.


sprzedaż - szkolenia i doradztwo dla firm Hillway Zadbaj o swój wizerunek już teraz – zobacz co możesz zrobić lepiej? Skonsultuj się z naszym ekspertem na szkoleniu!

Gwarancja satysfakcji!


PROFESJONALNY WIZERUNEK  BIZNESOWY, A  BRANŻA  KTÓRĄ  REPREZENTUJĘ?

Oczywiście reprezentując różne branże możemy sobie pozwolić na mniej lub więcej luzu czy ekstrawagancji w stroju. U osób pracujących w reklamie elementy nonszalanckie są wręcz wskazane, ponieważ mogą świadczyć o kreatywności.

Profesjonalny wizerunek biznesowy, to przede wszystkim nienaganny, zadbany wygląd, na który składa się:

  • strój,
  • wypoczęta i zadbana twarz (panowie ogoleni, a panie z naturalnym makijażem),
  • zadbane dłonie i paznokcie – panowie krótko obcięte, a panie o maksymalnej długości do 3 mm powyżej opuszek palca, umalowane lakierem w kolorze naturalnym w jasnych odcieniach, a jeśli lakier ciemny, to bordo lub brąz.

Niedozwolone są wszelkiego rodzaju ozdoby lub wzory na paznokciach.

STRÓJ  W  BUDOWANIU  WIZERUNKU  BIZNESOWEGO – CZYLI  JAKIE  SĄ PODSTAWOWE  ZASADY  DRESS  CODE?

Ubiór musi być odpowiednio dobrany do:

  • zawodu jaki wykonujemy,
  • do stanowiska jakie zajmujemy,
  • okoliczności spotkania,
  • pory dnia.
KREOWANIE  WIZERUNKU – JAKI  KOLOR  STROJU  WYBRAĆ,  BY  WYGLĄDAĆ  PROFESJONALNIE  W  BIZNESIE?

Kreowanie i budowanie wizerunku biznesowego, dress code i etykieta biznesowa szkolenia biznesowe HILLWAYNa czym polega kreowanie profesjonalnego wizerunku w biznesie? Na pewno jest to wybór przede wszystkim odpowiedniego stroju i stosowanie prostych podstawowych zasad dress code. W stroju, w którym będziemy prowadzić rozmowy biznesowe z kontrahentem dopuszczalne są maksymalnie dwa wzory i trzy kolory.

Zarówno dla mężczyzn jak i dla kobiet kolorami wzbudzającymi szacunek i zaufanie są granat i szary.

Granat w kulturze francuskiej uznawany za najbardziej elegancki kolor, świetnie sprawdza się w zestawieniu z białym, błękitem i beżem, natomiast szary, to kolor, który nie stanowi konkurencji dla innych części garderoby, a jest jej idealnym tłem.

Kreowanie własnego profesjonalnego wizerunku to odpowiedni dobór stroju.  Mężczyźni powinni ubierać ciemniejszy garnitur, jaśniejszy krawat i koszulę w najjaśniejszym kolorze. Koszula biała powinna być zakładana na najważniejsze spotkania. Należy w codziennym dress code unikać zestawień czarny garnitur i biała koszula, są zbyt oczywiste. Czarny garnitur powinien być zarezerwowany na wieczór.

Umiar w kolorach dotyczy również pań. Kobieta w stroju o stonowanej kolorystyce jest wiarygodna, profesjonalna i wzbudza szacunek.

Dlaczego warto więc kreować i budować profesjonalny wizerunek?

Pamiętajmy – orły są szare, a papugi pstre. W biznesie chyba każdy chciałby być orłem.
Autor:

AGNIESZKA NOWICKA trener HILLWAY szkolenia biznesowe i doradztwo dla firmAgnieszka Nowickapasjonatka zagadnień związanych z profesjonalnym wizerunkiem, savoir-vivrem i etykietą biznesową, Trener Biznesu HILLWAY prowadząca szkolenie Profesjonalny wizerunek biznesowy

 

 

Data publikacji: 07.05.2014