Finanse dla niefinansistów – dane finansowe w skutecznym zarządzaniu przedsiębiorstwem
Celem szkolenia jest poznanie przez uczestników skomplikowanych zagadnień rachunkowości i finansów. Po warsztacie Finanse dla niefinansistów – dane finansowe w skutecznym zarządzaniu przedsiębiorstwem uczestnicy znają/potrafią m.in.:
- istotę i strukturę sprawozdań finansowych,
- zależność pomiędzy codziennymi zdarzeniami gospodarczymi a sprawozdaniami finansowymi,
- czytać sprawozdania finansowe i wyciągać z nich wnioski,
- sporządzać plany finansowe krótko- i długoterminowe,
- narzędzia służące ocenie opłacalności planów inwestycyjnych,
- podstawowe zasady i miary ryzyka planowanych przedsięwzięć biznesowych,
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
- przedsiębiorców,
- pracowników małych i średnich firm,
- pracowników działów technicznych przedsiębiorstwa,
- pracowników uczestniczących w procesie planowania lub budżetowania,
- osób sporządzających lub oceniających wnioski o fundusze unijne,
- innych osób zainteresowanych poznaniem zagadnień rachunkowości i finansów.
- dla odbiorców zewnętrznych
- dla zarządu i kadry dyrektorskiej
Istota podstawowych kategorii finansowych:
- przychody, koszty
- aktywa, pasywa
- wpływy, wydatki
Podstawowe zasady rachunkowości finansowej, czyli reguły rządzące procesem sporządzania sprawozdań finansowych.
Rachunek zysków i strat – sprawozdanie objaśniające rentowność działalności przedsiębiorstwa:
- istota i struktura rachunku zysków i strat
- poziomy i obszary działalności przedsiębiorstwa
- warianty rachunku zysków i strat
Zasady klasyfikacji i ewidencji kosztów dla potrzeb sprawozdawczości finansowej i zarządzania:
- koszty w układzie rodzajowym, przedmiotowym i podmiotowym
- koszty bezpośrednie i pośrednie
- koszty stałe i zmienne
- koszty(wytworzenia) produktu i koszty okresu
Bilans – raport objaśniający sytuację majątkową i finansową przedsiębiorstwa:
- istota i struktura sprawozdania
- zasady klasyfikacji aktywów i pasywów
- istota i zawartość poszczególnych pozycji bilansu
- zasady wyceny składników bilansu
Rachunek przepływów pieniężnych – sprawozdanie objaśniające pieniężne wyniki działalności przedsiębiorstwa:
- istota i struktura sprawozdania
- obszary działalności czyli źródła generowania gotówki i kierunki jej wykorzystania
- metody sporządzania sprawozdania
Analiza bieżącej sytuacji finansowej przedsiębiorstwa oraz podstawy krótkoterminowego i długoterminowego planowania finansowego Ocena kondycji finansowej przedsiębiorstwa na podstawie sprawozdań finansowych:
- analiza struktury i dynamiki sprawozdań finansowych – ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
- pogłębiona ocena sytuacji finansowej na podstawie analizy
– płynności (kapitał pracujący, zaopatrzenie na dodatkowe środki pieniężne)
– rentowność – ale czego ?
– efektywności wykorzystywania majątku
– struktury finansowania i jej konsekwencje dla przedsiębiorstwa
– piramidy Du’Pointa – narzędzie kompleksowej analizy finansowej
- stopień zadłużenia przedsiębiorstwa a dźwignia finansowa, czyli kiedy opłaci się korzystać z długu zewnętrznego
Krótkoterminowe planowanie finansowe i ocena zapotrzebowania na dodatkowe środki finansowe z wykorzystaniem:
- metody procentu od sprzedaży
- analizy struktury i analizy wskaźnikowej sprawozdań finansowych
Długoterminowe planowanie finansowe i ocena opłacalności projektów inwestycyjnych:
- założenia przy tworzeniu długoterminowych planów finansowych:
– czas
– przepływy pieniężne
– koszt pieniądza, czyli stopa dyskontowa
- zmiana wartości pieniądza w czasie:
– porównywalność przepływów pieniężnych w długim czasie
– wartość bieżąca przepływów pieniężnych
- kryteria oceny projektów inwestycyjnych:
– okres zwrotu (PI)
– wartość bieżąca netto (NPV)
– wewnętrzna stopa (IRR)
- ocena ryzyka projektu (ryzyka operacyjne i finansowe):
– analiza wrażliwości
– analiza scenariuszowa
Podsumowanie i zakończenie.
Katarzyna Frączkowska jest ekspertem w dziedzinie finansów, controllingu i zarządzania nowoczesną organizacją.
Na co dzień pełni funkcję Dyrektora Finansowego i Prokurenta w firmie FIMA Polska, firmie ekspercko specjalizującej się w integracji nowoczesnej infrastruktury technicznej. W swojej pracy biegle posługuje się językiem polskim, angielskim i niemieckim.
Katarzyna jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej ze specjalizacją Controlling i rachunkowość menedżerska oraz CEMS MIM – programu Międzynarodowych Menedżerskich Studiów Magisterskich. Posiada prestiżowy tytuł ACCA (Association of Chartered Certified Accountants), który należy do najbardziej cenionych kwalifikacji zawodowych w międzynarodowym środowisku biznesowym; jak również tytuł Executive MBA zdobyty na Akademii Leona Koźmińskiego. Jest również absolwentką podyplomowych studiów z Prawa Podatkowego oraz Metod wycen spółek kapitałowych. Jest w trakcie zdobywania uprawnień Biegłego Rewidenta.
Katarzyna posiada kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze finansów i controllingu z doświadczeniem w branżach produkcyjnej, handlowej, usługowej oraz telekomunikacji, z czego 10 lat na stanowisku osoby zarządzającej. Swoje doświadczenia zawodowe zdobywała zarówno w kraju, jak i za granicą odbywając staże i pracując w takich firmach jak: Henkel KgaA, Dusseldorf, Niemcy, KGD Consulting, PPL ,,Porty Lotnicze”, Agros Nowa, Makton, Netia (przed przejęciem Crowley Data Poland) i od 2013 roku w FIMA Polska.
Bardzo dobrze zna IFRS, biegle porusza się w systemach ERP: SAP, CDN XL, JD EDWARDS, EURECA, GP Enterprise.
Ma sukcesy w koordynowaniu procesów due dilligence, jak również integracji finansowych ze spółką matką.
Jej pasją jest sport (bieganie, wspinaczka Via Ferraty), podróże i góry –zdobyła m.in. szczyty Jabal Toubkal w Maroku 4 167 m. n.p.m oraz Arrarat 5 165 m. n.p.m w Turcji.
Katarzyna jest dziś na etapie, w którym chce dzielić się swoją wiedzą z innymi jako Trener i Konsultant, w ramach rozwoju kompetencji z zakresu przekazywania wiedzy i rozwoju innych uczestniczyła w programie „Lider na fali czyli kurs na coaching” oraz ZEN Coaching, gdzie zdobyła dyplom ZEN Coacha.
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania w Twojej firmie, Twoim dziale?
E-mail: info@hillway.pl Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.