Łukasz Starzyński – trener biznesu, konsultant ds. sprzedaży i rozwoju firm

Trener Biznesu, konsultant sprzedaży, menedżer z 15-letnim doświadczeniem w obszarze sprzedaży. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji, podyplomowych studiów menedżerskich „Nowoczesne Zarządzania Kadrami” oraz szkoły Trenerów Biznesu wrocławskiego Moderatora. Specjalizuje się w szkoleniach z obszaru szeroko pojętych kompetencji miękkich. Prywatnie interesuje się komunikacją interpersonalną, kulinariami i uczy jazdy na nartach.

Jako konsultant biznesu wspiera rozwój i zmiany w MiŚP. Prowadzi mentoring menedżerski i sprzedażowy dzieląc się doświadczeniem z menedżerami niższego i średniego szczebla oraz pracownikami obszaru obsługi klienta.

Swoją karierę zawodową zaczynał w 1994 roku od stanowiska handlowca i doradcy klienta, gdzie jego obowiązki związane były ze sprzedażą oraz obsługą posprzedażową.  Przez 8 lat pracował m.in. dla Radia Zet, Lambda Wrocław, Wydawnictwa Prawniczego LexisNexis.

Od 2002 roku zajmował stanowiska menedżerskie związane z zarządzaniem zespołami sprzedażowymi m.in. Wydawnictwo C.H. Beck, Polski Dom Kredytowy Sp. z o.o. i Żagiel SA gdzie odpowiadał za zarządzanie ogólnopolskim kanałem sprzedaży.  W trakcie swojej pracy związanej z zarządzaniem sprzedażą zajmował się rekrutacją pracowników na stanowiska: przedstawicieli handlowych, doradców klienta, kierowników zespołów i placówek sprzedażowych;  planowanie i delegowanie zadań, opracowywanie strategii sprzedażowej, zarządzanie operacyjne zespołami sprzedażowym i placówkami sprzedażowymi, motywowanie i coaching pracowników, badanie potrzeb szkoleniowych, rozwój sieci sprzedaży (nowe oddziały), decyzje kadrowe, odpowiedzialność za wyniki zespołu, oddziału, regionu, monitorowanie i kontrola polityki kasowej placówek finansowych, współtworzenie i wdrażanie narzędzi marketingowych.

Dziś jako konsultant biznesu i trener kompetencji miękkich realizuje projekty, które przede wszystkim pozwalają mu dzielić się wiedzą i swoimi doświadczeniami. Z sukcesami realizuje projekty doradcze związane z rozwojem firm. W jednym z jego projektów dotyczących  wdrożenia nowego systemu prowizyjnego zaobserwowano następujące efekty:

  • 15% wzrost realizacji zadań sprzedażowych zespołu- plan marżowy
  • ponad 30% wzrost wysokości prowizji wypłacanej pracownikom realizujących plany sprzedażowe
  • poprawa świadomości pracowników w zakresie wpływu wyników pracy na poziom osiąganego wynagrodzenia
  • brak wzrostu kosztów funduszu płac
  • znaczący wzrost oceny badania tajemniczego klienta – średnio ok. 30%.