Marzena Sawicka dla Gazety Wyborczej ,,Tymczasowo, a potem na stałe” 30.08.2010

Gazeta WyborczaW Gazecie Wyborczej z 30.08.2010 ukazał się reportaż z eksperckimi wypowiedziami Marzeny Sawickiej – obecnej Dyrektor Zarządzającej HILLWAY Training & Consulting.

Marek Wiśniewski, Gazeta Wyborcza ,,Tymczasowo, a potem na stałe” 30.08.2010

Praca tymczasowa to nie tylko możliwość zarabiania w oczekiwaniu na stałe zajęcie. Dzięki niej można poprawić szanse na rynku pracy i podnieść kwalifikacje. Dla niektórych to przepustka do etatu

Wiele osób współpracuje z agencjami pracy tymczasowej, które wynajmują zatrudnianych przez siebie ludzi klientom. Inni znajdują miejsce w firmach poszukujących pracownika na zastępstwo. W obu przypadkach strony podpisują terminowe umowy i nie rozmawia się w ogóle o pracy na czas nieokreślony. Co zrobić, aby okres pracy tymczasowej nie był tylko mało znaczącym epizodem, którego nie warto wpisywać do CV?

,,Praca tymczasowa to często możliwość odbycia szkoleń. Jeśli mamy wybór, to lepsze będą prace, które nie ograniczają się do najprostszych czynności. Zamiast przenosić paczki lub rozdawać ulotki, lepiej wybrać np. telemarketing. Telemarketer, który prowadzi sprzedaż lub umawia spotkania, musi dysponować wiedzą o produkcie i cechować się umiejętnościami sprzedażowymi. Nawet jeśli zostanie zatrudniony na krótko, to i tak zostanie przeszkolony.- Telemarketer w dobrym call center może liczyć na gruntowne szkolenie z obsługi klienta i sprzedaży – mówi Marzena Sawicka, dyrektor zarządzający spółki zajmującej się szkoleniem pracowników call center. „– Porządne szkolenie kandydata trwa czasem dwa tygodnie.(…)

(…) Osoba, która kończy współpracę z agencją pracy tymczasowej, może otrzymać pisemne referencje – mówi. – Praca tymczasowa to często nasze „5 minut”, by się pokazać, zwłaszcza jeśli ktoś dopiero zaczyna drogę zawodową. Wiele rekrutacji nam tego nie daje, bo kończy się na odrzuceniu CV z powodu braku doświadczenia, na rozmowie kwalifikacyjnej lub testach – podsumowuje Marzena Sawicka.

Zapraszamy do zapoznania się z całym reportażem.

Czytaj dalej ……artykuł ,,Tymczasowo, a potem na stałe”

***

Marzena Sawicka od lutego 2011 współtworzy firmę HILLWAY Training & Consulting. Do lutego 2011 jako Dyrektor Zarządzający i Pełnomocnik Zarządu zajmowała się zarządzaniem spółką szkoleniowo-doradczą Communication One Consulting oraz wsparciem realizowanych projektów szkoleniowych i consultingowych w obszarze call center i customer care.