KPI – Kluczowe Wskaźniki Efektywności, czyli jak skutecznie mierzyć efektywność?

KPI - szkolenie - HILLWAY„Czego nie można mierzyć, tym nie można zarządzać.”
R. S. Kaplan i D. P. Norton

W powyższym twierdzeniu jest dużo prawdy i dlatego bardzo przydatnym  narzędziem do efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem są KPI (Key Performance Indicators, kluczowe wskaźniki efektywności, kluczowe wskaźniki działania), które powinny objąć całe przedsiębiorstwo, a nie tylko obszar finansowy. Są one jednocześnie bardzo praktycznym narzędziem kontrolingu, tak strategicznego, jak i operacyjnego.

KPI – to wybrana kompozycja wskaźników, odnosząca do kompleksowego pomiaru bieżącej działalności organizacji i jej wyników (Performance Management). Istota KPI polega na wybraniu najważniejszych wskaźników, tak aby pomóc w podejmowaniu decyzji strategicznych w najważniejszych obszarach organizacji. Oczywiście istota nie polega na próbie mierzenia wszystkiego, ale w potwierdzeniu zgodności wysiłków firmy z jej kierunkiem strategicznym. Wybór KPI odbywa się na etapie określania kluczowych obszarów i celów strategicznych firmy. W organizacjach osoby odpowiedzialne za przygotowanie systemu oceny wyników często wpadają w pułapki nadmiaru informacji – identyfikują wszystkie działania, które łatwo jest zdobyć, a w kolejnym kroku zbierają i kontrolują wszystkie dane dotyczące tych działań, a które łatwo zmierzyć. Szkolenie te ma pomóc w odpowiednim doborze parametrów do oceny, a także umiejętnej selekcji danych niezbędnych do rozliczenia celów.

Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!

GRUPA DOCELOWA
Szkolenie KPI – Kluczowe Wskaźniki Efektywności, czyli jak skutecznie mierzyć efektywność? przeznaczone jest dla pracowników firm, które szukają skutecznych metod połączenia wypracowanej  strategii z działaniami operacyjnymi. Wiedza uzyskana podczas szkolenia będzie dodatkowym wsparciem dla tych,  którzy pracują i udoskonalają system zarządzania przez cele lub są na etapie jego tworzenia. Szkolenie KPI – Kluczowe Wskaźniki Efektywności, czyli jak skutecznie mierzyć efektywność? rozwija kompetencje związane z budowaniem, wdrożeniem i stosowaniem systemu KPI. Szkolenie dedykowane jest dla wszystkich osób, które chcą poznać metodykę tworzenia i wdrażania wskaźników dla podejmowania skutecznych decyzji w procesie zarządzania przez cele (Performance Management).

Szkolenie zalecane jest także dla pracowników PMO – Project Management Office, aby mogli służyć wsparciem w projektach, dla których takie biuro powołano.

PROGRAM SZKOLENIA
Ukierunkowanie na wyniki w realizacji strategii firmy:

  • Od diagnozy do strategii – planowanie strategiczne,
  • Idea modelu zarządzania wynikami przedsiębiorstwa,
  • Mapa strategiczna organizacji,
  • Miejsce KPI w zarządzaniu celami firmy,
  • Rodzaje KPI,
  • Pomiar efektywności organizacji – najlepsze praktyki Performance Management,

Koncepcja wdrożenia KPI:

  • Definicja i charakterystyka KPI,
  • Wykorzystanie KPI w podejmowaniu decyzji biznesowych,
  • Przygotowanie środowiska do wdrożenia KPI,
  • Tożsamość, wartości, wizja, misja – podstawy do koncepcji KPI,
  • Kluczowe czynniki sukcesu organizacji,
  • Połączenie miar aktywności z realizacją celów,
  • Założenia wdrożenia systemu KPI,

Przygotowanie do wdrożenia KPI:

  • Harmonogram wdrożenia systemu KPI,
  • Przygotowanie zespołu projektowego do wdrożenia KPI,
  • Koncepcja KPI w kulturze organizacyjnej,

Przygotowanie do pracy z systemem KPI:

  • Zidentyfikowanie krytycznych czynników sukcesu,
  • Zasady wyboru KPI na poziomie organizacji i zespołów, koncepcja bottom-up i top down,
  • Wybór głównych aktywności do pomiaru KPI,
  • Przygotowanie bazy mierników,
  • Stworzenie narzędzi do monitorowania wykonania,
  • Przygotowanie koncepcji systemu raportowania,
  • Przykłady mierników KPI,
  • Kontrola i działania korygujące w realizacji celów indywidualnych i zespołowych.

Monitoring i rozliczanie realizacji wskaźników.

Przykłady dobrych praktyk.

  

TRENER PROWADZĄCY
KATARZYNA  FRĄCZKOWSKA – TRENER FINANSÓW, ZARZĄDZANIA, MANAGER

Katarzyna Frączkowska jest ekspertem w dziedzinie finansów, controllingu  i zarządzania nowoczesną organizacją.
Na co dzień pełni funkcję Dyrektora Finansowego i Prokurenta w firmie FIMA Polska, firmie ekspercko specjalizującej się w integracji nowoczesnej infrastruktury technicznej. W swojej pracy biegle posługuje się językiem polskim, angielskim i niemieckim.

Katarzyna jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej ze specjalizacją Controlling i rachunkowość menedżerska oraz CEMS MIM – programu Międzynarodowych Menedżerskich Studiów Magisterskich. Posiada prestiżowy tytuł ACCA (Association of Chartered Certified Accountants), który należy do najbardziej cenionych kwalifikacji zawodowych w międzynarodowym środowisku biznesowym; jak również tytuł Executive MBA zdobyty na Akademii Leona Koźmińskiego. Jest również absolwentką podyplomowych studiów z Prawa Podatkowego oraz Metod wycen spółek kapitałowych. Jest w trakcie zdobywania uprawnień Biegłego Rewidenta.

Katarzyna posiada kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze finansów i controllingu z doświadczeniem w branżach produkcyjnej, handlowej, usługowej oraz telekomunikacji, z czego 10 lat na stanowisku osoby zarządzającej. Swoje doświadczenia zawodowe zdobywała zarówno w kraju, jak i za granicą odbywając staże i pracując w takich firmach jak: Henkel KgaA, Dusseldorf, Niemcy,  KGD Consulting, PPL ,,Porty Lotnicze”, Agros Nowa, Makton, Netia (przed przejęciem Crowley Data Poland) i od 2013 roku w FIMA Polska.

Bardzo dobrze zna IFRS, biegle porusza się w systemach ERP: SAP, CDN XL, JD EDWARDS, EURECA, GP Enterprise.
Ma sukcesy w koordynowaniu procesów due dilligence, jak również integracji finansowych ze spółką matką.

Jej pasją jest sport (bieganie, wspinaczka Via Ferraty),  podróże i góry –zdobyła  m.in. szczyty Jabal Toubkal  w Maroku 4 167 m. n.p.m oraz Arrarat 5 165 m. n.p.m  w Turcji.

Katarzyna jest dziś na etapie, w którym chce dzielić się swoją wiedzą z innymi jako Trener i Konsultant, w ramach rozwoju kompetencji z zakresu przekazywania wiedzy i rozwoju innych uczestniczyła w programie „Lider na fali  czyli kurs na coaching” oraz ZEN Coaching, gdzie zdobyła dyplom ZEN Coacha.

SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.

Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie,  dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).

MIEJSCE SZKOLENIA

Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.

Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?

A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania w Twojej firmie, Twoim dziale?

Zapraszamy do kontaktu!

E-mail: info@hillway.pl Tel: +48 22 250 22 82

Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.