KPI – Kluczowe Wskaźniki Efektywności, czyli jak skutecznie mierzyć efektywność?

KPI - szkolenie - HILLWAY„Czego nie można mierzyć, tym nie można zarządzać.”
R. S. Kaplan i D. P. Norton

W powyższym twierdzeniu jest dużo prawdy i dlatego bardzo przydatnym  narzędziem do efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem są KPI (Key Performance Indicators, kluczowe wskaźniki efektywności, kluczowe wskaźniki działania), które powinny objąć całe przedsiębiorstwo, a nie tylko obszar finansowy. Są one jednocześnie bardzo praktycznym narzędziem kontrolingu, tak strategicznego, jak i operacyjnego.

KPI – to wybrana kompozycja wskaźników, odnosząca do kompleksowego pomiaru bieżącej działalności organizacji i jej wyników (Performance Management). Istota KPI polega na wybraniu najważniejszych wskaźników, tak aby pomóc w podejmowaniu decyzji strategicznych w najważniejszych obszarach organizacji. Oczywiście istota nie polega na próbie mierzenia wszystkiego, ale w potwierdzeniu zgodności wysiłków firmy z jej kierunkiem strategicznym. Wybór KPI odbywa się na etapie określania kluczowych obszarów i celów strategicznych firmy. W organizacjach osoby odpowiedzialne za przygotowanie systemu oceny wyników często wpadają w pułapki nadmiaru informacji – identyfikują wszystkie działania, które łatwo jest zdobyć, a w kolejnym kroku zbierają i kontrolują wszystkie dane dotyczące tych działań, a które łatwo zmierzyć. Szkolenie te ma pomóc w odpowiednim doborze parametrów do oceny, a także umiejętnej selekcji danych niezbędnych do rozliczenia celów.

Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!

GRUPA DOCELOWA
Szkolenie KPI – Kluczowe Wskaźniki Efektywności, czyli jak skutecznie mierzyć efektywność? przeznaczone jest dla pracowników firm, które szukają skutecznych metod połączenia wypracowanej  strategii z działaniami operacyjnymi. Wiedza uzyskana podczas szkolenia będzie dodatkowym wsparciem dla tych,  którzy pracują i udoskonalają system zarządzania przez cele lub są na etapie jego tworzenia. Szkolenie KPI – Kluczowe Wskaźniki Efektywności, czyli jak skutecznie mierzyć efektywność? rozwija kompetencje związane z budowaniem, wdrożeniem i stosowaniem systemu KPI. Szkolenie dedykowane jest dla wszystkich osób, które chcą poznać metodykę tworzenia i wdrażania wskaźników dla podejmowania skutecznych decyzji w procesie zarządzania przez cele (Performance Management).

Szkolenie zalecane jest także dla pracowników PMO – Project Management Office, aby mogli służyć wsparciem w projektach, dla których takie biuro powołano.

PROGRAM SZKOLENIA
Ukierunkowanie na wyniki w realizacji strategii firmy:

  • Od diagnozy do strategii – planowanie strategiczne,
  • Idea modelu zarządzania wynikami przedsiębiorstwa,
  • Mapa strategiczna organizacji,
  • Miejsce KPI w zarządzaniu celami firmy,
  • Rodzaje KPI,
  • Pomiar efektywności organizacji – najlepsze praktyki Performance Management,

Koncepcja wdrożenia KPI:

  • Definicja i charakterystyka KPI,
  • Wykorzystanie KPI w podejmowaniu decyzji biznesowych,
  • Przygotowanie środowiska do wdrożenia KPI,
  • Tożsamość, wartości, wizja, misja – podstawy do koncepcji KPI,
  • Kluczowe czynniki sukcesu organizacji,
  • Połączenie miar aktywności z realizacją celów,
  • Założenia wdrożenia systemu KPI,

Przygotowanie do wdrożenia KPI:

  • Harmonogram wdrożenia systemu KPI,
  • Przygotowanie zespołu projektowego do wdrożenia KPI,
  • Koncepcja KPI w kulturze organizacyjnej,

Przygotowanie do pracy z systemem KPI:

  • Zidentyfikowanie krytycznych czynników sukcesu,
  • Zasady wyboru KPI na poziomie organizacji i zespołów, koncepcja bottom-up i top down,
  • Wybór głównych aktywności do pomiaru KPI,
  • Przygotowanie bazy mierników,
  • Stworzenie narzędzi do monitorowania wykonania,
  • Przygotowanie koncepcji systemu raportowania,
  • Przykłady mierników KPI,
  • Kontrola i działania korygujące w realizacji celów indywidualnych i zespołowych.

Monitoring i rozliczanie realizacji wskaźników.

Przykłady dobrych praktyk.

  

SZKOLENIE OTWARTE – szczegóły
Szkolenia otwarte są to szkolenia dla wszystkich chętnych. Na takie szkolenia przedsiębiorstwa mogą kierować swoich pracowników. 

METODOLOGIA SZKOLENIA OTWARTEGO

Jako jedna z nielicznych instytucji szkoleniowych w Polsce dbamy o to, aby szkolenia otwarte były dopasowane do potrzeb uczestników.

W trakcie szkolenia Trener uwzględnia indywidualne sytuacje z Państwa środowiska pracy, przedstawia narzędzia i rozwiązania gotowe do zastosowania już następnego dnia po szkoleniu!

Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów (80%) popartych krótkimi mini-wykładami (20%), podczas których przekazywane będą niezbędne treści teoretyczne. Charakter zajęć ma za zadanie angażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału, poprzez pracę w grupach, liczne ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, analizę przypadków, symulacje realnych sytuacji / zachowań w obliczu zaistniałych zmian.

Skuteczne przyswajanie nowych wiadomości i umiejętności jest możliwe wyłącznie w warunkach aktywnej uwagi słuchaczy. Jeśli nie są oni zaciekawieni, zmotywowani do słuchania, nie uczą się. Szkolenie prowadzi Trener, który potrafi zarazić entuzjazmem, inicjatywą oraz przyjemnością z nauki.

Nasz Trener z całej dostępnej mu wiedzy wybierze rzeczy kluczowe, zgodne z potrzebami i oczekiwaniami uczestników.

WYCENA I SYSTEM RABATOWY

Cena szkolenia: 1 450 zł netto/os. za dwudniowy warsztat

System rabatowy:

Zgłoszenia 2 osób – 5% rabatu

Zgłoszenia 3 osób – 10% rabatu

Rabaty nie łączą się, istnieje możliwość negocjacji cen przy zgłoszeniu większej ilości osób.

W cenie szkolenia otwartego:

  • Prowadzenie szkolenia przez doświadczonego Trenera Biznesu.
  • Komplet materiałów szkoleniowych wraz z ćwiczeniami.
  • Dyplomy uczestnictwa.
  • Konsultacje po – szkoleniowe.
  • Lunch oraz przerwy kawowe w trakcie szkolenia.

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

Sprawdź aktualne terminy szkolenia –> kliknij 

Szkolenie odbędzie się w Warszawie w Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym przy ul. Grażyny 13/15 (Stary Mokotów).

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY I WARUNKI UCZESTNICTWA

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie otwarte –> kliknij 

Warunki uczestnictwa –> kliknij 

SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.

Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie,  dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).

MIEJSCE SZKOLENIA

Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.

Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?

A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania w Twojej firmie, Twoim dziale?

Zapraszamy do kontaktu!

E-mail: info@hillway.pl Tel: +48 22 250 22 82

Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.