KPI – Kluczowe Wskaźniki Efektywności, czyli jak skutecznie mierzyć efektywność?
„Czego nie można mierzyć, tym nie można zarządzać.”
R. S. Kaplan i D. P. Norton
W powyższym twierdzeniu jest dużo prawdy i dlatego bardzo przydatnym narzędziem do efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem są KPI (Key Performance Indicators, kluczowe wskaźniki efektywności, kluczowe wskaźniki działania), które powinny objąć całe przedsiębiorstwo, a nie tylko obszar finansowy. Są one jednocześnie bardzo praktycznym narzędziem kontrolingu, tak strategicznego, jak i operacyjnego.
KPI – to wybrana kompozycja wskaźników, odnosząca do kompleksowego pomiaru bieżącej działalności organizacji i jej wyników (Performance Management). Istota KPI polega na wybraniu najważniejszych wskaźników, tak aby pomóc w podejmowaniu decyzji strategicznych w najważniejszych obszarach organizacji. Oczywiście istota nie polega na próbie mierzenia wszystkiego, ale w potwierdzeniu zgodności wysiłków firmy z jej kierunkiem strategicznym. Wybór KPI odbywa się na etapie określania kluczowych obszarów i celów strategicznych firmy. W organizacjach osoby odpowiedzialne za przygotowanie systemu oceny wyników często wpadają w pułapki nadmiaru informacji – identyfikują wszystkie działania, które łatwo jest zdobyć, a w kolejnym kroku zbierają i kontrolują wszystkie dane dotyczące tych działań, a które łatwo zmierzyć. Szkolenie te ma pomóc w odpowiednim doborze parametrów do oceny, a także umiejętnej selekcji danych niezbędnych do rozliczenia celów.
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
Szkolenie zalecane jest także dla pracowników PMO – Project Management Office, aby mogli służyć wsparciem w projektach, dla których takie biuro powołano.
- Od diagnozy do strategii – planowanie strategiczne,
- Idea modelu zarządzania wynikami przedsiębiorstwa,
- Mapa strategiczna organizacji,
- Miejsce KPI w zarządzaniu celami firmy,
- Rodzaje KPI,
- Pomiar efektywności organizacji – najlepsze praktyki Performance Management,
Koncepcja wdrożenia KPI:
- Definicja i charakterystyka KPI,
- Wykorzystanie KPI w podejmowaniu decyzji biznesowych,
- Przygotowanie środowiska do wdrożenia KPI,
- Tożsamość, wartości, wizja, misja – podstawy do koncepcji KPI,
- Kluczowe czynniki sukcesu organizacji,
- Połączenie miar aktywności z realizacją celów,
- Założenia wdrożenia systemu KPI,
Przygotowanie do wdrożenia KPI:
- Harmonogram wdrożenia systemu KPI,
- Przygotowanie zespołu projektowego do wdrożenia KPI,
- Koncepcja KPI w kulturze organizacyjnej,
Przygotowanie do pracy z systemem KPI:
- Zidentyfikowanie krytycznych czynników sukcesu,
- Zasady wyboru KPI na poziomie organizacji i zespołów, koncepcja bottom-up i top down,
- Wybór głównych aktywności do pomiaru KPI,
- Przygotowanie bazy mierników,
- Stworzenie narzędzi do monitorowania wykonania,
- Przygotowanie koncepcji systemu raportowania,
- Przykłady mierników KPI,
- Kontrola i działania korygujące w realizacji celów indywidualnych i zespołowych.
Monitoring i rozliczanie realizacji wskaźników.
Przykłady dobrych praktyk.
Katarzyna Frączkowska jest ekspertem w dziedzinie finansów, controllingu i zarządzania nowoczesną organizacją.
Na co dzień pełni funkcję Dyrektora Finansowego i Prokurenta w firmie FIMA Polska, firmie ekspercko specjalizującej się w integracji nowoczesnej infrastruktury technicznej. W swojej pracy biegle posługuje się językiem polskim, angielskim i niemieckim.
Katarzyna jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej ze specjalizacją Controlling i rachunkowość menedżerska oraz CEMS MIM – programu Międzynarodowych Menedżerskich Studiów Magisterskich. Posiada prestiżowy tytuł ACCA (Association of Chartered Certified Accountants), który należy do najbardziej cenionych kwalifikacji zawodowych w międzynarodowym środowisku biznesowym; jak również tytuł Executive MBA zdobyty na Akademii Leona Koźmińskiego. Jest również absolwentką podyplomowych studiów z Prawa Podatkowego oraz Metod wycen spółek kapitałowych. Jest w trakcie zdobywania uprawnień Biegłego Rewidenta.
Katarzyna posiada kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze finansów i controllingu z doświadczeniem w branżach produkcyjnej, handlowej, usługowej oraz telekomunikacji, z czego 10 lat na stanowisku osoby zarządzającej. Swoje doświadczenia zawodowe zdobywała zarówno w kraju, jak i za granicą odbywając staże i pracując w takich firmach jak: Henkel KgaA, Dusseldorf, Niemcy, KGD Consulting, PPL ,,Porty Lotnicze”, Agros Nowa, Makton, Netia (przed przejęciem Crowley Data Poland) i od 2013 roku w FIMA Polska.
Bardzo dobrze zna IFRS, biegle porusza się w systemach ERP: SAP, CDN XL, JD EDWARDS, EURECA, GP Enterprise.
Ma sukcesy w koordynowaniu procesów due dilligence, jak również integracji finansowych ze spółką matką.
Jej pasją jest sport (bieganie, wspinaczka Via Ferraty), podróże i góry –zdobyła m.in. szczyty Jabal Toubkal w Maroku 4 167 m. n.p.m oraz Arrarat 5 165 m. n.p.m w Turcji.
Katarzyna jest dziś na etapie, w którym chce dzielić się swoją wiedzą z innymi jako Trener i Konsultant, w ramach rozwoju kompetencji z zakresu przekazywania wiedzy i rozwoju innych uczestniczyła w programie „Lider na fali czyli kurs na coaching” oraz ZEN Coaching, gdzie zdobyła dyplom ZEN Coacha.
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania w Twojej firmie, Twoim dziale?
E-mail: info@hillway.pl Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.