Sztuka wprowadzania nowego produktu na rynek

„Większość innowacji kończy się fiaskiem. Firmy, które nie są innowacyjne – giną”.sprzedaż - szkolenia i doradztwo dla firm Hillway

                                                                                              Henry Chasbrough

Wprowadzanie nowego produktu na rynek to nieodzowna forma rozwoju firmy. Jednak nie jest to łatwe zadanie. Zgodnie z wynikami badań rynkowych większość nowych produktów nie odnosi sukcesu. Jak więc profesjonalnie przygotować się do wprowadzenia nowego produktu aby osiągnąć cel? Jakich unikać błędów? Na te i inne pytania odpowiemy w trakcie szkolenia Sztuka wprowadzania nowego produktu na rynek

Uczestnicy będą nabywać nową wiedzę i doskonalić swoje umiejętności związane z przygotowaniem innowacji, sposobem budżetowania prac nad nim, a także poznają poszczególne etapy procesu decyzyjnego w pracach nad nowym produktem. Uczestnicy poznają również proces kształtowania akceptacji konsumenckiej. Podczas szkolenia zostaną stworzone warunki do praktycznego ćwiczenia zadań występujących na poszczególnych etapach wprowadzania produktu na rynek.

Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!

GRUPA DOCELOWA SZKOLENIA
Szkolenie Sztuka wprowadzania nowego produktu na rynek przeznaczone jest dla zarządu, kadry kierowniczej, pracowników marketingu oraz pracowników działów B+R.
KORZYŚCI Z UCZESTNICTWA W SZKOLENIU
  • Poznanie najnowszych trendów w zakresie projektowania nowych produktów
  • Poznanie zasad planowania procesu projektowania oraz metody walidacji wyników prac projektowych
  • Zdobycie wiedzy i umiejętności, które pozwolą uniknąć błędów w czasie procesu projektowania, akceptowania i wprowadzania nowego produktu na rynek
  • Nabycie umiejętności pozyskiwania nowych pomysłów z wykorzystaniem źródeł wewnętrznych i zewnętrznych
  • Poznanie zasad testowania nowego produktu na rynku
  • Nabycie umiejętności analizowania procesu kształtowania akceptacji konsumenckiej i dostosowania do niej działań firmy
PROGRAM SZKOLENIA
  1. Tworzenie nowych produktów
  • Co możemy nazwać nowym produktem?
  • Celowość tworzenia innowacji
  • Istnienie różnic pomiędzy innowacją wtórną, a innowacją absolutną
  • Kluczowe rodzaje strategii nowego produktu w kontekście innowacji dla klienta i firmy wytwarzającej produkt
  • Tworzenie nowych produktów w oparciu o: strategię modernizacji wytwarzanego produktu, strategię technologicznej modyfikacji, strategię imitacji produktów konkurentów i strategię bezwzględnie nowego produktu
  1. Sukces i porażka nowego produktu
  • Przyczyny sukcesów i porażek nowych produktów wprowadzanych na rynki europejskie i amerykańskie
  • Przewidywanie sukcesu lub porażki w oparciu o cechy nowych produktów i zachowań konsumenckich (znajomości podobnych produktów, trendów, ograniczeń społecznych i gospodarczych)
  • Sposoby i źródła budżetowania prac nad nowym produktem
  • Metody doboru form finasowania prac nad nowym produktem w zależności od rodzaju prowadzonych prac badawczych oraz szans na powodzenie nowego produktu
  1. Jak się rodzą pomysły na nowy produkt?
  • Czerpanie pomysłów na nowy produkt ze źródeł zewnętrznych
  • Sposoby i metody pozyskiwania nowych pomysłów – doświadczenia rynkowe
  • Zastosowania crowdsourcingu w pozyskiwaniu pomysłów
  • Generowanie nowych pomysłów ze źródeł wewnętrznych firmy
  1. Analiza pomysłów
  • Znaczenie etapu analizy pomysłów i konsekwencji jego zaniedbania lub błędnego przeprowadzenia
  • Dostrzeganie dobrych rozwiązań nawet w najdziwniejszych pomysłach
  • Wybrane metody oceny i selekcji pomysłów
  • Metoda listy kontrolnej oraz metoda skalowania i ich znaczenie w procesie selekcji pomysłów na nowy produkt
  • Stosowanie wybranych metod oceny i selekcji pomysłów
  1. Opracowywanie i testowanie koncepcji produktu
  • Analiza conjoint – możliwości pozyskiwania informacji od klientów o stopniu akceptacji nowego produktu
  • Zastosowania analizy conjoint w praktyce.
  • Określenie warunków prognozy optymistycznej i prognozy pesymistycznej wprowadzenia nowego produktu na rynek w oparciu o ekonomiczną analizę ryzyka
  • Zastosowanie analizy ekonomicznej w sytuacji wprowadzania nowego produktu na rynek i uzyskania odpowiedzi na znaczące pytania zasadności i szansy powodzenia nowego produktu
  1. Prace nad nowym produktem
  • Opracowywanie produktu
  • Etapy rozwoju produktu
  • Ustalenie oceny zgodności prototypu nowego produktu z oczekiwaniami rynku
  • Testowanie rynku
  • Celowość prowadzenia testów rynkowych. Możliwe do uzyskania informacje w wyniku przeprowadzonych testów
  • Testy alfa i testy beta nowych produktów firmy
  1. Komercjalizacja produktu
  • Ostatni etap wprowadzania produktu na rynek
  • Budowanie harmonogramu ścieżki krytycznej
  • Proces kształtowania akceptacji konsumenckiej
  • Zjawisko dyfuzji innowacji
  • Identyfikacja różnic pomiędzy akceptacją a lojalnością
  1. Proces kształtowania akceptacji konsumenckiej
  • Czynniki wpływające na proces kształtowania akceptacji
  • Różnice pomiędzy procesem dyfuzji a adaptacji innowacji
  • Gotowość organizacji do akceptowania innowacji
  • Kategorie odbiorców produktu wyodrębnione przez Everetta Rogers’a
  • Oceny stopnia zaakceptowania nowego produktu na rynku z uwzględnieniem kategorii klientów
TRENER PROWADZĄCY SZKOLENIE
AGNIESZKA NOWICKA – TRENER BIZNESU, KONSULTANT

Agnieszka_Nowicka_Trener_HillwayDyplomowany trener biznesu z 6 letnim stażem. Jest ekspertem w zakresie projektowania i realizacji programów szkoleniowych z zakresu zarządzania, zarządzania zespołem sprzedaży, zarządzania przez cele, technik sprzedaży, negocjacji handlowych, komunikacji w zespole, zarządzanie czasem, etykiety w biznesie i kreowania wizerunku w biznesie. Prowadzi doradztwo i szkolenia dużych, średnich i małych firmach z różnych branż i sektorów. Jest doświadczonym praktykującym konsultantem i mentorem specjalizujących się w wspieraniu rozwoju średniej i wyższej kadry menedżerskiej oraz współpracuje w tym zakresie z organizacjami pozarządowymi.

Doświadczony menager w zakresie zarządzania, sprzedaży i marketingu. Doświadczenie zdobyte w firmach ogólnopolskich w sektorze biznesowym oraz klienta indywidualnego, na stanowiskach:  Doradca Prezesa ds. Zarządzania i Wizerunku, Dyrektor Oddziału, Dyrektor Handlowy Regionu, Z-ca Dyrektora Oddziału Regionalnego, Kierownik Działu Zarządzania Sprzedażą i Marketingu. W trakcie szesnastoletniego doświadczenia zawodowego odpowiedzialna za: zarządzanie siecią sprzedaży, zarządzanie siecią placówek, negocjowanie kontraktów kluczowych dla firmy w zakresie sprzedaży oraz promocji i reklamy, inicjowanie i wdrażanie nowych rozwiązań biznesowych, członek zespołów projektowych (mapowanie procesów, sprzedaż cross sell, restrukturyzacja firmy), nadzorowanie badań i analiz rynku, realizacja zadań rzecznika prasowego, budowanie wizerunku firmy. Autor publikacji w wydawnictwach Uniwersytetu Szczecińskiego z zakresu zarządzania i wdrażania innowacyjnych  rozwiązań w firmie.

Obecnie doktorantka na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Ponad to jest absolwentką Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, studiów podyplomowych Zarządzania i Marketingu w Łączności na Uniwersytecie Szczecińskim, studiów podyplomowych Zarządzanie w Turystyce i Hotelarstwie na Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku, absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu Akademii SET w Warszawie, a także słuchaczem wielu kursów i szkoleń.

SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.

Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie,  dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).

MIEJSCE SZKOLENIA

Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.

Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?

A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania w Twojej firmie, Twoim dziale?

Zapraszamy do kontaktu!

E-mail: info@hillway.pl

Tel: +48 22 250 22 82

Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.