Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych

Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych - szkolenie zamknięte

Wystąpienia publiczne i liczne prezentacje są podstawą pracy większości menadżerów na całym świecie. Ich celem jest często przekazanie strategii firmy, zmian, informacji o nowych produktach/usługach, często wśród tych informacji są też niepopularne decyzje. Podstawowym celem każdej prezentacji, każdego wystąpienia jest wzbudzenie zainteresowania słuchaczy oraz zdobycie zaufania publiczności. Sam fakt, że uwaga każdej osoby jest skoncentrowana na naszej osobie wzbudza w nas emocje – u jednych jest to  wzrost adrenaliny, u innych obawy i presję, czy sobie poradzimy. Nie każdy rodzi się idealnym mówcą, ale każdy może nim zostać.

Na czym polega sztuka prezentacji? Jeden obraz jest wart tysiąca słów – głosi stare powiedzenie. Pokazując Klientowi zdjęcia naszego produktu, szybciej przekonamy go do tego, że produkt rzeczywiście istnieje i jest mu potrzebny. W ten sposób zwiększamy swoją szanse na to, ze podpiszemy umowę i pozytywnie zakończymy transakcję. Jeśli szukamy inwestora, możemy długo tłumaczyć mu, że nasza sprzedaż rośnie o 30 proc. rocznie, ale łatwiej będzie mu to sobie wyobrazić i zapamiętać, jeśli zobaczy kilka słupków. Dużo jednak zależy od tego, jak mu to pokażemy. Tak samo nasz zespół łatwiej przyswoi pewne dane czy decyzje Zarządu, jeżeli zostaną przedstawione w odpowiedni sposób.

Prezentacja stała się już prawdziwą sztuką, która rządzi się własnymi prawami. Nasi słuchacze chcą konkretnej i rzetelnej informacji o nowej strategii działania, o zmianach, o produkcie czy nowej usłudze w krótkim czasie.

Reguła Guy’a Kawasaki, guru branży technologicznej to  10 slajdów w 20 minut z rozmiarem czcionki nie mniejszym niż 30 punktów. Tekst musi być duży, żeby był widoczny także dla tych, którzy siedzą w najdalszych rzędach. Zwykle człowiek nie jest w stanie skupić się dłużej niż przez 20 minut. Jeśli nie możesz powiedzieć mu wszystkiego w tym czasie, to oznacza, że nie jesteś przygotowany.

Trema, obawa o reakcję publiczności, lęk przed stanięciem twarzą w twarz ze słuchaczami to najczęstsze bodźce, które zniechęcają i odciągają nas od wystąpień publicznych. Nie chodzi o to, aby od razu porywać wielotysięcznych tłumów, bo przecież niewiele osób musi mierzyć się z aż takim wyzwaniem. Należy jednak stawić czoło swoim obawom i uprzedzeniom.

Świetne przeprowadzone wystąpienie publiczne nie jest kwestią talentu, ale normalną umiejętnością, taką jak jazda na rowerze, czy obsługa programów komputerowych. Przemawianie do ludzi, jak również przekonywanie ich do swoich racji nie jest łatwe, ale można się tego nauczyć. Znajomość kilku sprawdzonych zasad wystąpień publicznych pomoże Ci opanować tę sztukę.

Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!

PROGRAM SZKOLENIA
ROLA AUTOPREZENTACJI

  • Rola Autoprezentacji, czyli sztuka prezentacji
  • Definicja prezentacji i struktura prezentacji
  • Czym jest sztuka prezentacji

PLANOWANIE I ORGANIZACJA – „ZA KULISAMI”

  • Precyzyjne wyznaczanie celów prezentacji
  • Określenie celu w kategoriach tego, czego mam nauczyć i do czego mam przekonać
  • Określenie celu w kategoriach tego, co mają zrobić uczestnicy wystąpienia w jego wyniku
  • Rozpoznanie grupy docelowej
  • Konstruowanie prezentacji: wstęp, rozwinięcie, zakończenie
  • Jak dobrać najlepszą metodę dydaktyczną do każdego zagadnienia?
  • Wykład, prezentacja, dyskusja, ćwiczenie – jak rozplanować ich użycie w trakcie spotkania
  • Efektywne wykorzystanie środków wspomagających, czyli z jakich pomocy wizualnych korzystać
  • Materiały prezentacyjne
  • Zasady przygotowania sali i pomocy prezentacyjnych w sposób wspierający osiągnięcie celu
  • „Obdarzone autorytetem” miejsca na sali i przy stole
  • Forma prezentacji, rekwizyty, gadżety – ich rola we wsparciu siły przekazu
  • Jak przewidzieć kontrargumenty ze strony słuchaczy i obmyślić sposoby na ich rozbrojenie?

 AKT PREZENTACJI, CZYLI NA SCENIE

  • Techniki prezentacyjne
  • Wstęp – rozwinięcie – zakończenie
  • Jak się zachowywać?
  • Co robić ze wzrokiem, rękoma, głosem?
  • Siedzieć, stać a może chodzić?
  • Stres, czyli techniki radzenia sobie z negatywnymi emocjami
  • Zasady używania pomocy wizualnych
  • Co robić i mówić na początku oraz końcu spotkania?
  • Rady na koniec, czyli „coś” więcej niż podstawy

CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA SKUTECZNE PROWADZENIE PREZENTACJI

  • 5 sposobów na „mocne” rozpoczęcie prezentacji i wykreowanie pozytywnego nastawienia słuchaczy od pierwszej chwili wystąpienia
  • Jak najbardziej klarownie przeprowadzić słuchaczy przez swój tok myślenia
  • Techniki wzmacniające własną pewność siebie podczas trwania wystąpienia jako sposób na tremę i stres
  • Zawsze jest jakieś „ale” – czyli jak radzić sobie i dyskutować z kontrargumentami i wątpliwościami od audytorium
  • Sposoby reagowania na prowokacje, zaczepki i manipulacje ze strony słuchaczy
  • „Szkoła przetrwania” – czyli jak radzić sobie z trudnymi słuchaczami, którzy sprawiają kłopoty
  • Otoczenie – zasady przygotowania sali i pomocy prezentacyjnych w sposób wspierający osiągnięcie celu (sala, pokój, stoły, krzesła, oświetlenie, sprzęt)
  • Przygotowanie prezentera – strój, uczesanie, świadomość własnej fizjologii, sposoby radzenia sobie z tremą
  • Werbalne i niewerbalne środki przekazu – Na co zwrócić szczególną uwagę?
  • Istota argumentacji
  • Rola interakcji z rozmówcą
TRENERZY HILLWAY PROWADZĄCY SZKOLENIE
Mateusz Delekta – trener z 10-letnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń dla klientów biznesowych, jednostek budżetowych oraz naukowych PW, PAN, PB, PŚ. Absolwent Politechniki Warszawskiej i studiów doktoranckich 3 stopnia w Kolegium Zarządzania i Finansów SGH. Specjalizuje się w szkoleniach „miękkich” z: umiejętności interpersonalnych, prezentacji i wystąpień publicznych, zarządzania zmianą, zarządzania sobą w czasie oraz negocjacji. Mateusz posiada wysokie umiejętności interpersonalne takie jak otwartość, łatwość nawiązywania relacji, komunikatywność, umiejętności negocjacyjne i łatwość wystąpień i prezentacji.

Swoje doświadczenia zawodowe zdobywał między innymi w Programie Rozwojowym Politechniki Warszawskiej gdzie jako Trener prowadził warsztaty i szkolenia z umiejętności miękkich dla naukowców i doktorantów w latach 2008 – 2011. W Citibanku Handlowym miał okazję tłumaczyć potrzeby biznesu na język techniczny, a jako inżynier projektów w firmie z branży Oil&Gas w krajach takich jak Cypr, Szkocja, Dubaj i Irak był odpowiedzialny za przygotowanie, koordynowanie i egzekucję projektów. Projekty były prowadzone w międzynarodowych, multikulturowych, rozproszonych zespołach, które realizowane były w różnych strefach czasowych oraz w wymagającym środowisku zewnętrznym.
W swojej pracy Mateusz korzysta z wiedzy zdobytej podczas licznych treningów Train the Trainer oraz rocznego programu Panta Rhei – trening kompetencji trenerskich w zakresie zarządzania zmianą, odbył wiele szkoleń poszerzających kompetencje i wymieniał wiedzę na arenie międzynarodowej m.in szkolenia z zarządzania projektami, Market Entry Strategy – The Boston Consulting Group, zarządzania ryzykiem Risk management- APMG International – Certyfikat, od 2008 roku posiada uprawnienia zawodowego mediatora z certyfikatem MEN.
Obecnie jest współwłaścicielem rozwijających się spółek technologicznych, udzielając się jako mentor i wspomagając swoją wiedzą i doświadczeniem środowisko startupów – w kolejnych edycjach programów takich jak Waw.ac – Warszawski akcelerator technologiczny oraz NASA apps Chalenege – edycja polska.
Mateusz jest twórcą autorskiego programu “Sztuka prezentacji najpiękniejszą ze sztuk”, z którego miał okazję przeprowadzić już blisko 400 godzin szkoleniowych. Wiedza zdobyta podczas tego warsztatu przyda się nie tylko podczas wystąpień czy prezentacji, ale także w codziennym życiu. Skupiamy się na ćwiczeniach, na tym nie co ale jak mówimy, dobrane ćwiczenia zakończone nagraniem i omówieniem ostatniej prezentacji pozwalają podnieść osobiste zdolności autoprezentacji, umieć radzić sobie z tremą i trudnymi pytaniami od uczestników, oraz zyskać świadomość czynników ułatwiających i utrudniających prezentację zagadnień.

W swojej pracy zawodowej miał również okazję organizować i koordynować szkolenia i wyjazdy szkoleniowe do 250 uczestników.

WYBRANE OPINIE UCZESTNIKÓW SZKOLENIA
 Czy wiedza zdobyta na szkoleniu przyczyni się do usprawnienia wykonywanej przez Ciebie pracy?

  • Tak. Bardzo wysoki poziom szkolenia, duże doświadczenie Trenera w temacie i umiejętności interpersonalne. 
  • Tak, udoskonali moje wystąpienia publiczne. 
  • Przedstawione na szkoleniu ,,techniki” i sposoby na to jak umiejętnie zaprezentować siebie istotnie ułatwią mi realizację założeń.

Czy rekomendujesz dostawcę szkolenia?

  • Super szkolenie, informacje zwrotne w trakcie i na koniec szkolenia, świetne czytanie potrzeb grupy, indywidualne podejście. 
  • Polecam osobom, które chcą rozwijać swoje kompetencje
SZKOLENIE OTWARTE – szczegóły
Szkolenia otwarte są to szkolenia dla wszystkich chętnych. Na takie szkolenia przedsiębiorstwa mogą kierować swoich pracowników. 

METODOLOGIA SZKOLENIA OTWARTEGO

Jako jedna z nielicznych instytucji szkoleniowych w Polsce dbamy o to, aby szkolenia otwarte były dopasowane do potrzeb uczestników.

W trakcie szkolenia Trener uwzględnia indywidualne sytuacje z Państwa środowiska pracy, przedstawia narzędzia i rozwiązania gotowe do zastosowania już następnego dnia po szkoleniu!

Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów (80%) popartych krótkimi mini-wykładami (20%), podczas których przekazywane będą niezbędne treści teoretyczne. Charakter zajęć ma za zadanie angażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału, poprzez pracę w grupach, liczne ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, analizę przypadków, symulacje realnych sytuacji / zachowań w obliczu zaistniałych zmian.

Skuteczne przyswajanie nowych wiadomości i umiejętności jest możliwe wyłącznie w warunkach aktywnej uwagi słuchaczy. Jeśli nie są oni zaciekawieni, zmotywowani do słuchania, nie uczą się. Szkolenie prowadzi Trener, który potrafi zarazić entuzjazmem, inicjatywą oraz przyjemnością z nauki.

Nasz Trener z całej dostępnej mu wiedzy wybierze rzeczy kluczowe, zgodne z potrzebami i oczekiwaniami uczestników.

WYCENA I SYSTEM RABATOWY

Cena szkolenia: 1 600 zł netto/os. za dwudniowy warsztat

System rabatowy:

Zgłoszenia 2 osób – 5% rabatu

Zgłoszenia 3 osób – 10% rabatu

Rabaty nie łączą się, istnieje możliwość negocjacji cen przy zgłoszeniu większej ilości osób.

W cenie szkolenia otwartego:

  • Prowadzenie szkolenia przez doświadczonego Trenera Biznesu.
  • Komplet materiałów szkoleniowych wraz z ćwiczeniami.
  • Dyplomy uczestnictwa.
  • Konsultacje po – szkoleniowe.
  • Lunch oraz przerwy kawowe w trakcie szkolenia.

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

Sprawdź aktualne terminy szkolenia –> kliknij 

Szkolenie odbędzie się w Warszawie w Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym przy ul. Grażyny 13/15 (Stary Mokotów).

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY I WARUNKI UCZESTNICTWA

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie otwarte –> kliknij 

Warunki uczestnictwa –> kliknij 

SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.

Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie,  dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).

MIEJSCE SZKOLENIA

Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.

Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?

A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces sprzedaży telemarketingowej i pracę swoich telemarketerów?

Zapraszamy do kontaktu!

E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82

Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.