Zarządzanie sobą w czasie i organizacja czasu pracy (zarządzanie czasem)
Szkolenie z zakresu zarządzanie sobą w czasie – umiejętności, która jest dziś bezcenna, uczy jak planowanie zadań w pracy pozwala nam zwiększyć swoją efektywność osobistą i jak dzięki temu przyczynia się to do wzrostu wydajności naszej pracy.
Jest to bardzo ważne, gdyż dziś, to jak organizujemy sobie czas definiuje nasze sukcesy osobiste i zawodowe, a jak głosi przysłowie ,,Czas to pieniądz” – i to stwierdzenie jest jak najbardziej prawdziwe.
Dla przykładu za 30 sekundowy spot reklamowy w polskiej telewizji należy zapłacić ok. 50 000 zł. Ten przykład świetnie obrazuje cenność czasu.
„Nie chodzi o to, aby robić wszystkie rzeczy we właściwy sposób.
Chodzi przede wszystkim o to, aby robić właściwe rzeczy”. Peter Drucker
Zarządzanie czasem to zarządzanie sobą. Jeżeli okazuje się, że masz 100 zadań, nie wiesz za co się zabrać, wszystko wykonujesz w pośpiechu lub po godzinach to nie zawsze oznacza, że jest to wina organizacji, innych czy tego, że masz za dużo zadań. Często jest to właśnie kwestia zarządzania sobą w czasie u umiejętności planowania i wyznaczania priorytetów. Dziś zamiast skupiać się na właściwym robieniu rzeczy należy skoncentrować się na robieniu właściwych rzeczy. Efektywne zarządzanie czasem to dodatkowo robienie rzeczy we właściwej kolejności.
Na czas nie mamy wpływu, mamy natomiast wpływ i możemy wybierać to, co i jak będziemy robić w danym czasie.
,,Większość ludzi wie jak zabić czas, ale nikt nie wie jak go wskrzesić.” Albert Einstein
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
Warsztat skierowany jest zarówno do specjalistów, jak i kadry menadżerskiej.
- nabycie umiejętności prawidłowego określania celów i skutecznego planowania
- dostarczenie wiedzy i praktycznych wskazówek dotyczących zwiększenia efektywności i wydajności pracy
- nabycie umiejętności radzenia sobie ze złymi nawykami i złodziejami czasu
- poznanie narzędzi usprawniających zarządzanie czasem
- wypracowanie optymalnych metod zarządzania sobą w czasie oraz własnych zasad zarządzania czasem
Głównym celem szkolenia Zarządzanie sobą w czasie i organizacja czasu pracy jest podwyższenie kompetencji z zakresu Planowania i organizowania pracy (swojej, ale też i podległych pracowników).
- Autodiagnoza zarządzania czasem – diagnoza indywidualnych przeszkód w efektywnej organizacji pracy własnej i wykorzystania czasu
- Reguły zarządzania czasem (7 technik zarządzania sobą w czasie)
- Wyznaczenie celów i planowanie- jak skonstruować cel by zwiększyć szanse na jego realizację (m.in. SMART, krzywa Gaussa, zasada 60/20/20, cele krótko- i długoterminowe)
- Zarządzanie priorytetami – diagram Eisenhowera – ustalanie priorytetów, podział zadań na pilne, niepilne, ważne i nieważne
- Zarządzanie priorytetami – zasada Pareto w skutecznym zarządzaniu czasem
- Zarządzanie priorytetami – zasada ABC
- Zarządzanie priorytetami – zasada WARTO
- Złodzieje czasu – pochłaniacze czasu, przerywacze pracy
- Przyczyny i metody walki z odkładaniem zadań na później
- Delegowanie zadań
- Narzędzia pomocne w zarządzaniu sobą w czasie
- Analiza czasu Sporządzanie budżetu czasu – na co zużywamy nasz czas? Dlaczego warto sporządzać budżet czasu
- Mój zegar wewnętrzny
- Biorytm
- Krzywa wydajności
- Najczęstsze błędy planowania
- Ile czasu należy poświęcać na planowanie codziennych czynności
MODUŁ II – Motywacja – kluczem do zmiany nawyków
- Analiza SWOT – mój potencjał i obszary rozwoju – budowanie świadomej postawy
- Teoria motywacji
- Źródła motywacji zewnętrznej
- Motywacja wewnętrzna
- Moje motywacyjne DNA
MODUŁ III – Proces wytyczania celów i priorytetów
- Definiowanie celów – warunki poprawnego sformułowania celu, pisemne ustalanie celów
- Wyznaczenie celów i planowanie – na co należy zwracać uwagę przy formułowaniu swoich celów, jak skonstruować cel by zwiększyć szanse na jego realizację (SMART, krzywa Gaussa, cele krótko – i długoterminowe)
MODUŁ IV – Zasady zarządzania priorytetami i techniki ustalania ważności zadań / pracuj efektywnie
- Reguła 60/40
- Zarządzanie priorytetami – zasada Pareto
- Zarządzanie priorytetami – metoda ABC
- Macierz Eisenhowera – co pilne a co waże
- Zasada Parkinsona – kiedy wykonujesz swoje zadania
- Prokrastynacja – Przyczyny i strategie walki z odkładaniem zadań na później
MODUŁ V – Przeszkody w zarządzaniu sobą w czasie
- Jak realistycznie budować swój plan czasowy?
- Wypracowanie efektywnych strategii przeciwdziałania zakłóceniom w pracy
- Identyfikacja złodziei czasu w pracy
- Kontrola jako czynnik niwelujący powstawanie barier czasowych
- Bałagan na biurku obniża efektywność
- Bariery komunikacyjne
- Stres a organizacja pracy
MODUŁ VI – Delegowanie zadań zawodowych, prywatnych
- Korzyści z delegowania zadań
- Przyczyny niedelegowania zadań
- Poziomy delegowania zadań
- Problemy z delegowaniem i jak je rozwiązywać
- Tworzenie harmonogramu zadań
MODUŁ VII – Budowanie postawy asertywnej w efektywnym zarządzaniu sobą w czasie
- Cechy postawy asertywnej, uległej, agresywnej a zarządzanie sobą
- Asertywne wyrażanie swojego zdania
- Asertywne przyjmowanie krytyki
- Stawianie granic – oszczędność Twojego czasu
MODUŁ VIII – „Złote zasady zarządzania sobą w czasie” – praca w grupach, omówienie
- Stwórz sobie codzienną rutynę – wyrób nowe nawyki
- Używaj głowy, gdy jest na to czas
- Ustal terminy i trzymaj się ich
- Nie przekładaj rzeczy niemiłych – zatrują ci życie
- Ustal kiedy pracujesz i nie chcesz, aby ci nie przeszkadzano
- Używaj kalendarza – nie próbuj pamiętać drobnych rzeczy do załatwienia
Podsumowanie szkolenia, wnioski i zadania do realizowania po szkoleniu.
Trener, specjalista efektywności osobistej i rekrutacji. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego ze specjalizacją komunikacja społeczna. Ukończyła kurs Metodologii Pracy Trenera i Akademię Umiejętności Dydaktycznych pod patronatem Narodowego Banku Polskiego.
Od prawie 10 lat aktywnie związana między innymi z human resources i obsługą klienta. Współpracowała z największymi sieciami komórkowymi, instytucjami finansowymi i ubezpieczycielami. W ostatnim czasie przeprowadziła cykl szkoleń z zarządzania stresem dla Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Jako kierownik działu szkoleń i rekrutacji zarządzała działem human resources. Do jej obowiązków należała kompleksowa obsługa procesu rekrutacji, dobór kandydatów na stanowiska różnego szczebla, profesjonalne prowadzenie szkoleń wstępnych, z efektywności osobistej w tym zarządzania sobą w czasie, organizacji pracy i zarządzania priorytetami. Katarzyna prowadziła również coachingi podnoszące kompetencje członków zespołów sprzedaży oraz kadry menadżerskiej, a także szkolenia produktowe (T-Mobile Polska S.A, TAURON Polska Energia S.A), badanie skuteczności szkoleń, assessment i development center.
Katarzyna Olszewska jest Laureatką Akademii Lidera Zmian jednej z gdańskich firm windykacyjnych.
Trenerka brała udział w licznych szkoleniach organizowanych przez Polska Agencję Przedsiębiorczości:
- umiejętności interpersonalne
- umiejętności kierownicze
- praktyczne zarządzie zespołem
- zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientem
- negocjacje handlowe i techniki sprzedaży
- planowania kariery zawodowej
Uważa, że w procesie szkolenia najważniejsza jest nawet najmniejsza potrzeba klienta oraz zbudowanie pozytywnej relacji z uczestnikami, dlatego dopasowuje program bezpośrednio pod oczekiwania zleceniodawcy, a także aktywnie słucha, angażuje i wspiera uczestników w trakcie całego procesu zmian.
- Ciekawy sposób przekazywania informacji przez osobę prowadzącą szkolenie
- Gotowość Trenera do dodatkowych wyjaśnień, profesjonalizm i doświadczenie Trenera
- Dobre przygotowanie Trenera, punktualność, trzymanie się planu
- Kompetencje i wiedza prowadzącego, sposób przekazywania wiedzy i informacji
Czy wiedza zdobyta na szkoleniu przyczyni się do usprawnienia wykonywanej przez Ciebie pracy?
- Tak, większa świadomość problemu
- Szkolenie pokazało wiele ciekawych narzędzi usprawniających pracę
- Tak, wiedza ze szkolenia pozwoli mi lepiej planować swój czas, lepiej organizować swoją pracę
- Tak, jeśli uda mi się wdrożyć wszystko czego się nauczyłam
- Poznane techniki powinny w znaczący sposób usprawnić jakość i tempo wykonywanej pracy.
- Bardzo dziękuję za świetne szkolenie, bardzo sympatyczna atmosfera; sporo wiedzy i duża dawka pozytywnej energii
- Jestem pozytywnie zaskoczony merytorycznością szkolenia i otwartością trenera prowadzącego szkolenie
- Jak najbardziej wiedza przyczyni się do usprawnienia pracy poprzez różne techniki poznane na szkoleniu
Czy rekomendujesz dostawcę szkolenia?
- Tak, ze względu na profesjonalne szkolenie, a przede wszystkim wiedzę i umiejętności Trenera.
- Tak, szkolenie przygotowane jest na wysokim poziomie merytorycznym
- Tak, dobra organizacja szkolenia, duża wiedza Trenera
- Tak, jeżeli inne szkolenia są prowadzone w podobny sposób, to jak najbardziej można je polecić.
METODOLOGIA SZKOLENIA OTWARTEGO
Jako jedna z nielicznych instytucji szkoleniowych w Polsce dbamy o to, aby szkolenia otwarte były dopasowane do potrzeb uczestników.
W trakcie szkolenia Trener uwzględnia indywidualne sytuacje z Państwa środowiska pracy, przedstawia narzędzia i rozwiązania gotowe do zastosowania już następnego dnia po szkoleniu!
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów (80%) popartych krótkimi mini-wykładami (20%), podczas których przekazywane będą niezbędne treści teoretyczne. Charakter zajęć ma za zadanie angażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału, poprzez pracę w grupach, liczne ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, analizę przypadków, symulacje realnych sytuacji / zachowań w obliczu zaistniałych zmian.
Skuteczne przyswajanie nowych wiadomości i umiejętności jest możliwe wyłącznie w warunkach aktywnej uwagi słuchaczy. Jeśli nie są oni zaciekawieni, zmotywowani do słuchania, nie uczą się. Szkolenie prowadzi Trener, który potrafi zarazić entuzjazmem, inicjatywą oraz przyjemnością z nauki.
Nasz Trener z całej dostępnej mu wiedzy wybierze rzeczy kluczowe, zgodne z potrzebami i oczekiwaniami uczestników.
WYCENA I SYSTEM RABATOWY
Cena szkolenia: 990 zł netto/os. za dwudniowy warsztat
System rabatowy:
Zgłoszenia 2 osób – 5% rabatu
Zgłoszenia 3 osób – 10% rabatu
Rabaty nie łączą się, istnieje możliwość negocjacji cen przy zgłoszeniu większej ilości osób.
W cenie szkolenia otwartego:
- Prowadzenie szkolenia przez doświadczonego Trenera Biznesu.
- Komplet materiałów szkoleniowych wraz z ćwiczeniami.
- Dyplomy uczestnictwa.
- Konsultacje po – szkoleniowe.
- Lunch oraz przerwy kawowe w trakcie szkolenia.
TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
Sprawdź aktualne terminy szkolenia –> kliknij
Szkolenie odbędzie się w Warszawie w Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym przy ul. Grażyny 13/15 (Stary Mokotów).
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY I WARUNKI UCZESTNICTWA
Formularz zgłoszeniowy na szkolenie otwarte –> kliknij
Warunki uczestnictwa –> kliknij
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania?
Jesteś zainteresowany organizacją szkolenia zamkniętego o podobnej tematyce, chcesz zwiększyć efektywność osobistą poprzez udział w podobnych szkoleniach lub chcesz usprawnić proces organizacji pracy w swojej firmie?
E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.