Krajowy Fundusz Szkoleniowy 2023 – jak uzyskać dofinansowanie do szkoleń?

Czy wiesz, że jeżeli jesteś firmą zatrudniającą pracowników na umowę o pracę masz możliwość pozyskania w swoim Powiatowym Urzędzie Pracy środków na rozwój i podnoszenie kwalifikacji Swoich oraz pracowników?

Krajowy Fundusz Szkoleniowy 2023 - KFS 2023

Krajowy Fundusz Szkoleniowy – co to?

Krajowy Fundusz Szkoleniowy KFS to fundusz umożliwiający pozyskanie środków zewnętrznych na finansowanie rozwoju kadr w firmie.

W Urzędach Pracy w całym kraju jest możliwość skorzystania z dotacji i dofinansowania na szkolenia z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w 2023 roku dla firm zatrudniających min. 1 pracownika na umowę o pracę.

W ramach funduszu KFS:

  • mikorfirmy mogą uzyskać 100% dofinansowania na szkolenia
  • MŚP (Sektor małych i średnich przedsiębiorstw) oraz duże firm mogą uzyskać 80% dofinansowania na szkolenia

Uwaga! Finansowanie w ramach KFS 2023 nie większe jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika.

Krajowy Fundusz Szkoleniowy to forma wsparcia finansowego, adresowana do pracodawców wspomagających przekwalifikowanie lub aktualizację wiedzy i umiejętności osób pracujących. Celem utworzenia KFS jest zapobieganie utracie zatrudnienia przez osoby pracujące z powodu kompetencji nieadekwatnych do wymagań dynamicznie zmieniającej się gospodarki.

Krajowy Fundusz Szkoleniowy – co musisz wiedzieć?

Gdzie i z kim rozmawiać o KFS? 

Powiatowy Urząd Pracy – Twój lokalny

Ile środków można uzyskać z KFS Krajowego Funduszu Szkoleniowego?

Nawet do 15 000 zł na rozwój pracownika

Na co można uzyskać dofinansowanie z Krajowego Funduszu Szkoleniowego?

W ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego pracodawca może uzyskać finansowanie następujących działań:

  • określenie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego w związku z ubieganiem się o sfinansowanie tego kształcenia ze środków rezerwy KFS
  • szkolenia i kursy (zarówno otwarte dla pojedynczych pracowników, jak i szkolenia zamknięte -szkolenia dedykowane dla konkretnego działu)
  • studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą;
  • egzaminy umożliwiające uzyskanie dyplomów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych;
  • badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu;
  • ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem.

PRIORYTETY KFS 2023

W 2023 roku pracodawcy będą mogli otrzymać dofinansowanie w ramach priorytetów KFS, które mają na celu:

Priorytety wydatkowania środków KFS ustalone przez Ministra właściwego do spraw pracy w porozumieniu z Radą Rynku Pracy – do wykorzystania kwota 219 752 tys. zł

  • Wsparcie kształcenia ustawicznego skierowane do pracodawców zatrudniających cudzoziemców.
  • Wsparcie kształcenia ustawicznego w związku z zastosowaniem w firmach nowych
    procesów, technologii i narzędzi pracy.
  • Wsparcie kształcenia ustawicznego w zidentyfikowanych w danym powiecie lub
    województwie zawodach deficytowych.
  • Wsparcie kształcenia ustawicznego dla nowozatrudnionych osób (lub osób, którym
    zmieniono zakres obowiązków) powyżej 50 roku życia.
  • Wsparcie kształcenia ustawicznego osób powracających na rynek pracy po przerwie
    związanej ze sprawowaniem opieki nad dzieckiem oraz osób będących członkami rodzin
    wielodzietnych.
  • Wsparcie kształcenia ustawicznego osób poniżej 30 roku życia w zakresie umiejętności
    cyfrowych oraz umiejętności związanych z branżą energetyczną i gospodarką odpadami.

Priorytety wydatkowania środków rezerwy KFS wynikające z decyzji Rady Rynku Pracy – do
wykorzystania kwota 54 938 tys. zł

  • Wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników Centrów Integracji Społecznej, Klubów Integracji Społecznej, Warsztatów Terapii Zajęciowej, Zakładów Aktywności Zawodowej, członków lub pracowników spółdzielni socjalnych oraz pracowników zatrudnionych w podmiotach posiadających status przedsiębiorstwa społecznego wskazanych na liście/rejestrze przedsiębiorstw społecznych prowadzonym przez MRiPS.
  • Wsparcie kształcenia ustawicznego osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.
  • Wsparcie kształcenia ustawicznego w obszarach/branżach kluczowych dla rozwoju powiatu/województwa wskazanych w dokumentach strategicznych/planach rozwoju.
  • Wsparcie kształcenia ustawicznego instruktorów praktycznej nauki zawodu bądź osób mających zamiar podjęcia się tego zajęcia, opiekunów praktyk zawodowych i opiekunów stażu uczniowskiego oraz szkoleń branżowych dla nauczycieli kształcenia zawodowego.
  • Wsparcie kształcenia ustawicznego osób, które mogą udokumentować wykonywanie przez co najmniej 15 lat prac w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, a którym nie przysługuje prawo do emerytury pomostowej.

Nabory KFS 2023 – kiedy?

Zazwyczaj nabory na dofinansowanie do szkoleń odbywają się w II lub III turach
  • I tura – styczeń-luty
  • II tura – czerwiec (nabór uzupełniający)
  • III tura – koniec roku (środki niewykorzystane, nierozliczone, które zostały powiatom po rozliczeniu I tury oraz środki z rezerwy)

W HILLWAY wspieramy firmy przy składaniu wniosków KFS

Zapraszamy do kontaktu z HILLWAY przy wsparciu w przygotowaniu dedykowanych ofert dopasowanych do potrzeb szkoleniowych w Państwa organizacji pod kątem składanych wniosków KFS.

HILLWAY jest jednostką certyfikowaną posiadającą standard jakości prowadzenia szkoleń i projektów doradczych Polskiej Izby Firm Szkoleniowych SUS 2.0. Jesteśmy wpisani do rządowej BUR – Bazy Usług Rozwojowych oraz Rejestru Instytucji Szkoleniowych.

W HILLWAY od ponad 12 lat rozwijamy kompetencje tysięcy ludzi biznesu i administracji. Prowadzimy wysokiej jakości szkolenia biznesowe rozwijające kompetencje i kwalifikacje miękkie, twarde oraz branżowe, prowadzone przez wyselekcjonowanych ekspertów. Gwarantujemy indywidualne podejście do Państwa potrzeb, spojrzenie biznesowe na realizowane procesy, jak również dedykowany zespół konsultantów, trenerów, którzy znają specyfikę Państwa branży. Wszystko to robimy z pasją, energią i zaangażowaniem co potwierdzają liczne, pisemne referencje.

Zobacz szkolenia HILLWAY

Aktualizacja 13.12.2022

Szkolenie OKR w pracy menedżera – metoda OKR w nowoczesnym zarządzaniu przez cele

OKR w pracy menedżera Odkryj nowoczesną metodę zarządzania przez cele – praktyczny warsztat Objectives and Key Results Napisz w sprawie szkolenia O szkoleniu OKR (Objectives and Key Results) to metoda, która pomaga w lepszym zarządzaniu przez cele, co pozwala organizacjom skuteczniej realizować swoje misje i osiągać zamierzone rezultaty. Dzięki OKR, organizacje mogą zwiększyć swoją wydajność,

Szkolenie Zarządzanie zmianą, czyli ABC lidera zmiany – szkolenie menedżerskie

Menedżerowie mierzą się z dziś trudnościami, których nie spodziewali się eksperci zarządzania jeszcze dwie dekady temu. Gwałtowny postęp technologiczny, fluktuacja kadr, niestabilne otoczenie tworzą kontekst, w którym umiejętność szybkiego dostosowania się jest kluczową kompetencją. To co jeszcze wczoraj było innowacją, dziś jest standardem, a jutro stanie się reliktem przeszłości. Menedżer nowego millenium musi zrozumieć, że

Szkolenie Przywództwo emocjonalne, czyli zarządzanie oparte na inteligencji emocjonalnej

Inteligencja emocjonalna to wg. Daniela Goleman'a zdolność do bycia świadomym swoich emocji, kontrolowania emocji i wyrażania emocji. Inteligencja emocjonalna pozwala liderom budować owocne relacje interpersonalne w sposób racjonalny i empatyczny. Praca nad inteligencją emocjonalną jest kluczowa dla menedżera, który pragnie osiągnąć sukces w przywództwie. Zdolność do emocjonalnej więzi z pracownikami jest niezbędna dla skuteczności przywództwa.

Szkolenie Profesjonalny offboarding z dbałością o pracownika i organizację

Offboarding i związane z nim rozstanie się z pracownikiem jest zawsze krytycznym momentem – zarówno dla odchodzącego jak i dla firmy. Niezależnie, czy następuje z decyzji pracownika, czy pracodawcy, rodzi w organizacji wiele potencjalnych zagrożeń takich jak: powstanie luk kompetencyjnych, osłabienia firmowego employer brandingu i PR, powstanie chaosu informacyjnego w zespole, spadku efektywności zespołu czy

Szkolenie Psychologia sprzedaży – czyli dlaczego kupujemy?

Dlaczego kupujemy? Jak podejmujemy decyzje o zakupi? Co sprawia, że chcę tu kupić? Odpowiedzi na te pytania są kluczowe dla podejmowania właściwych działań pro sprzedażowych. Podstawą skutecznych procesów sprzedażowych jest ZROZUMIENIE: Dlaczego klient kupuje? Co nim kieruje? Co go motywuje do zakupu? Tym zagadnieniom dedykowane jest szkolenie HILLWAY Psychologia sprzedaży – czyli dlaczego kupujemy? Kliknij

Szkolenie HILLWAY Feedback – skuteczne wdrożenie modelu udzielania informacji zwrotnej

Feedback (czyli informacja zwrotna) odgrywa dziś niezwykle istotna rolę w organizacjach. Menedżerowie oraz właściciele firm są coraz bardziej świadomi tego, że główny cel informacji zwrotnej to rozwój – zarówno w ujęciu indywidualnym jak i zespołowym. Wdrożenia kultury feedback'u wpływa m.in. na: zwiększenie zaangażowania i motywację pracowników poprawę wydajności pracy w organizacji rozwój pracowników oraz wyznaczenie

Szkolenie Jak podnieść ceny w 2023? Skuteczna waloryzacja i podwyżki cen w rozmowach handlowych.

W obliczu zmian na rynku i podwyżek cen związanych z inflacją oraz zmianami wywołanymi kryzysem geopolitycznym, a także zaburzonymi łańcuchami dostaw w pandemii - większość firm musi podnieść ceny produktów i usług. Warto przeliczyć rentowność i zaktualizować swoją politykę cenową oraz przeprowadzić profesjonalne szkolenia dla zespołów handlowych. Mądrzy przedsiębiorcy wiedzą, że pomimo iż, konkurencja może

Szkolenie HILLWAY Reklamacja i obsługa trudnego Klienta

Reklamacja i obsługa trudnego Klienta to temat, który dotyczy każdego w biznesie. Czy wiesz, że reklamacja jest najbardziej pożądaną z form roszczenia praw konsumenckich? Złożone reklamacje stanowią jedynie 4% w ogóle niezadowolonych klientów! 96% to skargi niezłożone, gdyż stopień reakcji klienta na niezadowolenie z usługi jest sprawą bardzo subiektywną. Tworzy się groźna góra lodowa, której

Szkolenie Efektywna obsługa klienta w pracy rejestratorek medycznych

Profesjonalna Obsługa Klienta jest jednym z najważniejszych elementów, które w znaczny sposób wpływają na generowanie przychodów w firmie. Szczególnie jest to istotne w pracy rejestratorek medycznych i rejestratorek stomatologicznych Praca rejestratorek medycznych jest niezwykle ważna, ponieważ odpowiadają one za pierwszy kontakt z klientem. Zadaniem rejestratorek medycznych jest sprawne diagnozowanie i odpowiadanie na potrzeby klientów, ale

Szkolenie Komunikacja w zespole z wykorzystaniem narzędzi online

Komunikacja wewnątrz firmy jest niezwykle ważna w codziennej pracy. W obliczu pandemii sposoby komunikacji diametralnie się zmieniły, a poprzez ograniczenia w spotkaniach efektywna komunikacja jest utrudniona. Zaczęła ona pochłaniać dużo więcej czasu z uwagi na dłuższy czas oczekiwania na odpowiedź lub brak wolnego czasu drugiej osoby. W takich sytuacjach na usprawnienie komunikacji wewnątrz jednostki znaczący

Skip to content