Efektywne działania promocyjne = kampania 360⁰
Specjaliści od marketingu muszą przekazać potencjalnym konsumentom informacje o produkcie, muszą więc komunikować się z obecnymi i potencjalnymi klientami, a także opinią publiczną. Dylematem jest jakie kanały komunikacji wybrać, aby działania promocyjne były efektywne.
Jak więc profesjonalnie przygotować kampanię marketingową aby osiągnąć cel? Jakich unikać błędów? Na te i inne pytania odpowiemy w trakcie szkolenia Efektywne działania promocyjne = kampania 360⁰.
Uczestnicy będą nabywać nową wiedzę i doskonalić swoje umiejętności związane z przygotowaniem kampanii 360⁰ w oparciu o siedem płaszczyzn komunikacji. Poznają osiem etapów tworzenia kampanii promocyjnej, z wykorzystaniem których będą nabywać wiedzę, w jaki sposób tworzyć komunikaty reklamowe, ustalać budżet promocyjny, mierzyć skuteczność kampanii i zarządzać zintegrowaną komunikacją marketingową.
Podczas szkolenia zostaną stworzone warunki do praktycznego ćwiczenia zadań występujących na poszczególnych etapach budowania skutecznej komunikacji.
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
- Poznanie najnowszych trendów w zakresie projektowania kampanii promocyjnych
- Poznanie zasad planowania procesu projektowania zintegrowanych kampanii promocyjnych wykorzystujących różne kanały komunikacji
- Zdobycie wiedzy i umiejętności, które pozwolą uniknąć błędów w czasie procesu projektowania i zarządzania komunikacją marketingową
- Nabycie umiejętności pozyskiwania pomysłów i inspiracji do tworzenia kampanii promocyjnych z wykorzystaniem źródeł wewnętrznych i zewnętrznych
- Poznanie metod mierzenia skuteczności kampanii
- Składowe zintegrowanej komunikacji marketingowej
- Różnice pomiędzy kampanią zintegrowaną, a kampanią wykorzystującą wybrane formy komunikacji
- Kanały komunikacji masowej i osobistej
- Kluczowe kanały komunikacji marketingowej wykorzystywane do przekazywania treści reklamowych w sposób masowy i zindywidualizowany
- Kanały komunikacji marketingowej wykorzystywane w kampaniach medialnych
Kompozycja narzędzi komunikacji marketingowej
- Siedem składowych narzędzi komunikacji marketingowej
- Kampanie promocyjne produktów firmy budowane z wykorzystaniem poszczególnych elementów komunikacji
- Narzędzia marketingowe w ramach poszczególnych płaszczyzn komunikacji
- Metody i sposoby doboru narzędzi w zależności od rodzaju prowadzonych kampanii promocyjnych
Makromodel procesu komunikacji
- Rodzaje zakłóceń występujące w procesie komunikacji marketingowej
- Identyfikacja elementów kodowania i dekodowania przekazu reklamowego. Generowanie pomysłów eliminujących zakłócenia
- Mikromodel reakcji konsumenckich
- Zachowania klientów w poszczególnych fazach komunikacji – kognitywnej, aktywnej i behawioralnej
Rozpoznanie odbiorców docelowych kampanii promocyjnych
- Znaczenie etapu analizy pomysłów i konsekwencji jego zaniedbania lub błędnego przeprowadzenia
- Dobór strategii komunikacji w zależności od grupy docelowej (klienci stali, klienci okazjonalni, klienci nowi)
- Określenie celów kampanii promocyjnej
- Cele komunikacji według John’a Rossiter i Larry Percy
Formułowanie komunikatów reklamowych
- Strategia informacyjna i transformacyjna tworzenia komunikatu reklamowego
- Zastosowania odwołań, tematów i idei zgodnych z pozycjonowaniem marki według Johna Maloneya
- Określenie najskuteczniejszych kanałów komunikacji i ich integracja w celu zwiększenia efektywności przekazu
- Zastosowanie kanałów komunikacji społecznej, eksperckiej i zwolenniczej
Określenie budżetu na komunikację
- Najczęściej stosowane metody budżetowania kampanii promocyjnych oraz ich zalety i wady
- Dostosowanie rodzaju budżetowania do kampanii promocyjnej
Cechy narzędzi komunikacji marketingowej
- Celowość uwzględniania cech elementów skutecznej komunikacji marketingowej. Poznanie czynników kształtujących kompozycję narzędzi komunikacji
- Zastosowanie odpowiednich cech komunikatów marketingowych w celu stworzenia skutecznej kampanii marketingowej.
Mierzenie skuteczności komunikacji
- Metody mierzenia skuteczności kampanii w fazie poznawczej, emocjonalnej i behawioralnej oraz wpływu komunikacji na konsumentów w poszczególnych fazach
- Oceny skuteczności kampanii metodą DAGMAR, modelem Markova oraz AA ROI
- Wskaźniki badania skuteczności marketingu bezpośredniego i promocji osobistej
- Wykorzystanie w praktyce współczynnika zapytań i wskaźnika zamówień
Zintegrowana komunikacja marketingowa
- Definicja i zasady działania zintegrowanej kampanii marketingowej
- Kampanie wielonarzędziowe i wieloetapowe
- Zarządzanie zintegrowaną komunikacją marketingową
- Tendencje na rynku agencji reklamowych i idące za tym korzyści dla firm planujących kampanie
- Zarządzanie złożonymi kampaniami w licznych kanałach komunikacji masowej i osobistej
Dyplomowany trener biznesu z 6 letnim stażem. Jest ekspertem w zakresie projektowania i realizacji programów szkoleniowych z zakresu zarządzania, zarządzania zespołem sprzedaży, zarządzania przez cele, technik sprzedaży, negocjacji handlowych, komunikacji w zespole, zarządzanie czasem, etykiety w biznesie i kreowania wizerunku w biznesie. Prowadzi doradztwo i szkolenia dużych, średnich i małych firmach z różnych branż i sektorów. Jest doświadczonym praktykującym konsultantem i mentorem specjalizujących się w wspieraniu rozwoju średniej i wyższej kadry menedżerskiej oraz współpracuje w tym zakresie z organizacjami pozarządowymi.
Doświadczony menager w zakresie zarządzania, sprzedaży i marketingu. Doświadczenie zdobyte w firmach ogólnopolskich w sektorze biznesowym oraz klienta indywidualnego, na stanowiskach: Doradca Prezesa ds. Zarządzania i Wizerunku, Dyrektor Oddziału, Dyrektor Handlowy Regionu, Z-ca Dyrektora Oddziału Regionalnego, Kierownik Działu Zarządzania Sprzedażą i Marketingu. W trakcie szesnastoletniego doświadczenia zawodowego odpowiedzialna za: zarządzanie siecią sprzedaży, zarządzanie siecią placówek, negocjowanie kontraktów kluczowych dla firmy w zakresie sprzedaży oraz promocji i reklamy, inicjowanie i wdrażanie nowych rozwiązań biznesowych, członek zespołów projektowych (mapowanie procesów, sprzedaż cross sell, restrukturyzacja firmy), nadzorowanie badań i analiz rynku, realizacja zadań rzecznika prasowego, budowanie wizerunku firmy. Autor publikacji w wydawnictwach Uniwersytetu Szczecińskiego z zakresu zarządzania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań w firmie.
Obecnie doktorantka na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Ponad to jest absolwentką Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, studiów podyplomowych Zarządzania i Marketingu w Łączności na Uniwersytecie Szczecińskim, studiów podyplomowych Zarządzanie w Turystyce i Hotelarstwie na Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku, absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu Akademii SET w Warszawie, a także słuchaczem wielu kursów i szkoleń.
METODOLOGIA SZKOLENIA OTWARTEGO
Jako jedna z nielicznych instytucji szkoleniowych w Polsce dbamy o to, aby szkolenia otwarte były dopasowane do potrzeb uczestników.
W trakcie szkolenia Trener uwzględnia indywidualne sytuacje z Państwa środowiska pracy, przedstawia narzędzia i rozwiązania gotowe do zastosowania już następnego dnia po szkoleniu!
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów (80%) popartych krótkimi mini-wykładami (20%), podczas których przekazywane będą niezbędne treści teoretyczne. Charakter zajęć ma za zadanie angażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału, poprzez pracę w grupach, liczne ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, analizę przypadków, symulacje realnych sytuacji / zachowań w obliczu zaistniałych zmian.
Skuteczne przyswajanie nowych wiadomości i umiejętności jest możliwe wyłącznie w warunkach aktywnej uwagi słuchaczy. Jeśli nie są oni zaciekawieni, zmotywowani do słuchania, nie uczą się. Szkolenie prowadzi Trener, który potrafi zarazić entuzjazmem, inicjatywą oraz przyjemnością z nauki.
Nasz Trener z całej dostępnej mu wiedzy wybierze rzeczy kluczowe, zgodne z potrzebami i oczekiwaniami uczestników.
WYCENA I SYSTEM RABATOWY
Cena szkolenia: 1 350 zł netto/os. za dwudniowy warsztat
System rabatowy:
Zgłoszenia 2 osób – 5% rabatu
Zgłoszenia 3 osób – 10% rabatu
Rabaty nie łączą się, istnieje możliwość negocjacji cen przy zgłoszeniu większej ilości osób.
W cenie szkolenia otwartego:
- Prowadzenie szkolenia przez doświadczonego Trenera Biznesu.
- Komplet materiałów szkoleniowych wraz z ćwiczeniami.
- Dyplomy uczestnictwa.
- Konsultacje po – szkoleniowe.
- Lunch oraz przerwy kawowe w trakcie szkolenia.
TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
Sprawdź aktualne terminy szkolenia –> kliknij
Szkolenie odbędzie się w Warszawie w Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym przy ul. Grażyny 13/15 (Stary Mokotów).
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY I WARUNKI UCZESTNICTWA
Formularz zgłoszeniowy na szkolenie otwarte –> kliknij
Warunki uczestnictwa –> kliknij
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania w Twojej firmie, Twoim dziale?
E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.