Sztuka wprowadzania nowego produktu na rynek
„Większość innowacji kończy się fiaskiem. Firmy, które nie są innowacyjne – giną”.
Henry Chasbrough
Wprowadzanie nowego produktu na rynek to nieodzowna forma rozwoju firmy. Jednak nie jest to łatwe zadanie. Zgodnie z wynikami badań rynkowych większość nowych produktów nie odnosi sukcesu. Jak więc profesjonalnie przygotować się do wprowadzenia nowego produktu aby osiągnąć cel? Jakich unikać błędów? Na te i inne pytania odpowiemy w trakcie szkolenia Sztuka wprowadzania nowego produktu na rynek
Uczestnicy będą nabywać nową wiedzę i doskonalić swoje umiejętności związane z przygotowaniem innowacji, sposobem budżetowania prac nad nim, a także poznają poszczególne etapy procesu decyzyjnego w pracach nad nowym produktem. Uczestnicy poznają również proces kształtowania akceptacji konsumenckiej. Podczas szkolenia zostaną stworzone warunki do praktycznego ćwiczenia zadań występujących na poszczególnych etapach wprowadzania produktu na rynek.
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
- Poznanie najnowszych trendów w zakresie projektowania nowych produktów
- Poznanie zasad planowania procesu projektowania oraz metody walidacji wyników prac projektowych
- Zdobycie wiedzy i umiejętności, które pozwolą uniknąć błędów w czasie procesu projektowania, akceptowania i wprowadzania nowego produktu na rynek
- Nabycie umiejętności pozyskiwania nowych pomysłów z wykorzystaniem źródeł wewnętrznych i zewnętrznych
- Poznanie zasad testowania nowego produktu na rynku
- Nabycie umiejętności analizowania procesu kształtowania akceptacji konsumenckiej i dostosowania do niej działań firmy
- Tworzenie nowych produktów
- Co możemy nazwać nowym produktem?
- Celowość tworzenia innowacji
- Istnienie różnic pomiędzy innowacją wtórną, a innowacją absolutną
- Kluczowe rodzaje strategii nowego produktu w kontekście innowacji dla klienta i firmy wytwarzającej produkt
- Tworzenie nowych produktów w oparciu o: strategię modernizacji wytwarzanego produktu, strategię technologicznej modyfikacji, strategię imitacji produktów konkurentów i strategię bezwzględnie nowego produktu
- Sukces i porażka nowego produktu
- Przyczyny sukcesów i porażek nowych produktów wprowadzanych na rynki europejskie i amerykańskie
- Przewidywanie sukcesu lub porażki w oparciu o cechy nowych produktów i zachowań konsumenckich (znajomości podobnych produktów, trendów, ograniczeń społecznych i gospodarczych)
- Sposoby i źródła budżetowania prac nad nowym produktem
- Metody doboru form finasowania prac nad nowym produktem w zależności od rodzaju prowadzonych prac badawczych oraz szans na powodzenie nowego produktu
- Jak się rodzą pomysły na nowy produkt?
- Czerpanie pomysłów na nowy produkt ze źródeł zewnętrznych
- Sposoby i metody pozyskiwania nowych pomysłów – doświadczenia rynkowe
- Zastosowania crowdsourcingu w pozyskiwaniu pomysłów
- Generowanie nowych pomysłów ze źródeł wewnętrznych firmy
- Analiza pomysłów
- Znaczenie etapu analizy pomysłów i konsekwencji jego zaniedbania lub błędnego przeprowadzenia
- Dostrzeganie dobrych rozwiązań nawet w najdziwniejszych pomysłach
- Wybrane metody oceny i selekcji pomysłów
- Metoda listy kontrolnej oraz metoda skalowania i ich znaczenie w procesie selekcji pomysłów na nowy produkt
- Stosowanie wybranych metod oceny i selekcji pomysłów
- Opracowywanie i testowanie koncepcji produktu
- Analiza conjoint – możliwości pozyskiwania informacji od klientów o stopniu akceptacji nowego produktu
- Zastosowania analizy conjoint w praktyce.
- Określenie warunków prognozy optymistycznej i prognozy pesymistycznej wprowadzenia nowego produktu na rynek w oparciu o ekonomiczną analizę ryzyka
- Zastosowanie analizy ekonomicznej w sytuacji wprowadzania nowego produktu na rynek i uzyskania odpowiedzi na znaczące pytania zasadności i szansy powodzenia nowego produktu
- Prace nad nowym produktem
- Opracowywanie produktu
- Etapy rozwoju produktu
- Ustalenie oceny zgodności prototypu nowego produktu z oczekiwaniami rynku
- Testowanie rynku
- Celowość prowadzenia testów rynkowych. Możliwe do uzyskania informacje w wyniku przeprowadzonych testów
- Testy alfa i testy beta nowych produktów firmy
- Komercjalizacja produktu
- Ostatni etap wprowadzania produktu na rynek
- Budowanie harmonogramu ścieżki krytycznej
- Proces kształtowania akceptacji konsumenckiej
- Zjawisko dyfuzji innowacji
- Identyfikacja różnic pomiędzy akceptacją a lojalnością
- Proces kształtowania akceptacji konsumenckiej
- Czynniki wpływające na proces kształtowania akceptacji
- Różnice pomiędzy procesem dyfuzji a adaptacji innowacji
- Gotowość organizacji do akceptowania innowacji
- Kategorie odbiorców produktu wyodrębnione przez Everetta Rogers’a
- Oceny stopnia zaakceptowania nowego produktu na rynku z uwzględnieniem kategorii klientów
Dyplomowany trener biznesu z 6 letnim stażem. Jest ekspertem w zakresie projektowania i realizacji programów szkoleniowych z zakresu zarządzania, zarządzania zespołem sprzedaży, zarządzania przez cele, technik sprzedaży, negocjacji handlowych, komunikacji w zespole, zarządzanie czasem, etykiety w biznesie i kreowania wizerunku w biznesie. Prowadzi doradztwo i szkolenia dużych, średnich i małych firmach z różnych branż i sektorów. Jest doświadczonym praktykującym konsultantem i mentorem specjalizujących się w wspieraniu rozwoju średniej i wyższej kadry menedżerskiej oraz współpracuje w tym zakresie z organizacjami pozarządowymi.
Doświadczony menager w zakresie zarządzania, sprzedaży i marketingu. Doświadczenie zdobyte w firmach ogólnopolskich w sektorze biznesowym oraz klienta indywidualnego, na stanowiskach: Doradca Prezesa ds. Zarządzania i Wizerunku, Dyrektor Oddziału, Dyrektor Handlowy Regionu, Z-ca Dyrektora Oddziału Regionalnego, Kierownik Działu Zarządzania Sprzedażą i Marketingu. W trakcie szesnastoletniego doświadczenia zawodowego odpowiedzialna za: zarządzanie siecią sprzedaży, zarządzanie siecią placówek, negocjowanie kontraktów kluczowych dla firmy w zakresie sprzedaży oraz promocji i reklamy, inicjowanie i wdrażanie nowych rozwiązań biznesowych, członek zespołów projektowych (mapowanie procesów, sprzedaż cross sell, restrukturyzacja firmy), nadzorowanie badań i analiz rynku, realizacja zadań rzecznika prasowego, budowanie wizerunku firmy. Autor publikacji w wydawnictwach Uniwersytetu Szczecińskiego z zakresu zarządzania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań w firmie.
Obecnie doktorantka na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Ponad to jest absolwentką Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, studiów podyplomowych Zarządzania i Marketingu w Łączności na Uniwersytecie Szczecińskim, studiów podyplomowych Zarządzanie w Turystyce i Hotelarstwie na Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku, absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu Akademii SET w Warszawie, a także słuchaczem wielu kursów i szkoleń.
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania w Twojej firmie, Twoim dziale?
E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.