Ważnym elementem umożliwiającym realizację strategii firmy przez zespoły pracownicze jest zarządzanie przez cele. Zarządzanie przez cele jest jednym z najefektywniejszych systemów uruchamiania i wydobywania potencjału pracowników. Jest to systematyczne podejście do planowania, kontrolowania i oceniania pracowników realizowanego poprzez ustalanie celów i ocenę na podstawie wyników działania.
Podczas szkolenia uczestnicy będą zdobywać i pogłębiać wiedzę i umiejętności z zakresu skutecznego ustalania celów, ich kaskadowania oraz kontrolowania wyników i oceny pracowników w oparciu o realizowane cele cząstkowe. Poznają metody motywowania pracowników poprzez ustalanie celów indywidualnych mających wpływ na rozwój zawodowy pracowników. Uczestnicy poznają etapy skutecznego wyznaczania i kontrolowania realizacji celów. Nowe umiejętności będzie można przećwiczyć w praktyce dzięki zastosowaniu licznych ćwiczeń i zadań realizowanych podczas szkolenia.
W trakcie szkolenia zostaną wypracowane dokumenty niezbędne do wdrożenia i realizacji zarządzania przez cele w oparciu o potrzeby danej organizacji.
Podczas szkolenia uczestnicy będą mieli okazję do praktycznego ćwiczenia poszczególnych etapów zarządzania przez cele.
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
Grupa docelowa - uczestnicy szkolenia
Szkolenie “Zarządzanie przez cele” skierowane jest do:
- osób zarządzających na wszystkich szczeblach organizacji
- osób mających na co dzień do czynienia z sytuacjami wymagającymi wyznaczania i realizacji celów przedsiębiorstwa.
Program szkolenia
Model zarządzania przez cele
- Założenia ZPC
- Cel – jego identyfikacja i opisanie
- Droga do celu – plan działania
- Środowisko i zasoby – oddziaływanie na plan
- Punkty pomiaru – wskaźniki
- Systemowa korekta planów – zarządzanie
- Kilka celów w tym samym czasie – priorytety
- Efektywność realizacji w danym obszarze /firmie/ – zarządzanie przez cele MBO
- Dobre praktyki – jak budować świadomość i motywację do zarządzania przez cele
Kluczowe elementy zarządzania przez cele (ZPC)
- Zasada partycypacji – wspólne ustalanie celów przez menedżera i pracowników
- Powiązanie celów indywidualnych z celami nadrzędnymi organizacji
- Autonomia w realizacji celów
- Ocena wyników pracy pracownika
- Zarządzanie przez cele a Balanced Scorecard – BSC (Strategiczna Karta Wyników) – jako instrument prezentujący różne obszary funkcjonowania organizacji
Funkcje zarządzania przez cele
- Koordynacja i sterowanie celami organizacji
- Uwrażliwienie pracowników na cele przedsiębiorstwa
- Sterowanie procesami zespołowymi
- Zalety i wady zarządzania przez cele
Cykl zarządzania przez cele
- Kaskadowanie – proces przekazywania celów
- Cele jako siła napędowa działań realizowanych przez zespół
- Etapy procesu zarządzania przez cele – rozwijanie kierowniczych kompetencji strategicznego planowania
- Rozmowa z pracownikiem ustalająca cele – informowanie i przekonywanie pracowników do realizacji celów
- Sytuacje trudne w rozmowach ustalających cele
Skuteczna komunikacja – podstawą umiejętnego ustalania i przekazywania celów
- Autodiagnoza własnego stylu komunikowania się
- Spójność komunikacyjna
- Elementy skutecznej komunikacji z pracownikiem (mowa ciała, głos, słowa)
- Poczucie własnej wartości, a świadomy wpływ na poczucie wartości pracownika – dialog konstruktywny
- Konstruktywna informacja zwrotna – feedback jako narzędzie rozwoju pracownika
- Zaangażowanie w rozmowę – aktywne słuchanie
Metodologia wyznaczania celów – metody do identyfikacji i wartości celów
- Wykorzystanie strategicznej karty wyników BSC
- Identyfikacja procesów kluczowych i ich wskaźników KPI
- Metoda SWOT w ocenie celów
- Macierz BCG w ocenie celów
- Metoda opisania celu/zadania SMART
Wyznaczanie priorytetów – świadoma opłacalność/wydajność
- Zasady wyznaczania celów i zadań
- Wyznaczanie priorytetów
- Reguła Pareto i jej zastosowania (80/20)
- Metoda Eisenhowera
- Reguła ABC DE
- Prawo Parkinsona
Systemy zarządzania strategią przy wykorzystaniu Balanced Scorecard
- Przesłanki powstania Balanced Scorecard (zrównoważonej karty wyników)
- Budowa Balanced Scorecard i jej integracja z koncepcją zarządzania strategicznego
- Zasady wdrażania Balanced Scorecard w organizacji
- Projektowanie Balanced Scorecard w oparciu o studium przypadku
- Balanced Scorecard jako system zarządzania strategią oraz gotowość informacyjna organizacji
- Samodzielne projektowanie Balanced Scorecard przez uczestników warsztatów
Cykl komunikacyjny w zarządzaniu poprzez cele
- Zlecanie zadań i delegowanie – precyzowanie celów i oczekiwanych wyników, ustalanie sposobu wykonania, określenie zasobów, ustalenie sposobu rozliczania zadań i konsekwencji
- Monitorowanie działań pracownika. Cele i przebieg rozmowy monitorującej. Diagnoza. Zbieranie informacji i ocena sytuacji. Reakcja. Problemy związane z realizacją zadań
- Ocena wykonania zadania i udzielanie informacji zwrotnej. Funkcja motywująca i rozwojowa oceny, kilka zasad udzielania informacji zwrotnej
Monitorowanie, kontrola i pomiar realizacji zadań zbieżnych z celami firmy
- Koordynacja i sterowanie celami organizacji a samokontrola pracownika
- Metody monitorowania i zbierania informacji o realizacji celów przez pracownika (obserwacja)
- Podsumowanie obserwacji
- Analiza zakłóceń, błędów, braku oczekiwanych efektów, wyciąganie wniosków
- Controling w ustalaniu celów i wskaźników oceny (KPI ? Kluczowe Wskaźniki Sukcesu)
- Pomiar realizacji zadań
Indywidualne plany rozwoju
- Identyfikacja własnych obszarów rozwoju oraz określenie sposobów pracy nad nimi
- Wypracowanie action planu dla uczestników. Cel to wzmocnienie chęci do działania zgodnie z zasadami omawianymi i wypracowanymi na szkoleniu
- Stworzenie IPR. Uczestnicy mają zastanowić się i zapisać jakie konkretne zobowiązanie/działanie podejmą do realizacji w zakresie zagadnień omawianych na szkoleniu
Trener prowadzący szkolenia
Agnieszka Nowicka – Dyplomowany trener biznesu. Doświadczony menedżer w zakresie zarządzania, sprzedaży i marketingu. Doświadczenie zdobyte w firmach ogólnopolskich w sektorze biznesowym oraz klienta indywidualnego, na stanowiskach: Doradca Prezesa ds. Zarządzania i Wizerunku, Dyrektor Oddziału, Dyrektor Handlowy Regionu, Z-ca Dyrektora Oddziału Regionalnego, Kierownik Działu Zarządzania Sprzedażą i Marketingu. W trakcie szesnastoletniego doświadczenia zawodowego odpowiedzialna za: zarządzanie siecią sprzedaży, zarządzanie siecią placówek, negocjowanie kontraktów kluczowych dla firmy w zakresie sprzedaży oraz promocji i reklamy, inicjowanie i wdrażanie nowych rozwiązań biznesowych, członek zespołów projektowych (mapowanie procesów, sprzedaż cross sell, restrukturyzacja firmy), nadzorowanie badań i analiz rynku, realizacja zadań rzecznika prasowego, budowanie wizerunku firmy. Autor publikacji w wydawnictwach Uniwersytetu Szczecińskiego z zakresu zarządzania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań w firmie.
Trener biznesu z zakresu zarządzania, zarządzania zespołem sprzedaży, zarządzania przez cele, technik sprzedaży, negocjacji handlowych, budowanie zespołu, komunikacji w zespole, motywacji, obsługi klienta, zarządzanie czasem, etykiety w biznesie, kreowania wizerunku w biznesie. Wiedza i umiejętności związane z budowaniem wizerunku biznesowego, etykiety w biznesie i dress code nabyte w trakcie praktyki zawodowej związanej z wieloletnim kontaktem z klientem korporacyjnym. Przygotowanie merytoryczne poparte uczestnictwem w wykładach z zasad protokołu dyplomatycznego z konsulem Polski w Szwecji. Absolwentka Szkoły Stylu Moniki Jaruzelskiej, w ramach której uczestniczyła w zajęciach z zakresu stylizacji, dress code i historii mody.
Obecnie dzieli się swoją wiedzą z zakresu historii mody będąc wykładowcą tego przedmiotu na Uniwersytecie Trzeciego Wieku w Gdyni. Połączenie praktycznego doświadczenia z życiową pasją pozwala jej być wiarygodnym coachem stylu, który pragnie dotrzeć do tych, dla których wizerunek to istotne uzupełnienie merytorycznej wiedzy i pozycji zawodowej.
Agnieszka Nowicka jest obecnie studentem na studiach doktoranckich Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Ponadto jest absolwentką Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, studiów podyplomowych Zarządzania i Marketingu w Łączności na Uniwersytecie Szczecińskim, studiów podyplomowych Zarządzanie w Turystyce i Hotelarstwie na Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku, absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu Akademii SET w Warszawie, a także słuchaczem wielu kursów i szkoleń.
SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces obsługi klienta/zoptymalizować działania contact center – podnieść inne kompetencje zespołu obsługi klienta?
E-mail: [email protected]
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.