Budowanie zaangażowania i odpowiedzialności pracowników – szkolenie menedżerskie

Skuteczne metody motywowania pracowników działów obsługi klienta

W czerwcu 2011 firma AON Hewitt zrealizowała badanie wśród ponad 700 menedżerów z 10 krajów europejskich. Okazało się, że prawie połowa (47%) menedżerów przyznała, że na działania związane z badaniem zaangażowania pracowników poświęcają tylko od 2 do 5 dni w ciągu roku.

Stwierdzenie, że pracownicy dołączają do organizacji, a odchodzą od przełożonych to nie wszystko. Pracownicy odchodzą bowiem od menedżerów, którzy nie potrafią ich zaangażować w pracę na rzecz organizacji.

 

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu „Budowanie zaangażowania i odpowiedzialności pracowników?

  1. Tylko zaangażowani liderzy są w stanie sprawić, by zaangażowany był cały zespół.
  2. Menedżerowie muszą znać swoją rolę w zakresie budowania zaangażowania pracowników.
  3. Menedżerowie chętniej angażują się w działania sprzyjające budowaniu zaangażowania, gdy widzą związek pomiędzy poziomem zaangażowania, a efektywnością pracowników.

Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!

GRUPA DOCELOWA
Szkolenie z „Budowania zaangażowania i odpowiedzialności pracowników” skierowane jest do firm i organizacji, którym zależy na kształtowaniu w menedżerach postawy aktywnej zorientowanej na budowanie zaangażowania pracowników, a tym samym wzrostu wyników zadowolenia z pracy, a przede wszystkim zwiększenia efektywności działania organizacji.

Szkolenie z „Budowania zaangażowania i odpowiedzialności pracowników” jest szkoleniem rozwijającym kompetencje z obszaru przywództwo i zarządzanie zespołem, motywowanie, kierowanie, ocenianie, delegowanie i jest szkoleniem uzupełniającym, a nie szkoleniem zastępującym te szkolenia.

CELE SZKOLENIA
Celem szkolenia „Budowanie zaangażowania i odpowiedzialności pracowników” jest kształtowanie w menedżerach postawy aktywnej, zorientowanej na budowanie zaangażowania i odpowiedzialności pracowników poprzez zdobycie wiedzy na temat tego jak zaangażowanie wpływa na wzrost wyników organizacji oraz poprzez poznanie technik i narzędzi, które wpływają na zwiększenie poziomu umiejętności menedżera związanych z budowaniem zaangażowania wśród pracowników.
PROGRAM SZKOLENIA
JAKIE REZULTATY MOŻEMY OSIĄGNĄĆ DZIĘKI ZWIĘKSZANIU ZAANGAŻOWANIA?

  • Wyniki badań David’a MacLeod i Nita Clarke’a 2009 Wielka Brytania
  • Wyniki badania Andrew’a Wefalda (Kansas State University) z 2008 USA
  • Wyniki badań Barometr Zaangażowania Polska
  • Case study: zwiększanie zaangażowania MEDIA MARKT

Celem modułu jest pokazanie korzyści dla menedżera i firmy z zaangażowanego pracownika na podstawie konkretnych badań i faktów.

SATYSFKACJA Z PRACY, A  ZAANGAŻOWANIE PRACOWNIKÓW

  • Czy motywacja to to samo co zaangażowanie?
  • Co to jest zaangażowanie?
  • Czy satysfakcja z pracy i zaangażowanie pracowników to to samo?
  • Kluczowe czynniki zaangażowania pracowników
  • Czy zadowoleni z pracy pracownicy, to zawsze zaangażowani pracownicy?
  • Czy zaangażowani pracownicy, to odpowiedzialni pracownicy?

CECHY OSOBOWOŚCI, A ZADOWOLENIE Z PRACY I ZAANGAŻOWANIE W PRACĘ

  • Osoby neurotyczne
  • Osoby ekstrawertyczne
  • Osoby sumienne

TRZYKOMPONENTOWY MODEL ZAANGAŻOWANIA ORGANIZACYJNEGO WG MEYERA i ALLENA 

  • Wymiar myślenia
  • Wymiar odczuwania
  • Wymiar działania

Celem modułu jest uświadomienie sobie, iż u podstaw zaangażowania leżą trzy różne kategorie motywacji wewnętrznej pracowników, które wpływają na pozostawanie przez nich w firmie, ich omówienie w kontekście konkretnych działań.

RODZAJE  ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW WG MEYERA i ALLENA

  • Zaangażowanie afektywne
  • Zaangażowanie użytkowe
  • Zaangażowanie normatywne

ZACHOWANIA  PRACOWNIKÓW  ŚWIADCZĄCE O ZAANGAŻOWANIU

  • Zachowania pracowników niezaangażowanych
  • Zachowania pracowników obojętnych
  • Zachowania pracowników zaangażowanych
  • Jak rozpoznać zaangażowanego pracownika na podstawie 5 zachowań?

PRAKTYCZNE NARZĘDZIA MENEDŻERA W OCENIE  ZAANGAŻOWANIA W PRACĘ I ZADOWOLENIA Z PRACY

  • Badania opinii pracowników
  • Badania zaangażowania pracowników
  • Obserwacja zachowań zespołu i pracowników w różnych sytuacjach
  • Check lista menedżera: 12 pytań sprawdzających wiedzę o swoim pracowniku w kontekście wymagania zaangażowania i budowania odpowiedzialności

JAK SKUTECZNIE  ZWIĘKSZAĆ ZAANGAŻOWANIE?

  • Czy ja, jako menedżer mam wpływ na zaangażowanie pracownika?
  • Moja rola w budowaniu zaangażowania i odpowiedzialności pracownika – czyli co ja faktycznie mogę robić. Analiza działań dotychczasowych i kreowanie pomysłów na przyszłość

Celem modułu jest budowanie u menedżera świadomości i postawy zorientowanej na budowanie zaangażowania, jako kluczowego czynnika sukcesu pracy zespołu i sukcesu firmy.

TWORZENIE ZAANGAŻOWANEGO I ODPOWIEDZIALNEGO ZESPOŁU

  • Rekrutacja i selekcja pracowników
  • Rozwój zespołu (od grupy do zespołu)
  • Codzienna praca z zespołem

PRAKTYCZNE NARZĘDZIA I OBSZARY ODPOWIEDZIALNOŚCI MENEDŻERA W BUDOWANIU ZAANGAŻOWANIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI PRACOWNIKÓW W CODZIENNEJ PRACY Z ZESPOŁEM

  • Nagrody i kary
  • Wzbudzanie reguły wzajemności i zaangażowania
  • Odwoływanie się do zasobów i mocnych stron
  • Twórcze wykorzystywanie błędów
  • Poprzez dobór rodzaju zadania
  • Jasny podział i zakres obowiązków
  • Informacje zwrotne o pracy
  • Pochwały i konstruktywna krytyka
  • Poniesienie konsekwencji zaniedbania obowiązków służbowych
  • Odwoływanie się do współzawodnictwa
  • Przywoływanie sukcesów
  • Stymulowanie pracowników do współpracy
  • Jasność celów i misji

NARZĘDZIA KOMUNIKACYJNE SŁUŻĄCE BUDOWANIU ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW

  • Najczęściej wykorzystywane narzędzia komunikacji
  • Najbardziej efektywne narzędzia komunikacyjne

ROZMOWY MENEDŻERSKIE – ĆWICZENIA PRAKTYCZNE W TRAKCIE  CAŁEGO  SZKOLENIA – rozmowy bieżące i informacje zwrotne wpływające na budowanie zaangażowania

  • Rozmowa motywująca z zespołem
  • Rozmowa oceniająca
  • Rozmowa korygująca zachowanie pracownika
  • Pochwała konkretnego pracownika
  • Pochwała zespołu
  • Rozmowa o oczekiwaniach
  • Rozmowa o sugestiach
  • Rozmowa o codziennej pracy

PODSUMOWANIE  SZKOLENIA

  • Wypełnienie IPD Indywidualnych Planów Działania przez każdego uczestnika szkolenia
  • Ocena szkolenia – wypełnienie ankiet reakcji
  • Wręczenie dyplomów
TRENER PROWADZĄCY
MONIKA FLAK

Monika jest absolwentką dwóch uczelni: Uniwersytetu Łódzkiego Wydział Prawa i Administracji oraz Uniwersytetu SWPS o specjalizacji Psychologia.

Posiada uprawnienia do pracy jako Certyfikowany Trener – Stowarzyszenie Trenerów i Konsultantów MATRIK, akredytowany Coach Ericson Coaching International Accredited Coach Training Program, akredytowany Konsultant – Insight Discovery Accreditation.


DOŚWIADCZENIE:

• Jako menedżer z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu rozproszonymi zespołami sprzedażowymi i trenerskimi nastawiona na realizację ambitnych zadań, którymi zaraża podległe sobie zespoły. Motto: „Łatwiejszym trud się staje, gdy dzieli go wielu.” Homer

• Jako osoba zarządzająca strategicznymi projektami rozwojowymi skoncentrowana na innowacyjnych rozwiązaniach. Motto:” Czasami dzieje się tak, że wśród wielu pojawia się ktoś kto nie wie, że czegoś nie da się zrobić i właśnie to robi…” Albert Einstein

• Jako Trener, ciągle dążąca do doskonałości w dostarczaniu najlepszych rozwiązań szkoleniowych
dla uczestników szkoleń. Motto „Wiedzieć i nie używać to jeszcze nie wiedzieć” przysłowie buddyjskie

• Jako Coach – wykorzystująca w pracy z jednostką czy grupą potencjał człowieka w podnoszeniu
jego efektywności. Motto „Trudności pojawiają się nie po to, by utrudniać, ale żeby uczyć.”Brian Tracy.

Pracując w międzynarodowej firmie finansowej wdrożyła między innymi: autorski program sprzedażowy, model zarządzania
z elementami coachingu, a także wspierała procesy zmian systemów wynagrodzenia handlowców czy wprowadzenie zewnętrznego kanału sprzedaży.

SZKOLENIE OTWARTE – szczegóły
Szkolenia otwarte są to szkolenia dla wszystkich chętnych. Na takie szkolenia przedsiębiorstwa mogą kierować swoich pracowników. 

METODOLOGIA SZKOLENIA OTWARTEGO

Jako jedna z nielicznych instytucji szkoleniowych w Polsce dbamy o to, aby szkolenia otwarte były dopasowane do potrzeb uczestników. W trakcie szkolenia Trener uwzględnia indywidualne sytuacje z Państwa środowiska, przedstawia narzędzia i rozwiązania gotowe do zastosowania już następnego dnia po szkoleniu!

Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów (80%) popartych krótkimi mini-wykładami (20%), podczas których przekazywane będą niezbędne treści teoretyczne. Charakter zajęć ma za zadanie angażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału, poprzez pracę w grupach, liczne ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, analizę przypadków, symulacje realnych sytuacji / zachowań w obliczu zaistniałych zmian.

Skuteczne przyswajanie nowych wiadomości i umiejętności jest możliwe wyłącznie w warunkach aktywnej uwagi słuchaczy. Jeśli nie są oni zaciekawieni, zmotywowani do słuchania, nie uczą się. Szkolenie prowadzi Trener, który potrafi zarazić entuzjazmem, inicjatywą oraz przyjemnością z nauki.

Nasz Trener z całej dostępnej mu wiedzy wybierze rzeczy kluczowe, zgodne z potrzebami i oczekiwaniami uczestników.

WYCENA I SYSTEM RABATOWY

Cena szkolenia: 1 470 zł netto/os. za dwudniowy warsztat

System rabatowy:

Zgłoszenia 2 osób – 5% rabatu

Zgłoszenia 3 osób – 10% rabatu

Rabaty nie łączą się, istnieje możliwość negocjacji cen przy zgłoszeniu większej ilości osób.

W cenie szkolenia otwartego:

  • Prowadzenie szkolenia przez doświadczonego Trenera
  • Komplet materiałów szkoleniowych wraz z ćwiczeniami
  • Dyplomy uczestnictwa
  • Konsultacje po – szkoleniowe
  • Lunch oraz przerwy kawowe w trakcie szkolenia

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA 

Sprawdź aktualne terminy szkolenia –> kliknij 

Szkolenie odbędzie się w Warszawie w Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym przy ul. Grażyny 13/15 (Stary Mokotów).

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY I WARUNKI UCZESTNICTWA

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie otwarte –> kliknij 

Warunki uczestnictwa –> kliknij 

SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.

Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie,  dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).

MIEJSCE SZKOLENIA

Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.

Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?

A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania w swojej firmie?

Zapraszamy do kontaktu!

E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82

Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.