Sprzedaż i techniki sprzedaży

Od klientów do partnerów biznesowych – The KAM Process, czyli strategiczne podejście do zarządzania kluczowymi klientami

The KAM Process to strategiczne podejście, które stosuje wiele organizacji do zarządzania i rozwijania relacji ze swoimi najważniejszymi klientami. Kluczowi klienci zwykle generują większość przychodów organizacji lub mają potencjał do tego w przyszłości. Proces KAM to podejście oparte na współpracy, które ma na celu budowanie silnych, długotrwałych relacji z tymi klientami i współpracę w celu Dowiedź się więcej ⟶

Model KANO – przepis na maksymalizację satysfakcji klienta w zarządzaniu kluczowymi klientami

Model KANO to teoria satysfakcji klienta, która pomaga organizacjom zrozumieć związek między potrzebami klientów, a poziomem ich satysfakcji. W kontekście zarządzania kluczowymi klientami model KANO może pomóc przedsiębiorstwom w ustaleniu priorytetów potrzeb swoich kluczowych klientów i upewnieniu się, że spełniają oni ich oczekiwania. 3 filary modelu KANO Model KANO kategoryzuje potrzeby klientów na trzy kategorie: Dowiedź się więcej ⟶

Metody wyznaczania celów sprzedażowych

W zależności od wielkości i potencjału firmy plan może być bardziej lub mniej rozbudowany, jednak podstawowe narzędzia planowania są, a przynajmniej powinny być, wykorzystywane przez wszystkich. Dlaczego? Jak napisał Antoine de Saint-Exupery: „Cel bez planu działania jest tylko pobożnym życzeniem”. W planowaniu sprzedaży niezwykle pomocnymi narzędziami są dwie najpopularniejsze metody analizy celów: analiza SMART i Dowiedź się więcej ⟶

Pytania coachingowe w budowaniu planu sprzedaży – analiza otoczenia przedsiębiorstwa

Fundamentem budowania realnych planów sprzedaży jest znajomość rynku, na którym funkcjonuje przedsiębiorstwo, czyli otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego. Taką analizę rynku można przeprowadzić, przyglądając się poszczególnym obszarom działalności firmy w sposób coachingowy, zadając odpowiednie pytania i rzetelnie podchodząc do odpowiedzi. Chcesz by Twój plan sprzedażowy był niezawodny i przyniósł wymierne korzyści? Przyjrzyj się poniższym pytaniom coachingowym Dowiedź się więcej ⟶

8 typów zachowań klientów – sposoby rozmowy

W pracy na stanowisku obsługi klienta napotkać możemy wiele odmiennych typów zachowań klientów. Firmy często obsługują klientów z szeroką gamą potrzeb, motywacji i osobowości. Zrozumienie tego jak pracować z różnymi typami zachowań klientów pozwala na dostosowanie odpowiednich technik obsługi klienta, które z kolei wzmocnią relacje biznesowe i zwiększą przychody firmy. W artykule wyróżniamy 8 typów najczęstszych Dowiedź się więcej ⟶

Jak skutecznie utrzymać klienta? Praktyczne metody i techniki utrzymania klienta

Z artykułu dowiesz się o: jakie sygnały mogą świadczyć o tym, że klient może potencjalnie chcieć odejść? jakie działania formalno-prawne wdrażają duże firmy, by przeciwdziałać migracji klientów? jakie działania można stosować, by zwiększać lojalność klienta i zniechęcać klienta do myślenia o odejściu? jak przeprowadzić badanie jakości, satysfakcji, czy poznania opinii klientów i wykorzystać je do Dowiedź się więcej ⟶

Jak przygotować niezawodny plan sprzedaży na 2023 rok? Porada eksperta HILLWAY

Ustalanie planów sprzedaży powinno dotyczyć wszystkich, zarówno małych, jak i dużych przedsiębiorców. I mała firma, i międzynarodowa korporacja mają do osiągnięcia konkretne cele sprzedażowe na nowy rok. Z artykuły dowiesz się m.in.: jak przygotować plan sprzedaży krok po kroku na czym polegają koncepcja SMART oraz analiza SWOT jakie są metody wyznaczania celów sprzedażowych, na czym Dowiedź się więcej ⟶

Prospecting – 6 sprawdzonych technik i taktyk handlowców w skutecznym pozyskiwaniu klienta

  Z artykułu dowiesz się: Co innego i niestandardowego robią Ci, którzy odnoszą sukcesy w pozyskiwaniu klientów? Jakie triki stosują handlowcy w praktyce prospectingu czyli jak skutecznie pozyskują klientów? Jakie proste narzędzia i techniki możesz wykorzystać w procesie prospectingu i budowania relacji z klientami? Skuteczny prospecting - jak rozwinąć umiejętności pozyskiwania klientów? W Polsce systemy Dowiedź się więcej ⟶

Jak podnosić ceny? 9 zasad negocjowania podwyżek cen w sektorze B2B

Poprawić wyniki sprzedaży można na kilka sposobów. Najważniejsze z nich to:   zwiększenie liczby klientów lepsza efektywność kosztowa zwiększenie zysku z transakcji. Ostatnią pozycję można osiągnąć poprzez zmianę ceny. W obecnej sytuacji, którą definiuje gwałtowny wzrost cen surowców, energii, gazu, benzyny, kosztów pracy, a co za tym idzie wysoka inflacja umiejętność przeprowadzenia podwyżki staje się Dowiedź się więcej ⟶

Trendy w sprzedaży według Salesforce, czyli na co zwrócić uwagę zarządzając sprzedażą w latach 2019-2020?

W trzeciej edycji raportu State of Sales opublikowanego w połowie 2018 roku Salesforce podsumowuje ogólnoświatowe trendy w sprzedaży. Raport ?State of Sales” bazuje na międzynarodowym badaniu przeprowadzonym w 2018 r. przez Salesforce na grupie 2908 pełnoetatowych specjalistów w działach sprzedaży: przedstawicieli handlowych, dyrektorów i managerów, pracowników odpowiedzialnych za rozwój biznesu. Badaną grupę podzielono na trzy kategorie

Dowiedź się więcej ⟶

  • 1
  • 2
Skip to content