Szkolenie Grywalizacja – projektowanie i wdrażanie w praktyce biznesowej

obsługa Klienta wewnętrznegoCoraz częściej słyszymy o otaczającym nas kryzysie deficytu uwagi (braku skupienia, przytłaczającej liczbie komunikatów marketingowych, na które przestajemy zwracać jakąkolwiek uwagę) oraz alarmująco niskich wynikach zaangażowania (wg badań instytutu Gallupa aż 87% pracowników jest niezaangażowanych lub działających na szkodę zespołu). Mimo, iż nowe technologie, narzędzia i kanały komunikacji pozwalają nam robić zdecydowanie więcej, to równocześnie skutecznie dekoncentrują i osłabiają wolę działania. Pojawia się zasadniczy problem: jak sprawić, by chciało się chcieć?

Grywalizacja (zwana też gamifikacją, z ang. gamification) to jedno z nielicznych narzędzi, które pozwala skutecznie radzić sobie z wyzwaniem motywowania i angażowania ludzi. Tradycyjne metody tracą na efektywności, szczególnie w zderzeniu z rzeczywistością pokolenia Y. Na szczęście dobre gry potrafią porwać każdego, niezależnie od literki oznaczającej jego generację. Grywalizacja wykorzystuje sprawdzone mechanizmy angażowania gier do budowania procesów, które nie tylko motywują do podjęcia działania, ale także aktywnie wspierają budowanie nawyków. Możemy tym samym wykorzystać poziom zaangażowania, emocji i motywację znaną z gier do realizacji celów biznesowych. Dzięki grywalizacji możemy wpływać na odruchowe i celowe zachowania ludzi, kształtować ich postawy i ułatwiać przejście przez zmiany.

Te właściwości sprawiają, że grywalizacja staje się uznanym narzędziem do budowania przewagi konkurencyjnej. Stosowana jest w marketingu do zwiększenia efektywności kampanii, budowania silnych relacji z marką i zapewnienia lojalności klienta; w obszarze HR do wdrażania zmian organizacyjnych, wpływania na motywację i postawy pracowników, a także umożliwia optymalizację procesów rozwojowych; w działach sprzedaży do zwiększenia skuteczności działań zespołów sprzedażowych i poprawy wyników. Jest to wszechstronne narzędzie, które zostało już sprawdzone na polskim rynku przez dziesiątki firm. Na tym szkoleniu dowiesz się jak robili to inni i jak Ty możesz skorzystać z grywalizacji, by poprawić swoje własne wyniki.

Zgłoś się na szkolenie Grywalizacja –  projektowanie i wdrażanie w praktyce biznesowej – wejdź do gry i dowiedz się jak dzięki temu narzędziu zbudować swoją przewagę nad konkurencją!

Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!

GRUPA DOCELOWA – UCZESTNICY SZKOLENIA
Szkolenie Grywalizacja –  projektowanie i wdrażanie w praktyce biznesowej skierowane jest do wszystkich osób, które są zainteresowane zaprojektowaniem i wdrożeniem narzędzi opartych o grywalizację w swojej organizacji lub chcą rozwinąć swoje kompetencje w tym obszarze.

Szkolenie szczególnie polecane jest osobom, które zarządzają procesami, w których zaangażowanie uczestników znacząco wpływa na ich efektywność, w szczególności skorzystają z niego przedstawiciele kadry zarządzającej, kierownicy marketingu, liderzy zespołów sprzedażowych, specjaliści ds. HR, szkoleń i szeroko pojętej edukacji (trenerzy), a także osoby zajmujące się wizerunkiem marki w działach PR, social media, reklamy czy jakości obsługi klienta.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA
W trakcie szkolenia Grywalizacja –  projektowanie i wdrażanie w praktyce biznesowej,  dowiesz się:

  • jak wpływać na motywacje i poziom zaangażowania ludzi?
  • jak wykorzystanie mechanizmów gier pozwoliło takim firmom jak Nike, Marks & Spencer, AirCanada budować trwałą przewagę konkurencyjną?
  • jak tworzyć unikalne i ekscytujące doświadczenia klienta i angażować go w świat marki?
  • jak budować społeczność fanów i pozyskiwać z niej użyteczne informacje?
  • jak wykorzystać obecne trendy do wspierania działań marketingowych?
  • jak poprawić skuteczność procesów rekrutacji, onboardingu i rozwoju pracowników?
  • jak integrować zespół, kruszyć silosy w organizacji, a jednocześnie zwiększać jej efektywność działania?
  • jak odpowiadać na potrzeby pokolenia Y i Z, nie tracąc pokolenia X?
  • jak zaprojektować i poprowadzić program oparty o grywalizację?
  • jak sprawić, by uzyskane wyniki były trwałe, jak rozwijać gamifikowane procesy?

Dzięki szkoleniu Grywalizacja – projektowanie i wdrażanie w praktyce biznesowej:

  • będziesz mógł pozytywnie wpłynąć na motywację i zaangażowanie ludzi
  • dowiesz się, jak dobierać elementy grywalizacji (gamifikacji) do twojej grupy docelowej i procesu, za który odpowiadasz, tak aby osiągnąć oczekiwane wyniki
  • nauczysz się tworzyć i wdrażać innowacyjne rozwiązania oparte o grywalizację i najnowsze trendy społeczno-technologiczne.
CELE SZKOLENIA
Cele szczegółowe szkolenia Grywalizacja –  projektowanie i wdrażanie w praktyce biznesowej to:

  • poznanie społecznych, psychologicznych i biologicznych podstaw wpływania na motywację i zaangażowanie
  • zrozumienie stosowania grywalizacji w prezentowanych case’ach, kiedy, jak i dlaczego dobrane mechanizmy gier działają tak skutecznie
  • analiza obszarów stosowania grywalizacji, ocena potencjału tego narzędzia
  • nabycie umiejętności projektowania procesów zaangażowania z wykorzystaniem grywalizacji
  • poznanie praktycznych aspektów wdrażania rozwiązań opartych o grywalizację
  • unikanie częstych błędów i pułapek w prowadzeniu zgamifikowanych wdrożeń
  • zrozumienie dziejących się zmian pokoleniowych i technologicznych oraz rola jaką może w nich odegrać grywalizacja
PROGRAM SZKOLENIA
I DZIEŃ SZKOLENIA

ROZPOCZĘCIE SZKOLENIA

  • Powitanie i przedstawienie się trenera
  • Prezentacja programu merytorycznego i organizacyjnego oraz celów szkolenia
  • Ćwiczenie typu ice-breaker wykorzystujące elementy gier

OD GIER DO GRYWALIZACJI

  • Skąd wzięły się gry, jak działają i dlaczego są tak popularne?
  • Gry a grywalizacja – co je wiąże, a co dzieli?
  • Czym jest grywalizacja i przyczyny jej obecnej popularności
  • Rynkowe przykłady stosowania grywalizacji w różnych obszarach do realizacji odmiennych celów

 OD GRYWALIZACJI DO ZAANGAŻOWANIA

  • Typologia graczy, ich potrzeby, zachowania i motywacje
  • Psychologiczne i praktyczne aspekty wyrabiania nawyków
  • Pętle zaangażowania i schematy nagradzania
  • Wykorzystanie grywalizacji do zmiany postaw i zachowań – podstawowe mechanizmy
  • Jak nagradzać, by motywować, a nie szkodzić?

 ANALIZA WDROŻEŃ Z POLSKI I ZE ŚWIATA

  • Obszar marketingu, działania online i offline
  • Obszar edukacji, szkolenia i rozwój
  • Obszar motywacji pracowników, rekrutacja, identyfikacja z firmą i performance
  • Obszar sprzedaży i jakości obsługi

TEORIA A PRAKTYKA

  • Jak sprzedać i wdrażać grywalizację (gamifikację) w organizacji?
  • Jak radzić sobie z osobami uprzedzonymi do gier i oszustami?
  • Estetyka gier – pomoc czy przeszkoda w grywalizacji?
  • 5 podstawowych błędów i powszechne pułapki
  • Promocja, komunikacja i administracja programem grywalizacji

GRYWALIZACJA W KONTEKŚCIE ZMIAN SPOŁECZNO-TECHNOLOGICZNYCH

  • Pokolenia X, Y, Z – wyzwania i rozwiązania
  • Grywalizacja jako klucz do rozgryzienia pokolenia Y
  • Obecny stan grywalizacji na rynku polskim i prognozy na najbliższe lata
  • Grywalizacja z dala od klawiatury – nowe technologie w służbie architektów zaangażowania

PODSUMOWANIE PIERWSZEGO DNIA SZKOLENIA

Wnioski i opinie dotyczące poznanego materiału. Wyjaśnienie zasad wyboru pomysłów do opracowania w drugim dniu szkolenia. Szansa dla każdego uczestnika na opracowanie wdrożenia grywalizacji w jego kontekście (jeśli uda mu się przekonać do tego grupę).

II DZIEŃ SZKOLENIA

ROZPOCZĘCIE  – NAWIĄZANIE DO POPRZEDNIEGO DNIA SZKOLENIA

  • Przypomnienie wiedzy nabytej w dniu poprzednim
  • Prezentacja pomysłów – pitch session
  • Wybór pomysłów do opracowania i organizacja grup roboczych

DOPRACOWANIE CASE’ÓW, PRZYGOTOWANIE DO PROJEKTOWANIA

  • Określenie kontekstu i wartości grupy docelowej
  • Definiowanie celów i miar sukcesu
  • Określenie potencjalnych wyzwań i obszarów szczególnej uwagi

 NARZĘDZIA I PROCES PROJEKTOWANIA GRYWALIZACJI

  • Omówienie procesu projektowania
  • Przegląd proaktywnych modelów i narzędzi projektowania
  • Pętle i łuki zaangażowania, znaczenie estetyki gier i wykorzystanie fabuły

 PRZEJŚCIE PRZEZ CYKL PROJEKTOWANIA

  • Analiza grupy docelowej i weryfikacja założeń
  • Definicja kluczowych zachowań i znajdowanie potencjalnych punktów styku
  • Wizualizacja procesów zaangażowania na przykładzie mapy doświadczenia
  • Dobór mechanizmów grywalizacyjnych i opracowanie zasad programu

 MAMY PROJEKT – CO DALEJ?

  • Plan utrzymania i rozwoju
  • Analiza SWOT, identyfikacja potrzebnych zasobów i zarządzanie ryzykiem
  • Jak zbierać, analizować i wykorzystywać dane?
  • Prezentacja wypracowanych projektów

 PODSUMOWANIE  I  ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA

  • Ocena pracy i feedback odnośnie opracowanych projektów
  • Podsumowanie szkolenia przez Trenera prowadzącego
  • Ocena szkolenia przez uczestników (ankiety oceny szkolenia)
  • Wręczenie Dyplomów ukończenia szkolenia
TRENER PROWADZĄCY SZKOLENIE
Krzysztof_Przybylski_trener_HILLWAY_szkolenia_biznesowe_dla_firmKRZYSTOF PRZYBYLSKI Ekspert grywalizacji, projektant procesów trwałego zaangażowania wokół produktów i usług, wice-mistrz świata w gamifikacji i lojalności Loyalty Games 2014. Projektował wdrożenia gamifikacji na rynki europejskie i amerykańskie. Aktywnie wdrażał rozwiązania dla takich firm jak Orange, PZU, Procter & Gamble, Bounduelle, LOTOS. Poprzez stosowanie grywalizacji udowadnia, że inwestycja w tworzenie customer experience przynosi nadzwyczajne i długofalowe rezultaty.

Fascynują go nowe technologie, a w szczególności ich wpływ na najnowsze trendy biznesowe i zachodzące zmiany społeczne. Prowadził międzynarodowe projekty informatyczne w takich firmach jak Mercedes-Benz i Procter & Gamble, gdzie pełnił dodatkowo rolę Analityka ds. Innowacji w P&G Global Business Services.

Zdobytą wiedzę połączył ze swoją druga pasją, którą są gry. Od roku 2008 projektuje i prowadzi gry symulacyjne dla międzynarodowych korporacji, organizacji non-profit i studiów Executive MBA. Od 2010 ewangelizuje gamifikacje, jako skuteczną strategię zmiany i udoskonalania procesów biznesowych.

Uwielbia dzielić się swoim doświadczeniem i posiadaną wiedzą w niekonwencjonalnie angażujący sposób. Jest wielokrotnie nagradzanym trenerem, facylitatorem sesji kreatywnych oraz cenionym prezenterem (m.in. keynote speaker konferencji Gamifikacja – Puls Biznesu w Warszawie czy Thought Leader Conference w Berlinie).

Do grona szkolonych przez niego firm zaliczają się przedsiębiorstwa takie jak NC+, Totalizator Sportowy, Wedel, Bank BPH S.A., Orange, PKO BP S.A., Procter & Gamble, ING Bank Śląski, Bertelsmann Media Sp. z o.o. , Polpharma, HBO Polska, Abbot Labolatories, L’Oreal, Medicover, Castorama.

SZKOLENIE OTWARTE – szczegóły
Szkolenia otwarte są to szkolenia dla wszystkich chętnych. Na takie szkolenia przedsiębiorstwa mogą kierować swoich pracowników. 

Szkolenia otwarte HILLWAY realizowane są w Warszawie w grupach warsztatowych do maksymalnie 10-12 osób.

METODOLOGIA SZKOLENIA OTWARTEGO

Jako jedna z nielicznych instytucji szkoleniowych w Polsce dbamy o to, aby szkolenia otwarte były dopasowane do potrzeb uczestników.

W trakcie szkolenia Trener uwzględnia indywidualne sytuacje z Państwa środowiska pracy, przedstawia narzędzia i rozwiązania gotowe do zastosowania już następnego dnia po szkoleniu!

Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów (80%) popartych krótkimi mini-wykładami (20%), podczas których przekazywane będą niezbędne treści teoretyczne. Charakter zajęć ma za zadanie angażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału, poprzez pracę w grupach, liczne ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, analizę przypadków, symulacje realnych sytuacji / zachowań w obliczu zaistniałych zmian.

Skuteczne przyswajanie nowych wiadomości i umiejętności jest możliwe wyłącznie w warunkach aktywnej uwagi słuchaczy. Jeśli nie są oni zaciekawieni, zmotywowani do słuchania, nie uczą się. Szkolenie prowadzi Trener, który potrafi zarazić entuzjazmem, inicjatywą oraz przyjemnością z nauki.

Nasz Trener z całej dostępnej mu wiedzy wybierze rzeczy kluczowe, zgodne z potrzebami i oczekiwaniami uczestników.

WYCENA I SYSTEM RABATOWY

Cena szkolenia: 2 400 zł netto/os. za dwudniowy warsztat w Warszawie

System rabatowy:

Zgłoszenia 2 osób – 5% rabatu

Zgłoszenia 3 osób – 10% rabatu

Rabaty nie łączą się, istnieje możliwość negocjacji cen przy zgłoszeniu większej ilości osób.

W cenie szkolenia otwartego:

  • Prowadzenie szkolenia przez doświadczonego Trenera Biznesu – eksperta – praktyka grywalizacji (gamifikacji)
  • Komplet materiałów szkoleniowych wraz z ćwiczeniami.
  • Dyplomy uczestnictwa.
  • Konsultacje po – szkoleniowe.
  • Lunch oraz przerwy kawowe w trakcie szkolenia.

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

Sprawdź aktualne terminy szkolenia –> kliknij 

Szkolenie odbędzie się w Warszawie w Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym przy ul. Grażyny 13/15 (Stary Mokotów).

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY I WARUNKI UCZESTNICTWA

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie otwarte –> kliknij 

Warunki uczestnictwa –> kliknij 

SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.

Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie,  dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).

MIEJSCE SZKOLENIA

Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.

Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?

A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania w Twojej firmie, Twoim dziale?

Zapraszamy do kontaktu!

E-mail: info@hillway.pl

Tel: +48 22 250 22 82

Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.