Merchandising w praktyce, czyli jak sprzedawać więcej?

MerchandisingSzkolenie Merchandising w praktyce, czyli jak sprzedawać więcej jest szkoleniem warsztatowym prowadzonym przez doświadczonego praktyka branży FMCG.  Kluczowym zagadnieniem dla każdego sprzedawcy, właściciela sklepu  czy Przedstawiciela Handlowego odpowiedzialnego za współpracę z siecią  jest pytanie jak zwiększyć sprzedaż, wartość sprzedaży przy efektywnym użyciu ekspozycji i odpowiednim ułożeniu produktów.

Szkolenie dedykowane dla: właścicieli małych i średnich sklepów rynku tradycyjnego i nowoczesnego, personelu sklepu niezależnie od zajmowanego stanowiska i funkcji na sali sprzedaży, przedstawicieli handlowych, menadżerów działów sprzedaży, pracowników działów marketingu  pracujących przy tworzeniu standardów merchandisingowych, zawodowych projektantów i merchandiserów.

W trakcie szkolenia Merchandising w praktyce, czyli jak sprzedawać więcej? uczestnicy dowiedzą się:

  • Jak zwiększyć szanse na zauważenie naszej oferty przez klienta?
  • Jakie są zasady tworzenia efektywnej ekspozycji poszczególnych grup produktowych?
  • Jak optymalizować  i zwiększać efektywność sprzedażową w punktach handlowych?
  • Jakie są techniki aranżacji przestrzeni handlowej?
  • Jakie narzędzia i instrumenty  pozwalają na efektywniejszą ekspozycję produktów?
  • Jak i kiedy korzystać z materiałów POS?
  • Jakich metod używać do  budowania świadomości marki w danym sklepie?

Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!

CELE SZKOLENIA
  • Poznanie podstawowych zasad Merchandisingu
  • Poznanie podstawowych analiz
  • Poznanie typów klientów, ich zachowań w sklepie
  • Gotowość do samodzielnej pracy koncepcyjno – analitycznej
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA
  • Usystematyzowanie i nabycie wiedzy dotyczącej ekspozycji towarów
  • Rozwój umiejętności budowania relacji z klientem w ramach projektów merchandisingowych
  • Poznanie różnych technik stosowanych w merchandisingu
  • Możliwość opracowania strategii i standardów merchandisingowych
PROGRAM SZKOLENIA
Merchandising – czemu to tak ważne!

  • Definicja Merchandisingu
  • Elementy skutecznego merchandisingu
  • 16 złotych zasad skutecznego merchandisingu
  • Zasady zachować klientów w sklepie
  • Ruch klienta w sklepie
  • Różne typy klientów
  • Percepcja postrzegania – strefa aktywna zakupu
  • Decyzja zakupu

Narzędzia skutecznego merchandisingu

  • Ekspozycje produktów – rodzaje i możliwości
  • Popełniane błędy
  • Materiały POS – dlaczego tak ważne
  • Podstawowe analizy
  • Strefa aktywna zakupu
  • Schemat budowania ekspozycji
  • Opracowywanie standardów Merchandisingu
  • Merchandising , który uwodzi

Klient vs. czynniki wpływające na sprzedaż w sklepie – co decyduje o zakupie?

  • Jakość
  • Dystrybucja
  • Visibility
  • Cena
  • Promocja
  • Perswazja

Etapy w osiąganiu partnerstwa z klientem w ramach projektów merchandisingowych

  • Etap wyboru
  • Etap prezentacji pomysłu i doboru odpowiednich narzędzi
  • Etap analizy
  • Etap prezentacji
  • Etap wdrożenia , implementacji

Planogram dla moich produktów

  • Założenia
  • Strategie ustawiania
  • „Nic nie trwa wiecznie”  – jak skutecznie zarządzać swoją ekspozycją?
    • Rotacja
    • Komunikacja
    • Polityka cenowa
    • Popełniane błędy

 Category Management

  • Założenia Category Management
  • Czym jest : walczyć czy współpracować?
  • Błędy popełniane przy realizacji Category Management
  • Co powinniśmy przygotować do realizacji projeku
SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.

Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie,  dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).

MIEJSCE SZKOLENIA

Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.

WYBRANE OPINIE UCZESTNIKÓW SZKOLENIA
Czy wiedza zdobyta na szkoleniu przyczyni się do usprawnienia wykonywanej przez Ciebie pracy? 

  • Tak, nie znałem wcześniej wielu zasad merchandisingowych. 
  • Będziemy bardziej efektywni. 
  • Tak, poruszaliśmy tematy, o których wcześniej nie myślałam/analizowałam. 

Które tematy omawiane na szkoleniu okazały się Twoim zdaniem najbardziej przydatne? 

  • Ścieżka Klienta, nawyki Klienta, rozplanowanie/ustawianie produktów
  • Organizowanie przestrzeni sprzedaży, zasady budowania ekspozycji
  • Dlaczego kupujemy produkty

Jakie elementy szkolenia wdrożysz w pierwszej kolejności?

  • Zarządzanie przestrzenią w sklepach.
  • Współpraca z Dystrybucją tj. praca również z ich produktami.
  • Aby podnieść sprzedaż artykułów komplementarnych.

Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?

A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces obsługi klienta i sprzedaży?

Zapraszamy do kontaktu!

E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82

Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.