Merchandising w praktyce, czyli jak sprzedawać więcej?

MerchandisingSzkolenie Merchandising w praktyce, czyli jak sprzedawać więcej jest szkoleniem warsztatowym prowadzonym przez doświadczonego praktyka branży FMCG.  Kluczowym zagadnieniem dla każdego sprzedawcy, właściciela sklepu  czy Przedstawiciela Handlowego odpowiedzialnego za współpracę z siecią  jest pytanie jak zwiększyć sprzedaż, wartość sprzedaży przy efektywnym użyciu ekspozycji i odpowiednim ułożeniu produktów.

Szkolenie dedykowane dla: właścicieli małych i średnich sklepów rynku tradycyjnego i nowoczesnego, personelu sklepu niezależnie od zajmowanego stanowiska i funkcji na sali sprzedaży, przedstawicieli handlowych, menadżerów działów sprzedaży, pracowników działów marketingu  pracujących przy tworzeniu standardów merchandisingowych, zawodowych projektantów i merchandiserów.

W trakcie szkolenia Merchandising w praktyce, czyli jak sprzedawać więcej? uczestnicy dowiedzą się:

  • Jak zwiększyć szanse na zauważenie naszej oferty przez klienta?
  • Jakie są zasady tworzenia efektywnej ekspozycji poszczególnych grup produktowych?
  • Jak optymalizować  i zwiększać efektywność sprzedażową w punktach handlowych?
  • Jakie są techniki aranżacji przestrzeni handlowej?
  • Jakie narzędzia i instrumenty  pozwalają na efektywniejszą ekspozycję produktów?
  • Jak i kiedy korzystać z materiałów POS?
  • Jakich metod używać do  budowania świadomości marki w danym sklepie?

Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!

CELE SZKOLENIA
  • Poznanie podstawowych zasad Merchandisingu
  • Poznanie podstawowych analiz
  • Poznanie typów klientów, ich zachowań w sklepie
  • Gotowość do samodzielnej pracy koncepcyjno – analitycznej
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA
  • Usystematyzowanie i nabycie wiedzy dotyczącej ekspozycji towarów
  • Rozwój umiejętności budowania relacji z klientem w ramach projektów merchandisingowych
  • Poznanie różnych technik stosowanych w merchandisingu
  • Możliwość opracowania strategii i standardów merchandisingowych
PROGRAM SZKOLENIA
Zależności i prawidła skutecznych działań

  • Odpowiedzi na zasadnicze pytania – wiedza daje władzę i przewagę

Obsługa, utrzymanie sklepu

  • Główne wytyczne
  • Przewodnik do listy sprawdzającej (check-list guide)
  • Lista sprawdzająca stan utrzymania sklepu (check list)
  • Zmiany w działach
  • Kontrola (Follow – up)
  • Układ sklepu

Obsługa, utrzymanie działu

  • Układ działu
  • Półka
  • Super gorące, gorące, zimne obszary, martwe kąty

Obsługa zamówień

  • Praca z magazynem na ekspozycji w sklepie
  • Zamówienia a dostępność towaru – określenie wymiaru zamówień, zasady, logika pracy z zamówieniami
  • Określenie zakresu obecności asortymentu w sklepie, wybór towaru na ekspozycję, matematyka wyboru
  • Wykorzystanie miejsca, wybór miejsc, określenie jakości miejsc w sklepie
  • Praca z tabelą zamówień
  • Zagrożenia uproszczeń i statystyk

Efektywność klienta

  • Badanie ruchu klienta
  • Śledzenie klienta
  • Średni zakup na odwiedzającego (ticket on visitor)
  • Średni zakup na klienta (Ticket on customer)
  • Sredni obrót na m2 (Turnover per square meter)

Konkurencja

  • Badanie rynku
  • Raport z badania konkurencji

Ćwiczenia

  • Planowanie sklepu
  • Planowanie działu
  • Planowanie półki, regału, ściany, podium, wejścia, wyjścia, punktów (gorące i inne)
SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.

Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie,  dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy). W przypadku szkoleń otwartych, czas trwania ogranicza się do 2 dniowego szkolenia bazowego.

MIEJSCE SZKOLENIA

Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY. W przypadku szkoleń otwartych, szkolenie organizowane jest we wskazanej przez HILLWAY sali szkoleniowej ośrodka szkoleniowego KZSS „Społem” przy ulicy Grażyny 13/15 w Warszawie.

WYBRANE OPINIE UCZESTNIKÓW SZKOLENIA
Czy wiedza zdobyta na szkoleniu przyczyni się do usprawnienia wykonywanej przez Ciebie pracy? 

  • Tak, nie znałem wcześniej wielu zasad merchandisingowych. 
  • Będziemy bardziej efektywni. 
  • Tak, poruszaliśmy tematy, o których wcześniej nie myślałam/analizowałam. 

Które tematy omawiane na szkoleniu okazały się Twoim zdaniem najbardziej przydatne? 

  • Ścieżka Klienta, nawyki Klienta, rozplanowanie/ustawianie produktów
  • Organizowanie przestrzeni sprzedaży, zasady budowania ekspozycji
  • Dlaczego kupujemy produkty

Jakie elementy szkolenia wdrożysz w pierwszej kolejności?

  • Zarządzanie przestrzenią w sklepach.
  • Współpraca z Dystrybucją tj. praca również z ich produktami.
  • Aby podnieść sprzedaż artykułów komplementarnych.
TRENER PROWADZĄCY SZKOLENIE

Adam Górecki – MBA, Trener sprzedaży i zarządzania sprzedażą.

Trener Adam GóreckiAdam Górecki to praktyk zarządzania, interim manager, wykładowca MBA, negocjator zastępczy – uprawomocniony, mediator, coach/trener i konsultant. Realizuje projekty szkoleniowe i doradcze, które koncentrują się wokół rozwoju biznesu w nowoczesnym, wysoce zmiennym środowisku.

27-letnie doświadczenie zawodowe zapewniło mu status eksperta z dziedzin: zarządzania strategicznego, zarządzania zespołami, przywództwa w zmianie, negocjacji, sprzedaży B2B i B2C, obsługi i budowy trwałych relacji z klientami CRM, prowadzenia spotkań – wystąpień, organizacji pracy i czasu, coachingu i On the Job Training, work- life balance i work-life integration.

Adam Górecki był wice szefem firm, ds. sprzedaży w Yawal i Final S.A. w ramach projektu interim management. Był dyrektorem sprzedaży krajowej w: Amica WronkiElectrolux Poland (reprezentował firmę odnośnie marek Electrolux, AEG, Zanussi), Merloni Indesit Polska (Ariston). Pracował jako kierownik działu sprzedaży w Leroy Merlin oraz był szefem sprzedaży w IKEA w Polsce. Zarządzał działami sprzedaży liczącymi kilkadziesiąt osób oraz był odpowiedzialny za kilkusetmilionowe budżety sprzedaży.

Absolwent studiów MBA oraz magisterskich w Wyższej Szkole Zarządzania w Warszawie (Polish Open University) oraz Oxford Brookes University – dyplom polski i brytyjski.

W latach 2010-2015 Adam był wykładowcą Executive MBA w Wyższej Szkole Zarządzania – Polish Open University – Oxford Brookes University. Odpowiedzialny był za prowadzenie warsztatów z Zarządzania Strategicznego, Etyki Biznesu, Kultury Organizacji, Zarządzania Talentami, Zarządzania przez Cele a także z Doskonalenia umiejętności Psychospołecznych.  Opracował autorskie warsztaty z różnych obszarów zarządzania strategicznego, dla każdego poziomu studiów Executive MBA.

  • Współpracuje, jako wykładowca z UKSW (Kierunek: Coaching i Mediacje Społeczne). Współtworzył Chrześcijańską Szkołą Przywództwa (Studia Podyplomowe MBA).
  • Współpracuje z Francuskim Instytutem Zarządzania (FIZ) jako wykładowca, w ramach prowadzonych przez Instytut studiów MBA.
  • We Francuskim Instytucie Gospodarki (FIG) prowadzi m.in. seminaria otwarte i zamknięte dla kadry zarządzającej pt.:„Komunikacja strategii firmy. Jak przekonać pracowników do realizacji strategii firmy? Warsztaty dla zarządzających”, „Zarządzanie zmianą”, „Negocjacje w biznesie warsztaty dla zarządzających” oraz „Przywództwo w procesie zmian”.

Trener zrealizował projekty dla firm z wielu branż, w tym finansowej, spożywczej, przemysłu ciężkiego i lekkiego, operatorów telefonii komórkowej oraz kilkunastu sieci detalicznych i hurtowych.

Łącznie w jego warsztatach uczestniczyło ponad 18 000 osób w trakcie ponad 2 300 dni szkoleniowych.

Prowadził szkolenia dla takich firm, jak: Kancelaria Prezydenta RP, Narodowy Bank Polski, Narodowy Fundusz Zdrowia, PGNiG Termika, PKP Intercity, Centrala PZU S.A., SCANIA, Diler MAN Erem Serwis s.c., Michelin Polska S.A., Citroen Polska, PSA, Real,- Sp. z o.o. (cykl szkoleń, projekt ponad 100 osób – kilka miesięcy), Makro Cash & Carry, MGL- Grupa Metro, Grupa Eurocash Centrala, dyrekcja (stała wieloletnia współpraca, ponad 1000 osób), Eurocash Cash & Carry, Mediaexpert (stała wieloletnia współpraca), Neonet (stała wieloletnia współpraca), Polbank EFG (stała współpraca), BNP Paribas (projekt ponad 100 osób, kilka miesięcy), T-Mobile Polska S.A., Amica S.A., Yawal S.A. (interim management – kilka miesięcy), IKEA Industry, Bakoma S.A. (projekt EFS, kilkaset osób – dwa lata), TNT Express Worldwide (Poland) Sp. z o.o., CD Projekt RED Sp. z o.o.

Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?

A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces obsługi klienta i sprzedaży?

Zapraszamy do kontaktu!

E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82

Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.