Szkolenie Prawne aspekty windykacji
Szkolenie z zakresu Prawnych aspektów windykacji opiera się na praktycznych umiejętnościach przeprowadzania procesu windykacji w taki sposób, aby wykorzystać wszelkie możliwe legalne środki do pozyskania największej ilości informacji, które z kolei pozwolą na skuteczną windykację.
Współpraca z Klientami pokazuje nam jak ważne jest to żeby osoby, które zajmują się sprawami handlowymi oraz windykacyjnymi w swoich firmach miały odpowiednią wiedzę prawniczą z zakresu windykacji praktycznej, przed sądowej, sądowej i komorniczej oraz podstawowe informacje w obszarze prawa umów i prawa handlowego.
Prawnicy prowadzący sprawy sądowe celem odzyskania należności powinni wiedzieć jakie czynności faktyczne i ustalające odnośnie dłużnika można podjąć zanim skieruje się sprawę do postępowania sądowego.
Windykacja bowiem to coś więcej niż napisanie wezwania do zapłaty i wykonanie kilku telefonów, a potem sporządzenie pozwu i pozostawienie sprawy w gestii komornika.
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
Szkolenie Prawne aspekty windykacji skierowane jest do osób nie będących prawnikami, które potrzebują w swojej pracy wiedzy prawniczej w szczególności:
- pracowników wewnętrznych działów windykacji
- pracowników działów księgowości i działów finansowych
- pracowników działów handlowych, którzy m.in. odpowiadają za budowę umowy i windykację
- menadżerów działów handlowych pragnących poszerzyć swoją wiedzę z prawnych aspektów
- jak powinna wyglądać prawidłowo skonstruowana umowa handlowa (określenie stron,
- co należy sprawdzić, na co zwrócić uwagę)
- klauzule windykacyjne w umowach/zamówieniach – jak spowodować żeby to dłużnik pokrywał
- koszty windykacji
- weryfikacja informacji o przedsiębiorcach,
- pełnomocnictwo i prokura: różnice, zasady udzielania, forma
- przedawnienie zobowiązań: przedawnienie konkretnych zobowiązań umownych,
- przerwanie biegu przedawnienia, co zrobić gdy należność się przedawniła
- ugoda z dłużnikiem: zawieranie ugody z dłużnikiem, niezbędne zapisy, jak zawrzeć ugodę,
- która będzie realizowana przez dłużnika, monitorowanie ugody przez wierzyciela –
- praca z dokumentami, rozwiązywanie konkretnych problemów prawnych – tzw. kazusy
Prawo handlowe – odpowiedzialność przedsiębiorców:
- zasada reprezentacji podmiotów gospodarczych: jednoosobowego przedsiębiorcy, wspólników spółki cywilnej, spółek prawa handlowego
Odpowiedzialność w spółkach prawa handlowego za zobowiązania spółki:
- kiedy za zobowiązania spółki osobowej odpowiadają jej wspólnicy
- kiedy prezes zarządu spółki odpowiada za zobowiązania spółki z o.o.: art. 299 k.s.h. informacje podstawowe
- przedawnienie roszczenia z art. 299 k.s.h.
- problemy i zagrożenia związane z postępowaniem wobec członków zarządu sp. z o.o.
- omawianie konkretnych problemów prawnych – rozwiązywanie kazusów
Wezwanie do zapłaty – jak napisać je tak aby dłużnik potraktował je poważnie
- praca z dokumentami: rodzaje wezwań do zapłaty (monity, przed sądowe wezwanie do zapłaty, przed egzekucyjne wezwanie do zapłaty)
- niezbędne składniki wezwania do zapłaty,
- klauzule zwiększające skuteczność wezwania
- wezwanie do zapłaty i co dalej: działania wierzyciela po wysłaniu wezwania do zapłaty: próba zbudowania procedury prewencyjnej
Co wierzyciel powinien wiedzieć o dłużniku zanim skieruje pozew do sądu:
- źródła informacji o dłużniku: omówienie źródeł informacji o dłużniku, przedstawienie informacji praktycznych dotyczących ustalania przydatnych informacji o dłużnikach: co można ustalić telefonicznie, jak szukać informacji w Internecie czy szukać informacji na własną rękę czy pozostawić tą kwestię komornikowi?
Praktyczne informacje dotyczące postępowania sądowego i egzekucyjnego przydatne w windykacji
- koszty postępowania sądowego
- przebieg postępowania sądowego (komunikacja z sądem i pracownikami sądu)
- jak wpływać na szybkość postępowania w sądzie: kiedy możemy postępowanie przyspieszyć, wnioski o przyspieszenie postępowania, problem doręczania korespondencji
- podstawowe informacje dotyczące postępowania sądowego: postępowanie upominawcze, a nakazowe, dlaczego warto mieć „dobre” dokumenty?
- Współpraca z komornikiem
Postępowanie w razie śmierci dłużnika – windykacja wobec spadkobierców.
Skarga pauliańska – jak postępować gdy dłużnik wyzbywa się majątku.

Magdalena Bojaryn – prawnik, konsultant, trener – praktyk biznesu w obszarze windykacja prawna, egzekucja wierzytelności
Prawnik, absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego, radca prawny, od 2005 roku prezes zarządu INTACTO Centrum Windykacji Sp. z o.o. , konsultant ds. prewencji w windykacji dla podmiotów gospodarczych oraz specjalista w windykacji tzw. należności trudnych.
Doświadczony doradca podmiotów gospodarczych w sprawach prawno-windykacyjnych, kwestii bezpieczeństwa umów i ich negocjacji
Prowadzi szkolenia i specjalizuje się w szkoleniach z obszarów:
- prawne aspekty windykacji
- windykacja polubowna, sądowa oraz poszukiwanie majątku dłużnika
- windykacja trudna oraz windykacja komornicza
- przelew wierzytelności
- egzekucja środków pieniężnych z rachunku bankowego
- skuteczna windykacja należności czynszowych
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania call center/zoptymalizować działania contact center – podnieść jego efektywność, wydajność?
E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.