Szkolenie Prawne aspekty windykacji

Prawne aspekty windykacji szkolenia HILLWAYSzkolenie z zakresu Prawnych aspektów windykacji opiera się na praktycznych umiejętnościach przeprowadzania procesu windykacji w taki sposób, aby wykorzystać wszelkie możliwe legalne środki do pozyskania największej ilości informacji, które z kolei pozwolą na skuteczną windykację.

Współpraca z Klientami pokazuje nam jak ważne jest to żeby osoby, które zajmują się sprawami handlowymi oraz windykacyjnymi w swoich firmach miały odpowiednią wiedzę prawniczą z zakresu windykacji praktycznej, przed sądowej, sądowej i komorniczej oraz podstawowe informacje w obszarze prawa umów i prawa handlowego.

Prawnicy prowadzący sprawy sądowe celem odzyskania należności powinni wiedzieć jakie czynności faktyczne i ustalające odnośnie dłużnika można podjąć zanim skieruje się sprawę do postępowania sądowego.

Windykacja bowiem to coś więcej niż napisanie wezwania do zapłaty i wykonanie kilku telefonów, a potem sporządzenie pozwu i pozostawienie sprawy w gestii komornika.

Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!

GRUPA DOCELOWA – UCZESTNICY SZKOLENIA

Szkolenie Prawne aspekty windykacji skierowane jest do osób nie będących prawnikami, które potrzebują w swojej pracy wiedzy prawniczej w szczególności:

  • pracowników wewnętrznych działów windykacji
  • pracowników działów księgowości i działów finansowych
  • pracowników działów handlowych, którzy m.in. odpowiadają za budowę umowy i windykację
  • menadżerów działów handlowych pragnących poszerzyć swoją wiedzę z prawnych aspektów
PROGRAM SZKOLENIA
Prawo umów – zasady ogólne:

  • jak powinna wyglądać prawidłowo skonstruowana umowa handlowa (określenie stron,
  • co należy sprawdzić, na co zwrócić uwagę)
  • klauzule windykacyjne w umowach/zamówieniach – jak spowodować żeby to dłużnik pokrywał
  • koszty windykacji
  • weryfikacja informacji o przedsiębiorcach,
  • pełnomocnictwo i prokura: różnice, zasady udzielania, forma
  • przedawnienie zobowiązań: przedawnienie konkretnych zobowiązań umownych,
  • przerwanie biegu przedawnienia, co zrobić gdy należność się przedawniła
  • ugoda z dłużnikiem: zawieranie ugody z dłużnikiem, niezbędne zapisy, jak zawrzeć ugodę,
  • która będzie realizowana przez dłużnika, monitorowanie ugody przez wierzyciela –
  • praca z dokumentami, rozwiązywanie konkretnych problemów prawnych – tzw. kazusy

Prawo handlowe – odpowiedzialność przedsiębiorców:

  • zasada reprezentacji podmiotów gospodarczych: jednoosobowego przedsiębiorcy, wspólników spółki cywilnej, spółek prawa handlowego

Odpowiedzialność w spółkach prawa handlowego za zobowiązania spółki:

  • kiedy za zobowiązania spółki osobowej odpowiadają jej wspólnicy
  • kiedy prezes zarządu spółki odpowiada za zobowiązania spółki z o.o.: art. 299 k.s.h. informacje podstawowe
  • przedawnienie roszczenia z art. 299 k.s.h.
  • problemy i zagrożenia związane z postępowaniem wobec członków zarządu sp. z o.o.
  • omawianie konkretnych problemów prawnych – rozwiązywanie kazusów

Wezwanie do zapłaty – jak napisać je tak aby dłużnik potraktował je poważnie

  • praca z dokumentami: rodzaje wezwań do zapłaty (monity, przed sądowe wezwanie do zapłaty, przed egzekucyjne wezwanie do zapłaty)
  • niezbędne składniki wezwania do zapłaty,
  • klauzule zwiększające skuteczność wezwania
  • wezwanie do zapłaty i co dalej: działania wierzyciela po wysłaniu wezwania do zapłaty: próba zbudowania procedury prewencyjnej

Co wierzyciel powinien wiedzieć o dłużniku zanim skieruje pozew do sądu:

  • źródła informacji o dłużniku: omówienie źródeł informacji o dłużniku, przedstawienie informacji praktycznych dotyczących ustalania przydatnych informacji o dłużnikach:  co można ustalić telefonicznie, jak szukać informacji w Internecie czy szukać informacji na własną rękę czy pozostawić tą kwestię komornikowi?

Praktyczne informacje dotyczące postępowania sądowego i egzekucyjnego przydatne w windykacji

  • koszty postępowania sądowego
  • przebieg postępowania sądowego (komunikacja z sądem i pracownikami sądu)
  • jak wpływać na szybkość postępowania w sądzie: kiedy możemy postępowanie przyspieszyć, wnioski o przyspieszenie postępowania, problem doręczania korespondencji
  • podstawowe informacje dotyczące postępowania sądowego: postępowanie upominawcze, a nakazowe, dlaczego warto mieć „dobre” dokumenty?
  • Współpraca z komornikiem

Postępowanie w razie śmierci dłużnika – windykacja wobec spadkobierców.

Skarga pauliańska – jak postępować gdy dłużnik wyzbywa się majątku.

TRENER PROWADZĄCY SZKOLENIE
Magdalena Bojaryn trener HILLWAY

Magdalena Bojaryn – prawnik, konsultant, trener – praktyk biznesu w obszarze windykacja prawna, egzekucja wierzytelności

Prawnik, absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego, radca prawny, od 2005 roku prezes zarządu INTACTO Centrum Windykacji Sp. z o.o. , konsultant ds. prewencji w windykacji dla podmiotów gospodarczych oraz specjalista w windykacji tzw. należności trudnych.

Doświadczony doradca podmiotów gospodarczych w sprawach prawno-windykacyjnych, kwestii bezpieczeństwa umów i ich negocjacji

Prowadzi szkolenia i specjalizuje się w szkoleniach z obszarów:

  • prawne aspekty windykacji
  • windykacja polubowna, sądowa oraz poszukiwanie majątku dłużnika
  • windykacja trudna oraz windykacja komornicza
  •  przelew wierzytelności
  • egzekucja środków pieniężnych z rachunku bankowego
  • skuteczna windykacja należności czynszowych
SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.

Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie,  dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).

MIEJSCE SZKOLENIA

Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.

Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?

A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania call center/zoptymalizować działania contact center – podnieść jego efektywność, wydajność?

Zapraszamy do kontaktu!

E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82

Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.