Zarządzanie strategiczne małymi i średnimi przedsiębiorstwami w nowoczesnej gospodarce

Zarządzanie strategiczneW sprawnym zarządzaniu organizacją przyszłości wiele z dzisiejszych umiejętności z pewnością nadal będzie niezbędnych. Wciąż bardzo ważna będzie szeroka wiedza, duże doświadczenie, wyobraźnia a przede wszystkim umiejętności praktyczne.

Nie można ich jednak uzyskać bez takich cech jak: inteligencja, kreatywność oraz umiejętność analitycznego myślenia, instynkt strategiczny. Bez nich nie można nauczyć się wyciągania logicznych wniosków, pokonywania przeszkód i osiągania celów.

Wiele z tych umiejętności można się nauczyć, aktualizując swoją wiedzę i zmieniając konwencjonalne sposoby myślenia. Możliwość wykreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa zależeć będzie zatem od tego, jakie czynniki sukcesu zdołają wykreować menedżerowie i jaką wypracują skuteczność w swoich działaniach.

Manager wciąż będzie zarządzać przedsiębiorstwem. Aby efektywnie zarządzać będzie potrzebować informacji, czyli prawidłowych, adekwatnych do sytuacji i dostarczonych na czas danych.

Zarządzając i analizując równocześnie będzie planował, wybiegał myślami w przyszłość. Po rzetelnym i rozsądnym zaplanowaniu będzie musiał rozliczyć plany i ewentualnie na bieżąco wprowadzać korekty. Do tego będzie wykorzystywać posiadaną wiedzę i narzędzia.

Szkolenie Zarządzanie strategiczne małymi i średnimi przedsiębiorstwami w nowoczesnej gospodarce jest ciekawą propozycją dla wszystkich managerów, którzy chcą ugruntować posiadaną już wiedzę, dla wszystkich nowych managerów,którzy tę wiedzę chcą posiąść, a także wszystkich osób, które planują rozwój w kierunku managerskim.

Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!

GRUPA DOCELOWA
Szkolenie Zarządzanie strategiczne małymi i średnimi przedsiębiorstwami w nowoczesnej gospodarce przeznaczone jest dla:

  • przedsiębiorców i właścicieli firm
  • menedżerów
  • dyrektorów zarządzających
  • kierowników jednostek strategicznych w przedsiębiorstwie
  • dla wszystkich osób, które chcą zdobyć lub/i odświeżyć teoretyczną i metodologiczną wiedzę z zakresu planowania strategicznego w przedsiębiorstwie
PROGRAM SZKOLENIA
Założenia planowania strategicznego w nowoczesnym przedsiębiorstwie

  • podstawy i istota strategii
  • model działalności przedsiębiorstwa
  • wartości, tożsamość, model Dilts’a
  • misja i wizja przedsiębiorstwa
  • budowa planu strategicznego
  • bariery efektywnej strategii

Założenia analizy strategicznej

  • rola analizy strategicznej
  • analiza makrootoczenia, Analiza PEST
  • analiza otoczenia konkurencyjnego
  • analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
  • ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa

Analiza strategiczna przedsiębiorstwa  w praktyce

  • metoda TOWS-SWOT
  • analiza 5 sił Portera
  • metoda SPACE
  • model Canvas
  • cele SMART
  • model ADKAR

Zarządzanie przedsiębiorstwem przez dywersyfikację

  • modele strategii rozwoju przedsiębiorstwa
  • cele i rodzaje dywersyfikacji
  • sposoby pomiaru dywersyfikacji i synergii
  • konglomeraty
  • pułapki dywersyfikacji

Drogi rozwoju przedsiębiorstwa w oparciu o strategie rozwoju rynku

  • ekspansja geograficzna
  • strategie internacjonalizacji
  • strategie przedsiębiorstw lokalnych w sektorach globalnych

Zwiększenie obecności przedsiębiorstwa w sektorach swoich nabywców lub dostawców. Strategie integracji pionowej.

Wprowadzenie do strategicznego planowania finansowego

Możliwości i zasady wyboru strategii konkurencji

Szkolenia finansowe prowadzone są przy użyciu arkuszy kalkulacyjnych, dlatego niezbędne jest posiadanie komputera przenośnego. Istnieje możliwość wypożyczenia sprzętu.

  

SZKOLENIE OTWARTE – szczegóły
Szkolenia otwarte są to szkolenia dla wszystkich chętnych. Na takie szkolenia przedsiębiorstwa mogą kierować swoich pracowników. 

METODOLOGIA SZKOLENIA OTWARTEGO

Jako jedna z nielicznych instytucji szkoleniowych w Polsce dbamy o to, aby szkolenia otwarte były dopasowane do potrzeb uczestników.

W trakcie szkolenia Trener uwzględnia indywidualne sytuacje z Państwa środowiska pracy, przedstawia narzędzia i rozwiązania gotowe do zastosowania już następnego dnia po szkoleniu!

Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów (80%) popartych krótkimi mini-wykładami (20%), podczas których przekazywane będą niezbędne treści teoretyczne. Charakter zajęć ma za zadanie angażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału, poprzez pracę w grupach, liczne ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, analizę przypadków, symulacje realnych sytuacji / zachowań w obliczu zaistniałych zmian.

Skuteczne przyswajanie nowych wiadomości i umiejętności jest możliwe wyłącznie w warunkach aktywnej uwagi słuchaczy. Jeśli nie są oni zaciekawieni, zmotywowani do słuchania, nie uczą się. Szkolenie prowadzi Trener, który potrafi zarazić entuzjazmem, inicjatywą oraz przyjemnością z nauki.

Nasz Trener z całej dostępnej mu wiedzy wybierze rzeczy kluczowe, zgodne z potrzebami i oczekiwaniami uczestników.

WYCENA I SYSTEM RABATOWY

Cena szkolenia: 1 550 zł netto/os. za dwudniowy warsztat

System rabatowy:

Zgłoszenia 2 osób – 5% rabatu

Zgłoszenia 3 osób – 10% rabatu

Rabaty nie łączą się, istnieje możliwość negocjacji cen przy zgłoszeniu większej ilości osób.

W cenie szkolenia otwartego:

  • Prowadzenie szkolenia przez doświadczonego Trenera Biznesu.
  • Komplet materiałów szkoleniowych wraz z ćwiczeniami.
  • Dyplomy uczestnictwa.
  • Konsultacje po – szkoleniowe.
  • Lunch oraz przerwy kawowe w trakcie szkolenia.

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

Sprawdź aktualne terminy szkolenia –> kliknij 

Szkolenie odbędzie się w Warszawie w Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym przy ul. Grażyny 13/15 (Stary Mokotów).

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY I WARUNKI UCZESTNICTWA

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie otwarte –> kliknij 

Warunki uczestnictwa –> kliknij 

SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.

Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie,  dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).

MIEJSCE SZKOLENIA

Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.

Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?

A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania w Twojej firmie, Twoim dziale?

Zapraszamy do kontaktu!

E-mail: info@hillway.pl Tel: +48 22 250 22 82

Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.