Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu

Wypalenie zawodowe i rutyna w pracy sprawiają, że wykonywane przez nas zadania stają się źródłem negatywnych emocji – znudzenia, zmęczenia – prowadzą do zmniejszania się motywacji do pracy. Często wypaleniu zawodowemu towarzyszy silny stres. Umiejętność więc radzenia sobie ze stresem oraz emocjami to kluczowy czynnik naszej efektywności i dobrego samopoczucia. Nadmierny stres prowadzi do osłabionej koncentracji, zmęczenia, rozdrażnienia – to czy umiemy sobie z nim radzić może uchronić nas przed wypaleniem.
Szkolenie to praktyczny warsztat, który wyposaży uczestników w użyteczne narzędzia pozwalające na radzenie sobie ze stresem oraz wzmacnianie swojej odporności na presję i wyzwania. Uczestnicy poznają aktualną wiedzę na temat stresu i nauczą się zarządzać swoimi emocjami. Dowiedzą się jakie są mechanizmy powstawania stresu oraz nauczą się rozpoznawać jego źródła i objawy. Otrzymają zestaw przydatnych technik redukcji stresu, ale też poznają sposoby na wykorzystanie energii stresu. Dowiedzą się, jak zarządzać energią i odnawiać jej zasoby fizyczne, emocjonalne i mentalne, by nie wpaść w pułapkę wypalenia zawodowego.

GRUPA DOCELOWA – UCZESTNICY SZKOLENIA
Szkolenie  Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu dedykowane jest wszystkim, które narażone są na sytuację presji, stresy, ciągłych wyzwań i zależy na dowiedzeniu się w jaki  sposób przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu oraz lepiej sobie radzić ze stresem i emocjami w wymagających sytuacjach.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA
Korzyści dla uczestników szkolenia:

  • Nauczą się wykrywać syndromy wypalenia zawodowego
  • Dowiedzą się, jak zapobiegać osobistemu wypaleniu zawodowemu
  • Zdobędą praktyczną wiedzę z odporności psychicznej, dowiedzą się jak wpływać na nastawienie i własne reakcje, by działać skuteczniej
  • Rozwiną umiejętność radzenia sobie z emocjami w warunkach presji, poznają techniki redukujące stres i napięcie nie tylko w aspekcie doraźnym, ale i w długotrwałej pracy nad sobą
  • Przećwiczą techniki redukcji stresu i napięcia oraz metody budowania długotrwałej odporności na stres
  • Poznają znaczenie zachowania harmonii pomiędzy poszczególnymi sferami życia
  • Dowiedzą się, jak budować swoją Odporność Psychiczną na presję, stres i wyzwania, dystans
  • Dowiedzą się, jak zarządzać energią zgodnie z Modelem Zarządzania Energią, identyfikować jej źródła i świadomie dbać o harmonię w życiu
  • Zaplanują wdrożenie trwałych zmian i ukształtowanie zdrowych nawyków behawioralnych i emocjonalnych
PROGRAM SZKOLENIA
DZIEŃ I

  1. Wypalenie zawodowe – czym jest i jak rozpoznać jego sygnały?
  • Czym jest wypalenie – objawy i sygnały ostrzegawcze
  • Już wypalenie czy jeszcze nadmierny stres/monotonia/brak autonomi? – jak rozpoznać kiedy robi niebezpiecznie
  • Do czego prowadzi wypalenie? – skutki i konsekwencje
  • Kto jest podatny na wypalenie (test autodiagnoza)
  1. Lepiej zapobiegać zamiast leczyć – profilaktyka wypalenia zawodowego
  • Zarządzanie stresem – jak być odpornym na stres
  • Zarządzanie swoją energią – co robić aby regenerować siły i mieć energię przez cały dzień
  • Zarządzanie swoimi emocjami – jak ze spokojem podejść do trudnych sytuacji
  • Zarządzanie swoim ciałem – czy sen, ruch, odpowiednie jedzenie naprawdę są takie ważne?
  1. Stres – mechanizm działania i psychofizjologia stresu
  • Istota, geneza i złożoność reakcji stresowej
  • Źródła oraz objawy stresu i przewlekłego napięcia
  • Łagodzić objawy stresu czy wzmacniać odporność na stres i presję?
  • Sposoby wykorzystania energii stresu
  • Identyfikacja głównych osobistych czynników wywołujących stres i rozpoznawanie wzorca reagowania na trudne sytuacje
  1. Odporność na stres i presję – wielka zdolność do radzenia sobie z trudnościami zawodowymi i wypaleniem zawodowym
  • Jaki jest związek odporności ze skutecznością w działaniu? Wyniki najnowszych badań na temat odporności psychicznej.
  • Jak być odpornym w obliczu stresu, presji i łatwiej sobie radzić z nieustannymi wyzwaniami w pracy
  • Po czym poznajemy osoby odporne psychicznie? – naukowy model „4C” i jego znaczenie we wzmacnianiu odporności psychicznej – omówienie komponentów odporności psychicznej: zdolność kontrolowania swoich emocji, wzbudzenia w sobie zaangażowania, pewności siebie, asertywności, wytrwałości
  • Jak wzmacniać i rozwijać odporność w pracy?
  • Jak reagować na wyzwania, zmiany, stres, presję i trudności?
  • Jak się „zaimpregnować” i zachowywać dystans psychiczny?
  • Jak zbudować nawyki behawioralne, emocjonalne i myślowe ukierunkowane na wzmacnianie własnej odporności?
  • Jak wzmacniać słabsze obszary mojej odporności?
  1. Zarządzanie stresem- praktyczne techniki do wykorzystania w życiu i pracy
  • Techniki poznawcze redukcji stresu – praktyczny model naukowy radzenia sobie ze stresem: ABCD emocji
  • Psychologia pozytywna: metody wzmacniania pozytywnych emocji
  • Techniki kontrolowania emocji- hamowanie emocji negatywnych takich jak złość, frustracja, niepewność, niecierpliwość i wyzwalanie emocji pozytywnych takich jak spokój, cierpliwość, uczucie ulgi, odprężenie, zapał
  1. Równowaga w życiu – dlaczego warto o nią zadbać i jaki ma związek z wypaleniem zawodowym?
  • Objawy i konsekwencje zachwianej równowagi w życiu
  • Koło życia – diagnoza zadowolenia ze swojej pracy oraz innych sfer życia
  • Przestrzeń osobista – po co nam hobby, ruch, zainteresowania i czas dla siebie
  • Przekonania jako podstawa harmonijnego życia

II dzień

  1. Zarządzanie energią, budowanie siły i własnych zasobów
  • 4 źródła energii: jak regenerować siły i odzyskiwać energię życiową
  • Zarządzanie energią: sposoby dbania o ciało, umysł, emocje, wsparcie społeczne oraz poczucie sensu i skuteczności
  • W poszukiwaniu równowagi – wpływ stylu życia na budowanie energii: odpoczynek i sen, ćwiczenia fizyczne, ćwiczenia oddechowe.
  • Plan zarządzania energią i stylem życia
  1. Techniki radzenia sobie ze stresem: na poziomie emocjonalnym, poznawczym oraz fizycznym- praca metodami warsztatowymi
  • Świadomość – czym jest automatyczny pilot i jak kształtuje nasze mentalne i behawioralne nawyki
  • Umysł (nie)spokojny – naukowa metoda mindfullness na redukcję stresu
  • Przećwiczenie umiejętności pełnego koncentrowania uwagi na bieżącej chwili w celu uspokajania umysłu
  1. Techniki radzenia sobie ze stresem: na poziomie emocjonalnym, poznawczym oraz fizycznym- praca metodami warsztatowymi ciąg dalszy
  • Techniki fizyczne- sposoby na szybkie obniżenie poziomu stresu
  • Antystresowe techniki oddziaływania poprzez ciało
  • Techniki relaksacyjne, oddechowe, wizualizacyjne,
  1. Rozpal na nowo ogień – odbudowanie własnej siły do działania
  • Poszukiwanie i budowanie własnych zasobów
  • Odkrywanie własnej siły i motywacji do działania
  • Poszukiwanie spójności – osiąganie spokoju i radości w pracy, budowanie pozytywnej atmosfery
  1. Strategia na zbudowanie nowych nawyków
  • Mechanizm działania nawyków behawioralnych, myślowych i emocjonalnych – elementy Pętli Nawyku
  • Skuteczne sposoby na zmianę nawyków: Monitoring Zmiany Nawyków, Technika Implementacji Intencji – techniki zwiększające prawdopodobieństwo trwałej zmiany
  • Indywidualny plan działania: Co zacznę robić? Co przestanę robić?  Jaki będzie pierwszy krok?
  1. ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA
  • Podsumowanie i najważniejsze wnioski
  • Ankieta badająca satysfakcję z przeprowadzonego szkolenia
  • Certyfikaty potwierdzające udział uczestników w szkoleniu

Harmonogram szkolenia:

Dzień I 

 09:00-09:30 – rozpoczęcie

09:30-10:30 – obszar merytoryczny i ćwiczenia praktyczne

10:30-10:45 – przerwa kawowa

10:45-12:15 – obszar merytoryczny i ćwiczenia praktyczne

12:15-13:15 – przerwa lunchowa

13:15-14:45 – obszar merytoryczny i ćwiczenia praktyczne

14:45-15:00 – przerwa kawowa

15:00-16:30 – obszar merytoryczny i ćwiczenia praktyczne

16:30-17:00 – podsumowanie szkolenia, zakończenie

Dzień II

09:00-09:30 – rozpoczęcie

09:30-10:30 – obszar merytoryczny i ćwiczenia praktyczne

10:30-10:45 – przerwa kawowa

10:45-12:15   ćwiczenia praktyczne

12:15-13:15 – przerwa lunchowa

13:15-14:45 – obszar merytoryczny i ćwiczenia praktyczne

14:45-15:00 – przerwa kawowa

15:00-16:30 – obszar merytoryczny i ćwiczenia praktyczne

16:30-17:00 – podsumowanie szkolenia, zakończenie

TRENER PROWADZĄCY SZKOLENIE
Katarzyna UjekTrener Biznesu/Coach, Konsultant MTQ 48

Dyplomowany Trener Biznesu, Akredytowany Coach (międzynarodowa akredytacja ICF), Licencjonowany konsultant Mental Toughness (MTQ48), socjolog z uprawnieniami mediatora zawodowego, absolwentka psychologii pozytywnej na SWPS we Wrocławiu, praktyk Racjonalnej Terapii Zachowań, facylitator job craftingu- nowoczesnej metody na wzmacnianie zaangażowania
i odpowiedzialności pracowników.

 WYKSZTAŁCENIE

Absolwentka Socjologii na Uniwersytecie Zielonogórskim oraz Psychologii Pozytywnej na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Licencjonowany  konsultant Mental Toughness (MTQ48)- naukowego narzędzia badającego siłę i odporność psychiczną. Praktyk Racjonalnej Terapii Zachowań. Mediator w sprawach cywilnych.

SZKOLENIE OTWARTE – szczegóły
Szkolenia otwarte są to szkolenia dla wszystkich chętnych. Na takie szkolenia przedsiębiorstwa mogą kierować swoich pracowników. 

METODOLOGIA SZKOLENIA OTWARTEGO

Jako jedna z nielicznych instytucji szkoleniowych w Polsce dbamy o to, aby szkolenia otwarte były dopasowane do potrzeb uczestników.

W trakcie szkolenia Trener uwzględnia indywidualne sytuacje z Państwa środowiska pracy, przedstawia narzędzia i rozwiązania gotowe do zastosowania już następnego dnia po szkoleniu!

Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów (80%) popartych krótkimi mini-wykładami (20%), podczas których przekazywane będą niezbędne treści teoretyczne. Charakter zajęć ma za zadanie angażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału, poprzez pracę w grupach, liczne ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, analizę przypadków, symulacje realnych sytuacji / zachowań w obliczu zaistniałych zmian.

Skuteczne przyswajanie nowych wiadomości i umiejętności jest możliwe wyłącznie w warunkach aktywnej uwagi słuchaczy. Jeśli nie są oni zaciekawieni, zmotywowani do słuchania, nie uczą się. Szkolenie prowadzi Trener, który potrafi zarazić entuzjazmem, inicjatywą oraz przyjemnością z nauki.

Nasz Trener z całej dostępnej mu wiedzy wybierze rzeczy kluczowe, zgodne z potrzebami i oczekiwaniami uczestników.

WYCENA I SYSTEM RABATOWY

Cena szkolenia:  1 370zł netto/os. za dwudniowy warsztat

System rabatowy:

Zgłoszenia 2 osób – 5% rabatu

Zgłoszenia 3 osób – 10% rabatu

Rabaty nie łączą się, istnieje możliwość negocjacji cen przy zgłoszeniu większej ilości osób.

W cenie szkolenia otwartego:

  • Prowadzenie szkolenia przez doświadczonego Trenera Biznesu.
  • Komplet materiałów szkoleniowych wraz z ćwiczeniami.
  • Dyplomy uczestnictwa.
  • Konsultacje po – szkoleniowe.
  • Lunch oraz przerwy kawowe w trakcie szkolenia.

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

Sprawdź aktualne terminy szkolenia –> kliknij 

Szkolenie odbędzie się w Warszawie w Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym przy ul. Grażyny 13/15 (Stary Mokotów).

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY I WARUNKI UCZESTNICTWA

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie otwarte –> kliknij 

Warunki uczestnictwa –> kliknij 

SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.

Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie,  dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).

MIEJSCE SZKOLENIA

Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.

Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania?

Jesteś zainteresowany organizacją szkolenia zamkniętego o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania call center, zarządzania jakością obsługi klienta?

Zapraszamy do kontaktu!

E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82

Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.