Według najnowszego raportu Aon Hewitt 2017 Trends in Global Employee Engagement, pierwszy raz od 2012 roku poziom zaangażowania pracowników na świecie spadł. W skali globalnej kosztuje to organizacje miliardy dolarów związane z absencją pracowników i słabszymi wynikami pracy.
Stwierdzenie, że pracownicy dołączają do organizacji, a odchodzą od przełożonych to nie wszystko. Pracownicy odchodzą bowiem od menedżerów, którzy nie potrafią ich zaangażować w pracę na rzecz organizacji.

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu Budowanie zaangażowania i odpowiedzialności pracowników
- Tylko zaangażowani liderzy są w stanie sprawić, by zaangażowany był cały zespół.
- Menedżerowie muszą znać swoją rolę w zakresie budowania zaangażowania pracowników.
- Menedżerowie chętniej angażują się w działania sprzyjające budowaniu zaangażowania, gdy widzą związek pomiędzy poziomem zaangażowania, a efektywnością pracowników.
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
Grupa docelowa - uczestnicy szkolenia
Szkolenie z Budowania zaangażowania i odpowiedzialności pracowników skierowane jest do firm i organizacji, którym zależy na kształtowaniu w menedżerach postawy aktywnej zorientowanej na budowanie zaangażowania pracowników, a tym samym wzrostu wyników zadowolenia z pracy, a przede wszystkim zwiększenia efektywności działania organizacji.
Szkolenie z Budowania zaangażowania i odpowiedzialności pracowników jest szkoleniem rozwijającym kompetencje z obszaru przywództwo i zarządzanie zespołem, motywowanie, kierowanie, ocenianie, delegowanie i jest szkoleniem uzupełniającym, a nie szkoleniem zastępującym te szkolenia.
Cele szkolenia
Celem szkolenia Budowanie zaangażowania i odpowiedzialności pracowników jest kształtowanie w menedżerach postawy aktywnej, zorientowanej na budowanie zaangażowania i odpowiedzialności pracowników poprzez zdobycie wiedzy na temat tego jak zaangażowanie wpływa na wzrost wyników organizacji oraz poprzez poznanie technik i narzędzi, które wpływają na zwiększenie poziomu umiejętności menedżera związanych z budowaniem zaangażowania wśród pracowników.
Program szkolenia
JAKIE REZULTATY MOŻEMY OSIĄGNĄĆ DZIĘKI ZWIĘKSZANIU ZAANGAŻOWANIA?
- Wyniki badań David’a MacLeod i Nita Clarke’a 2009 Wielka Brytania
- Wyniki badania Andrew’a Wefalda (Kansas State University) z 2008 USA
- Wyniki badań Barometr Zaangażowania Polska
- Case study: zwiększanie zaangażowania MEDIA MARKT
Celem modułu jest pokazanie korzyści dla menedżera i firmy z zaangażowanego pracownika na podstawie konkretnych badań i faktów.
SATYSFAKACJA Z PRACY, A ZAANGAŻOWANIE PRACOWNIKÓW
- Czy motywacja to to samo co zaangażowanie?
- Co to jest zaangażowanie?
- Czy satysfakcja z pracy i zaangażowanie pracowników to to samo?
- Kluczowe czynniki zaangażowania pracowników
- Czy zadowoleni z pracy pracownicy, to zawsze zaangażowani pracownicy?
- Czy zaangażowani pracownicy, to odpowiedzialni pracownicy?
CECHY OSOBOWOŚCI, A ZADOWOLENIE Z PRACY I ZAANGAŻOWANIE W PRACĘ
- Osoby neurotyczne
- Osoby ekstrawertyczne
- Osoby sumienne
TRZYKOMPONENTOWY MODEL ZAANGAŻOWANIA ORGANIZACYJNEGO WG MEYERA i ALLENA
- Wymiar myślenia
- Wymiar odczuwania
- Wymiar działania
Celem modułu jest uświadomienie sobie, iż u podstaw zaangażowania leżą trzy różne kategorie motywacji wewnętrznej pracowników, które wpływają na pozostawanie przez nich w firmie, ich omówienie w kontekście konkretnych działań.
RODZAJE ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW WG MEYERA i ALLENA
- Zaangażowanie afektywne
- Zaangażowanie użytkowe
- Zaangażowanie normatywne
ZACHOWANIA PRACOWNIKÓW ŚWIADCZĄCE O ZAANGAŻOWANIU
- Zachowania pracowników niezaangażowanych
- Zachowania pracowników obojętnych
- Zachowania pracowników zaangażowanych
- Jak rozpoznać zaangażowanego pracownika na podstawie 5 zachowań?
PRAKTYCZNE NARZĘDZIA MENEDŻERA W OCENIE ZAANGAŻOWANIA W PRACĘ I ZADOWOLENIA Z PRACY
- Badania opinii pracowników
- Badania zaangażowania pracowników
- Obserwacja zachowań zespołu i pracowników w różnych sytuacjach
- Check lista menedżera: 12 pytań sprawdzających wiedzę o swoim pracowniku w kontekście wymagania zaangażowania i budowania odpowiedzialności
JAK SKUTECZNIE ZWIĘKSZAĆ ZAANGAŻOWANIE?
- Czy ja, jako menedżer mam wpływ na zaangażowanie pracownika?
- Moja rola w budowaniu zaangażowania i odpowiedzialności pracownika ? czyli co ja faktycznie mogę robić. Analiza działań dotychczasowych i kreowanie pomysłów na przyszłość
Celem modułu jest budowanie u menedżera świadomości i postawy zorientowanej na budowanie zaangażowania, jako kluczowego czynnika sukcesu pracy zespołu i sukcesu firmy.
TWORZENIE ZAANGAŻOWANEGO I ODPOWIEDZIALNEGO ZESPOŁU
- Rekrutacja i selekcja pracowników
- Rozwój zespołu (od grupy do zespołu)
- Codzienna praca z zespołem
PRAKTYCZNE NARZĘDZIA I OBSZARY ODPOWIEDZIALNOŚCI MENEDŻERA W BUDOWANIU ZAANGAŻOWANIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI PRACOWNIKÓW W CODZIENNEJ PRACY Z ZESPOŁEM
- Nagrody i kary
- Wzbudzanie reguły wzajemności i zaangażowania
- Odwoływanie się do zasobów i mocnych stron
- Twórcze wykorzystywanie błędów
- Poprzez dobór rodzaju zadania
- Jasny podział i zakres obowiązków
- Informacje zwrotne o pracy
- Pochwały i konstruktywna krytyka
- Poniesienie konsekwencji zaniedbania obowiązków służbowych
- Odwoływanie się do współzawodnictwa
- Przywoływanie sukcesów
- Stymulowanie pracowników do współpracy
- Jasność celów i misji
NARZĘDZIA KOMUNIKACYJNE SŁUŻĄCE BUDOWANIU ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW
- Najczęściej wykorzystywane narzędzia komunikacji
- Najbardziej efektywne narzędzia komunikacyjne
ROZMOWY MENEDŻERSKIE – ĆWICZENIA PRAKTYCZNE W TRAKCIE CAŁEGO SZKOLENIA ? rozmowy bieżące i informacje zwrotne wpływające na budowanie zaangażowania
- Rozmowa motywująca z zespołem
- Rozmowa oceniająca
- Rozmowa korygująca zachowanie pracownika
- Pochwała konkretnego pracownika
- Pochwała zespołu
- Rozmowa o oczekiwaniach
- Rozmowa o sugestiach
- Rozmowa o codziennej pracy
PODSUMOWANIE SZKOLENIA
- Wypełnienie IPD Indywidualnych Planów Działania przez każdego uczestnika szkolenia
- Ocena szkolenia – wypełnienie ankiet reakcji
- Wręczenie dyplomów
Trener prowadzący szkolenia
MONIKA FLAK – TRENER BIZNESU
Monika jest absolwentką dwóch uczelni: Uniwersytetu Łódzkiego Wydział Prawa i Administracji oraz Uniwersytetu SWPS o specjalizacji Psychologia.
Posiada uprawnienia do pracy jako Certyfikowany Trener – Stowarzyszenie Trenerów i Konsultantów MATRIK, akredytowany Coach Ericson Coaching International Accredited Coach Training Program, akredytowany Konsultant – Insight Discovery Accreditation.
DOŚWIADCZENIE:
Jako menedżer z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu rozproszonymi zespołami sprzedażowymi i trenerskimi nastawiona na realizację ambitnych zadań, którymi zaraża podległe sobie zespoły. Motto: ?Łatwiejszym trud się staje, gdy dzieli go wielu.? Homer
Jako osoba zarządzająca strategicznymi projektami rozwojowymi skoncentrowana na innowacyjnych rozwiązaniach. Motto:? Czasami dzieje się tak, że wśród wielu pojawia się ktoś kto nie wie, że czegoś nie da się zrobić i właśnie to robi?? Albert Einstein
Jako Trener, ciągle dążąca do doskonałości w dostarczaniu najlepszych rozwiązań szkoleniowych
dla uczestników szkoleń. Motto ?Wiedzieć i nie używać to jeszcze nie wiedzieć? przysłowie buddyjskie
Jako Coach – wykorzystująca w pracy z jednostką czy grupą potencjał człowieka w podnoszeniu
jego efektywności. Motto ?Trudności pojawiają się nie po to, by utrudniać, ale żeby uczyć.?Brian Tracy.
Pracując w międzynarodowej firmie finansowej wdrożyła między innymi: autorski program sprzedażowy, model zarządzania
z elementami coachingu, a także wspierała procesy zmian systemów wynagrodzenia handlowców czy wprowadzenie zewnętrznego kanału sprzedaży.
SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces obsługi klienta/zoptymalizować działania contact center – podnieść inne kompetencje zespołu obsługi klienta?
E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.