Celem szkolenia Efektywna komunikacja nakierowana na współpracę i osiąganie zespołowych celów jest uświadomienie uczestnikom znaczenia komunikacji interpersonalnej oraz wyposażenie ich w skuteczne techniki i strategie ułatwiające i rozwijające efektywne porozumiewanie się w zespole, zwłaszcza w relacjach i kontaktach biznesowych.
Podczas szkolenia uczestnik szkolenia Efektywna komunikacja nakierowana na współpracę i osiąganie zespołowych celów dowie się jak rozpoznawać i dostosowywać swój styl komunikacji do różnych typów osobowości oraz modelu świata innych osób.
Podczas szkolenia dokonamy autodiagnozy własnej mowy ciała i zdolności komunikacyjnych, docenimy istotę różnorodności podczas przekazywania komunikatów, poznamy techniki oddziaływania na pozytywne emocje drugiej strony.
Celem szkolenia również jest rozpoznanie przez uczestników najczęściej spotykanych barier w procesach komunikowania się, nabycie umiejętności zachowania asertywnej postawy oraz wykorzystania informacji zwrotnej w budowaniu i realizacji zespołowych celów. Uczestnicy, wykorzystując techniki efektywnego porozumiewania się, nie tylko wzmocnią swoją motywację do pracy i odczuwania zadowolenia z jej wykonywania, ale też zwiększą swoją efektywność i skuteczność.
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
Korzyści z udziału w szkoleniu
Korzyści z udziału w szkoleniu Efektywna komunikacja nakierowana na współpracę i osiąganie zespołowych celów:
- Świadomość znaczenia komunikacji w relacjach interpersonalnych.
- Poznanie technik autoprezentacji i wywierania pierwszego wrażenia.
- Weryfikacja mocnych i słabych stron własnych umiejętności komunikacji.
- Eliminacja najczęściej popełnianych błędów w komunikacji obniżających efektywność zespołu.
- Umiejętność stosowania efektywnych wzorców komunikacji w relacjach biznesowych.
- Asertywne wywieranie wpływu.
Program szkolenia
Znaczenie komunikacji i jej wpływ na osiąganie zespołowych i indywidualnych celów
- Komunikacja interpersonalna a budowa i osiąganie celów zespołowych.
- Na czym polega rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i budowanie poczucia pracy na wspólny cel.
- Skuteczna komunikacja pomimo różnic indywidualnych.
- Kształtowanie pozytywnych interakcji grupowych i zwiększanie zaufania.
Typy osobowości a indywidualny styl komunikacji
- Typy osobowości a style komunikacji.
- Bariery i przeszkody w procesie komunikacji.
- Budowanie relacji sprzyjających efektywnej komunikacji w zespole.
- Metaprogramy i ich wpływ na indywidualne formy przekazu.
- Sztuka słuchania i analizowania wypowiedzi.
- Stereotypy i przekonania a skuteczność przekazu.
- Praktyczne techniki poprawy skuteczności komunikacji.
- Spotkanie z drugą osobą w jej modelu świata
Mowa ciała w komunikacji
- Mowa ciała ? znaczenie sygnałów werbalnych i niewerbalnych.
- Odczytywanie mowy ciała rozmówcy – trening.
- Pierwsze wrażenie ? pierwszy komunikat.
- Znaczenie kontaktu wzrokowego w budowaniu zaufania i realizacji wspólnych planów.
- Spójność postawy, gestów oraz komunikatów.
Asertywna postawa w procesie komunikacji
- Mosty i mury w komunikacji.
- Trudna sztuka odmawiania.
- Metody wyrażania i przyjmowania konstruktywnej krytyki.
- Komunikacja nastawiona na JA.
- Radzenie sobie z presją, formami nacisku czy manipulacją w zespole.
Umiejętność wykorzystania informacji zwrotnej w budowaniu i realizacji zespołowych celów
- Postawa otwarta na informację zwrotną.
- Efektywna komunikacja ze współpracownikami – zasady wywierania pozytywnego wpływu na partnerów zawodowych i osobistych.
- Relacje zespołowe w sytuacjach trudnych i konfliktowych.
- Techniki radzenia sobie ze stresem podczas procesu komunikacji.
SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania w Twojej firmie, Twoim dziale?
E-mail: [email protected]
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.