Szkolenie Efektywne zarządzanie projektami – Agile Project Management i Scrum

Jeśli projekt ma osiągnąć sukces, strategia zarządzania nim musi być dostatecznie elastyczna, by móc dostosować się do dynamicznych zmian i potrzeb biznesowych.

Szkolenie Agile Project Management i Scrum wprowadza menedżerów projektów w świat myślenia poza schematami dzięki metodologii Agile. W odróżnieniu od tradycyjnych, utartych procedur metodologia Agile dostosowuje się do projektu, który ma być zrealizowany,  zamiast dopasowywania projektu do określonej metodologii.

Szkolenie HILLWAY Efektywne zarządzanie projektami - Agile Project Management i Scrum

Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!

Grupa docelowa

Szkolenie skierowane jest do:

  • Kierowników projektów i liderów zespołów
  • Dyrektorów i szefów firm
  • Członków zespołów projektowych i wszystkie osoby zainteresowane tematyką Agile?owego zarządzania projektami

Szkolenie skierowane jest do organizacji, które zamierzają wprowadzić metodyki zarządzania projektami zgodne z Agile oraz do organizacji, które stosują metody zwinne w projektach, ale mają potrzebę usystematyzowania wiedzy oraz poszerzenia jej o nowe metody pracy.

Cele szkolenia

Celem szkolenia Efektywne zarządzanie projektami – Agile Project Management i Scrum jest zbudowanie wiedzy o metodach i korzyściach zarządzania projektami wg metodyk zwinnych oraz ich wykorzystania w praktyce.

Korzyści z udziału w szkoleniu

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

  • uczestnicy dowiedzą się co oznacza Agile w zarządzaniu projektami,
  • poznają metodologię Agile PMDSDM
  • będą wiedzieli jest to jest SCRUM, jak i kiedy stosować?
  • będą potrafili zastosować Agile PM w praktyce.

Program szkolenia

Wprowadzenie do zastosowanie metodologii Agile w zarządzaniu projektami  

  • Rodzina metod Agile – lekkie i pełne podejście Agile
  • Manifest Agile i co z niego wynika dla pracy projektowej
  • Co oznacza Agile w zarządzaniu projektami?
  • Waterfall vs Agile. Jakie zmiany niesie ze sobą Agile.
  • Agile jako nowe i nieuniknione wyzwanie dla organizacji  – co trzeba zastosować w organizacji, aby dostosować ją do pracy zgodnej z podejściem Agile
  • Efektywność i rezultaty Agile – case study.
  • Dobre i złe implementacje metodologii Agile.

Metodologia Agile PM/DSDM

  • Filozofia, pryncypia i czynniki sukcesu w Agile PM
  • Wprowadzenie metodyki Agile PM w organizacji – przygotowanie do osiągniecia sukcesu.
  • Proces DSDM
  • Budowanie zespołu Agile?owego w organizacji – role i obowiązki
  • Produkty DSDM
  • MoSCoW – metoda priorytetyzacji zadań w zwinnym projekcie
  • Skuteczność pracy w timeboxach
  • Planowanie i kontrola przez cały cykl życia projektu
  • Warsztaty Facylitowane

Framework Scrum

  • SCRUM – co to jest SCRUM, jak i kiedy stosować?
  • Samoorganizacja w Scrum
  • Najważniejsze elementy SCRUM:
    • role (Zespół Deweloperski, Scrum Master, Product Owner, Agile Coaching)
    • zdarzenia (Daily Scrum, Sprint, Sprint Review, Sprint Retrospective)
    • artefakty (Produkt Backlog, Sprint Planning Meeting, Sprint Backlog)
    • reguły je łączące
  • Planowanie, szacowanie i ustalanie priorytetów za pomocą najpopularniejszych metod wykorzystywanych w SCRUM.
  • Zastosowanie SCRUM w praktyce – jak to działa – Symulacja pracy w sprintach.
  • Zastosowanie Kanban w pracy projektowej

Agile PM w praktyce

  • Inicjacja projektu  – karta projektu, planowanie realizacji projektu, złożoność projektu
  • Zespół projektowy – uczący się i poszukujący nowych rozwiązań
  • Wykorzystanie potencjału kreatywności zespołu – wykorzystanie metody Design Thinking
  • Zarządzanie ryzykiem i zmianą w projekcie
  • Przegląd i raportowanie
  • Ewaluacja projektu Agile’owego.

Trener prowadzący szkolenia

AGNIESZKA NOWICKA-PRZYBORSKA – praktyk biznesu, trener, wykładowca 

Dyplomowany trener biznesu. Doświadczony manager w zakresie zarządzania, sprzedaży i marketingu. Doświadczenie zdobyte w firmach ogólnopolskich w sektorze B2B oraz klienta indywidualnego, na stanowiskach:  Doradca Prezesa ds. Zarządzania i Wizerunku, Dyrektor Oddziału, Dyrektor Handlowy Regionu, Z-ca Dyrektora Oddziału Regionalnego, Kierownik Działu Zarządzania Sprzedażą i Marketingu.

W trakcie szesnastoletniego doświadczenia zawodowego odpowiedzialna za: zarządzanie siecią sprzedaży, zarządzanie siecią placówek, negocjowanie kontraktów kluczowych dla firmy w zakresie sprzedaży oraz promocji i reklamy, inicjowanie i wdrażanie nowych rozwiązań biznesowych, członek zespołów projektowych (mapowanie procesów, sprzedaż cross sell, restrukturyzacja firmy), kreowanie i realizacja działań marketingowych, nadzorowanie badań i analiz rynku, realizacja zadań rzecznika prasowego, budowanie wizerunku firmy. Odpowiedzialna za realizację wielu projektów biznesowych.

Posiada certyfikację Agile PM Foundation.

Metodologia prowadzenia zajęć

Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów popartych krótkimi mini-wykładami, podczas których przekazywane będą niezbędne treści teoretyczne. Charakter zajęć ma za zadanie angażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału, poprzez pracę w grupach, liczne ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, analizę przypadków, symulacje realnych sytuacji / zachowań. Szkolenie nastawione jest na naukę w praktyce.

SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły

Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).

MIEJSCE SZKOLENIA

Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.

Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?

A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces obsługi klienta/zoptymalizować działania contact center – podnieść inne kompetencje zespołu obsługi klienta?

Zapraszamy do kontaktu!

E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82

Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.

Skip to content