Jeśli projekt ma osiągnąć sukces, strategia zarządzania nim musi być dostatecznie elastyczna, by móc dostosować się do dynamicznych zmian i potrzeb biznesowych.
Szkolenie Agile Project Management i Scrum wprowadza menedżerów projektów w świat myślenia poza schematami dzięki metodologii Agile. W odróżnieniu od tradycyjnych, utartych procedur metodologia Agile dostosowuje się do projektu, który ma być zrealizowany, zamiast dopasowywania projektu do określonej metodologii.
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
Grupa docelowa
Szkolenie skierowane jest do:
- Kierowników projektów i liderów zespołów
- Dyrektorów i szefów firm
- Członków zespołów projektowych i wszystkie osoby zainteresowane tematyką Agile?owego zarządzania projektami
Szkolenie skierowane jest do organizacji, które zamierzają wprowadzić metodyki zarządzania projektami zgodne z Agile oraz do organizacji, które stosują metody zwinne w projektach, ale mają potrzebę usystematyzowania wiedzy oraz poszerzenia jej o nowe metody pracy.
Cele szkolenia
Celem szkolenia Efektywne zarządzanie projektami – Agile Project Management i Scrum jest zbudowanie wiedzy o metodach i korzyściach zarządzania projektami wg metodyk zwinnych oraz ich wykorzystania w praktyce.
Korzyści z udziału w szkoleniu
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
- uczestnicy dowiedzą się co oznacza Agile w zarządzaniu projektami,
- poznają metodologię Agile PMDSDM
- będą wiedzieli jest to jest SCRUM, jak i kiedy stosować?
- będą potrafili zastosować Agile PM w praktyce.
Program szkolenia
Wprowadzenie do zastosowanie metodologii Agile w zarządzaniu projektami
- Rodzina metod Agile – lekkie i pełne podejście Agile
- Manifest Agile i co z niego wynika dla pracy projektowej
- Co oznacza Agile w zarządzaniu projektami?
- Waterfall vs Agile. Jakie zmiany niesie ze sobą Agile.
- Agile jako nowe i nieuniknione wyzwanie dla organizacji – co trzeba zastosować w organizacji, aby dostosować ją do pracy zgodnej z podejściem Agile
- Efektywność i rezultaty Agile – case study.
- Dobre i złe implementacje metodologii Agile.
Metodologia Agile PM/DSDM
- Filozofia, pryncypia i czynniki sukcesu w Agile PM
- Wprowadzenie metodyki Agile PM w organizacji – przygotowanie do osiągniecia sukcesu.
- Proces DSDM
- Budowanie zespołu Agile?owego w organizacji – role i obowiązki
- Produkty DSDM
- MoSCoW – metoda priorytetyzacji zadań w zwinnym projekcie
- Skuteczność pracy w timeboxach
- Planowanie i kontrola przez cały cykl życia projektu
- Warsztaty Facylitowane
Framework Scrum
- SCRUM – co to jest SCRUM, jak i kiedy stosować?
- Samoorganizacja w Scrum
- Najważniejsze elementy SCRUM:
- role (Zespół Deweloperski, Scrum Master, Product Owner, Agile Coaching)
- zdarzenia (Daily Scrum, Sprint, Sprint Review, Sprint Retrospective)
- artefakty (Produkt Backlog, Sprint Planning Meeting, Sprint Backlog)
- reguły je łączące
- Planowanie, szacowanie i ustalanie priorytetów za pomocą najpopularniejszych metod wykorzystywanych w SCRUM.
- Zastosowanie SCRUM w praktyce – jak to działa – Symulacja pracy w sprintach.
- Zastosowanie Kanban w pracy projektowej
Agile PM w praktyce
- Inicjacja projektu – karta projektu, planowanie realizacji projektu, złożoność projektu
- Zespół projektowy – uczący się i poszukujący nowych rozwiązań
- Wykorzystanie potencjału kreatywności zespołu – wykorzystanie metody Design Thinking
- Zarządzanie ryzykiem i zmianą w projekcie
- Przegląd i raportowanie
- Ewaluacja projektu Agile’owego.
Trener prowadzący szkolenia
AGNIESZKA NOWICKA-PRZYBORSKA – praktyk biznesu, trener, wykładowca
Dyplomowany trener biznesu. Doświadczony manager w zakresie zarządzania, sprzedaży i marketingu. Doświadczenie zdobyte w firmach ogólnopolskich w sektorze B2B oraz klienta indywidualnego, na stanowiskach: Doradca Prezesa ds. Zarządzania i Wizerunku, Dyrektor Oddziału, Dyrektor Handlowy Regionu, Z-ca Dyrektora Oddziału Regionalnego, Kierownik Działu Zarządzania Sprzedażą i Marketingu.
W trakcie szesnastoletniego doświadczenia zawodowego odpowiedzialna za: zarządzanie siecią sprzedaży, zarządzanie siecią placówek, negocjowanie kontraktów kluczowych dla firmy w zakresie sprzedaży oraz promocji i reklamy, inicjowanie i wdrażanie nowych rozwiązań biznesowych, członek zespołów projektowych (mapowanie procesów, sprzedaż cross sell, restrukturyzacja firmy), kreowanie i realizacja działań marketingowych, nadzorowanie badań i analiz rynku, realizacja zadań rzecznika prasowego, budowanie wizerunku firmy. Odpowiedzialna za realizację wielu projektów biznesowych.
Posiada certyfikację Agile PM Foundation.
Metodologia prowadzenia zajęć
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów popartych krótkimi mini-wykładami, podczas których przekazywane będą niezbędne treści teoretyczne. Charakter zajęć ma za zadanie angażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału, poprzez pracę w grupach, liczne ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, analizę przypadków, symulacje realnych sytuacji / zachowań. Szkolenie nastawione jest na naukę w praktyce.
SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces obsługi klienta/zoptymalizować działania contact center – podnieść inne kompetencje zespołu obsługi klienta?
E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.