Efektywna komunikacja jest podstawową kompetencją ułatwiającą zarządzanie. Dzięki zastosowaniu metodologii Extended DISC menedżerowie poznają mapę preferowanych zachowań i predyspozycji swoich pracowników w postaci Raportów przyporządkowanych do czterech podstawowych kolorów ( czerwonego, żółtego, zielonego i niebieskiego) .
Pomaga im to zrozumieć jak reagują i postępują poszczególni członkowie zespołu, jakie są mocne strony i słabości zespołu, kto wywiera największy wpływ na zespół i czy jest to korzystne dla całego zespołu. Pozwala wykorzystywać ich naturalny styl zachowania przez co współpraca pracowników i zespołu może być efektywniejsza, charakteryzująca się mniejszą ilością konfliktów i barier.

Podczas szkolenia dokonamy autodiagnozy własnej mowy ciała i zdolności komunikacyjnych, docenimy istotę różnorodności podczas przekazywania komunikatów, poznamy techniki oddziaływania na pozytywne emocje drugiej strony.
Celem szkolenia również jest rozpoznanie przez uczestników najczęściej spotykanych barier w procesach komunikowania się, nabycie umiejętności zachowania asertywnej postawy oraz wykorzystania informacji zwrotnej w budowaniu i realizacji zespołowych celów. Uczestnicy, wykorzystując techniki efektywnego porozumiewania się, nie tylko wzmocnią swoją motywację do pracy i odczuwania zadowolenia z jej wykonywania, ale też zwiększą swoją efektywność i skuteczność.
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
Grupa docelowa - uczestnicy szkolenia
Szkolenie skierowane jest do kadry zarządzającej. Dedykowane jest wszystkim menadżerom, który zależy na podniesieniu swoich kompetencji w obszarze: efektywna komunikacja.
Wymogiem podstawowym jest posiadanie przez wszystkich uczestników szkolenia raportu z badania Extended DISC. Analiza Indywidualna Styl Zarządzania. Badanie może być przeprowadzone przed szkoleniem za pośrednictwem HILLWAY.
Program szkolenia
Wybrane moduły lub ich części możliwe do zastosowania w programie szkolenia w wersji podstawowej lub rozszerzonej w zależności od wyników badania potrzeb i przekazanych informacji odnośnie celów szkolenia, a także priorytetów w rozwoju poszczególnych kompetencji według organizacji.
WYBRANE MODUŁY SZKOLENIOWE do zastosowania w programie szkolenia:
Początek podróży, czyli – Wprowadzenie do teorii Extended DISC
- Teoria ludzkiego potencjału i Model DISC
- Czterostrefowy model zachowań
- Diament Extended DISC
- Profile zachowań naturalnych i adaptowanych
- Style zachowań – wprowadzenie
Studiowanie przewodników i mapy typów DISC w kontekście pełnionych ról w organizacji
- “Studiowanie mapy” – zrozumienie różnic osobowościowych – poznawanie i rozumienie innych
- “Wewnętrzny kompas”, czyli preferowane cele i wartości
- “Jak cię widzą tak cię piszą” – spostrzeganie przez innych
“Raport…, ale nie mniejszości”- objaśnienie struktury raportu
“Piąty element” – wymiary Junga i ich wpływ na spostrzeganie i podejmowanie decyzji
- Ekstrawersja – introwersja, myślenie – uczucia, doznania – intuicja
- Autodiagnoza
- Identyfikacja własnego stylu zachowania / naturalnych talentów oraz rozpoznawanie stylów zachowań u innych osób
- Zapoznanie się uczestników z wynikami raportów Analizy Indywidualnej Extended DISC – Interpretacja profili i raportów
- Skuteczna komunikacja
- Skuteczne podejście do typu antagonistycznego
- Indywidualny styl – mocne i słabe strony
- Strategie postępowania z ludźmi o różnych stylach zachowań
- Wnioski indywidualne w kontekście efektywności osobistej
“Drużyna pierścienia” – wartości wnoszone do zespołu, przez poszczególne typy DISC i jak nimi zarządzać
“Czy jest tutaj jakiś tłumacz?” – praktyczne zastosowanie wiedzy o typach DISC, w celu usprawnienia komunikacji oraz budowania relacji
“Aborygeni i kosmici” – dostosowanie do różnych typów DISC
“Przekonaj mnie do…” Jak wykorzystać wiedzę o sobie i innych do komunikacji i osiągania swoich celów osobistych i zawodowych
Komunikacja zadaniowa w kontekście modelu DISC
- Cykl komunikacji w zarządzaniu – przypomnienie
- Rozmowa planująca
- Rozmowa monitorująca
- Rozmowa podsumowująca
- Równowaga zasobów i rezultatów
Komunikacja zadaniowa w kontekście modelu DISC – trening umiejętności
- Jak delegować, monitorować i oceniać zadania w odniesieniu do poszczególnych typów DISC
- Scenki
Miękkie narzędzia motywowania w kontekście modelu DISC
- Zostań ekspertem w obszarze na który masz wpływ ? dzielenie się wiedzą i doświadczeniami z obszaru motywowania różnych typów
- Narzędzia jakimi dysponujemy
- “Miękkie serce” – twarde problemy?
Motywowanie z ograniczonym wachlarzem narzędzi ? jak poradzono sobie z tym tematem w innych organizacjach
Miękkie narzędzia motywowania w kontekście modelu DISC ? trening umiejętności
- Jak motywować poszczególne typy DISC
Scenki
Podsumowanie szkolenia
Wycena zawiera badanie Extended DISC Analiza Indywidualna: Styl Zarządzania.
SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania w Twojej firmie, Twoim dziale?
E-mail: [email protected]
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.