Szkolenie Merchandising w praktyce, czyli jak sprzedawać więcej jest szkoleniem warsztatowym prowadzonym przez doświadczonego praktyka branży FMCG. Kluczowym zagadnieniem dla każdego sprzedawcy, właściciela sklepu czy Przedstawiciela Handlowego odpowiedzialnego za współpracę z siecią jest pytanie jak zwiększyć sprzedaż, wartość sprzedaży przy efektywnym użyciu ekspozycji i odpowiednim ułożeniu produktów.
Szkolenie dedykowane dla: właścicieli małych i średnich sklepów rynku tradycyjnego i nowoczesnego, personelu sklepu niezależnie od zajmowanego stanowiska i funkcji na sali sprzedaży, przedstawicieli handlowych, menadżerów działów sprzedaży, pracowników działów marketingu pracujących przy tworzeniu standardów merchandisingowych, zawodowych projektantów i merchandiserów.
W trakcie szkolenia Merchandising w praktyce, czyli jak sprzedawać więcej? uczestnicy dowiedzą się:
- Jak zwiększyć szanse na zauważenie naszej oferty przez klienta?
- Jakie są zasady tworzenia efektywnej ekspozycji poszczególnych grup produktowych?
- Jak optymalizować i zwiększać efektywność sprzedażową w punktach handlowych?
- Jakie są techniki aranżacji przestrzeni handlowej?
- Jakie narzędzia i instrumenty pozwalają na efektywniejszą ekspozycję produktów?
- Jak i kiedy korzystać z materiałów POS?
- Jakich metod używać do budowania świadomości marki w danym sklepie?
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
[toggle title=”CELE SZKOLENIA” style=”2″]
- Poznanie podstawowych zasad Merchandisingu
- Poznanie podstawowych analiz
- Poznanie typów klientów, ich zachowań w sklepie
- Gotowość do samodzielnej pracy koncepcyjno – analitycznej
[/toggle]
[toggle title=”KORZYŚCI ZE SZKOLENIA” style=”2″]
- Usystematyzowanie i nabycie wiedzy dotyczącej ekspozycji towarów
- Rozwój umiejętności budowania relacji z klientem w ramach projektów merchandisingowych
- Poznanie różnych technik stosowanych w merchandisingu
- Możliwość opracowania strategii i standardów merchandisingowych
[/toggle]
[toggle title=”PROGRAM SZKOLENIA” style=”2″]
Zależności i prawidła skutecznych działań
- Odpowiedzi na zasadnicze pytania ? wiedza daje władzę i przewagę
Obsługa, utrzymanie sklepu
- Główne wytyczne
- Przewodnik do listy sprawdzającej (check-list guide)
- Lista sprawdzająca stan utrzymania sklepu (check list)
- Zmiany w działach
- Kontrola (Follow ? up)
- Układ sklepu
Obsługa, utrzymanie działu
- Układ działu
- Półka
- Super gorące, gorące, zimne obszary, martwe kąty
Obsługa zamówień
- Praca z magazynem na ekspozycji w sklepie
- Zamówienia a dostępność towaru ? określenie wymiaru zamówień, zasady, logika pracy z zamówieniami
- Określenie zakresu obecności asortymentu w sklepie, wybór towaru na ekspozycję, matematyka wyboru
- Wykorzystanie miejsca, wybór miejsc, określenie jakości miejsc w sklepie
- Praca z tabelą zamówień
- Zagrożenia uproszczeń i statystyk
Efektywność klienta
- Badanie ruchu klienta
- Śledzenie klienta
- Średni zakup na odwiedzającego (ticket on visitor)
- Średni zakup na klienta (Ticket on customer)
- Sredni obrót na m2 (Turnover per square meter)
Konkurencja
- Badanie rynku
- Raport z badania konkurencji
Ćwiczenia
- Planowanie sklepu
- Planowanie działu
- Planowanie półki, regału, ściany, podium, wejścia, wyjścia, punktów (gorące i inne)
[/toggle]
[toggle title=”SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły” style=”2″]
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy). W przypadku szkoleń otwartych, czas trwania ogranicza się do 2 dniowego szkolenia bazowego.
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY. W przypadku szkoleń otwartych, szkolenie organizowane jest we wskazanej przez HILLWAY sali szkoleniowej ośrodka szkoleniowego KZSS “Społem” przy ulicy Grażyny 13/15 w Warszawie.
[/toggle]
[toggle title=”WYBRANE OPINIE UCZESTNIKÓW SZKOLENIA” style=”2″]
Czy wiedza zdobyta na szkoleniu przyczyni się do usprawnienia wykonywanej przez Ciebie pracy?
- Tak, nie znałem wcześniej wielu zasad merchandisingowych.
- Będziemy bardziej efektywni.
- Tak, poruszaliśmy tematy, o których wcześniej nie myślałam/analizowałam.
Które tematy omawiane na szkoleniu okazały się Twoim zdaniem najbardziej przydatne?
- Ścieżka Klienta, nawyki Klienta, rozplanowanie/ustawianie produktów
- Organizowanie przestrzeni sprzedaży, zasady budowania ekspozycji
- Dlaczego kupujemy produkty
Jakie elementy szkolenia wdrożysz w pierwszej kolejności?
- Zarządzanie przestrzenią w sklepach.
- Współpraca z Dystrybucją tj. praca również z ich produktami.
- Aby podnieść sprzedaż artykułów komplementarnych.
[/toggle]
[toggle title=”TRENER PROWADZĄCY SZKOLENIE” style=”2″]
Adam Górecki ? MBA, Trener sprzedaży i zarządzania sprzedażą.
Adam Górecki to praktyk zarządzania, interim manager, wykładowca MBA, negocjator zastępczy ? uprawomocniony, mediator, coach/trener i konsultant. Realizuje projekty szkoleniowe i doradcze, które koncentrują się wokół rozwoju biznesu w nowoczesnym, wysoce zmiennym środowisku.
27-letnie doświadczenie zawodowe zapewniło mu status eksperta z dziedzin: zarządzania strategicznego, zarządzania zespołami, przywództwa w zmianie, negocjacji, sprzedaży B2B i B2C, obsługi i budowy trwałych relacji z klientami CRM, prowadzenia spotkań ? wystąpień, organizacji pracy i czasu, coachingu i On the Job Training, work- life balance i work-life integration.
Adam Górecki był wice szefem firm, ds. sprzedaży w Yawal i Final S.A. w ramach projektu interim management. Był dyrektorem sprzedaży krajowej w: Amica Wronki, Electrolux Poland (reprezentował firmę odnośnie marek Electrolux, AEG, Zanussi), Merloni Indesit Polska (Ariston). Pracował jako kierownik działu sprzedaży w Leroy Merlin oraz był szefem sprzedaży w IKEA w Polsce. Zarządzał działami sprzedaży liczącymi kilkadziesiąt osób oraz był odpowiedzialny za kilkusetmilionowe budżety sprzedaży.
Absolwent studiów MBA oraz magisterskich w Wyższej Szkole Zarządzania w Warszawie (Polish Open University) oraz Oxford Brookes University ? dyplom polski i brytyjski.
W latach 2010-2015 Adam był wykładowcą Executive MBA w Wyższej Szkole Zarządzania ? Polish Open University ? Oxford Brookes University. Odpowiedzialny był za prowadzenie warsztatów z Zarządzania Strategicznego, Etyki Biznesu, Kultury Organizacji, Zarządzania Talentami, Zarządzania przez Cele a także z Doskonalenia umiejętności Psychospołecznych. Opracował autorskie warsztaty z różnych obszarów zarządzania strategicznego, dla każdego poziomu studiów Executive MBA.
- Współpracuje, jako wykładowca z UKSW (Kierunek: Coaching i Mediacje Społeczne). Współtworzył Chrześcijańską Szkołą Przywództwa (Studia Podyplomowe MBA).
- Współpracuje z Francuskim Instytutem Zarządzania (FIZ) jako wykładowca, w ramach prowadzonych przez Instytut studiów MBA.
- We Francuskim Instytucie Gospodarki (FIG) prowadzi m.in. seminaria otwarte i zamknięte dla kadry zarządzającej pt.:?Komunikacja strategii firmy. Jak przekonać pracowników do realizacji strategii firmy? Warsztaty dla zarządzających?, ?Zarządzanie zmianą?, ?Negocjacje w biznesie warsztaty dla zarządzających? oraz ?Przywództwo w procesie zmian?.
Trener zrealizował projekty dla firm z wielu branż, w tym finansowej, spożywczej, przemysłu ciężkiego i lekkiego, operatorów telefonii komórkowej oraz kilkunastu sieci detalicznych i hurtowych.
Łącznie w jego warsztatach uczestniczyło ponad 18 000 osób w trakcie ponad 2 300 dni szkoleniowych.
Prowadził szkolenia dla takich firm, jak: Kancelaria Prezydenta RP, Narodowy Bank Polski, Narodowy Fundusz Zdrowia, PGNiG Termika, PKP Intercity, Centrala PZU S.A., SCANIA, Diler MAN Erem Serwis s.c., Michelin Polska S.A., Citroen Polska, PSA, Real,- Sp. z o.o. (cykl szkoleń, projekt ponad 100 osób ? kilka miesięcy), Makro Cash & Carry, MGL- Grupa Metro, Grupa Eurocash Centrala, dyrekcja (stała wieloletnia współpraca, ponad 1000 osób), Eurocash Cash & Carry, Mediaexpert (stała wieloletnia współpraca), Neonet (stała wieloletnia współpraca), Polbank EFG (stała współpraca), BNP Paribas (projekt ponad 100 osób, kilka miesięcy), T-Mobile Polska S.A., Amica S.A., Yawal S.A. (interim management ? kilka miesięcy), IKEA Industry, Bakoma S.A. (projekt EFS, kilkaset osób ? dwa lata), TNT Express Worldwide (Poland) Sp. z o.o., CD Projekt RED Sp. z o.o.
[/toggle]
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces obsługi klienta i sprzedaży?
E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.