Szkolenie Merchandising w praktyce, czyli jak sprzedawać więcej jest szkoleniem warsztatowym prowadzonym przez doświadczonego praktyka branży FMCG. Kluczowym zagadnieniem dla każdego sprzedawcy, właściciela sklepu czy Przedstawiciela Handlowego odpowiedzialnego za współpracę z siecią jest pytanie jak zwiększyć sprzedaż, wartość sprzedaży przy efektywnym użyciu ekspozycji i odpowiednim ułożeniu produktów.

Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
Grupa docelowa - uczestnicy szkolenia
Szkolenie Merchandising w praktyce, czyli jak sprzedawać więcej? dedykowane dla:
- właścicieli małych i średnich sklepów rynku tradycyjnego i nowoczesnego,
- personelu sklepu niezależnie od zajmowanego stanowiska i funkcji na sali sprzedaży
- przedstawicieli handlowych
- menadżerów działów sprzedaż
- pracowników działów marketingu pracujących przy tworzeniu standardów merchandisingowych
- zawodowych projektantów i merchandiserów
Korzyści z udziału w szkoleniu
- Usystematyzowanie i nabycie wiedzy dotyczącej ekspozycji towarów
- Rozwój umiejętności budowania relacji z klientem w ramach projektów merchandisingowych
- Poznanie różnych technik stosowanych w merchandisingu
- Możliwość opracowania strategii i standardów merchandisingowych
Cele szkolenia
W trakcie szkolenia Merchandising w praktyce, czyli jak sprzedawać więcej? uczestnicy dowiedzą się:
- Jak zwiększyć szanse na zauważenie naszej oferty przez klienta?
- Jakie są zasady tworzenia efektywnej ekspozycji poszczególnych grup produktowych?
- Jak optymalizować i zwiększać efektywność sprzedażową w punktach handlowych?
- Jakie są techniki aranżacji przestrzeni handlowej?
- Jakie narzędzia i instrumenty pozwalają na efektywniejszą ekspozycję produktów?
- Jak i kiedy korzystać z materiałów POS?
- Jakich metod używać do budowania świadomości marki w danym sklepie?
Program szkolenia
Zależności i prawidła skutecznych działań
- Odpowiedzi na zasadnicze pytania – wiedza daje władzę i przewagę
Obsługa, utrzymanie sklepu
- Główne wytyczne
- Przewodnik do listy sprawdzającej (check-list guide)
- Lista sprawdzająca stan utrzymania sklepu (check list)
- Zmiany w działach
- Kontrola (Follow – up)
- Układ sklepu
Obsługa, utrzymanie działu
- Układ działu
- Półka
- Super gorące, gorące, zimne obszary, martwe kąty
Obsługa zamówień
- Praca z magazynem na ekspozycji w sklepie
- Zamówienia a dostępność towaru – określenie wymiaru zamówień, zasady, logika pracy z zamówieniami
- Określenie zakresu obecności asortymentu w sklepie, wybór towaru na ekspozycję, matematyka wyboru
- Wykorzystanie miejsca, wybór miejsc, określenie jakości miejsc w sklepie
- Praca z tabelą zamówień
- Zagrożenia uproszczeń i statystyk
Efektywność klienta
- Badanie ruchu klienta
- Śledzenie klienta
- Średni zakup na odwiedzającego (ticket on visitor)
- Średni zakup na klienta (Ticket on customer)
- Sredni obrót na m2 (Turnover per square meter)
Konkurencja
- Badanie rynku
- Raport z badania konkurencji
Ćwiczenia
- Planowanie sklepu
- Planowanie działu
- Planowanie półki, regału, ściany, podium, wejścia, wyjścia, punktów (gorące i inne)
Trener prowadzący szkolenie
Adam Górecki – MBA, Trener sprzedaży i zarządzania sprzedażą.
Adam Górecki to praktyk zarządzania, interim manager, wykładowca MBA, negocjator zastępczy – uprawomocniony, mediator, coach/trener i konsultant. Realizuje projekty szkoleniowe i doradcze, które koncentrują się wokół rozwoju biznesu w nowoczesnym, wysoce zmiennym środowisku.
27-letnie doświadczenie zawodowe zapewniło mu status eksperta z dziedzin: zarządzania strategicznego, zarządzania zespołami, przywództwa w zmianie, negocjacji, sprzedaży B2B i B2C, obsługi i budowy trwałych relacji z klientami CRM, prowadzenia spotkań – wystąpień, organizacji pracy i czasu, coachingu i On the Job Training, work- life balance i work-life integration.
Adam Górecki był wice szefem firm, ds. sprzedaży w Yawal i Final S.A. w ramach projektu interim management. Był dyrektorem sprzedaży krajowej w: Amica Wronki, Electrolux Poland (reprezentował firmę odnośnie marek Electrolux, AEG, Zanussi), Merloni Indesit Polska (Ariston). Pracował jako kierownik działu sprzedaży w Leroy Merlin oraz był szefem sprzedaży w IKEA w Polsce. Zarządzał działami sprzedaży liczącymi kilkadziesiąt osób oraz był odpowiedzialny za kilkusetmilionowe budżety sprzedaży.
Absolwent studiów MBA oraz magisterskich w Wyższej Szkole Zarządzania w Warszawie (Polish Open University) oraz Oxford Brookes University – dyplom polski i brytyjski.
W latach 2010-2015 Adam był wykładowcą Executive MBA w Wyższej Szkole Zarządzania – Polish Open University – Oxford Brookes University. Odpowiedzialny był za prowadzenie warsztatów z Zarządzania Strategicznego, Etyki Biznesu, Kultury Organizacji, Zarządzania Talentami, Zarządzania przez Cele a także z Doskonalenia umiejętności Psychospołecznych. Opracował autorskie warsztaty z różnych obszarów zarządzania strategicznego, dla każdego poziomu studiów Executive MBA.
- Współpracuje, jako wykładowca z UKSW (Kierunek: Coaching i Mediacje Społeczne). Współtworzył Chrześcijańską Szkołą Przywództwa (Studia Podyplomowe MBA).
- Współpracuje z Francuskim Instytutem Zarządzania (FIZ) jako wykładowca, w ramach prowadzonych przez Instytut studiów MBA.
- We Francuskim Instytucie Gospodarki (FIG) prowadzi m.in. seminaria otwarte i zamknięte dla kadry zarządzającej pt.:”Komunikacja strategii firmy. Jak przekonać pracowników do realizacji strategii firmy” Warsztaty dla zarządzających, “Zarządzanie zmianą”, “Negocjacje w biznesie warsztaty dla zarządzających” oraz “Przywództwo w procesie zmian”.
Trener zrealizował projekty dla firm z wielu branż, w tym finansowej, spożywczej, przemysłu ciężkiego i lekkiego, operatorów telefonii komórkowej oraz kilkunastu sieci detalicznych i hurtowych.
Łącznie w jego warsztatach uczestniczyło ponad 18 000 osób w trakcie ponad 2 300 dni szkoleniowych.
Prowadził szkolenia dla takich firm, jak: Kancelaria Prezydenta RP, Narodowy Bank Polski, Narodowy Fundusz Zdrowia, PGNiG Termika, PKP Intercity, Centrala PZU S.A., SCANIA, Diler MAN Erem Serwis s.c., Michelin Polska S.A., Citroen Polska, PSA, Real,- Sp. z o.o. (cykl szkoleń, projekt ponad 100 osób – kilka miesięcy), Makro Cash & Carry, MGL- Grupa Metro, Grupa Eurocash Centrala, dyrekcja (stała wieloletnia współpraca, ponad 1000 osób), Eurocash Cash & Carry, Mediaexpert (stała wieloletnia współpraca), Neonet (stała wieloletnia współpraca), Polbank EFG (stała współpraca), BNP Paribas (projekt ponad 100 osób, kilka miesięcy), T-Mobile Polska S.A., Amica S.A., Yawal S.A. (interim management – kilka miesięcy), IKEA Industry, Bakoma S.A. (projekt EFS, kilkaset osób – dwa lata), TNT Express Worldwide (Poland) Sp. z o.o., CD Projekt RED Sp. z o.o.
SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania w Twojej firmie, Twoim dziale?
E-mail: [email protected]
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.