Szkolenie windykacyjne z obszaru windykacja prawna dotyczące odzyskiwania należności od MSP, zarządzania wierzytelnościami małych i średnich przedsiębiorstw szczególnie skierowane dla bankowości oraz wszystkich firm i organizacji, które obsługują klientów B2B.
Tematyka szkolenia Prawne metody dochodzenia należności małych i średnich przedsiębiorstw uwzględnia odpowiedzialność przedsiębiorstw za zobowiązania, informacje o postępowaniu upadłościowym oraz naprawczym oraz to co najważniejsze dla wierzyciela – źródła informacji o dłużniku i majątku dłużnika.

Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
Grupa docelowa - uczestnicy szkolenia
Szkolenie Prawne metody dochodzenia należności małych i średnich przedsiębiorstw skierowane jest do organizacji, które wśród swoich dłużników mają firmy z sektora MSP, w szczególności dedykowane jest bankom.
Szkolenie skierowane jest do osób nie będących prawnikami, które potrzebują w swojej codziennej pracy wiedzy prawniczej, m.in. dotyczącej tego z kim można rozmawiać i kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, długi danego rodzaju firmy. W szczególności szkolenie to dotyczące prawnych aspektów windykacji skierowane jest do:
- pracowników wewnętrznych działów windykacji
- pracowników działów księgowości i działów finansowych
- pracowników działów handlowych, którzy m.in. odpowiadają za budowę umowy i windykację
- menadżerów działów handlowych pragnących poszerzyć swoją wiedzę z prawnych aspektów
Program szkolenia
WYBRANE MODUŁY SZKOLENIOWE do zastosowania w programie:
I część: ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW ZA ZOBOWIĄZANIA
1. odpowiedzialność osób fizycznych za długi
- zakres odpowiedzialności
- zakres odpowiedzialności współmałżonka
2. odpowiedzialność indywidualnych przedsiębiorców ? wspólników spółek cywilnych
- spółka cywilna: czy posiada majątek? Kto odpowiada za długi?
- odpowiedzialność wobec osób trzecich za zobowiązania a odpowiedzialność w stosunkach wewnętrznych pomiędzy wspólnikami
- umowa spółki -jakie skutki na zewnątrz?
- uprawnienie wierzyciela do wypowiedzenia umowy spółki cywilnej za wspólnika – przesłanki oraz zasady
3. odpowiedzialność osób prawnych i tzw. ułomnych osób prawnych za zobowiązania
- spółki osobowe: odpowiedzialność spółek oraz ich wspólników – rozszerzenie klauzuli wykonalności na wspólników spółki jawnej
- spółki kapitałowe: odpowiedzialność sp. z o.o. za długi
- odpowiedzialność członków zarządu sp. z o.o. za zobowiązania – przesłanki, zasady, najczęstsze przeszkody i trudności w prowadzeniu postępowania
4. odpowiedzialność jednostki organizacyjnej nie mającej osobowości prawnej:
- sp. z o.o. w organizacji – kto odpowiada za zobowiązania?
- stowarzyszenie zwykłe
- wspólnota mieszkaniowa
- spółka akcyjna w organizacji – osoby odpowiedzialne za długi?
5. zaprzestanie prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę a odpowiedzialność za długi
- indywidualni przedsiębiorcy
- spółki osobowe prawa handlowego
- spółki kapitałowe prawa handlowego
6. wyzbycie się majątku przez dłużnika (skarga pauliańska, odpowiedzialność karna dłużnika)
II część: POSTĘPOWANIE UPADŁOŚCIOWE I NAPRAWCZE, TYTUŁY WYKONAWCZE
1. ROLA WIERZYCIELA W POSTĘPOWANIU UPADŁOŚCIOWYM I NAPRAWCZYM
(z uwagi na obszerność tematyki związanej z prawem upadłościowym i naprawczym, zagadnienia poniższe będą omówione z punktu widzenia interesów wierzycieli upadłego)
- przesłanki ogłoszenia upadłości
- kiedy wierzyciel może złożyć wniosek o upadłość swojego dłużnika?
- postępowanie w przedmiocie ogłoszenia upadłości – informacje praktyczne:
– do którego sądu kierowany jest wniosek o ogłoszenia upadłości?
– co powinien zawierać wniosek o ogłoszenie upadłości?
- upadłość konsumencka
- upadłość deweloperska
Omówienie upadłości konsumenckiej oraz deweloperskiej z punktu widzenia możliwości ochrony interesów wierzyciela.
Wskazanie na różnice, a także zagrożenia związane z tymi upadłościami oraz możliwościami ochrony praw wierzyciela w tych postępowaniach w świetle ustawy prawo upadłościowe i naprawcze oraz ustawy z dnia 16 września 2011 roku o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego.
2. TYTUŁY WYKONAWCZE
- definicja tytułu wykonawczego: tytuł egzekucyjny a tytuł wykonawczy,
- rodzaje tytułów wykonawczych
- klauzula wykonalności: nadawana z urzędu i na wniosek
III. Część: INFORMACJA O DŁUŻNIKACH
- źródła informacji o dłużnikach:
– o osobach fizycznych
– o osobach prawnych 0 szukanie powiązań pomiędzy podmiotami
– jakie informacje może zebrać sam wierzyciel – szukać majątku samemu czy przez komornika?
- komornik jako źródło informacji
Trenerzy prowadzący szkolenie
MAGDALENA BOJARYN – prawnik, konsultant, trener – praktyk biznesu w obszarze windykacja prawna, egzekucja wierzytelności
Prawnik, absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego, aplikant radcowski III roku, od 2005 roku prezes zarządu INTACTO Centrum Windykacji Sp. z o.o. , konsultant ds. prewencji w windykacji dla podmiotów gospodarczych oraz specjalista w windykacji tzw. należności trudnych.
Doświadczony doradca podmiotów gospodarczych w sprawach prawno-windykacyjnych, kwestii bezpieczeństwa umów i ich negocjacji
Prowadzi szkolenia i specjalizuje się w szkoleniach z obszarów:
- prawne aspekty windykacji
- windykacja polubowna, sądowa oraz poszukiwanie majątku dłużnika
- windykacja trudna oraz windykacja komornicza
- przelew wierzytelności
- egzekucja środków pieniężnych z rachunku bankowego
- skuteczna windykacja należności czynszowych
SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem?
Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
E-mail: [email protected]
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.