Przedstawiciel Handlowy to jedna z najważniejszych osób w firmie. Reprezentuje organizację w bezpośrednich kontaktach z klientem. Największe wydatki poniesione na reklamę mogą być zaprzepaszczone przez niewłaściwe kontakty Przedstawiciela z kontrahentem. To poprzez pryzmat handlowca klient ocenia firmę. Przedstawiciel Handlowy dba o relacje z klientem, w sposób bezpośredni wpływa na wizerunek firmy i zwiększenie jej przychodów.
![Szkolenie HILLWAY First Time Manager Szkolenie HILLWAY First Time Manager](https://www.hillway.pl/wp-content/uploads/2016/03/Szkolenie-HILLWAY-Profesjonalny-wizerunek-biznesowy-Przedstawiciela-Handlowego-1024x600.jpg)
Umiejętność prowadzenia rozmowy, odnalezienia się w różnych okolicznościach, prezentowania opinii, argumentowania oraz przekonywania w sposób elegancki, a nie nachalny do prezentowanych produktów to elementy, które powinny charakteryzować każdego Przedstawiciela.
Podczas szkolenia uczestnicy będą doskonalić swoje umiejętności związane z autoprezentacją, prowadzeniem rozmów, a także poznawać inne ważne elementy mające wpływ na budowanie pewności siebie i postawy eksperta. W budowaniu takiego wizerunku z pewnością pomoże dobór odpowiedniej, eleganckiej i dostosowanej do każdej sytuacji i miejsca ? profesjonalnej garderoby biznesowej.
Przedmiotem szkolenia będzie również nabycie umiejętności wykorzystania protokołu dyplomatycznego, etykiety biznesowej oraz zasad savoir-vivre do budowania profesjonalnego wizerunku, który ułatwi drogę do zbudowania relacji biznesowej. Uczestnicy nabędą również wiedzę i umiejętności prowadzenia rozmów podczas nieformalnych spotkań, które są doskonałym miejscem do realizacji celów biznesowych. Rozmów inspirujących i prowadzących do zaciekawienia rozmówcy tematem.
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
Grupa docelowa - uczestnicy szkolenia
Szkolenie Profesjonalny wizerunek biznesowy Przedstawiciela Handlowego dedykowane jest dla:
- Przedstawicieli Handlowych
- Doradców Ubezpieczeniowych, Doradców Finansowych
- Maklerów i Doradców Inwestycyjnych
- Dyrektorów i menedżerów sprzedaży
- pracowników sprzedaży – doradców klienta pracujących face to face, w tym doradców klienta VIP
- koordynatorów i liderów zespołów handlowych.
Cele szkolenia
Główne cele szkolenia to:
- Zwiększenie kompetencji w zakresie skutecznej autoprezentacji, prowadzenia spotkań handlowych oraz kreowania pozytywnego wizerunku własnego
- Poznanie zasad skutecznej komunikacji podczas spotkań biznesowych z zastosowaniem protokołu dyplomatycznego i umiejętność wdrożenia ich w praktyce
- Nabycie umiejętności identyfikacji własnych komunikatów niewerbalnych i umiejętne zastosowanie tej wiedzy w kontaktach biznesowych
- Poznanie zasad dress codu biznesowego zwiększającego wiarygodność i profesjonalizm Przedstawiciela Handlowego
Program szkolenia
Profesjonalne budowanie relacji
- Profesjonalny wizerunek, budzący zaufanie i chęć współpracy
- Prawo pierwszego wrażenia
- Autoprezentacja, która zbuduje wizerunek profesjonalisty
- Jak nawiązać rozmowę z nieznaną osobą?
- Sztuka konwersacji – siła głosu, przejmowanie inicjatywy w rozmowie
- Formy zwracania się w rozmowie
- Dobre wychowanie nadal w modzie
Planowanie i organizacja skutecznej rozmowy handlowej
- Kryteria efektywności prezentacji produktu
- Metody i techniki budowania pewności siebie podczas rozmowy
- W jaki sposób właściwie się zaprezentować?
- Skuteczne metody wzbogacania formy wystąpienia – oferta, prezentacja, materiały reklamowe, urządzenia multimedialne, próbki produktów
- Sekrety najlepszych Przedstawicieli
- Efektywne wykorzystanie środków i materiałów prezentacyjnych
- Jak przewidzieć kontrargumenty ze strony klienta i obmyślić sposoby na ich rozbrojenie?
- Zarządzanie czasem w trakcie prezentacji produktu i rozmowy handlowej
- Znaczenie miejsca spotkania ? szanse i zagrożenia dla efektów rozmów handlowych
Dostosowanie stylu komunikacji do typu osobowości klienta
- Typy osobowości a style komunikacji
- Bariery i przeszkody w procesie komunikacji
- Budowanie relacji sprzyjających efektywnej komunikacji w zespole
- Metaprogramy i ich wpływ na indywidualne formy przekazu
- Sztuka słuchania i analizowania wypowiedzi
- Stereotypy i przekonania a skuteczność przekazu
- Praktyczne techniki poprawy skuteczności komunikacji
- Spotkanie z drugą osobą w jej modelu świata
Umiejętne wykorzystanie mowy ciała w trakcie komunikacji
- Jak chcesz być postrzegany?
- Co Twój wizerunek ma mówić o Tobie? – autodiagnoza
- Elegancja zachowań werbalnych i niewerbalnych
- Wykorzystanie komunikatów niewerbalnych do budowania wiarygodnego wizerunku w biznesie
- Elementy komunikacji niewerbalnej: wzrok, mimika, postawa, gesty, dykcja, intonacja, modulacja, dynamika, poruszanie się
Savoir- vivre i wizerunek osobisty w biznesie
- Rodzaje i formy posiłków i przyjęć biznesowych
- Obyczaje i zasady przy stole ? elementy zastawy, używanie sztućców, kieliszki, alkohole
- Jaki strój dobrać według informacji na zaproszeniu
- Znaczenie koloru ubioru
- Skróty na zaproszeniach (S.T., C.T., R.S.V.P, REGRETS ONLY, EN CAS D’EMPECHEMENT, P.M., TENUE DE VILLE, TENUE DE SOIRÉE, ETC.)
- Zaciekaw swojego rozmówcę – przygotowanie przed spotkaniem. Jaką wiedzą możesz zaskoczyć swojego rozmówcę?
- Tematy tabu podczas small talk
- Błędy w komunikacji. Z czego wynikają i jak ich unikać?
Zastosowanie protokołu dyplomatycznego w biznesie
- Zasady procedencji
- Przedstawianie i tytułowanie podczas spotkań
- Bilety wizytowe – ich rola, znaczenie i rodzaje
- Wizytówki – wręczanie i przyjmowanie
- Przejazdy służbowe – hierarchia miejsc w samochodzie
- Wręczanie kwiatów i prezentów
Profesjonalny wizerunek kobiet w biznesie
- Budowanie wiarygodności i zaufania w relacjach z klientami
- Zasady komponowania ubioru do pracy – elementy stroju dodające prestiżu
- Kreowanie indywidualnego stylu w oparciu o zasady dress codu
- Bazowe elementy garderoby kobiety biznesu
- Znaczenie koloru w stroju biznesowym
- Dobór kroju i fasonu ubioru do sylwetki
- Odpowiedni strój na różne okazje: spotkanie biznesowe, business casual ? na mniej formalne spotkania – przykłady zestawów na różne okazje
- Dobór butów – najlepsze wzory, kolory i materiały
- Dodatki i ich rola w biznesie
- Makijaż i fryzura do pracy
- “Złodzieje wizerunku” – Czego unikać w wyglądzie ? Przykłady złych stylizacji
Profesjonalny wizerunek mężczyzn w biznesie
- Męska elegancja w biznesie
- Jak budować własny styl uwzględniając trendy w modzie
- Wszystko o garniturze – kolory, tkaniny, kroje oraz jak dobrać prawidłowy rozmiar
- Wybór koszuli – filaru męskiej elegancji
- Doskonały krawat i węzeł – najbardziej męski akcent biznesowej garderoby
- Wzory i kolory garderoby biznesowej – zasady doboru i łączenia
- Buty ? rodzaje, fasony oraz sposoby pielęgnacji
- Męskie dodatki świadczące o klasie – kilka wskazówek nt. teczki, paska, spinek i poszetki
- Przykłady zestawów do pracy na różne okazje biznesowe oraz na mniej formalne spotkania – business casual, spotkanie po pracy, weekend
- Fundamentalne błędy w biznesowej elegancji
Trener prowadzący szkolenie
AGNIESZKA NOWICKA – praktyk biznesu, trener, wykładowca
Dyplomowany trener biznesu. Doświadczony manager w zakresie zarządzania, sprzedaży i marketingu. Doświadczenie zdobyte w firmach ogólnopolskich w sektorze B2B oraz klienta indywidualnego, na stanowiskach: Doradca Prezesa ds. Zarządzania i Wizerunku, Dyrektor Oddziału, Dyrektor Handlowy Regionu, Z-ca Dyrektora Oddziału Regionalnego, Kierownik Działu Zarządzania Sprzedażą i Marketingu. W trakcie szesnastoletniego doświadczenia zawodowego odpowiedzialna za: zarządzanie siecią sprzedaży, zarządzanie siecią placówek, negocjowanie kontraktów kluczowych dla firmy w zakresie sprzedaży oraz promocji i reklamy, inicjowanie i wdrażanie nowych rozwiązań biznesowych, członek zespołów projektowych (mapowanie procesów, sprzedaż cross sell, restrukturyzacja firmy), kreowanie i realizacja działań marketingowych, nadzorowanie badań i analiz rynku, realizacja zadań rzecznika prasowego, budowanie wizerunku firmy. Odpowiedzialna za rozwój kompetencji pracowniczych, sprawną komunikację i pracę zespołów.
Autor publikacji w wydawnictwach Uniwersytetu Szczecińskiego z zakresu zarządzania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań w firmie.
Kilkukrotny prelegent na konferencjach Uniwersytetu Szczecińskiego z zakresu:
- Strategicznych aspektów zarządzania;
- Oceny pozycji rynkowej przedsiębiorstwa i szans jej wzmocnienia na rynku usług o dynamicznie rozwijającej się konkurencji;
- Korzyści wprowadzenia systemu zarządzania relacjami z klientami (CRM) oraz programów lojalnościowych;
- Perspektyw utrzymania pozycji rynkowej Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej.
Autor referatu i prelegent podczas III Ogólnopolskiej Konferencji Doktorantów na Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie. Temat pracy: ?Innowacyjna gospodarka, a kultura uczenia się przez całe życie?.
Ponadto autorka artykułów w wydawnictwach biznesowych, marketingowych i sprzedażowych:
- Nowoczesna Firma ( “Dlaczego warto dbać o profesjonalny wizerunek w biznesie”)
- Brief (“Okiem stratega: wiedza jako czynnik strategiczny w organizacji, która wie, rozumie i uczy się”; “Zarządzanie prze cele – jako jedna z najskuteczniejszych metod zarządzania organizacją”)
- Nowa Sprzedaż (“Prospecting ” czyli jakie cztery kroki podjąć, by szybko pozyskać nowego klienta?).
Obecnie wykładowca Historii Mody na Uniwersytecie Trzeciego Wieku w Gdyni.
Wykładowca Marketingu Usług Badawczych na studiach podyplomowych Menedżer Projektu Badawczo – Rozwojowego na Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku.
Konsultant i doradca biznesowy z zakresu zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej (m.in. projekt zrealizowany dla franczyzobiorców PZU). Doradztwo biznesowe w zakresie zarządzania firmą medyczną i stały nadzór nad jej rozwojem, wsparcie w zakresie rekrutacji pracowników, pozyskiwania funduszy unijnych na rozwój przedsiębiorstwa. Opracowywanie strategii biznesowych, planów marketingowych, wyznaczania celów strategicznych i wdrażania systemu zarządzania przez cele (m.in. CBK Pi-House, Demps).
Trener biznesu z zakresu: wystąpień publicznych, komunikacji, marketingu, komunikacji marketingowej, e-marketingu, marketingu wizerunku, budowania marki, zarządzania, zarządzania zespołem sprzedaży, zarządzania przez cele, technik sprzedaży, negocjacji handlowych, budowania zespołu, komunikacji w zespole, motywacji, obsługi klienta, zarządzania czasem, etykiety w biznesie, kreowania wizerunku w biznesie. Wiedza i umiejętności związane z budowaniem wizerunku biznesowego, etykiety w biznesie i dress code nabyte w trakcie praktyki zawodowej związanej z wieloletnim kontaktem z klientem korporacyjnym. Przygotowanie merytoryczne poparte uczestnictwem w wykładach z zasad protokołu dyplomatycznego z konsulem Polski w Szwecji. Absolwentka Szkoły Stylu Moniki Jaruzelskiej.
Agnieszka Nowicka jest obecnie doktorantką na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, członkiem Koła Naukowego UG. Ponadto jest absolwentką Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, studiów podyplomowych Zarządzania i Marketingu w Łączności na Uniwersytecie Szczecińskim, studiów podyplomowych Zarządzanie w Turystyce i Hotelarstwie na Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku, absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu Akademii SET w Warszawie, a także słuchaczem wielu kursów i szkoleń.
SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem?
Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
E-mail: [email protected]
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.