Podejmowanie decyzji jest istotą pracy menadżera. Skuteczne podejmowanie decyzji pozwala menedżerowi na poprawę jakości podejmowanych decyzji i wzrost skuteczności prowadzonych działań. Głównym czynnikiem, który na to wpływa jest zdobycie wiedzy na temat różnych metod i technik podejmowania decyzji, a tym samym wyższa świadomość czynników i praw towarzyszących dokonywaniu wyboru.

Podejmowanie decyzji jest ściśle związane z typem zarządzania prezentowanym przez menadżera, kulturą organizacyjną oraz efektami, jakie chcemy osiągnąć przy danym poziomie ryzyka. Szkolenie Strategie efektywnego podejmowania decyzji menadżerskich koncentruje się na miękkim aspekcie podejmowania decyzji i technikach, nie uwzględnia zdobycia wiedzy i technik z zakresu ekonometrii czy statystyki.
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
Grupa docelowa - uczestnicy szkolenia
Szkolenie Strategie efektywnego podejmowania decyzji menadżerskich skierowane jest do kadry zarządzającej, menedżerów wyższego i średniego szczebla, właścicieli firm, liderów zespołów, menadżerów projektów, koordynatorów.
Cele szkolenia
- Udoskonalenie umiejętności analizy sytuacji i problemu
- Rozwinięcie indywidualnych umiejętności w zakresie podejmowania decyzji
- Poznanie metod i użytecznych technik podejmowania decyzji
- Poznanie ograniczeń w podejmowaniu decyzji
Korzyści z udziału w szkoleniu
Szkolenie Strategie efektywnego podejmowania decyzji menadżerskich skierowane jest do osób, które chcą wiedzieć:
- Jak poprawić jakość podejmowanych decyzji menadżerskich?
- Jaki styl zarządzania i podejmowania decyzji wybrać w różnych sytuacjach?
- Kiedy w podejmowanie decyzji angażować zespół pracowników, a kiedy decyzje podejmować samodzielnie?
- Jak zwiększyć skuteczność wdrażania podejmowanych decyzji poprzez uwzględnienie właściwego poziomu zaangażowania pracowników?
Program szkolenia
PODEJMOWANIE DECYZJI
- Jak podejmujemy decyzje, a jak powinniśmy podejmować decyzje?
- Rozeznanie i zdefiniowanie sytuacji decyzyjnej.
- Etapy racjonalnego podejmowania decyzji
RODZAJE DECYZJI:
- Decyzje strategiczne
- Decyzje taktyczne
- Decyzje operacyjne
TYPY DECYZJI
- Decyzje zaprogramowane
- Decyzje niezaprogramowane
WARUNKI PODEJMOWANIA DECYZJI
- Podejmowanie decyzji w warunkach pewności
- Podejmowanie decyzji w warunkach ryzyka
- Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności
MODELE PODEJMOWANIA DECYZJI
- Klasyczny model podejmowania decyzji
- Administracyjny model podejmowania decyzji
BARIERY UTRUDNIAJĄCE PODEJMOWANIE RACJONALNYCH DECYZJI:
- Bariery kompetencyjne,
- Bariery organizacyjne
- Bariery informacyjne
BARIERY W OBIEKTYWNYM PODEJMOWANIU DECYZJI WG J. PENCA
- Bariera hierarchiczna
- Bariera hierarchiczności
- Bariera mądrości grupowej
- Bariera taktyczna
- Bariera “pozornych” kompetencji
INDYWIDUALNE STYLE PODEJMOWANIA DECYZJI
- Dyrektywny
- Analityczny
- Koncepcyjny
- Behawiorystyczny
FORMY GRUPOWEGO PODEJMOWANIA DECYZJI:
- Grupy interaktywne
- Grupy delfickie
- Grupy nominalne
KREATYWNE PODEJŚCIE W PODEJMOWANIU DECYZJI
TECHNIKI GENEROWANIA ROZWIĄZAŃ
- Burza mózgów
- Technika 635
- 6 kapeluszy myślowych Edwarda de Bono
NARZĘDZIA WSPIERAJĄCE PODEJMOWANIE DECYZJI:
- Badania
- Analizy
- Techniki
PODEJMOWANIE DECYZJI W WARUNKACH NIEPEWNOŚCI
- Paraliż decyzyjny
4 POZIOMY NIEPEWNOŚCI WG H. Courtney’a, J. Kirklanda’a, P. Viguerie’a
- niepewność rezydualna (residual uncertainty)
Skłonność do podejmowania ryzyka, a podejmowanie decyzji
Rachunek prawdopodobieństwa
- Technika maximax
- Technika maximin
- Kryterium żalu
Model VYJ (Vrooma-Yettona-Jago) i możliwości jego stosowania w celu zwiększenia efektywności podejmowanych decyzji – metoda włączania podwładnych do procesu podejmowania decyzji
Strategiczne drzewo decyzyjne.
Podejmowanie decyzji w warunkach ograniczeń czasowych
Etyka a podejmowanie decyzji
Uzyskanie akceptacji pracowników dla podejmowanych decyzji i działań
SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces obsługi klienta/zoptymalizować działania contact center – podnieść inne kompetencje zespołu obsługi klienta?
E-mail: [email protected]
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.