Życie emocjonalne jest dziedziną, którą można podobnie jak czytanie czy matematykę, opanować lepiej lub gorzej, a składa się nań zespół specjalnych umiejętności. Stopień, w jakim dana osoba opanowała te umiejętności, decyduje o tym, czy odniesie w życiu sukces czy zabrnie w ślepy zaułek; zdolność panowania nad swymi emocjami jest metazdolnością, od której zależy sposób wykorzystania przez nas pozostałych zdolności, włącznie z samym intelektem.
Daniel Goleman
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
Grupa docelowa - uczestnicy szkolenia
Szkolenie Inteligencja emocjonalna – zarządzanie emocjami kierujemy do wszystkich osób, które są zainteresowane podniesieniem kompetencji interpersonalnych, głównie w kontekście inteligencji emocjonalnej, pracy w zespołach, przewodzenia, tworzenia więzi oraz budowania dobrych relacji z innymi.
Cele szkolenia
WIEDZA
Osoba po odbytym szkoleniu:
- ma wiedzę na temat emocji i potrafi nazwać więcej niż pięć emocji
- ma wiedzę z zakresu metod i technik radzenia sobie z trudnymi emocjami własnymi i innych ludzi
- zna podstawy empatii, wie jakie są obszary inteligencji emocjonalnej, wie co się składa na pojęcie inteligencji emocjonalnej
- wie, jak stres wpływa na jego emocje
- wie jakie są jego mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia
- wie na czym polega postawa asertywna
- zna typy manipulacji, ma wiedzę na temat sposobów radzenia sobie z manipulacją za pomocą inteligencji emocjonalnej
- ma wiedzę o wykorzystaniu inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu sobą, zarządzaniu relacjami z innymi oraz zarządzaniu zespołem
UMIEJĘTNOŚCI
Osoba po odbytym szkoleniu:
- potrafi przeprowadzić autodiagnozę własnych mocnych i słabych stron w obszarze zarządzania emocjami
- posiada umiejętność wyzwolenia autorefleksji w kwestii wzorców w kontaktach z innymi
- potrafi określić, co go motywuje i co sprawia, że ma chęć wykonywać zadania w życiu zawodowym i osobistym
- umie sprawować kontrolę nad własnymi emocjami i zachowaniami
- umie odpowiednio reagować na sytuacje stresowe
- potrafi zarządzać własnymi emocjami
- potrafi posługiwać się mapą emocji
- umie radzić sobie z emocjami, które pojawiają się w sytuacji stresowej
- potrafi budować dobre jakościowo kontakty z klientami i współpracownikami
POSTAWA
Osoba po odbytym szkoleniu:
- ma świadomość własnych potrzeb, pragnień, zalet, wad i ograniczeń związanych ze swoimi emocjami
- rozumie, że inni mogą mieć inne potrzeby, pragnienia, zalety, wady i ograniczenia, a także inaczej reagować na emocje
- ma wyższą motywację do rozwoju swoich umiejętności interpersonalnych
- przejawia postawę asertywną względem współpracowników
- zachowuje kontrolę nad trudnymi emocjami pojawiającymi się w sytuacjach trudnych
i stresujących - posiada większą świadomość roli inteligencji emocjonalnej w życiu zawodowym i osobistym
- jest świadomy roli umiejętności społecznych w odnoszeniu sukcesów w pracy zawodowej
- jest mniej podatny na wypalenie zawodowe
- poprawia jakość kontaktów ze współpracownikami i klientami
- jest zmotywowany do budowania poprawnych relacji interpersonalnych
Program szkolenia
EMOCJE W BIZNESIE I ŻYCIU ZAWODOWYM
- Czym jest inteligencja emocjonalna ? kompetencje inteligencji emocjonalnej
- Rola i znaczenie emocji w biznesie ? najnowsze badania
- Koszty braku Inteligencji Emocjonalnej ? wpływ emocji na zespół i pracowników
- Dojrzewanie człowieka a poziom inteligencji emocjonalnej ? dojrzałość emocjonalna
- Obszary i możliwości wykorzystywania inteligencji emocjonalnej w życiu firmowym
- Autorefleksja nad swoimi obszarami do rozwoju w zakresie inteligencji emocjonalnej ? kwestionariusz badający poziom Inteligencji emocjonalnej i wytypowanie obszarów do rozwoju
ŚWIADOMOŚĆ EMOCJONALNA
- Świat emocji ? jakich emocji najczęściej doświadczamy w pracy
- Jak działa mechanizm emocji i jakie są jego skutki
- Technika – audyt wewnętrzny – 24 godzinny monitoring własnych emocji
- Mózg emocjonalny i mózg racjonalny ? jeden mózg, dwa systemy
- Strategie wyzwalania emocji, które budują współpracę i zaufanie
ZARZĄDZANIE WŁASNYMI EMOCJAMI ? ROZWIJANIE SAMOKONTROLI
- Dlaczego emocje często ?biorą górę? – strategie reakcji na emocje ? droga niska i droga wysoka
- Mózg emocjonalny i mózg racjonalny ? jeden mózg, dwa systemy
- Jak świadomie ?trzymać nerwy na wodzy? i nie dać się wyprowadzić z równowagi
- Zarządzanie złością, irytacją, zniecierpliwieniem, niepewnością
- Model ABCDE w praktyce ? przebudowywanie sposobu myślenia w trakcie trudnej sytuacji emocjonalnej
- Baza sposobów wygaszania własnych emocji nieprzyjemnych oraz wzmacniania przyjemnych
EMPATIA- INTELIGENCJA EMOCJONALNA W RELACJACH
- Wstęp do empatii ? rola empatii w budowaniu relacji z innymi
- Spojrzeć na sprawę z drugiej strony ? ćwiczenie empatii, przyjmowania perspektywy i rozpoznawania potrzeb swoich i innych ludzi
- Ćwiczenie spostrzegania bez ocen ? oddzielanie faktów od wyobrażeń
- Jak słuchać innych i jak odpowiadać ? empatyczny odbiór
- Zrozumienie i ciekawość tego, co się dzieje z drugim człowiekiem, bez próby osądzania, diagnozowania czy krytykowania jego zachowań czy komunikatów.
INTELIGENCJA EMOCJONALNA W RELACJACH I W PRAKTYCE
- Praktyczny wpływ emocji na porozumiewanie się między osobami
- Umiejętności rozróżniania i nazywania emocji innych osób
- Sztuka opanowania – jak nie rozmawiać pod wpływem emocji ? umiejętność wzmacnianie dystansu i kontroli emocjonalnej w trudnych sytuacjach ? metoda 3 D
- Jak zachować się w trakcie ulegania intensywnym emocjom, zwłaszcza negatywnym, by nie wpływały na nasze samopoczucie i na pozostałe osoby
- Strategie wyzwalania emocji, które budują współpracę, cierpliwość i zaufanie
- Algorytm rozmowy redukujący ryzyko wchodzenia w konflikty i eskalacji emocji
Program szkolenia otwartego online
EMOCJE W BIZNESIE I ŻYCIU ZAWODOWYM
- Czym jest inteligencja emocjonalna ? kompetencje inteligencji emocjonalnej
- Rola i znaczenie emocji w biznesie ? najnowsze badania
- Koszty braku Inteligencji Emocjonalnej ? wpływ emocji na zespół i pracowników
- Dojrzewanie człowieka a poziom inteligencji emocjonalnej ? dojrzałość emocjonalna
- Obszary i możliwości wykorzystywania inteligencji emocjonalnej w życiu firmowym
- Autorefleksja nad swoimi obszarami do rozwoju w zakresie inteligencji emocjonalnej ? kwestionariusz badający poziom Inteligencji emocjonalnej i wytypowanie obszarów do rozwoju
ŚWIADOMOŚĆ EMOCJONALNA
- Świat emocji ? jakich emocji najczęściej doświadczamy w pracy
- Jak działa mechanizm emocji i jakie są jego skutki
- Technika – audyt wewnętrzny – 24 godzinny monitoring własnych emocji
- Mózg emocjonalny i mózg racjonalny ? jeden mózg, dwa systemy
- Strategie wyzwalania emocji, które budują współpracę i zaufanie
ZARZĄDZANIE WŁASNYMI EMOCJAMI ? ROZWIJANIE SAMOKONTROLI
- Dlaczego emocje często ?biorą górę? – strategie reakcji na emocje ? droga niska i droga wysoka
- Mózg emocjonalny i mózg racjonalny ? jeden mózg, dwa systemy
- Jak świadomie ?trzymać nerwy na wodzy? i nie dać się wyprowadzić z równowagi
- Zarządzanie złością, irytacją, zniecierpliwieniem, niepewnością
- Model ABCDE w praktyce ? przebudowywanie sposobu myślenia w trakcie trudnej sytuacji emocjonalnej
- Baza sposobów wygaszania własnych emocji nieprzyjemnych oraz wzmacniania przyjemnych
EMPATIA- INTELIGENCJA EMOCJONALNA W RELACJACH
- Wstęp do empatii ? rola empatii w budowaniu relacji z innymi
- Spojrzeć na sprawę z drugiej strony ? ćwiczenie empatii, przyjmowania perspektywy i rozpoznawania potrzeb swoich i innych ludzi
- Ćwiczenie spostrzegania bez ocen ? oddzielanie faktów od wyobrażeń
- Jak słuchać innych i jak odpowiadać ? empatyczny odbiór
- Zrozumienie i ciekawość tego, co się dzieje z drugim człowiekiem, bez próby osądzania, diagnozowania czy krytykowania jego zachowań czy komunikatów.
INTELIGENCJA EMOCJONALNA W RELACJACH I W PRAKTYCE
- Praktyczny wpływ emocji na porozumiewanie się między osobami
- Umiejętności rozróżniania i nazywania emocji innych osób
- Sztuka opanowania – jak nie rozmawiać pod wpływem emocji ? umiejętność wzmacnianie dystansu i kontroli emocjonalnej w trudnych sytuacjach ? metoda 3 D
- Jak zachować się w trakcie ulegania intensywnym emocjom, zwłaszcza negatywnym, by nie wpływały na nasze samopoczucie i na pozostałe osoby
- Strategie wyzwalania emocji, które budują współpracę, cierpliwość i zaufanie
- Algorytm rozmowy redukujący ryzyko wchodzenia w konflikty i eskalacji emocji
Trener prowadzący szkolenie
Katarzyna Ujek– Trener Biznesu/Coach, Konsultant MTQ 48
Dyplomowany Trener Biznesu, Akredytowany Coach (międzynarodowa akredytacja ICF), Licencjonowany konsultant Mental Toughness (MTQ48), socjolog z uprawnieniami mediatora zawodowego, absolwentka psychologii pozytywnej na SWPS we Wrocławiu, praktyk Racjonalnej Terapii Zachowań, facylitator job craftingu- nowoczesnej metody na wzmacnianie zaangażowania
i odpowiedzialności pracowników.
WYKSZTAŁCENIE
Absolwentka Socjologii na Uniwersytecie Zielonogórskim oraz Psychologii Pozytywnej na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Licencjonowany konsultant Mental Toughness (MTQ48)- naukowego narzędzia badającego siłę i odporność psychiczną. Praktyk Racjonalnej Terapii Zachowań.
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE
Wieloletni praktyk, z doświadczeniem zawodowym zdobytym na stanowiskach sprzedażowych, menedżerskich oraz trenerskich w międzynarodowych korporacjach na rynku usług finansowych. Trener i coach z ponad 10-letnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń, sesji coachingowych. Zrealizowała ponad 2500 godzin szkoleniowych, ponad 800 godzin coachingu handlowego i menadżerskiego. Specjalizuje się w obszarach: profesjonalna i asertywna obsługa trudnego klienta, zarządzanie emocjami i stresem, efektywność osobista oraz odporność psychiczna. Prowadzi również zajęcia dla trenerów- train the trainer. W trakcie warsztatów wykorzystuje sprawdzone narzędzia i techniki, oprócz własnego doświadczenia, swoją wiedzę czerpię z najlepszych praktyk biznesu i badań naukowych. Zrealizowała ponad 1800 godzin szkoleniowych, ponad 800 godzin coachingu handlowego i menadżerskiego. Jako coach i trener specjalizuje się głównie w podnoszeniu efektywności pracowników i menadżerów. Buduje autorskie programy szkoleniowe, a fundamentem jej pracy są szkolenia z odporności psychicznej oraz skutecznych nawyków i zachowań biznesowych. Pomaga menadżerom oraz zespołom z lepszymi rezultatami osiągać zamierzone cele, łatwiej radzić sobie z trudnymi sytuacjami, przeszkodami i niepowodzeniami, być efektywniejszym oraz lepiej budować relacje z pracownikami i klientami.
SZKOLENIE ONLINE– szczegóły
MOŻLIWE FORMY SZKOLENIA ONLINE:
- szkolenie otwarte online – dla wszystkich chętnych, umożliwiające między innymi wymianę doświadczeń między Menadżerami
- szkolenie dedykowane online – szyte pod potrzeby – (digital learning, distance learning)
Szkolenia dedykowane możliwe formy realizacji:
- organizacja webinaru dla większej grupy osób realizowane zdalnie on-line z tematu (do 1,5h) z nagraniem lub bez. Z możliwością wyceny licencji na odtwarzanie w ramach organizacji.
- organizacja dedykowanego warsztatu online (szytego na miarę szkolenia dla grupy warsztatowej)
- przygotowanie plików SCORM do platformy e-learningowej Klienta
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE ONLINE – INTERAKTYWNY WARSZTAT ONLINE
Szkolenie zamknięte, szyte pod potrzeby firmy i uczestników szkolenia. Realizowane w formie zdalnej w formie interaktywnego warsztatu online ,,na żywo” z pełnym udziałem i zaangażowaniem uczestników.
Ze względu na efektywność i jakość szkolenia oraz komfort pracy uczestników i Trenera program przygotowujemy w serii np. 2-8 sesji warsztatów online trwających maksymalnie do ok. 4 godzin w rozłożeniu na ustalony okres, np. kilku dni i tygodni.
Często projekt rozwojowy przeplatamy pomiędzy sesjami mikro-zadaniami wdrożeniowymi dla uczestników do zastosowania w codziennej pracy.
Wykorzystujemy licencjonowane narzędzia do prowadzenia warsztatów on-line dla grup warsztatowych -6-15 osób.
Prowadzą Trenerzy praktycy biznesu z doświadczeniem w szkoleniach on-line
SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem?
Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
E-mail: [email protected]
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.