Controlling procesów inwestycyjnych to co prawda skomplikowany proces, ale pomaga efektywnie zaplanować i kontrolować przebieg inwestycji w przedsiębiorstwie. Umożliwia bieżące korygowanie ewentualnych błędów bez narażenia na utratę środków finansowych.
Podstawową funkcją controllingu inwestycji jest dostarczanie menadżerom narzędzi i instrumentów, które umożliwiają podjęcie właściwych decyzji inwestycyjnych, a także bieżące kontrolowanie realizacji. Bieżącym monitoringiem powinien być objęty pełen cykl inwestycyjny ? od koncepcji projektu do końcowych odbiorów i finansowego rozliczenia.
Celem controllingu inwestycyjnego jest doprowadzenie do realizacji założeń określonych w projekcie inwestycyjnym. Podczas szkolenia prezentowane są zadania controllingu inwestycyjnego oraz problemy, jakie mogą wystąpić przy praktycznej realizacji projektów inwestycyjnych. Prezentowane są również metody jak te trudności należy pokonywać.
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
Grupa docelowa - uczestnicy szkolenia
We współczesnych firmach coraz częściej od pracowników działów niefinansowych wymaga się znajomości podstawowych terminów, zależności zagadnień z obszaru rachunkowości i finansów. Szkolenie skierowane jest głównie do osób o wykształceniu nieekonomicznym, które w pracy zawodowej mają do czynienia w sposób pośredni lub bezpośredni z zagadnieniami opłacalności projektów inwestycyjnych. W szczególności skierowane jest ono do:
- Kadry kierowniczej odpowiedzialnej za zarządzanie kosztami i rentownością projektów inwestycyjnych,
- Managerów obszarów finansów, controllingu, głównych księgowych, analityków finansowych, pracowników odpowiedzialnych za kontrolę finansową i biznesową,
- Prezesów, właścicieli firm,
- Generalnych inwestorów, wykonawców,
- Wszystkich osób zaangażowanych w realizację projektów inwestycyjnych.
Program szkolenia otwartego
MODUŁ I
Decyzje inwestycyjne a finansowy cel zarządzania przedsiębiorstwem:
- istota i cel podejmowania decyzji inwestycyjnych
- rodzaje rzeczowych inwestycji i związane z nimi niezbędne dokumenty
- od czego zależy powodzenie realizacji przedsięwzięcia inwestycyjnego
- proces zarządzania projektem inwestycyjnym
Wstęp do analizy i oceny projektów inwestycyjnych
- elementy matematyki finansowej ? zmiana wartości pieniądza w czasie, dyskontowanie przepływów finansowych
- żródła ryzyka inwestycyjnego ? jakie je mierzyć i jak się przed nimi chronić
- koszt kapitału
Wybór prognoz w zależności od rodzaju i oczekiwań biznesowych
- prognozy operacyjne
- prognoza przychodów ze sprzedaży
- planowanie kosztów bezpośrednich
- planowanie kosztu wynagrodzeń
- planowanie pozostałych kosztów rodzajowych o charakterze stałym
- planowanie pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych
- harmonogram zaciągania i spłaty kredytów oraz pożyczek
Moduł II
Jak skutecznie ocenić rentowność inwestycji? Finansowe kryteria oceny inwestycji:
- NPV ? Net Present Value
- NPVR ? Net Present Value Ratio
- IRR ? Internal Rate of Return
- Payback a Discounted Payback
- IRR a stopa dyskonta
Akceptacja czy odrzucenie projektu inwestycyjnego? Decyzje inwestycyjne na tle strategii firmy. Analiza ryzyka inwestycji:
- analiza wrażliwości inwestycji
- analiza scenariuszy
Program szkolenia zamkniętego
Zarządzanie projektami inwestycyjnymi:
- Pojęcie projektu, w tym projektu inwestycyjnego
- Zarządzanie projektami i procesem inwestycyjnym
Budowa i struktura projektu inwestycyjnego:
- Planowanie projektu inwestycyjnego
- Analiza strategiczna ? cele i zakres projektu
- Efektywność biznesowa działań w projekcie inwestycyjnym
- Dane wejściowe ? jak skutecznie je zebrać i przeanalizować
- Zasady ujmowania przychodów i kosztów
- Analiza ryzyk projektowych
Planowanie przepływów finansowych:
- Nakłady na inwestycje
- Plany amortyzacyjne
- Planowanie popytu i jego wpływu na wielkość sprzedaży w fazie uruchamiania, eksploatacji
i likwidacji - Planowanie kosztów bezpośrednich, wielkości zatrudnienia
- Planowanie kosztów pośrednich
- Określenie inwestycji na kapitał pracujący (zapasy, należności, zobowiązania)
- Obsług finansowa inwestycji
- Rachunek zysków i strat, cash flow, bilans
Analiza efektywności i opłacalności finansowo-biznesowej projektu inwestycyjnego:
- Istota analizy wskaźnikowej
- Wskaźniki rentowności
- Wskaźniki płynności
- Wskaźniki zadłużenia
- Wskaźniki sprawności zarządzania
- Analiza opłacalności projektu (Payback, Discount Payback, NPV, NTV, PI, IRR, MIRR)
Analiza wrażliwości i analiza scenariuszowa:
- Wpływ zmian poszczególnych czynników popytowo-kosztowych
- Analiza statystyczna scenariuszy ? odchylenie standardowe, współczynnik zmienności
- Analiza wpływu zmian i ewentualnego opóźnienia na efektywność inwestycji
Dobre praktyki w przygotowaniu i rozliczaniu projektów inwestycyjnych.
Przykłady dobrych realizacji projektów inwestycyjnych.
Podsumowanie i zakończenie.
Szkolenia finansowe prowadzone są przy użyciu arkuszy kalkulacyjnych, dlatego niezbędne jest posiadanie komputera przenośnego. Istnieje możliwość wypożyczenia sprzętu.
SZKOLENIE OTWARTE – szczegóły
CZAS TRWANIA SZKOLENIA OTWARTEGO ONLINE:
Szkolenia otwarte są to szkolenia dla wszystkich chętnych. Na takie szkolenia przedsiębiorstwa mogą kierować swoich pracowników lub pracownicy firm, managerowie mogą zgłaszać się sami poprzez kontakt z wewnętrznym Działem HR, który zazwyczaj dysponuje budżetem na szkolenia otwarte.
METODOLOGIA SZKOLENIA OTWARTEGO
Jako jedna z nielicznych instytucji szkoleniowych w Polsce dbamy o to, aby szkolenia otwarte były dopasowane do potrzeb uczestników.
W trakcie szkolenia Trener uwzględnia indywidualne sytuacje z Państwa środowiska pracy, przedstawia narzędzia i rozwiązania gotowe do zastosowania już następnego dnia po szkoleniu!
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów (80%) popartych krótkimi mini-wykładami (20%), podczas których przekazywane będą niezbędne treści teoretyczne. Charakter zajęć ma za zadanie angażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału, poprzez pracę w grupach, liczne ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, analizę przypadków, symulacje realnych sytuacji / zachowań w obliczu zaistniałych zmian.
Skuteczne przyswajanie nowych wiadomości i umiejętności jest możliwe wyłącznie w warunkach aktywnej uwagi słuchaczy. Jeśli nie są oni zaciekawieni, zmotywowani do słuchania, nie uczą się. Szkolenie prowadzi Trener, który potrafi zarazić entuzjazmem, inicjatywą oraz przyjemnością z nauki.
Nasz Trener z całej dostępnej mu wiedzy wybierze rzeczy kluczowe, zgodne z potrzebami i oczekiwaniami uczestników.
WYCENA I SYSTEM RABATOWY
Cena szkolenia online: 977 zł netto/os za 1 dzień szkolenia online
System rabatowy:
- Zgłoszenia 2 osób – 5% rabatu
- Zgłoszenia 3 osób – 10% rabatu
Rabaty nie łączą się, istnieje możliwość negocjacji cen przy zgłoszeniu większej ilości osób.
W cenie szkolenia otwartego:
- Prowadzenie szkolenia przez doświadczonego Trenera Biznesu
- Komplet materiałów szkoleniowych wraz z ćwiczeniami dla uczestników
- Certyfikaty uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym wg standardu SUS 2.0
- Konsultacje szkoleniowe
- Lunch oraz przerwy kawowe w trakcie szkolenia stacjonarnego
TERMINY I GODZINY SZKOLENIA
Szkolenie online czas trwania: 1 dzień szkolenia online
Zaplanowane są następujące terminy, na które można przesłać zgłoszenie lub zarezerwować miejsce e-mailowo:
- termin do ustalenia
HARMONOGRAM SZKOLENIA ONLINE
- 9:00 – 10:30 zajęcia
- 10:30 – 10:45 przerwa
- 10:45 – 12:30 zajęcia
- 12:30 – 13:00 przerwa
- 13:00 – 14:45 zajęcia
- 14:45 – 15:00 przerwa
- 15:00 – 16:30 zajęcia
Sprawdź aktualne terminy szkoleń otwartych – zobacz pełne Kalendarium -> kliknij
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY I WARUNKI UCZESTNICTWA
Formularz zgłoszeniowy na szkolenie otwarte -> kliknij
Warunki uczestnictwa -> kliknij
SZKOLENIE ONLINE – szczegóły
MOŻLIWE FORMY SZKOLENIA ONLINE:
- szkolenie otwarte online – dla wszystkich chętnych, umożliwiające między innymi wymianę doświadczeń między Menadżerami
- szkolenie dedykowane online – szyte pod potrzeby – (digital learning, distance learning)
Szkolenia dedykowane możliwe formy realizacji:
- organizacja webinaru dla większej grupy osób realizowane zdalnie on-line z tematu (do 1,5h) z nagraniem lub bez. Z możliwością wyceny licencji na odtwarzanie w ramach organizacji.
- organizacja dedykowanego warsztatu online (szytego na miarę szkolenia dla grupy warsztatowej)
- przygotowanie plików SCORM do platformy e-learningowej Klienta
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE ONLINE – INTERAKTYWNY WARSZTAT ONLINE
Szkolenie zamknięte, szyte pod potrzeby firmy i uczestników szkolenia. Realizowane w formie zdalnej w formie interaktywnego warsztatu online ,,na żywo” z pełnym udziałem i zaangażowaniem uczestników.
Ze względu na efektywność i jakość szkolenia oraz komfort pracy uczestników i Trenera program przygotowujemy w serii np. 2-8 sesji warsztatów online trwających maksymalnie do ok. 4 godzin w rozłożeniu na ustalony okres np. kilku dni lub tygodni.
Często projekt rozwojowy przeplatamy pomiędzy sesjami mikro-zadaniami wdrożeniowymi dla uczestników do zastosowania w codziennej pracy.
Wykorzystujemy licencjonowane narzędzia do prowadzenia warsztatów on-line dla grup warsztatowych -6-15 osób.
Prowadzą Trenerzy praktycy biznesu z doświadczeniem w szkoleniach on-line
SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces obsługi klienta/zoptymalizować działania contact center – podnieść inne kompetencje zespołu obsługi klienta?
E-mail: [email protected]
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.