Szkolenia dla serwisów – w szczególności dla Doradców Technicznych i Serwisantów, którzy na co dzień odwiedzali Klientów i przeprowadzali naprawy, instruktaże bezpośrednio pracując z Klientem. W obliczu wyzwań związanych z pandemią i obsługą zdalną zmuszeni są korzystać z komunikacji z klientem na odległość, obsługi klienta online, a w pracy z narzędzi takich jak telefon, videochat, videorozmowa przez telefon lub komunikator lub z dedykowanych aplikacji.
Osoby obsługujące serwis, naprawy to często osoby bardzo techniczne dla których komunikacja telefoniczna, komunikacja z Klientem na odległość może być wyzwaniem, dodatkowo kluczowa jest w niej precyzja i to jak użytkownik po drugiej stronie zrozumie i wykona zadanie z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa np. pracy, produkcji i np. utrzymania ciągłości pracy.

Dodatkowo w obsłudze Klienta na odległość (zdalnej obsłudze klienta) dla obu stron często jest to sytuacja utrudniona, nienaturalna powodująca dodatkowy stres i duże emocje. Nowe warunki pracy wymagają podniesienia kompetencji poprzez szkolenia ze zdalnej obsługi klienta na odległość.
Dobre wdrożenie obsługi klienta na odległość może usprawnić pracę serwisu, podnieść efektywność firmy i zwiększyć satysfakcję klienta, kontrahenta z tytułu szybszej możliwości załatwienia sprawy (unikanie zbyt długiego czekania na serwisanta, technika przy sprawach prostych, zwiększenie wydajności pracy).
Firma rozwijając kompetencje swoich serwisantów, techników z profesjonalnej obsługi klienta na odległość jest w stanie zapewnić bezpieczniejsze warunki pracy, w szczególności w okresie epidemii oraz zmniejszyć koszty obsługi klienta – sprawy i zgłoszenia techniczne załatwiać szybciej i wydajnie bez utraty jakości.
W obsłudze zdalnej klienta serwisowego kluczowe jest:
- doprecyzowanie usterki – tego co się zadziało, co nie działa, co uległo uszkodzeniu wymaga umiejętności zadawania dobrych pytań i zachowania spokoju – zazwyczaj taka sytuacja jest stresująca dla obu stron
- poinstruowanie Klienta – co i jak ma wykonać, by np. odczytać parametry maszyny, urządzenia by dobrze zdiagnozować sprawę lub przeprowadzić naprawę na odległość z mechanikiem, serwisantem lub inną osobą
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
Grupa docelowa - uczestnicy szkolenia
Szkolenia dla serwisów – w szczególności dla Doradców Technicznych i Serwisantów, którzy na co dzień odwiedzali Klientów i przeprowadzali naprawy, instruktaże bezpośrednio pracując z Klientem.
Cele szkolenia
Warsztat wyposaża uczestników w wiedzę i narzędzia umożliwiające:
- Zdobycie wiedzy na temat barier w komunikacji i metod ich neutralizowania
- Dopracowanie struktury prowadzenia rozmowy serwisowej
- Podniesienie umiejętności aktywnego słuchania i skupiania uwagi
- Poznanie metod analizy potrzeb klienta oraz problemów, z jakimi się boryka
- Budowanie profesjonalnego wizerunku własnej osoby jako profesjonalisty
- Podniesienie umiejętności skutecznego przekazywanie informacji i instruowania
- Asertywną komunikację z Klientem.
- Budowanie motywacji i zaangażowania klienta w wykonywanie poleceń
- Radzenie sobie z trudnymi rozmówcami oraz trudnymi sytuacjami podczas rozmów z klientem
Program szkolenia
MODUŁ 1 – Specyfika efektywnej komunikacji pośredniej – wyzwania w pracy serwisu na odległość
- Aktualne wyzwania w prowadzeniu serwisu zdalnie – tworzenie charakterystyki z uczestnikami
- Klient w sytuacji zmiany – jak przeprowadzić klienta przez nowy model prowadzenia serwisu
- Gra szkoleniowa ?Roboty? – uświadomienie specyfik komunikacji bez określenia parametrów celu, całości
i mierzalności - Bariery w komunikacji pośredniej – określenie listy zagrożeń ( element ten może zostać wykorzystany jako zadanie przedszkoleniowe)
- Bank niejasnych sformułowań vs. precyzyjne zamienniki – budowanie precyzyjnych komunikatów w mowie potocznej
- Umiejętności rozumienia wypowiedzi innych osób – ?dziwne? określenia i nazwy klientów
- Percepcja – ćwiczenie ?Ustalanie faktów? – ćwiczenie uświadamiające różne poziomy percepcji i ich mechanizm powstawania
- Struktura prowadzenia rozmowy serwisowej on-line – określenie ?punkt po punkcie?, co ma się znaleźć w nowe rozmowie serwisowej)
- Zadanie poszkoleniowe – ?Ryzykowne zwroty vs. pozytywne zamienniki? – ćwiczenie uświadamiające potocznie używane sformułowania, które mogą być źle odebrane przez odbiorcę i dopasowanie pozytywnych zamienników.
MODUŁ 2 – Analiza potrzeb i aktywne słuchanie w pracy zdalnej z Klientem Serwisu
- Przedstawienie uczestnikom z omówieniem prawidłowych wyników zadania ?Ryzykowne zwroty vs. pozytywne zamienniki?
- Aktywne słuchanie – słyszenie versus słuchanie. Autoanaliza uczestnika własnych barier w słuchaniu
- Ćwiczenie na skupienie w słuchaniu – ćwiczenie aktywizujące umiejętność słuchania i skupiania uwagi na otrzymywanych informacjach.
- Sztuka pozyskiwania informacji od klientów. Pytania otwarte oraz zamknięte – kiedy ich używać.
- Gra szkoleniowa ?Układanie pytań? do wątpliwości klienta – budowanie umiejętności reagowania na wątpliwości i zastrzeżenia klienta
- techniką zadawania pytań sondujących
- Bank pytań: tworzenie banku niezbędnych pytań – warsztat uczestników
- Parafraza – ćwiczenie indywidualne na wykorzystywanie parafrazy w sytuacjach niejasnych wypowiedzi klienta.
- Zadanie poszkoleniowe: Test ?Twój styl komunikacji? – test ukazuje predyspozycje uczestnika do metody komunikowania się i wpływu danego stylu komunikowania się na odbiorcę.
MODUŁ 3 – Skuteczna i precyzyjna komunikacja werbalna w pracy zdalnej i pracy serwisowej na odległość
- Budowanie postawy godnej zaufania i autorytetu w oczach klienta – zestaw elementów mających wpływ na odbiór przekazu
- Komunikacja werbalna i niewerbalna – jak skutecznie się komunikować twarzą w twarz (komunikacja video) oraz podczas rozmowy telefonicznej.
- Modulacja głosu jako narzędzie komunikacji telefonicznej
- Ćwiczenie ?Zemsta logopedy? – ćwiczenie na wyraźne wysławianie się
- Ćwiczenie ?Intonacja? – ćwiczenie tworzące postawę nadawcy i atmosferę rozmowy
- Zadanie po-szkoleniowe – ?Stwórz instrukcję? (wydzieranka) – zadanie mające na celu poszerzenie kompetencji precyzyjnego budowania przekazu
MODUŁ 4 – Skuteczne instruowanie klienta w komunikacji pośredniej, czyli obsłudze klienta na odległość
- Gra szkoleniowa ?wydzieranka? – sprawdzenie poprawności wykonania zadania
- ?Zobaczyć całego słonia? – jak przekazywać skomplikowane informacje
- Przeadresowanie instrukcji – ćwiczenie mające na celu wypracowanie nawyku adresowania bezpośredniego w sytuacji wydawania instrukcji
- Julian Tuwim ?Ślusarz? – trudne fachowe sformułowania
- Bank fachowych niezrozumiałych sformułowań vs. prostsze zamienniki – budowanie alternatywnych zrozumiałych dla odbiorcy określeń
- Zadanie po-szkoleniowe: Test asertywności – test ma na celu określenie poziomu i zakresu asertywności uczestnika.
MODUŁ 5 – Postawa asertywna i zarządzanie emocjami odbiorcy
- Asertywność, a moje prawa w komunikacji – określenie czym jest asertywność w komunikacji
- Trzy podstawowe style komunikacji – ich wpływ na przebieg komunikacji, zalety i wady
- Asertywna odmowa – narzędzie stosowane w sytuacji kiedy klient nadmiernie wykorzystuje zakres pracy serwisanta
- Asertywne określanie granic w komunikacji z agresywnym klientem – narzędzie asertywnego stawiania granic
- Mój audyt emocjonalny – radzenie sobie z własnymi emocjami (narzędzie do pracy nad samym sobą)
- Budowanie motywacji odbiorcy do wykonania zadania – ćwiczenie ?Atak na szczyt?
- Metoda UF – przekazywanie klientowi pozytywnych wzmacniających informacji zwrotnych
Zadanie poszkoleniowe – ?Samowyzwalacze? – ćwiczenie Inteligencji Emocjonalnej mające na celu uświadomienie automatyzmów, które wpływają na nas frustrująco.
MODUŁ 6 – Trudne sytuacje i rozwiązywanie konfliktów w pracy Doradcy Technicznego, Serwisanta
- Case study ?Rozmowa z agresywnym klientem?
- Model eskalacji konfliktu i powstawania agresywnych zachowań – analiza na bazie modelu mechanizmu powstawania konfliktów
- Zarządzanie emocjami klienta – nakierowywanie sfrustrowanego odbiorcy na działanie i współpracę
- Technika POPO – narzędzie neutralizowania konfliktu
- Zasady porozumiewania się w trudnej sytuacji – schemat postępowania
- Hamulec inwektyw – narzędzie reagowania na inwektywy rozmówcy
Podsumowanie szkolenia i określenie ?Indywidualnej ścieżki rozwoju? – każdy uczestnik tworzy własną ścieżkę rozwoju kompetencji na bazie wiedzy i doświadczeń zdobytych podczas szkoleń.
Po szkoleniu zespół wraz z Kierownikiem w ramach Zadania poszkoleniowego może wypracować w swojej firmie Standardy obsługi klienta na odległość w swojej firmie.
SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces obsługi klienta/zoptymalizować działania contact center – podnieść inne kompetencje zespołu obsługi klienta?
E-mail: [email protected]
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.