Co zrobić, aby bardziej polubić swoją pracę i dostrzec w niej większy sens? Odpowiedzią na to jest job crafting! To nowoczesna, naukowa metoda zwiększania satysfakcji i zadowolenia w pracy.
“Modelowanie pracy”, bo tak można przetłumaczyć job crafting, jest naukową teorią, która została przedstawiona w 2001 roku na Uniwersytecie Yale.

Amy Wrzesniewski i Jane E. Dutton wraz z zespołem specjalistów doszły do wniosku, że jeśli zmienimy sposób myślenia o wykonywanej przez nas pracy, nabierze ona dla nas większego sensu. Poparte badaniami wskazówki zaczęły się cieszyć bardzo dużym zainteresowaniem biznesmenów i menadżerów na całym świecie.
Job crafting pomaga ludziom w łączeniu pracy ze swoimi talentami, zainteresowaniami i wartościami. Dzięki niemu możemy w pracy odczuwać większą satysfakcję, czerpać radość, odczuwać dumę z wykonywanych zadań.
Szkolenie Job Crafting – nowa metoda na budowanie sensu i większej satysfakcji w pracy to praktyczny warsztat na bazie najnowszych badań i empowerment w praktyce.
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
Grupa docelowa - uczestnicy szkolenia
Szkolenie z Job Crafting’u kierujemy do wszystkich menedżerów, pracowników zespołów HR i pracowników wszystkich szczebli organizacji, którzy są zainteresowani podniesieniem kompetencji interpersonalnych, głównie w kontekście budowania sensu i większej satysfakcji w pracy, rozwoju automotywacji i wyzwalania zaangażowania.
Szczególnie polecane jest jako dedykowane szkolenie zamknięte:
- zespołom HR – pracownikom działów HR i konsultantom HR, odpowiedzialnym za badania satysfakcji pracowników, komunikację wewnętrzną, pracowniom rekrutacji, employer brandingu, pracownikom HR odpowiedzialnym za poczucie szczęścia u pracowników oraz HR BP, którzy pracują i z managerami i zespołami pracowniczymi
- zespołom Trenerów wewnętrznych i coachów wewnętrznych w kontekście rozwoju wiedzy z zakresu pracy na postawie
- zespołom kierowników, managerów w ramach rozwoju kompetencji menedżerskich w kontekście rozwoju kompetencji motywowania siebie i motywowania pracowników, budowania ich zaangażowania.
Cele szkolenia
Główną ideą szkolenia jest nauczenie się sposobów wyzwalania i zwiększania zaangażowania ludzi poprzez skoncentrowanie się na wewnętrznych źródłach ich motywacji. Podstawą metody jest angażowanie pracowników w oddolne wprowadzanie zmian w swojej pracy, przy wykorzystaniu swoich zasobów takich jak mocne strony i wartości. Wzrasta dzięki temu poczucie kontroli i poczucie sterowności.
Korzyści z takiego działania to m.in. wzrost zaangażowania, poczucie sensu i jakości pracy, obniżenie poziomu doświadczanego stresu i wypalanie zawodowego oraz lepsze radzenie sobie ze zmianami.
Program szkolenia
Jak być zadowolonym z pracy? Źródła utraty zadowolenia i poczucia sensu w pracy:
- Jak rozpoznać bariery stojące na drodze do zwiększenia satysfakcji i poczucia sensu pracy.
- poznanie Modelu orientacji zawodowych: Zajęcie-Kariera-Powołanie
- poznanie modelu Wymagania-Zasoby Pracy (Bakker & Demerouti, 2007)
- Zaangażowanie w pracę wynika z odpowiedniej proporcji między zasobami wymaganiami pracy.
- Dwie perspektywy szczęścia w pracy: szczęście hedonistyczne, szczęście eudajmonistyczne
- Hedonizm adaptacyjny- dlaczego tak szybko przyzwyczajamy się do dobrego i wymagamy więcej
- Pokonywanie barier i budowanie motywacji
Satysfakcja z pracy, poczucie sensu a zaangażowanie, czym się różnią?
- Czy motywacja jest jednoznaczna z zaangażowaniem?
- 7 obszarów wpływających na satysfakcję z pracy: Koledzy, Przełożony, Warunki pracy, Organizacja i Kierownictwo, Wynagrodzenie, Treść pracy, Rozwój
- Satysfakcja z pracy: Dwuczynnikowa teoria Herzberga (1987)
- Co to jest zaangażowanie?
- Zaangażowanie jako pozytywny stanu umysłu pracownika, jak go wzmocnić? (Schaufeli, Salanova, Gonzales-Roma, Bakker (2002).
- Kwestionariusz UWES – Shaufeli i Bakker (2003)- zmierz swoje samopoczucie w pracy
- Czym jest poczucie sensu pracy i jak wpływa na zaangażowanie?
- Sens pracy – dlaczego ważny, z czego się bierze, co jak go nie ma, dlaczego w dzisiejszych czasach jest to takie trudne?
- Jak dbać o poczucie sensu pracy?
Czym jest Job crafting – jak może przywracać satysfakcji z pracy i poczucie sensu?
- Czym jest job crafting jako zjawisko w pracy-jak modelować swoją pracę?
- Jak badacze z Uniwersytetu w Yale odkryli prosty i skuteczny sposób na zwiększenie satysfakcji z pracy.
- Proaktywna postawa- modelowanie swojego stanowiska, aby nadać nowe znaczenie swoim obowiązkom, doświadczyć większej satysfakcji i czuć się dobrze w miejscu, w którym spędza większość swojego czasu.
Job crafting w praktyce zarządzania pracownikami – konstruowanie pracy na nowo w 3 obszarach:
- craftowanie zadań
- craftowanie poznawcze
- craftowanie relacji
Źródła wewnętrznej motywacji i zwiększania poczucia sensu
- Źródło motywacji wewnętrznych- Kotwice Kariery Scheina ? kiedy Ci się chce? Znajdź kluczowe czyli kluczowe wartości, które wpływają na Twoją motywację.
- Mapowanie pracy – zależności między zadaniami, energią i priorytetami w pracy
Poszukiwanie i budowanie własnych zasobów oraz integracja z wartościami
- Poszukiwanie zasobów strukturalnych, społecznych
- Odkrywanie wartości – Moje wartości i moja tożsamość- co jest dla mnie ważne i jak realizować to w pracy
- Moje mocne strony- jak rozpoznać mocne strony i zintegrować je z wartościami
- Poszukiwanie spójności – osiąganie spokoju i radości w pracy
- Na czym polega ?craftowanie? relacji
- Jak ?craftować? zadania
Równowaga w życiu- jakie ma znaczenie na naszą satysfakcję zawodową i prywatną
- Koło życia – diagnoza aktualnej sytuacji życiowej
- Objawy i konsekwencje zachwianej równowagi w życiu
- Jakie mam źródła energii i jak je aktywować?
- 4 poziomy zarządzania energią wg Tony?ego Schwart
- Stworzenie indywidualnego planu Zarządzania Energią i Stylem Życia
Zarządzanie własną energią i samorealizacja jako sposób na zachowanie balansu
- Techniki ochrony przed wypaleniem zawodowym
- 4 ważne zasady budowania wysokiego poziomu energii
- Regenerowanie sił i odzyskiwanie energii
- Sposoby na poprawę nastroju i samopoczucia
- Autodiagnoza spójności dotychczasowego rytmu z wartościami i potrzebami
- Przekonania jako podstawa harmonijnego życia
Indywidualny Action Plan – Indywidualny Plan Działania
- Praca z wizją idealną i z wizją realną
- Mój osobisty plan działania: Co robić? Co przestanę robić? Jaki będzie pierwszy krok? Od czego zacznę?
Ścieżka rozwoju
Po zakończeniu szkolenia rekomendowane jest skorzystanie z literatury w celu pogłębienia i rozszerzenia tematyki poruszanej na szkoleniu. Trener przedstawia rekomendowane źródła rozszerzenia wiedzy w obszarze job crafting.
Trener prowadzący szkolenie
KATARZYNA UJEK – FACYLITATOR BIZNESU TRENER BIZNESU,COACH, KONSULTANT MTQ48
Dyplomowany Trener Biznesu, Akredytowany Coach (międzynarodowa akredytacja ICF), Licencjonowany konsultant odporności psychicznej Mental Toughness (MTQ48), socjolog z uprawnieniami mediatora zawodowego, absolwentka psychologii pozytywnej na SWPS we Wrocławiu, praktyk Racjonalnej Terapii Zachowań, facylitator job craftingu- nowoczesnej metody na wzmacnianie zaangażowania i odpowiedzialności pracowników.
WYKSZTAŁCENIE
Absolwentka Socjologii na Uniwersytecie Zielonogórskim oraz Psychologii Pozytywnej na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Licencjonowany konsultant Mental Toughness (MTQ48)- naukowego narzędzia badającego siłę i odporność psychiczną. Praktyk Racjonalnej Terapii Zachowań. Mediator w sprawach cywilnych.
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE
Wieloletni praktyk biznesu, z doświadczeniem zawodowym zdobytym na stanowiskach sprzedażowych (sprzedaż bezpośrednia i telefoniczna), menedżerskich oraz trenerskich w międzynarodowych korporacjach na rynku usług finansowych. Trener i coach z ponad 10-letnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń, sesji coachingowych. Zrealizowała ponad 1000 dni szkoleniowych, ponad 800 godzin coachingu handlowego i menadżerskiego.
Specjalizuje się w obszarach: profesjonalna i asertywna obsługa trudnego klienta, zarządzanie emocjami i stresem, efektywność osobista oraz odporność psychiczna. Prowadzi również zajęcia dla trenerów- train the trainer. W trakcie warsztatów wykorzystuje sprawdzone narzędzia i techniki. Oprócz własnego doświadczenia, swoją wiedzę czerpie z najlepszych praktyk biznesu i badań naukowych. Jako coach i trener specjalizuje się głównie w podnoszeniu efektywności pracowników i menadżerów.
Wspiera kadrę menadżerska w skuteczniejszym zarządzaniu, pomaga zespołom z lepszymi rezultatami osiągać zamierzone cele, łatwiej radzić sobie z trudnymi sytuacjami, przeszkodami i niepowodzeniami, być efektywniejszym oraz lepiej budować relacje z pracownikami i klientami.
OBSZARY SZKOLENIOWE
- Motywowanie i budowanie zaangażowania pracowników
- Odporność psychiczna i zarządzanie stresem
- Inteligencja emocjonalna- skuteczne zarządzanie emocjami
- Mindfullness
- Komunikacja interpersonalna – oparta o podejście NVC
SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem?
Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
E-mail: [email protected]
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.