Szkolenie Efektywna obsługa klienta w pracy rejestratorek medycznych

Profesjonalna Obsługa Klienta jest jednym z najważniejszych elementów, które w znaczny sposób wpływają na generowanie przychodów w firmie. Szczególnie jest to istotne w pracy rejestratorek medycznych i rejestratorek stomatologicznych

Praca rejestratorek medycznych jest niezwykle ważna, ponieważ odpowiadają one za pierwszy kontakt z klientem. Zadaniem rejestratorek medycznych jest sprawne diagnozowanie i odpowiadanie na potrzeby klientów, ale również informowanie o usługach i promocjach w jednostce, czyli dodatkowa sprzedaż usług medycznych.

Umiejętność poprowadzenia swobodnej rozmowy w obszarze klienta z jednoczesnym dopasowaniem naszych produktów i usług, czyli do-sprzedaż. Dobre zaprezentowanie np. pakietów badań lub promocji usług przekłada się bezpośrednio na przychody firmy. Co więcej – klienci w procesie obsługi chcą być informowani o możliwościach i promocjach, które są realizowane więc dużo łatwiej i taniej jest pozyskać klienta, który już jest zainteresowany naszymi usługami. Rzadko jest to jednak wykonywane, a jest to najprostszy sposób zwiększenia przychodów na kliencie w placówce medycznej i do-sprzedaży.

Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!

Grupa docelowa - uczestnicy szkolenia

Szkolenie Efektywna obsługa klienta w pracy rejestratorek medycznych jest skierowane do rejestratorek medycznych, rejestratorek stomatologicznych i recepcjonistek pracujących w przychodniach i punktach medycznych, klinikach stomatologicznych, prywatnych klinikach medycznych, klinikach medycyny estetycznej, punktach zabiegowych i pobrań badań.

Polecane jest prywatnym placówkom medycznym, którym zależy na usprawnieniu jakości obsługi, przyspieszeniu procesu oraz zwiększaniu sprzedaży pakietów medycznych i swoich usług w trakcie kontaktu z rejestracją.

Cele szkolenia

Głównymi celami szkolenia Efektywna obsługa klienta w pracy rejestratorek medycznych jest rozwój kompetencji rejestratorek medycznych z zakresu profesjonalnej obsługi klienta przez telefon, obsługi klienta “na żywo”, a także sprzedaży dodatkowych usług podczas rejestracji na badania, na konsultacje medyczne czy specjalistyczne usługi.

Cele szczegółowe szkolenia:

  • omówienie i prezentacja istoty pojęć związanych z do-sprzedażą w kontekście pracy rejestratorek medycznych
  • zapoznanie uczestników z istotą diagnozowania potrzeb klienta w warunkach transakcji dodatkowych
  • wskazanie rejestratorkom medycznym najczęstszych błędów w obsłudze, promocji i sprzedaży pakietów medycznych oraz możliwych technik ich unikania
  • wskazanie uczestnikom jak właściwie prezentować placówkę medyczną w relacji z pacjentami
  • zbudowanie u uczestników postawy pro – klienckiej, która zapewnia odpowiedni poziom jakości obsługi Klienta
  • przekazanie wiedzy ogólnej z zakresu dotyczącej psychologii klienta
  • przedstawienie stylów komunikacyjnych wykorzystywanych w procesach pracy z klientem
  • omówienie zasad pracy z trudnym klientem
  • zapoznanie z technikami panowania nad emocjami pacjenta i rejestratorki
  • omówienie narzędzi obsługi klienta w zakresie pracy rejestratorki medycznej i oczekiwanych celów jej pracy
  • rozwinięcie umiejętności rozmowy i diagnozowania potrzeb klienta

Korzyści z udziału w szkoleniu

Po ukończeniu szkolenia Efektywna obsługa klienta w pracy rejestratorek medycznych uczestnicy będą wiedzieli jak:

  • w profesjonalny sposób prowadzić rozmowy z Klientem, w szczególności w kontakcie telefonicznym, który dziś stanowi największą szansę zaprezentowania placówki medycznej i promowania jej usług
  • odpowiednio kreować wizerunek firmy zgodnie ze standardami i wytycznymi firmy
  • nawiązywać i budować długotrwałe relacje z Klientami, tak by chętnie do nas wracali i nas polecali
  • umiejętnie przedstawić usługi firmy w relacjach z Klientem
  • promować i dosprzedać pakiety medyczne przy okazji codziennej obsługi pacjenta

Program szkolenia

Program szkolenia: Efektywna obsługa klienta w pracy rejestratorek medycznych – przykładowy program na 8h szkoleniowych

Moduł 1. Istota pracy z klientem w pracy rejestratorki medycznej

  • Kim jest klient w kontekście pracy rejestratorek medycznych, stomatologicznych itp.
  • Psychologia klienta – typologia klienta z uwagi na potrzeby i oczekiwania
  • Zasady efektywnej obsługi – metoda SUPER w kontekście oceny jakości
  • Autodiagnoza stylu komunikacyjnego uczestników – usposobienie a skuteczność obsługi
  • Ćwiczenia rozwojowe

Cel modułu: ugruntowanie wiedzy z zakresu ogólnej psychologii klienta, określenie istoty procesu obsługi z punktu widzenia uczestników szkolenia, a także wskazanie znaczenie stylu komunikacyjnego dla całości procesu pracy z klientem.

Metoda: wykład interaktywny z warsztatem grupowym

Moduł 2. Sytuacje trudne i problematyczne w obsłudze pacjenta placówki medycznej

  • Czym jest sytuacja trudna – segregacja sytuacji trudnych pod kątem pracy rejestratorek medycznych
  • Sytuacja trudna klienta w aspekcie pandemii i izolacji społecznej
  • Radzenie sobie z emocjami w zależności od sposobu pracy z klientem (obsługa pośrednia i bezpośrednia)
  • Sztuka panowania nad emocjami – techniki i metody radzenia sobie z emocjami
  • Ćwiczenia rozwojowe

Cel modułu: omówienie istoty sytuacji trudnych w pracy rejestratorki medycznej, ze szczególnym uwzględnieniem środowiska pracy, zapoznanie z technikami panowania nad emocjami własnymi oraz klienta, jak i doprecyzowanie pojęć takich jak: sytuacje trudne, roszczeniowość, wymagania pacjenta w punkcie medycznym, klinice stomatologicznej, klinice medycyny estetycznej czy punkcie poboru badań.

Metoda: wykład interaktywny z warsztatem grupowym

Moduł 3. Sztuka rozmowy – znaczenie, elementy, narzędzia, czyli niezbędnik pracy z klientem:

  • Zasady prowadzenia profesjonalnej rozmowy
  • Diagnoza potrzeb klienta – skuteczne narzędzia w pracy z klientem
  • Opieka nad klientem – aspekt merytoryczny i emocjonalny jakościowego prowadzenia dialogu
  • Wątpliwości, niejasności, obiekcie – jak rozmawiać o kwestiach trudnych?
  • Ćwiczenia rozwojowe

Cel modułu: omówienie elementarnych zasad, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania obsługi klienta, wskazanie narzędzi koniecznych w przypadku pracy z klientem, omówienie metod świadomego zarządzania rozmową i diagnozowania faktycznych potrzeb klienta

Metoda: wykład interaktywny z warsztatem grupowym

Moduł 4. Promocja i sprzedaż pakietów medycznych. Cross-selling i up-selling – czym są i jak z nich umiejętnie korzystać:

  • Zdefiniowanie pojęć związanych z do-sprzedażą pakietów medycznych
  • Sztuka prowadzenia rozmów w kontekście sprzedaży dodatkowej
  • Diagnozowanie potrzeby, czyli dobra strategia cross i up-sellingowa
  • Nieefektywność działań, czyli błędy w procesie, których należy się wystrzegać
  • Ćwiczenia rozwojowe

Cel modułu: omówienie i prezentacja istoty pojęć związanych z do-sprzedażą w kontekście pracy rejestratorek medycznych, zapoznanie uczestników z istotą diagnozowania potrzeb klienta w warunkach transakcji dodatkowych oraz wskazanie uczestnikom najczęstszych błędów procesu wraz z technikami ich unikania

SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły

Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.

Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).

MIEJSCE SZKOLENIA

Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.

Wśród Klientów HILLWAY są znane marki niepublicznej służby zdrowia, kliniki medycyny estetycznej, kliniki dentystyczne oraz firmy medyczne, biotechnologiczne tworzące i oferujące nowoczesne rozwiązania medyczne. 

Jesteś zainteresowany danym szkoleniem?

Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?

Zapraszamy do kontaktu!

E-mail: info@hillway.pl

Tel: +48 22 250 22 82

Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.

Skip to content