Dlaczego kupujemy? Jak podejmujemy decyzje o zakupie? Co sprawia, że chcę tu kupić?
Odpowiedzi na te pytania są kluczowe dla podejmowania właściwych działań pro sprzedażowych.
Podstawą skutecznych procesów sprzedażowych jest ZROZUMIENIE:
- Dlaczego klient kupuje?
- Co nim kieruje?
- Co go motywuje do zakupu?
Tym zagadnieniom dedykowane jest szkolenie HILLWAY Psychologia sprzedaży – czyli dlaczego kupujemy?
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
Grupa docelowa - uczestnicy szkolenia
Szkolenie Psychologia sprzedaży – czyli dlaczego kupujemy? dedykowane jest dla osób zajmujących się sprzedażą oraz merchandising’iem, a także działalnością marketingową.
Warsztat przeznaczony jest również dla liderów sprzedaży oraz menedżerów.
Cele szkolenia
Cele szkolenia Psychologia sprzedaży – czyli dlaczego kupujemy? prezentują się następująco:
- Poznanie psychologicznych aspektów kupowania
- Zrozumienie motywacji poszczególnych grup klientów
- Budowanie procesów sprzedażowych
Korzyści z udziału w szkoleniu
UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:
- Narzędziach i sposobach analizy klienta
- Motywatorach w zakupach
- Wpływu na sprzedaż takich aspektów jak światło, zapach, muzyka, tkaniny, faktury materiałów
UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- Rozpoznawania typów klienta
- Dostosowania VM i procesów sprzedażowych do typów klienta
- Zapewnienia komfortu sprzedaży dla poszczególnych grup
UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:
- Procesami zakupowymi klienta
- Wywieraniem wpływu na klienta
Program szkolenia
DZIEŃ I
KIM JEST KLIENT
- Typologia klienta ze względu na: płeć/ wiek/ problem/ ego/ czas
- Analiza zachowań poszczególnych typów Klienta
- Przyczyny powstawania konfliktów z klientem
- Trudny klient
W trakcie modułu zostaną wykorzystane takie narzędzia pracy jak: mini wykład, studium przypadku, ćwiczenie „ skąd ich tak dużo”
DLACZEGO ONI KUPUJĄ
- Skąd się bierze motywacja klientów do zakupów?
- Dlaczego kupują kobiety, czyli czym się kierują podejmując decyzje?
- Dlaczego kupują mężczyźni, czyli czym się kierują podejmując decyzje?
- Dlaczego kupują rodzice, czyli czym się kierują i jak ustalają decyzje?
- Dlaczego kupują dzieci, czyli jak wywierają wpływ na rodziców lub dziadków?
- Decydent – Kim jest? Lubi kupować czy tylko płacić?
W trakcie modułu zostaną wykorzystane takie narzędzia pracy jak: mini wykład, studium przypadku, ćwiczenie „ Pomyśl jak oni”
PSYCHOLOGIA SALONU
- Jakie zmysły biorą udział w kupowaniu?
- Efekt „pierwszego wrażenia” jako narzędzie sprzedażowe na dziś i przyszłość
- Wchodzę do salonu i …? Czyli co decyduje o wejściu dalej?
- Jak na proces zakupu wpływają światło, zapach i dźwięk?
- Kinestetycy, wzrokowcy i słuchowcy, czyli bodźce wpływające na zakupy
- Psychologia ścieżki salonu
- Strefy komfortu, czyli jak zagospodarować „poganiaczy”?
W trakcie modułu zostaną wykorzystane takie narzędzia pracy jak: mini wykład, studium przypadku, ćwiczenie „ postrzegaj zmysłami”
DZIEŃ II
CENA, RABAT, PROMOCJA
- Podział klientów ze względu na cenę
- Podział klientów ze względu na rabat
- Sprzedajemy ceny, czyli jak grać cenami, pakietami i gratisami?
- Jak prezentować cenę?
- Dostępność do ceny, czyli jak widoczność ceny wpływa na zakup?
W trakcie modułu zostaną wykorzystane takie narzędzia pracy jak: mini wykład, studium przypadku, ćwiczenie „ Obrazki” oraz indywidualne zadanie z zakresu analizy frustracji.
TO I OWO, CZYLI KLIENT CHODZI PO SALONIE
- Jak chaos wpływa na decyzje zakupowe?
- Psychologia wyprzedaży
- Salon czy punkt wydawania paczek?
- A co by było, gdyby ktoś podpowiadał?
- Co czuje zagubiony w salonie klient?
W trakcie modułu zostaną wykorzystane takie narzędzia pracy jak: mini wykład, studium przypadku, ćwiczenie „ Fabryka życzeń”.
KREATYWNIE PATRZYMY OCZAMI KLIENTA
- Po co nam kreatywność ?
- Techniki wzbudzania kreatywności
- Co widzi niewidomy klient, jak może kupić klient na wózku, czyli klient z niepełnosprawnościami?
- Klient z zagranicy
W trakcie modułu zostaną wykorzystane takie narzędzia pracy jak: mini wykład, studium przypadku, ćwiczenia „ Iloraz kreatywności 1” oraz „Iloraz kreatywności 2”
Trener prowadzący szkolenie
Artur Płonka – Trener sprzedaży
Przez wiele lat zdobywał szerokie kompetencje zawodowe w zakresie psychologii oraz technik sprzedaży, zarządzania oraz negocjacji. Doświadczenie w zakresie sprzedaży i zarządzania podwładnymi budował współpracując z takimi firmami jak ZM Legmet, Cermag, CCC czy Intermoda Fashion. Od 2000 roku specjalizuje się w szkoleniach związanych zarówno z procesami sprzedażowymi jak i zarządczymi. Posiada 20 – letnie doświadczenie handlowe, które praktykuje również aktualnie jak i 15 letnie doświadczenie w zakresie zarządzania zespołami. Wykładowca w Wyższej Szkole bankowej w Opolu i we Wrocławiu w zakresie radzenia sobie z konfliktami. Jest stałym panelistą w corocznym evencie rozwojowym EVOLUCJA.
Dzięki ukończeniu studiów na wydziale mechanicznym jest równorzędnym partnerem w rozmowach z klientami z branży technicznej i produkcyjnej. Rozumiejąc zasady działania firm produkcyjnych i handlowych, potrafi doskonale dostosować narzędzia szkoleniowe do specyfiki działalności swoich klientów. Prowadził projekty szkoleniowe związane z kierowaniem zespołem produkcji oraz współpracy między działowej.
W trakcie dotychczasowych działań szkoleniowych bardzo często współpracuje z firmami realizując kompleksowe działania szkoleniowe i doradcze w zakresie umiejętności miękkich na poszczególnych płaszczyznach działania firmy. Prowadził wiele zadań szkoleniowych i doradczych w zakresie Zarządzania zarówno dla kadry zarządzającej jednostkami administracji publicznej jak również firm z rynku biznesowego.
Jako trener posiada bardzo duże doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń jak i doradztwa w zakresie procesów sprzedażowych. Dotyczy to zarówno działań sprzedażowych realizowanych w sposób stacjonarny w punktach handlowych jak również dla innego rodzaju zespołów. Ponieważ działania sprzedażowe to hobby sam opracowuje własne techniki i podejście do tych procesów z pełnym uwzględnieniem specyfiki produktu czy rynku klienta.
W ostatnich latach jako trener wyspecjalizował się w treningu przedstawiciela handlowego. Wspólne wizyty handlowe z natychmiastowym feedback’iem, pozwalają praktycznie zastosować wszystkie poznawane podczas szkoleń techniki i zachowania handlowe. Z wieloma klientami współpracuje kompleksowo prowadząc procesy restrukturyzacji firm w zakresie zarządzania sprzedażą jak również organizacji działów handlowych. Prowadzi praktyczne warsztaty podczas których wykorzystuje sprawdzone narzędzia i techniki sprzedażowe elastycznie dopasowując się do specyfiki, potrzeb oraz potencjału uczestników szkolenia.
Autor szkolenia: „ Nie przynoś domu do pracy”, czyli jak budować relację w domu i rodzinie, aby ich negatywne skutki, nie przenosiły się na postawę i wydajność w pracy oraz dawały wewnętrzne zadowolenie i spokój.
KLIENCI:
Branża techniczna: KGHM Polska Miedź SA, Klingenburg, Alfa i Omega; Enitra Sp. z o.o.., T&R Technical Support, Narzędziowiec, Feerum SA, Kolglas Sp. z o.o., Neostrain Sp. z o.o., WIRTECH, STAM, PTC, SALUMANUS, DRIAL Sp. z o.o., PGE SA, SANHA Sp. z o.o., DOLFAMEX, GRUPA AZOTY SA, Wuppermann, CEKOL, PETROFER POLSKA, ELDISY Polska, GWOMAL, Koleje Dolnośląskie, KOTŁY KLIMOSZ, KOMES, ALAN Bydgoszcz
Branża odzieżowa: CCC, Intermoda , Bytom SA, KOBI, META, SARNA Sport, Weronika- Alicja, CAMELA SA, KORTAS, Alfa i Omega – odzież techniczna
Branża usług: MULTIPRO, POLEX, TERWER LOGISTIC, DENIZ, E-kancelaria, RENA, NIRO, KEVA, PETRA CONSULTING, GLOBAL PROTECTION GROUP, INVEST Koszalin
Firmy handlowe: AGEM, JAMA, BOXMET, INTECH, ROL DEN, SPORTING, META, TARGET, PEUGEOT Polska, Centrum Ogrodnicze GRAJEWSCY, BUDMAT AUTO, JACK, Świat Okien, ORLEN, CITROEN Polska, NISSAN EUROPE, EVITUM, Hauraton Polska
Inne: Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Świdnickie Przedsiębiorstwo Oczyszczania. ALIOR BANK, Santander Consumer Bank, Poczta Polska SA, e- Kancelaria, Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Wykładowca w Wyższa Szkoła Bankowa
SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem?
Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.