Szkolenie Train the trainers dedykowane jest osobom, które pracują jako coach, trener, konsultant bądź zamierzają taką pracę rozpocząć. Szkolenie przeznaczone jest dla osób początkujących oraz doświadczonych, które chcą usystematyzować wiedzę z zakresu przygotowywania szkolenia oraz doskonalić swoje umiejętności trenerskie.
Szkolenie będzie również praktycznym doświadczeniem, a także cennym zasobem wiedzy dla menedżerów i specjalistów zarządzających i nadzorujących procesy szkoleniowe oraz rozwojowe w organizacji.
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
Cele szkolenia
Celem szkolenia Train the trainers jest:
- nabycie przez uczestnika umiejętności diagnozowania potrzeb szkoleniowych oraz ustalania celów szkolenia
- uczestnicy dowiedzą się jak poprawnie tworzyć materiały oraz ćwiczenia szkoleniowe
- nabycie umiejętności planowania i kierowania pracą grupy
- zdobycie umiejętności wzbudzania zainteresowania słuchaczy
- uczestnicy poznają i przećwiczą metody oraz techniki szkoleniowe
- udoskonalenie umiejętności związanych z prowadzeniem szkolenia w warunkach nietypowych
- uczestnicy dowiedzą się jak poprawnie prezentować się podczas szkolenia.
Korzyści z udziału w szkoleniu
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu Train the trainers:
- Poznanie metod ciągłego doskonalenia się trenera, które mają wpływ na jakość i atrakcyjność przygotowywanych szkoleń
- Zdobycie narzędzi niezbędnych do zaprojektowania i przeprowadzenia bogatego w treść i interesującego szkolenia
- Nabycie umiejętności pracy z grupą szkoleniową w oparciu o zachodzące procesy grupowe
- Umiejętność rozpoznawania i właściwego reagowania na sytuacje trudne pojawiające się w grupie w trakcie szkolenia
- Umiejętność profesjonalnego i swobodnego występowania publicznego
- Poznanie narzędzi skutecznej komunikacji w pracy z grupą
- Umiejętność projektowania i prowadzenia szkoleń w oparciu o cykl Kolba, dzięki któremu uczestnicy doświadczają omawianych zagadnień, co wzbogaca proces poznaczy u osób dorosłych i ułatwia zapamiętywanie nowej wiedzy.
Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową. Każde z omawianych zagadnień zostanie przedstawione w oparciu o case study, a także z wykorzystaniem ćwiczeń i gier szkoleniowych. Uczestnicy będą mieli okazję doświadczyć różnych potencjalnych sytuacji jakie mogą wystąpić na sali szkoleniowej oraz będą musieli sobie z nimi poradzić.
W trakcie ostatniego modułu szkoleniowego: “Warsztat Mistrza” uczestnicy będą mieli możliwość przeprowadzenia fragmentu szkolenia – modułu szkoleniowego zaprojektowanego zgodnie z cyklem Kolba. Po przeprowadzonym module każdy uczestnik otrzyma feedback od pozostałych uczestników szkolenia, a następnie otrzyma rzetelną i kompetentną informację zwrotną od trenera prowadzącego, który wskaże mocne strony w rozwoju kompetencji trenerskich uczestnika, jak również wskaże obszary do rozwoju i dalszej pracy.
Uczestnicy otrzymają nagrania swoich wystąpień na płycie CD, które będą stanowić materiał wyjściowy do planowania kolejnych działań rozwojowych.
Program szkolenia - poziom podstawowy
ROLA TRENERA NA SALI SZKOLENIOWEJ
- Rola Trenera na Sali szkoleniowej
- Cechy dobrego Trenera
- Jakim jestem Trenerem?
- Moje mocne i słabe strony jako Trenera szkoleń
Ćwiczenia: pomagające określić mocne strony oraz obszary do zmiany
PRZYGOTOWANIE DO SZKOLENIA
- Badanie potrzeb szkoleniowych uczestników i przełożonych
- Ustalenie oraz przedstawienie celów szkolenia
- Opracowanie scenariusza szkolenia ? czy zawsze jest potrzebny?
- Przygotowanie materiałów oraz ćwiczeń ? podstawowe zasady
- Przygotowanie prezentacji multimedialnej ? kiedy ona jest potrzebna?
- Przygotowanie Sali szkoleniowej
- Odpowiedni dobór Sali
- Ustawienie krzeseł, flipchartu, stołu, cateringu
- Ankieta ewaluacyjna
- Wybór narzędzi wspierających szkolenie m.in. kolorowe kartki, posity, markery, poduszki
Uczestnicy mają do wglądu w trakcie szkolenia przykładowe różne scenariusze szkoleń, materiały oraz ćwiczenia.
REALIZACJA SZKOLENIA
- Pierwsze pozytywne wrażenie ? nawiązanie kontaktu z grupą
- Budowanie odpowiedniej atmosfery podczas szkolenia
- Sposoby angażowania/aktywizowania uczestników
- Odpowiednie tempo szkolenia
- Informacja zwrotna dla uczestników
- Panowanie nad grupą
- Końcowe pozytywne wrażenie ? podsumowanie szkolenia, rozdanie certyfikatów
AUTOPREZENTACJA I DRESS CODE W PRACY TRENERA
- Techniki prezentacyjne
- Budowanie autorytetu
- Jak się zachowywać?
- Strój Trenera ? kiedy garnitur, kiedy casual?
- Co robić ze wzrokiem, rękoma, głosem?
- Siedzieć, stać a może chodzić?
- Stres, czyli techniki radzenia sobie z negatywnymi emocjami
- Zasady używania pomocy wizualnych
- Rady na koniec, czyli ?coś? więcej niż podstawy
METODY SZKOLENIOWE ? kiedy je stosować, wady i zalety danych metod szkoleniowych
- Mini-wykłady
- Burza mózgów
- Pytania prowokacyjne indywidualne i grupowe
- Antyprzykłady
- Energizery
- Studium przypadku
- Testy szkoleniowe
- Dyskusje
- Praca w grupach
- Lodołamacze
KOMUNIKACJA W PRACY TRENERA
- Jak w zrozumiały i atrakcyjny sposób przekazać wiedzę?
- Sztuka zadawania pytań i ich wpływ na poziom szkolenia
- Aktywne słuchanie i narzędzia w tym pomagające
- Słowa i zwroty budujące relacje z uczestnikami
- W jaki sposób dostosować swój komunikat do osobowości uczestników
- Bariery utrudniające skuteczne komunikowanie się
- Łatwość wypowiedzi, elokwencja i bogactwo języka
- Użycie mocnych, pozytywnych zwrotów – Język korzyści
- Błędy językowe, czarne ?słowa?, niezręczne wyrażenia, zwroty potoczne, wyrażenia specjalistyczne
Ćwiczenie: Budowanie komunikatów wzmacniających przekaz werbalny
TRUDNE SYTUACJE PODCZAS SZKOLENIA
- Trudny uczestnik szkolenia: gaduła, ja wiem lepiej, nastawiony na nie, skryty, nieszczery
- Awaria sprzętu
- Nieplanowane sytuacje
Program szkolenia - poziom zaawansowany
MISTRZOSTWO OSOBISTE TRENERA
- Model kompetencji trenerskich
- Cele osobiste kontra i cele zawodowe trenera
- Ciągły proces doskonalenia się trenera – skąd czerpać wiedzę, narzędzia, metody, kierunki poszerzania wiedzy i umiejętności
- Co daje trenerowi informacja zwrotna – jak ją przyjąć i wykorzystać do rozwoju w pracy trenera?
- Kodeks etyki PSTB. Etyka zawodu trenera – rola i odpowiedzialność trenera za efektywność szkoleń
- Jak nie poddać się rutynie?
- Sukces a poczucie wiary we własne możliwości
- Metodologia SEB szkoleń efektywnych biznesowo L. Rea
- Ocena jakości szkolenia metodą D. Kirkpatrick?a
TRENING UMIEJĘTNOŚCI TRENERSKICH
- Jak zarządzać pierwszym wrażeniem? Rozpoczynanie szkolenia wykorzystując techniki budowania pozytywnego wizerunku. Umiejętność skupienia uwagi uczestników
- Podstawa sukcesu – przygotowanie się do szkolenia – segmentacja słuchaczy
- Dlaczego warto ustalić z grupą zasady współpracy. Jakie są korzyści z ustanowienia granic, a jakie konsekwencje ich braku
- Zasady podziału przekazywanych treści na moduły według cyklu Kolba: pokaż – powiedz – przećwicz
- Zasady aranżacji miejsca szkolenia i doboru efektywnych pomocy szkoleniowych
- Zarządzanie czasem szkolenia
- Rola podsumowań i zakończenia szkolenia
METODY PRACY Z GRUPĄ
- Grupa – suma indywidualności czy homogeniczny organizm?
- Doskonalenie zarządzania procesem grupowym
- Cechy i warunki procesu grupowego
- Analiza transakcyjna Erica Berne
- Jak uczą się dorośli? – elementy andragogiki
- Docenianie – narzędzie angażowania w pracę grupową
- Rola trenera w kształtowaniu procesu grupowego ? przywilej kontra odpowiedzialność
KOMUNIKACJA W PROCESIE GRUPOWYM
- Pytania, jako narzędzie stymulowania aktywności grupy
- Efektywne słuchanie uczestników
- Trzy perspektywy w komunikacji
- Metody budowania argumentacji – stosowania języka perswazji. Metody wywierania wpływu
- Asertywność – podstawa dobrej komunikacji
- Zasady dopasowania metody pracy do celu modułu lub szkolenia ? praca w małych grupach, burza mózgów
- Praca z analogią, metaforą, cytatem i humorem jako skutecznymi narzędziami komunikacji
- Skutki dostrzegania działań pozytywnych. Za co chwalić? Jak chwalić? Zasady stosowania pozytywnego feedbacku
- Umiejętność prowadzenia rozmowy oceniającej – kiedy negatywna ocena może być motywująca? Feedback motywujący i korygujący
- Radzenie sobie ze stresem w pracy z grupą
METODY I NARZĘDZIA PROJEKTOWANIA SZKOLENIA I MATERIAŁÓW – WARSZTAT TRENERSKI
- Profesjonalne kryteria budowy warsztatu narzędzi oraz metod realizacji procesu szkoleniowego trenera
- Gry, symulacje i treningi
- Metody i narzędzia myślenia lateralnego
- Heurystyki – zbiór twórczych metod rozwiązywania problemów
- Case study
- Formy pracy indywidualnej i grupowej
- Dobór narzędzi do celu szkolenia
- Dobór narzędzi kontra rezultaty szkolenia
- Autorskie metody i narzędzia pracy trenera
MOTYWOWANIE GRUPY DO WSPÓŁPRACY. PRACA Z OPOREM I SYTUACJE TRUDNE
- Umiejętność posługiwania się językiem korzyści
- Zachęcanie do rozmowy – metody angażowania uczestnika szkolenia
- Jak trener może w sposób niezamierzony prowokować trudne sytuacje?
- Jak pracować z negatywnym nastawieniem do szkolenia – budowanie pozycji
- Metody pracy, kiedy w grupie są koalicje – sposoby pozyskiwania sojuszników
- Radzenia sobie z konfliktem w grupie – elementy zarządzania konfliktem
- Sposoby rozładowywania napięć w grupie
- Katalog trudnych sytuacji szkoleniowych
- Praktyczne ćwiczenia w radzeniu sobie w sytuacjach trudnych
WARSZTAT MISTRZA – SESJA FEEDBACK’OWA
W trakcie sesji feedback’owej każdy z uczestników poprowadzi fragment szkolenia zgodnie z cyklem Kolba. Osoby nie prowadzące w danym momencie szkolenia będą odgrywały uczestników.
Wystąpienie zostanie nagrane, a następnie odtworzone tak by mógł je ocenić sam występujący, a także pozostali uczestnicy. Analiza zakończy się pogłębionym feedbackiem trenera prowadzącego.
- Modelowanie procesu szkoleniowego w wybranym obszarze
- Próbki szkoleń – prezentacja na forum grupy
- Przyjmowanie informacji zwrotnej
- Doskonalenie działań szkoleniowych
Trener prowadzący szkolenia
Od 2004 roku zajmuje się rozwojem ludzi i ich kompetencji. Swoją karierę rozpoczęła w branży call center, jako Trener i Coach. Współpracowała z firmą z branży ubezpieczeniowej jako Sales Manager, zarządzała zespołem agentów ubezpieczeniowych oraz dbała o odpowiedni proces szkoleniowy w organizacji, koordynowała szkolenia pod nadzorem KNF oraz realizowała Assesment Center i Development Center. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w spółkach Call Center Poland i Communication One Consulting, w których realizowała projekty szkoleniowe z zakresów: sprzedaży, obsługi, reklamacji, windykacji, komunikacji, coachingu i monitoringu, assessment center, zarządzania zespołami sprzedażowymi i wiele innych.
Certyfikowany Trener Grupowy przez Laboratorium Psychoedukacji. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego – Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej oraz Almamer Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Warszawie. Prowadziła zajęcia w Wyższej Szkole Promocji z efektywnego wykorzystania czasu, zarządzania zasobami ludzkimi.
Dyplomowany trener biznesu. Doświadczony menager w zakresie zarządzania, sprzedaży i marketingu. Doświadczenie zdobyte w firmach ogólnopolskich w sektorze biznesowym oraz klienta indywidualnego, na stanowiskach: Doradca Prezesa ds. Zarządzania i Wizerunku, Dyrektor Oddziału, Dyrektor Handlowy Regionu, Z-ca Dyrektora Oddziału Regionalnego, Kierownik Działu Zarządzania Sprzedażą i Marketingu. W trakcie szesnastoletniego doświadczenia zawodowego odpowiedzialna za: zarządzanie siecią sprzedaży, zarządzanie siecią placówek, negocjowanie kontraktów kluczowych dla firmy w zakresie sprzedaży oraz promocji i reklamy, inicjowanie i wdrażanie nowych rozwiązań biznesowych, członek zespołów projektowych (mapowanie procesów, sprzedaż cross sell, restrukturyzacja firmy), nadzorowanie badań i analiz rynku, realizacja zadań rzecznika prasowego, budowanie wizerunku firmy. Autor publikacji w wydawnictwach Uniwersytetu Szczecińskiego z zakresu zarządzania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań w firmie.
Trener biznesu z zakresu zarządzania, zarządzania zespołem sprzedaży, zarządzania przez cele, technik sprzedaży, negocjacji handlowych, budowanie zespołu, komunikacji w zespole, motywacji, obsługi klienta, zarządzanie czasem, etykiety w biznesie, kreowania wizerunku w biznesie. Wiedza i umiejętności związane z budowaniem wizerunku biznesowego, etykiety w biznesie i dress code nabyte w trakcie praktyki zawodowej związanej z wieloletnim kontaktem z klientem korporacyjnym. Przygotowanie merytoryczne poparte uczestnictwem w wykładach z zasad protokołu dyplomatycznego z konsulem Polski w Szwecji. Absolwentka Szkoły Stylu Moniki Jaruzelskiej, w ramach której uczestniczyła w zajęciach z zakresu stylizacji, dress code i historii mody. Obecnie dzieli się swoją wiedzą z zakresu historii mody będąc wykładowcą tego przedmiotu na Uniwersytecie Trzeciego Wieku w Gdyni. Połączenie praktycznego doświadczenia z życiową pasją pozwala jej być wiarygodnym coachem stylu, który pragnie dotrzeć do tych, dla których wizerunek to istotne uzupełnienie merytorycznej wiedzy i pozycji zawodowej.
Agnieszka Nowicka jest obecnie studentem na studiach doktoranckich Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Ponadto jest absolwentką Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, studiów podyplomowych Zarządzania i Marketingu w Łączności na Uniwersytecie Szczecińskim, studiów podyplomowych Zarządzanie w Turystyce i Hotelarstwie na Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku, absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu Akademii SET w Warszawie, a także słuchaczem wielu kursów i szkoleń.
SZKOLENIE OTWARTE – szczegóły
Szkolenia otwarte są to szkolenia dla wszystkich chętnych. Na takie szkolenia przedsiębiorstwa mogą kierować swoich pracowników lub pracownicy firm, managerowie mogą zgłaszać się sami poprzez kontakt z wewnętrznym Działem HR, który zazwyczaj dysponuje budżetem na szkolenia otwarte.
METODOLOGIA SZKOLENIA OTWARTEGO
Jako jedna z nielicznych instytucji szkoleniowych w Polsce dbamy o to, aby szkolenia otwarte były dopasowane do potrzeb uczestników.
W trakcie szkolenia Trener uwzględnia indywidualne sytuacje z Państwa środowiska pracy, przedstawia narzędzia i rozwiązania gotowe do zastosowania już następnego dnia po szkoleniu!
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów (80%) popartych krótkimi mini-wykładami (20%), podczas których przekazywane będą niezbędne treści teoretyczne. Charakter zajęć ma za zadanie angażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału, poprzez pracę w grupach, liczne ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, analizę przypadków, symulacje realnych sytuacji / zachowań w obliczu zaistniałych zmian.
Skuteczne przyswajanie nowych wiadomości i umiejętności jest możliwe wyłącznie w warunkach aktywnej uwagi słuchaczy. Jeśli nie są oni zaciekawieni, zmotywowani do słuchania, nie uczą się. Szkolenie prowadzi Trener, który potrafi zarazić entuzjazmem, inicjatywą oraz przyjemnością z nauki.
Nasz Trener z całej dostępnej mu wiedzy wybierze rzeczy kluczowe, zgodne z potrzebami i oczekiwaniami uczestników.
WYCENA I SYSTEM RABATOWY
Chcesz poznać wycenę szkolenia? Skontaktuj się z nami
System rabatowy:
- Zgłoszenia 2 osób – 5% rabatu
- Zgłoszenia 3 osób – 10% rabatu
Rabaty nie łączą się, istnieje możliwość negocjacji cen przy zgłoszeniu większej ilości osób.
W cenie szkolenia otwartego:
- Prowadzenie szkolenia przez doświadczonego Trenera Biznesu
- Komplet materiałów szkoleniowych wraz z ćwiczeniami dla uczestników
- Certyfikaty uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym wg standardu SUS 2.0
- Konsultacje szkoleniowe
- Lunch oraz przerwy kawowe w trakcie szkolenia stacjonarnego
TERMINY I MIEJSCE SZKOLENIA
Czas trwania szkolenia: 2 dni szkolenia.
Sprawdź aktualne terminy szkoleń otwartych – zobacz pełne Kalendarium -> kliknij
HARMONOGRAM SZKOLENIA ONLINE
- 9:00 – 10:30 zajęcia
- 10:30 – 10:45 przerwa
- 10:45 – 12:30 zajęcia
- 12:30 – 13:00 przerwa
- 13:00 – 14:45 zajęcia
- 14:45 – 15:00 przerwa
- 15:00 – 16:30 zajęcia
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY I WARUNKI UCZESTNICTWA
Formularz zgłoszeniowy na szkolenie otwarte -> kliknij
Warunki uczestnictwa -> kliknij
SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem?
Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
E-mail: [email protected]
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.