W sprawnym zarządzaniu organizacją przyszłości wiele z dzisiejszych umiejętności z pewnością nadal będzie niezbędnych. Wciąż bardzo ważna będzie szeroka wiedza, duże doświadczenie, wyobraźnia a przede wszystkim umiejętności praktyczne.
Nie można ich jednak uzyskać bez takich cech jak: inteligencja, kreatywność oraz umiejętność analitycznego myślenia, instynkt strategiczny. Bez nich nie można nauczyć się wyciągania logicznych wniosków, pokonywania przeszkód i osiągania celów.
Wiele z tych umiejętności można się nauczyć, aktualizując swoją wiedzę i zmieniając konwencjonalne sposoby myślenia. Możliwość wykreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa zależeć będzie zatem od tego, jakie czynniki sukcesu zdołają wykreować menedżerowie i jaką wypracują skuteczność w swoich działaniach.
Manager wciąż będzie zarządzać przedsiębiorstwem. Aby efektywnie zarządzać będzie potrzebować informacji, czyli prawidłowych, adekwatnych do sytuacji i dostarczonych na czas danych.
Zarządzając i analizując równocześnie będzie planował, wybiegał myślami w przyszłość. Po rzetelnym i rozsądnym zaplanowaniu będzie musiał rozliczyć plany i ewentualnie na bieżąco wprowadzać korekty. Do tego będzie wykorzystywać posiadaną wiedzę i narzędzia.
Szkolenie Zarządzanie strategiczne małymi i średnimi przedsiębiorstwami w nowoczesnej gospodarce jest ciekawą propozycją dla wszystkich managerów, którzy chcą ugruntować posiadaną już wiedzę, dla wszystkich nowych managerów,którzy tę wiedzę chcą posiąść, a także wszystkich osób, które planują rozwój w kierunku managerskim.
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie Zarządzanie strategiczne małymi i średnimi przedsiębiorstwami w nowoczesnej gospodarce przeznaczone jest dla:
- przedsiębiorców i właścicieli firm
- menedżerów
- dyrektorów zarządzających
- kierowników jednostek strategicznych w przedsiębiorstwie
- dla wszystkich osób, które chcą zdobyć lub/i odświeżyć teoretyczną i metodologiczną wiedzę z zakresu planowania strategicznego w przedsiębiorstwie
PROGRAM SZKOLENIA
Założenia planowania strategicznego w nowoczesnym przedsiębiorstwie
- podstawy i istota strategii
- model działalności przedsiębiorstwa
- wartości, tożsamość, model Dilts’a
- misja i wizja przedsiębiorstwa
- budowa planu strategicznego
- bariery efektywnej strategii
Założenia analizy strategicznej
- rola analizy strategicznej
- analiza makrootoczenia, Analiza PEST
- analiza otoczenia konkurencyjnego
- analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
- ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
Analiza strategiczna przedsiębiorstwa w praktyce
- metoda TOWS-SWOT
- analiza 5 sił Portera
- metoda SPACE
- model Canvas
- cele SMART
- model ADKAR
Zarządzanie przedsiębiorstwem przez dywersyfikację
- modele strategii rozwoju przedsiębiorstwa
- cele i rodzaje dywersyfikacji
- sposoby pomiaru dywersyfikacji i synergii
- konglomeraty
- pułapki dywersyfikacji
Drogi rozwoju przedsiębiorstwa w oparciu o strategie rozwoju rynku
- ekspansja geograficzna
- strategie internacjonalizacji
- strategie przedsiębiorstw lokalnych w sektorach globalnych
Zwiększenie obecności przedsiębiorstwa w sektorach swoich nabywców lub dostawców. Strategie integracji pionowej.
Wprowadzenie do strategicznego planowania finansowego
Możliwości i zasady wyboru strategii konkurencji
Szkolenia finansowe prowadzone są przy użyciu arkuszy kalkulacyjnych, dlatego niezbędne jest posiadanie komputera przenośnego. Istnieje możliwość wypożyczenia sprzętu.
TRENER PROWADZĄCY
KATARZYNA FRĄCZKOWSKA – TRENER FINANSÓW, ZARZĄDZANIA, MANAGER
Katarzyna Frączkowska jest ekspertem w dziedzinie finansów, controllingu i zarządzania nowoczesną organizacją.
Na co dzień pełni funkcję Dyrektora Finansowego i Prokurenta w firmie FIMA Polska, firmie ekspercko specjalizującej się w integracji nowoczesnej infrastruktury technicznej. W swojej pracy biegle posługuje się językiem polskim, angielskim i niemieckim.
Katarzyna jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej ze specjalizacją Controlling i rachunkowość menedżerska oraz CEMS MIM ? programu Międzynarodowych Menedżerskich Studiów Magisterskich. Posiada prestiżowy tytuł ACCA (Association of Chartered Certified Accountants), który należy do najbardziej cenionych kwalifikacji zawodowych w międzynarodowym środowisku biznesowym; jak również tytuł Executive MBA zdobyty na Akademii Leona Koźmińskiego. Jest również absolwentką podyplomowych studiów z Prawa Podatkowego oraz Metod wycen spółek kapitałowych. Jest w trakcie zdobywania uprawnień Biegłego Rewidenta.
Katarzyna posiada kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze finansów i controllingu z doświadczeniem w branżach produkcyjnej, handlowej, usługowej oraz telekomunikacji, z czego 10 lat na stanowisku osoby zarządzającej. Swoje doświadczenia zawodowe zdobywała zarówno w kraju, jak i za granicą odbywając staże i pracując w takich firmach jak: Henkel KgaA, Dusseldorf, Niemcy, KGD Consulting, PPL “Porty Lotnicze”, Agros Nowa, Makton, Netia (przed przejęciem Crowley Data Poland) i od 2013 roku w FIMA Polska.
Bardzo dobrze zna IFRS, biegle porusza się w systemach ERP: SAP, CDN XL, JD EDWARDS, EURECA, GP Enterprise.
Ma sukcesy w koordynowaniu procesów due dilligence, jak również integracji finansowych ze spółką matką.
Jej pasją jest sport (bieganie, wspinaczka Via Ferraty), podróże i góry – zdobyła m.in. szczyty Jabal Toubkal w Maroku 4 167 m. n.p.m oraz Arrarat 5 165 m. n.p.m w Turcji.
Katarzyna jest dziś na etapie, w którym chce dzielić się swoją wiedzą z innymi jako Trener i Konsultant, w ramach rozwoju kompetencji z zakresu przekazywania wiedzy i rozwoju innych uczestniczyła w programie – Lider na fali czyli kurs na coaching? oraz ZEN Coaching, gdzie zdobyła dyplom ZEN Coacha.
SZKOLENIE OTWARTE - szczegóły
Szkolenia otwarte są to szkolenia dla wszystkich chętnych. Na takie szkolenia przedsiębiorstwa mogą kierować swoich pracowników.
METODOLOGIA SZKOLENIA OTWARTEGO
Jako jedna z nielicznych instytucji szkoleniowych w Polsce dbamy o to, aby szkolenia otwarte były dopasowane do potrzeb uczestników.
W trakcie szkolenia Trener uwzględnia indywidualne sytuacje z Państwa środowiska pracy, przedstawia narzędzia i rozwiązania gotowe do zastosowania już następnego dnia po szkoleniu!
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów (80%) popartych krótkimi mini-wykładami (20%), podczas których przekazywane będą niezbędne treści teoretyczne. Charakter zajęć ma za zadanie angażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału, poprzez pracę w grupach, liczne ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, analizę przypadków, symulacje realnych sytuacji / zachowań w obliczu zaistniałych zmian.
Skuteczne przyswajanie nowych wiadomości i umiejętności jest możliwe wyłącznie w warunkach aktywnej uwagi słuchaczy. Jeśli nie są oni zaciekawieni, zmotywowani do słuchania, nie uczą się. Szkolenie prowadzi Trener, który potrafi zarazić entuzjazmem, inicjatywą oraz przyjemnością z nauki.
Nasz Trener z całej dostępnej mu wiedzy wybierze rzeczy kluczowe, zgodne z potrzebami i oczekiwaniami uczestników.
WYCENA I SYSTEM RABATOWY
Chcesz poznać wycenę szkolenia? Skontaktuj się z nami
System rabatowy:
Zgłoszenia 2 osób – 5% rabatu
Zgłoszenia 3 osób – 10% rabatu
Rabaty nie łączą się, istnieje możliwość negocjacji cen przy zgłoszeniu większej ilości osób.
W cenie szkolenia otwartego:
- Prowadzenie szkolenia przez doświadczonego Trenera Biznesu.
- Komplet materiałów szkoleniowych wraz z ćwiczeniami.
- Dyplomy uczestnictwa.
- Konsultacje po – szkoleniowe.
- Lunch oraz przerwy kawowe w trakcie szkolenia.
TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
Sprawdź aktualne terminy szkolenia -> kliknij
Szkolenie odbędzie się w Warszawie w Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym przy ul. Grażyny 13/15 (Stary Mokotów).
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY I WARUNKI UCZESTNICTWA
Formularz zgłoszeniowy na szkolenie otwarte -> kliknij
Warunki uczestnictwa -> kliknij
SZKOLENIE DEDYKOWANE ZAMKNIĘTE - szczegóły
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela. Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania?
Jesteś zainteresowany organizacją szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania w firmie, przeszkolić managerów lub specjalistów z innych obszarów, a może podnieść sprzedaż lub jakość obsługi klienta?
E-mail: [email protected]
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.