Warsztat umiejętności trenerskich dla pracowników Działu Wsparcia Sprzedaży

Warsztat_umiejetnosci_trenerskich_HILLWAYDla jednego z naszych klientów przeprowadziliśmy szkolenie z zakresu rozwoju umiejętności trenerskich i przeprowadzenia profesjonalnej prezentacji. Pracownicy Działu Wsparcia Sprzedaży  stanęli przed nowym wyzwaniem jakim było przygotowanie szkolenia produktowego i przeprowadzenie szkoleń w sieci sprzedaży. Część zespołu przechodziła wcześniej szkolenia z zakresu Sztuki prezentacji

Standardowo przeprowadzono badanie potrzeb organizacji i uczestników szkolenia. Decyzją dyrekcji działu kluczowym było odpowiednie przygotowanie osób do pełnienia swojej funkcji.

Określono cele szkolenia  w zakresie zdobycia wiedzy, nauczenia umiejętności i efektów szkolenia.

Wiedza:

  • o narzędziach i technikach prowadzenia szkoleń
  • o podstawach psychologii pracy z grupą
  • Na temat cech dobrego trenera i szkoleń

Umiejętności:

  • Dopasowania szkolenia do odbiorców
  • Przygotowania i poprowadzenia szkolenia w bezstresowy
  • Radzenia sobie z trudnymi uczestnikami

Efekt szkolenia:

  • Poznanie technik efektywnych i skutecznych szkoleń
  • Umiejętność wzbudzenia zainteresowania prezentowanym tematem
  • Świadomość osobistych predyspozycji i wykorzystania ich w prowadzeniu szkoleń

Na szkoleniu skupiliśmy się na elementach kluczowych dla uczestników jakimi było: przełamanie stresu oraz informacja zwrotna z wystąpień, które przygotowali w ramach zadania przeszkoleniowego.

W programie szkolenia skoncentrowaliśmy się na takich elementach jak:

Co to znaczy efektywne szkolenie?

  • Podstawy wiedzy o szkoleniach
  • Wyznaczanie celów szkoleniowych
  • Jak skonstruować dobre szkolenie?

Sylwetka dobrego trenera

  • Zbudowanie profilu kompetencyjnego
  • Zdobycie samoświadomości i wyznaczenie celów rozwojowych

Jak zapanować na grupą?

  • Uczenie dorosłych
  • Procesy grupowe
  • Zrozumieć uczestnika

Przygotowanie idealnego szkolenia

  • Identyfikacja potrzeb szkoleniowych
  • Dobór odpowiednich technik szkoleniowych
  • Idealne szkolenie ? przygotowanie krok po kroku

Efektywna prezentacja

  • Struktura ? Cel, Wstęp, Zakończenie
  • Osiągnięcie celów prezentacji ? wywieranie wrażenia na uczestnikach
  • Zarządzanie i praca głosem
  • Mowa ciała ? od kontaktu wzrokowego do pracy nóg
  • Przeszkadzacze ? co może popsuć dobrą prezentację?
  • Narzędzia wspierające prezentera

Trudne sytuacje na sali szkoleniowej

  • Jak radzić sobie z trudnymi uczestnikami?
  • Niewygodne tematy i nietypowe sytuacje na sali szkoleniowej

Jak radzić sobie ze stresem podczas wystąpień

Szkolenie zostało bardzo wysoko ocenione przez uczestników. Ocena w skali od 1 do 5:  4,8

Wybrane opinie uczestników szkolenia:

Które tematy omawiane na szkoleniu okazały się Twoim zdaniem najbardziej przydatne? Opisz?.

  •  Odpowiedzi uczestników kształtowały się następująco:
  • Radzenie sobie ze stresem
  • Walka ze stresem
  • Jak prowadzić szkolenie, jak walczyć ze stresem
  • Omawianie wystąpień publicznych
  • Techniki walki ze stresem, jak przygotować prezentacje
  • Prowadzenie własnej prezentacji
  • Walka ze stresem oraz trudny klient/uczestnik
  • Struktura/schemat szkolenia, cel szkolenia
  • Umiejętności prowadzenia szkoleń
  • Umiejętności miękkie
  • Przygotowanie szkolenia, nagrywanie
  • Walka ze stresem, budowa szkolenia
  • Na czym polega praca szkoleniowa, jak się dobrze przygotować do szkolenia
  • Jak walczyć ze stresem
  • Przygotowanie mini-szkoleń i sprawdzanie siebie w praktyce

Czy wiedza zdobyta na szkoleniu przyczyniła się do usprawnienia wykonywanej przez Ciebie pracy?

Opisz?

  • Tak, nauczyłem się przygotować prezentację. Jak walczyć ze stresem
  • Tak, ponieważ do takiej pracy należy się przygotować
  • Na pewno tak, przede wszystkim umiejętności przygotowania szkolenie (prezentacji), walka ze stresem.
  • Jak najbardziej tak, ponieważ nauczyłam się pokonywanie barier w wystąpieniach publicznych.
  • Tak, ugruntuję moją wiedzę na temat profesjonalnego prowadzenia szkoleń

 



Skip to content