Dla jednego z naszych klientów przeprowadziliśmy szkolenie z zakresu rozwoju umiejętności trenerskich i przeprowadzenia profesjonalnej prezentacji. Pracownicy Działu Wsparcia Sprzedaży stanęli przed nowym wyzwaniem jakim było przygotowanie szkolenia produktowego i przeprowadzenie szkoleń w sieci sprzedaży. Część zespołu przechodziła wcześniej szkolenia z zakresu Sztuki prezentacji
Standardowo przeprowadzono badanie potrzeb organizacji i uczestników szkolenia. Decyzją dyrekcji działu kluczowym było odpowiednie przygotowanie osób do pełnienia swojej funkcji.
Określono cele szkolenia w zakresie zdobycia wiedzy, nauczenia umiejętności i efektów szkolenia.
Wiedza:
- o narzędziach i technikach prowadzenia szkoleń
- o podstawach psychologii pracy z grupą
- Na temat cech dobrego trenera i szkoleń
Umiejętności:
- Dopasowania szkolenia do odbiorców
- Przygotowania i poprowadzenia szkolenia w bezstresowy
- Radzenia sobie z trudnymi uczestnikami
Efekt szkolenia:
- Poznanie technik efektywnych i skutecznych szkoleń
- Umiejętność wzbudzenia zainteresowania prezentowanym tematem
- Świadomość osobistych predyspozycji i wykorzystania ich w prowadzeniu szkoleń
Na szkoleniu skupiliśmy się na elementach kluczowych dla uczestników jakimi było: przełamanie stresu oraz informacja zwrotna z wystąpień, które przygotowali w ramach zadania przeszkoleniowego.
W programie szkolenia skoncentrowaliśmy się na takich elementach jak:
Co to znaczy efektywne szkolenie?
- Podstawy wiedzy o szkoleniach
- Wyznaczanie celów szkoleniowych
- Jak skonstruować dobre szkolenie?
Sylwetka dobrego trenera
- Zbudowanie profilu kompetencyjnego
- Zdobycie samoświadomości i wyznaczenie celów rozwojowych
Jak zapanować na grupą?
- Uczenie dorosłych
- Procesy grupowe
- Zrozumieć uczestnika
Przygotowanie idealnego szkolenia
- Identyfikacja potrzeb szkoleniowych
- Dobór odpowiednich technik szkoleniowych
- Idealne szkolenie ? przygotowanie krok po kroku
Efektywna prezentacja
- Struktura ? Cel, Wstęp, Zakończenie
- Osiągnięcie celów prezentacji ? wywieranie wrażenia na uczestnikach
- Zarządzanie i praca głosem
- Mowa ciała ? od kontaktu wzrokowego do pracy nóg
- Przeszkadzacze ? co może popsuć dobrą prezentację?
- Narzędzia wspierające prezentera
Trudne sytuacje na sali szkoleniowej
- Jak radzić sobie z trudnymi uczestnikami?
- Niewygodne tematy i nietypowe sytuacje na sali szkoleniowej
Jak radzić sobie ze stresem podczas wystąpień
Szkolenie zostało bardzo wysoko ocenione przez uczestników. Ocena w skali od 1 do 5: 4,8
Wybrane opinie uczestników szkolenia:
Które tematy omawiane na szkoleniu okazały się Twoim zdaniem najbardziej przydatne? Opisz?.
- Odpowiedzi uczestników kształtowały się następująco:
- Radzenie sobie ze stresem
- Walka ze stresem
- Jak prowadzić szkolenie, jak walczyć ze stresem
- Omawianie wystąpień publicznych
- Techniki walki ze stresem, jak przygotować prezentacje
- Prowadzenie własnej prezentacji
- Walka ze stresem oraz trudny klient/uczestnik
- Struktura/schemat szkolenia, cel szkolenia
- Umiejętności prowadzenia szkoleń
- Umiejętności miękkie
- Przygotowanie szkolenia, nagrywanie
- Walka ze stresem, budowa szkolenia
- Na czym polega praca szkoleniowa, jak się dobrze przygotować do szkolenia
- Jak walczyć ze stresem
- Przygotowanie mini-szkoleń i sprawdzanie siebie w praktyce
Czy wiedza zdobyta na szkoleniu przyczyniła się do usprawnienia wykonywanej przez Ciebie pracy?
Opisz?
- Tak, nauczyłem się przygotować prezentację. Jak walczyć ze stresem
- Tak, ponieważ do takiej pracy należy się przygotować
- Na pewno tak, przede wszystkim umiejętności przygotowania szkolenie (prezentacji), walka ze stresem.
- Jak najbardziej tak, ponieważ nauczyłam się pokonywanie barier w wystąpieniach publicznych.
- Tak, ugruntuję moją wiedzę na temat profesjonalnego prowadzenia szkoleń