W sytuacjach kryzysowych bardzo ważna jest rola managera, który musi zadbać o swoich pracowników, ale również o interesy i wyniki ekonomiczne organizacji.
W czasie kryzysu bardzo ważnym aspektem prawidłowego i efektywnego funkcjonowania pracy zespołu jest świadome zarządzanie niepewnością pracownika. Usprawnienie komunikacji wewnętrznej to często klucz do sukcesu zespołu, a efektywna komunikacja wewnętrzna to klucz do sukcesu firmy.
Ważne aby komunikacja była jednocześnie konstruktywna i motywująca pracownika do działania i rozwoju zawodowego.
Podczas szkolenia zarządzanie kryzysem i sytuacjami kryzysowymi w pracy managera zespołu uczestnicy dowiedzą się jak:
- korygować, motywować i wspierać pracowników w procesach firmowych,
- rozpoznawać i dostosowywać swój styl komunikacji do różnych typów osobowości.
Dodatkowo:
- dokonana zostanie autodiagnoza zdolności komunikacyjnych,
- przedstawione będzie istota różnorodności podczas przekazywania komunikatów
- przestawione zostaną techniki oddziaływania na pozytywne emocje drugiej strony.
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
Grupa docelowa - uczestnicy szkolenia
Szkolenie skierowane jest do:
- osób zarządzających na wszystkich szczeblach organizacji
- osób zarządzającymi zespołami, które znalazły się w sytuacji nieprzewidzianej, nagłej zmiany
Cele szkolenia
Doskonalenie umiejętności radzenia sobie z trudnościami prowadzenia kluczowych rozmów kierowniczych i budowania relacji z podwładnymi. Rozwój umiejętności komunikacji kryzysowej i zarządzania zespołem w kryzysie.
Korzyści z udziału w szkoleniu
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
- świadomość swojego wpływu przy sytuacjach kryzysowych,
- wypracowanie postawy otwartości na zmiany oraz szybkości reagowania,
- nabycie umiejętności określenia, w jakich sytuacjach należy zastosować zarządzanie kryzysowe, a kiedy nie należy reagować,
- pozyskanie wiedzy jak skutecznie komunikować o zaistniałych sytuacjach kryzysowych wewnątrz organizacji,
- nabycie świadomości i otwartości na zmiany,
- nauczenie się panowania nad stresem w sytuacji kryzysowej.
Program szkolenia
CZYM JEST ZMIANA?
- Zmiana ? szansa, zagrożenie czy konieczność?
- Korzyści ze zmiany: elastyczność, innowacje i rozwój firmy
- Etapy procesu wprowadzania zmian w organizacji
- Czynniki sukcesu we wdrażaniu zmian w organizacji
- dynamika zmiany i sposoby jej wykorzystywania,
- indywidualne i zespołowe bariery ?wejścia” w zmianę – jak je identyfikować i jak usuwać.
KRZYWA ZMIANY W ZARZĄDZANIU ZESPOŁEM W KRYZYSIE
- Jak ludzie reagują na zmiany
- Fazy przechodzenia przez zmianę
KRYZYS CZYM JEST I KIEDY WYSTĘPUJE W ORGANIZACJI
- Natura kryzysu ? sytuacje kryzysowe
- Diagnoza potrzeb i problemów w organizacji
- Tworzenie procedur udrażniających komunikowanie się
- Kreowanie partnerstwa we współpracy w organizacji
PRZEBIEG SYTUACJI KRYZYSOWEJ
- symptomy kryzysu
- fazy kryzysu
- zakończenie kryzysu
- zewnętrzne uwarunkowania dynamiki kryzysu w firmie
- wewnętrzne uwarunkowania dynamiki kryzysu w firmie
MOJA ROLA W SYTUACJI KRYZYSOWEJ – praca na postawie
- Reagowanie
- Otwartość na rozwiązania i kreatywne poszukiwanie najlepszego wyjścia z sytuacji kryzysowej
- Czas reakcji
- Elastyczność
- Przewiduj nieprzewidywalne
BUDOWANIE ODPOWIEDZIALNOŚCI WŁASNEJ MANANGERA
- Przyjmowanie odpowiedzialności.
- Podejmowanie trudnych decyzji i ich komunikowanie
- Utożsamianie się z decyzjami przełożonych i komunikowanie ich jako własnych
- Budowanie odpowiedzialności zespołu podczas wspólnych zebrań.
- Odwaga przyznania się do błędu i odpowiedzialność za rozwiązanie sytuacji z nich wynikających.
DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI RADZENIA SOBIE Z KRYZYSEM W PRACY MANAGERA
- Kryzys interpersonalny a zespołowy
- Emocje, spostrzeganie a konflikt
- Umiejętność budowania rozwiązania w sytuacjach konfliktowych
- Trening twórczego rozwiązywania problemów w zespole
- Diagnoza stylu zarządzania konfliktami
- Interwencje w kryzysie
- Metoda ?win ? win?
- Radzenie sobie z towarzyszącym stresem
EFEKTYWNE PROWADZENIE TRUDNYCH ROZMÓW Z PRACOWNIKAMI
- Emocje w trudnych rozmowach z pracownikami
- Rozliczanie zadań
- Rozmowy monitorujące i egzekwujące
- Rozmowy dyscyplinujące
- Skuteczne egzekwowanie umów
- Radzenie sobie z presją, formami nacisku czy manipulacją w zespole.
ASERTYWNA POSTAWA W KRYZYSIE – WYZWANIA MANAGERA
- Mosty i mury w komunikacji.
- Trudna sztuka odmawiania.
- Metody wyrażania i przyjmowania konstruktywnej krytyki.
- Komunikacja nastawiona na JA.
- Postawa asertywna a sytuacje kryzysowe
- Skuteczne formułowanie poleceń
TECHNIKI ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW W ORGANIZACJI
- Typowe działania i destrukcyjne zachowania w sytuacjach konfliktowych
- Temperament człowieka a sposób podejścia do konfliktu.
- Poziom konfliktu a efektywność pracy.
- Rodzaje konfliktów. Rozwiązywanie konfliktów – obserwacja, doradzanie stronom sporu, mediacja, arbitraż.
- Techniki i style rozwiązywania konfliktów i dostosowanie ich do sytuacji panującej w zespole – dostosowanie, unikanie, kompromis, dominacja, współpraca.
Trener prowadzący szkolenia
Agnieszka Nowicka – Dyplomowany trener biznesu. Doświadczony menedżer w zakresie zarządzania, sprzedaży i marketingu. Doświadczenie zdobyte w firmach ogólnopolskich w sektorze biznesowym oraz klienta indywidualnego, na stanowiskach: Doradca Prezesa ds. Zarządzania i Wizerunku, Dyrektor Oddziału, Dyrektor Handlowy Regionu, Z-ca Dyrektora Oddziału Regionalnego, Kierownik Działu Zarządzania Sprzedażą i Marketingu. W trakcie szesnastoletniego doświadczenia zawodowego odpowiedzialna za: zarządzanie siecią sprzedaży, zarządzanie siecią placówek, negocjowanie kontraktów kluczowych dla firmy w zakresie sprzedaży oraz promocji i reklamy, inicjowanie i wdrażanie nowych rozwiązań biznesowych, członek zespołów projektowych (mapowanie procesów, sprzedaż cross sell, restrukturyzacja firmy), nadzorowanie badań i analiz rynku, realizacja zadań rzecznika prasowego, budowanie wizerunku firmy. Autor publikacji w wydawnictwach Uniwersytetu Szczecińskiego z zakresu zarządzania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań w firmie.
Trener biznesu z zakresu zarządzania, zarządzania zespołem sprzedaży, zarządzania przez cele, technik sprzedaży, negocjacji handlowych, budowanie zespołu, komunikacji w zespole, motywacji, obsługi klienta, zarządzanie czasem, etykiety w biznesie, kreowania wizerunku w biznesie. Wiedza i umiejętności związane z budowaniem wizerunku biznesowego, etykiety w biznesie i dress code nabyte w trakcie praktyki zawodowej związanej z wieloletnim kontaktem z klientem korporacyjnym. Przygotowanie merytoryczne poparte uczestnictwem w wykładach z zasad protokołu dyplomatycznego z konsulem Polski w Szwecji. Absolwentka Szkoły Stylu Moniki Jaruzelskiej, w ramach której uczestniczyła w zajęciach z zakresu stylizacji, dress code i historii mody.
Obecnie dzieli się swoją wiedzą z zakresu historii mody będąc wykładowcą tego przedmiotu na Uniwersytecie Trzeciego Wieku w Gdyni. Połączenie praktycznego doświadczenia z życiową pasją pozwala jej być wiarygodnym coachem stylu, który pragnie dotrzeć do tych, dla których wizerunek to istotne uzupełnienie merytorycznej wiedzy i pozycji zawodowej.
Agnieszka Nowicka jest obecnie studentem na studiach doktoranckich Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Ponadto jest absolwentką Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, studiów podyplomowych Zarządzania i Marketingu w Łączności na Uniwersytecie Szczecińskim, studiów podyplomowych Zarządzanie w Turystyce i Hotelarstwie na Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku, absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu Akademii SET w Warszawie, a także słuchaczem wielu kursów i szkoleń.
SZKOLENIE ONLINE
MOŻLIWE FORMY SZKOLENIA ON-LINE (digital learning, distance learning)
- organizacja webinaru dla większej grupy osób realizowane zdalnie on-line z tematu (do 1,5h) z nagraniem lub bez. Z możliwością wyceny licencji na odtwarzanie w ramach organizacji.
- organizacja dedykowanego warsztatu online (szytego na miarę szkolenia dla grupy warsztatowej)
- przygotowanie plików SCORM do platformy e-learningowej Klienta
SZKOLENIA ON-LINE – INTERAKTYWNY WARSZTAT ONLINE
Szkolenie zamknięte, szyte pod potrzeby firmy i uczestników szkolenia. Realizowane w formie zdalnej w formie interaktywnego warsztatu on-line ,,na żywo” z pełnym udziałem i zaangażowaniem uczestników.
Ze względu na efektywność i jakość szkolenia oraz komfort pracy uczestników i Trenera program przygotowujemy w serii np. 3-8 sesji warsztatów online trwających maksymalnie do ok. 2 godzin w rozłożeniu na ustalony okres czasu np. tygodnia, dwóch.
Często projekt rozwojowy przeplatamy pomiędzy sesjami mikro-zadaniami wdrożeniowymi dla uczestników do zastosowania w codziennej pracy.
Wykorzystujemy licencjonowane narzędzia do prowadzenia warsztatów on-line dla grup warsztatowych -6-15 osób.
Prowadzą Trenerzy praktycy biznesu z doświadczeniem w szkoleniach on-line
SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces obsługi klienta/zoptymalizować działania contact center – podnieść inne kompetencje zespołu obsługi klienta?
E-mail: [email protected]
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.