Wypalenie zawodowe i rutyna w pracy sprawiają, że wykonywane przez nas zadania stają się źródłem negatywnych emocji ? znudzenia, zmęczenia ? prowadzą do zmniejszania się motywacji do pracy. Często wypaleniu zawodowemu towarzyszy silny stres. Umiejętność więc radzenia sobie ze stresem oraz emocjami to kluczowy czynnik naszej efektywności i dobrego samopoczucia. Nadmierny stres prowadzi do osłabionej koncentracji, zmęczenia, rozdrażnienia ? to czy umiemy sobie z nim radzić może uchronić nas przed wypaleniem.
Szkolenie to praktyczny warsztat, który wyposaży uczestników w użyteczne narzędzia pozwalające na radzenie sobie ze stresem oraz wzmacnianie swojej odporności na presję i wyzwania. Uczestnicy poznają aktualną wiedzę na temat stresu i nauczą się zarządzać swoimi emocjami. Dowiedzą się jakie są mechanizmy powstawania stresu oraz nauczą się rozpoznawać jego źródła i objawy. Otrzymają zestaw przydatnych technik redukcji stresu, ale też poznają sposoby na wykorzystanie energii stresu. Dowiedzą się, jak zarządzać energią i odnawiać jej zasoby fizyczne, emocjonalne i mentalne, by nie wpaść w pułapkę wypalenia zawodowego.
[toggle title=”GRUPA DOCELOWA ? UCZESTNICY SZKOLENIA” style=”2″]
Szkolenie Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu dedykowane jest wszystkim, które narażone są na sytuację presji, stresy, ciągłych wyzwań i zależy na dowiedzeniu się w jaki sposób przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu oraz lepiej sobie radzić ze stresem i emocjami w wymagających sytuacjach.
[/toggle]
[toggle title=”KORZYŚCI ZE SZKOLENIA” style=”2″]
Korzyści dla uczestników szkolenia:
- Nauczą się wykrywać syndromy wypalenia zawodowego
- Dowiedzą się, jak zapobiegać osobistemu wypaleniu zawodowemu
- Zdobędą praktyczną wiedzę z odporności psychicznej, dowiedzą się jak wpływać na nastawienie i własne reakcje, by działać skuteczniej
- Rozwiną umiejętność radzenia sobie z emocjami w warunkach presji, poznają techniki redukujące stres i napięcie nie tylko w aspekcie doraźnym, ale i w długotrwałej pracy nad sobą
- Przećwiczą techniki redukcji stresu i napięcia oraz metody budowania długotrwałej odporności na stres
- Poznają znaczenie zachowania harmonii pomiędzy poszczególnymi sferami życia
- Dowiedzą się, jak budować swoją Odporność Psychiczną na presję, stres i wyzwania, dystans
- Dowiedzą się, jak zarządzać energią zgodnie z Modelem Zarządzania Energią, identyfikować jej źródła i świadomie dbać o harmonię w życiu
- Zaplanują wdrożenie trwałych zmian i ukształtowanie zdrowych nawyków behawioralnych i emocjonalnych
[/toggle]
[toggle title=”PROGRAM SZKOLENIA” style=”2″]
DZIEŃ I
- Wypalenie zawodowe ? czym jest i jak rozpoznać jego sygnały?
- Czym jest wypalenie ? objawy i sygnały ostrzegawcze
- Już wypalenie czy jeszcze nadmierny stres/monotonia/brak autonomi? ? jak rozpoznać kiedy robi niebezpiecznie
- Do czego prowadzi wypalenie? ? skutki i konsekwencje
- Kto jest podatny na wypalenie (test autodiagnoza)
- Lepiej zapobiegać zamiast leczyć ? profilaktyka wypalenia zawodowego
- Zarządzanie stresem ? jak być odpornym na stres
- Zarządzanie swoją energią ? co robić aby regenerować siły i mieć energię przez cały dzień
- Zarządzanie swoimi emocjami ? jak ze spokojem podejść do trudnych sytuacji
- Zarządzanie swoim ciałem ? czy sen, ruch, odpowiednie jedzenie naprawdę są takie ważne?
- Stres – mechanizm działania i psychofizjologia stresu
- Istota, geneza i złożoność reakcji stresowej
- Źródła oraz objawy stresu i przewlekłego napięcia
- Łagodzić objawy stresu czy wzmacniać odporność na stres i presję?
- Sposoby wykorzystania energii stresu
- Identyfikacja głównych osobistych czynników wywołujących stres i rozpoznawanie wzorca reagowania na trudne sytuacje
- Odporność na stres i presję ? wielka zdolność do radzenia sobie z trudnościami zawodowymi i wypaleniem zawodowym
- Jaki jest związek odporności ze skutecznością w działaniu? Wyniki najnowszych badań na temat odporności psychicznej.
- Jak być odpornym w obliczu stresu, presji i łatwiej sobie radzić z nieustannymi wyzwaniami w pracy
- Po czym poznajemy osoby odporne psychicznie? ? naukowy model ?4C? i jego znaczenie we wzmacnianiu odporności psychicznej ? omówienie komponentów odporności psychicznej: zdolność kontrolowania swoich emocji, wzbudzenia w sobie zaangażowania, pewności siebie, asertywności, wytrwałości
- Jak wzmacniać i rozwijać odporność w pracy?
- Jak reagować na wyzwania, zmiany, stres, presję i trudności?
- Jak się ?zaimpregnować? i zachowywać dystans psychiczny?
- Jak zbudować nawyki behawioralne, emocjonalne i myślowe ukierunkowane na wzmacnianie własnej odporności?
- Jak wzmacniać słabsze obszary mojej odporności?
- Zarządzanie stresem- praktyczne techniki do wykorzystania w życiu i pracy
- Techniki poznawcze redukcji stresu – praktyczny model naukowy radzenia sobie ze stresem: ABCD emocji
- Psychologia pozytywna: metody wzmacniania pozytywnych emocji
- Techniki kontrolowania emocji- hamowanie emocji negatywnych takich jak złość, frustracja, niepewność, niecierpliwość i wyzwalanie emocji pozytywnych takich jak spokój, cierpliwość, uczucie ulgi, odprężenie, zapał
- Równowaga w życiu ? dlaczego warto o nią zadbać i jaki ma związek z wypaleniem zawodowym?
- Objawy i konsekwencje zachwianej równowagi w życiu
- Koło życia ? diagnoza zadowolenia ze swojej pracy oraz innych sfer życia
- Przestrzeń osobista ? po co nam hobby, ruch, zainteresowania i czas dla siebie
- Przekonania jako podstawa harmonijnego życia
II dzień
- Zarządzanie energią, budowanie siły i własnych zasobów
- 4 źródła energii: jak regenerować siły i odzyskiwać energię życiową
- Zarządzanie energią: sposoby dbania o ciało, umysł, emocje, wsparcie społeczne oraz poczucie sensu i skuteczności
- W poszukiwaniu równowagi ? wpływ stylu życia na budowanie energii: odpoczynek i sen, ćwiczenia fizyczne, ćwiczenia oddechowe.
- Plan zarządzania energią i stylem życia
- Techniki radzenia sobie ze stresem: na poziomie emocjonalnym, poznawczym oraz fizycznym- praca metodami warsztatowymi
- Świadomość – czym jest automatyczny pilot i jak kształtuje nasze mentalne i behawioralne nawyki
- Umysł (nie)spokojny ? naukowa metoda mindfullness na redukcję stresu
- Przećwiczenie umiejętności pełnego koncentrowania uwagi na bieżącej chwili w celu uspokajania umysłu
- Techniki radzenia sobie ze stresem: na poziomie emocjonalnym, poznawczym oraz fizycznym- praca metodami warsztatowymi ciąg dalszy
- Techniki fizyczne- sposoby na szybkie obniżenie poziomu stresu
- Antystresowe techniki oddziaływania poprzez ciało
- Techniki relaksacyjne, oddechowe, wizualizacyjne,
- Rozpal na nowo ogień ? odbudowanie własnej siły do działania
- Poszukiwanie i budowanie własnych zasobów
- Odkrywanie własnej siły i motywacji do działania
- Poszukiwanie spójności ? osiąganie spokoju i radości w pracy, budowanie pozytywnej atmosfery
- Strategia na zbudowanie nowych nawyków
- Mechanizm działania nawyków behawioralnych, myślowych i emocjonalnych ? elementy Pętli Nawyku
- Skuteczne sposoby na zmianę nawyków: Monitoring Zmiany Nawyków, Technika Implementacji Intencji ? techniki zwiększające prawdopodobieństwo trwałej zmiany
- Indywidualny plan działania: Co zacznę robić? Co przestanę robić? Jaki będzie pierwszy krok?
- ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA
- Podsumowanie i najważniejsze wnioski
- Ankieta badająca satysfakcję z przeprowadzonego szkolenia
- Certyfikaty potwierdzające udział uczestników w szkoleniu
Harmonogram szkolenia:
Dzień I
09:00-09:30 ? rozpoczęcie
09:30-10:30 ? obszar merytoryczny i ćwiczenia praktyczne
10:30-10:45 ? przerwa kawowa
10:45-12:15 ? obszar merytoryczny i ćwiczenia praktyczne
12:15-13:15 ? przerwa lunchowa
13:15-14:45 ? obszar merytoryczny i ćwiczenia praktyczne
14:45-15:00 ? przerwa kawowa
15:00-16:30 ? obszar merytoryczny i ćwiczenia praktyczne
16:30-17:00 ? podsumowanie szkolenia, zakończenie
Dzień II
09:00-09:30 ? rozpoczęcie
09:30-10:30 ? obszar merytoryczny i ćwiczenia praktyczne
10:30-10:45 ? przerwa kawowa
10:45-12:15 ćwiczenia praktyczne
12:15-13:15 ? przerwa lunchowa
13:15-14:45 ? obszar merytoryczny i ćwiczenia praktyczne
14:45-15:00 ? przerwa kawowa
15:00-16:30 ? obszar merytoryczny i ćwiczenia praktyczne
16:30-17:00 ? podsumowanie szkolenia, zakończenie
[/toggle]
[toggle title=”TRENER PROWADZĄCY SZKOLENIE” style=”2″]
Katarzyna Ujek– Trener Biznesu/Coach, Konsultant MTQ 48
Dyplomowany Trener Biznesu, Akredytowany Coach (międzynarodowa akredytacja ICF), Licencjonowany konsultant Mental Toughness (MTQ48), socjolog z uprawnieniami mediatora zawodowego, absolwentka psychologii pozytywnej na SWPS we Wrocławiu, praktyk Racjonalnej Terapii Zachowań, facylitator job craftingu- nowoczesnej metody na wzmacnianie zaangażowania
i odpowiedzialności pracowników.
WYKSZTAŁCENIE
Absolwentka Socjologii na Uniwersytecie Zielonogórskim oraz Psychologii Pozytywnej na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Licencjonowany konsultant Mental Toughness (MTQ48)- naukowego narzędzia badającego siłę i odporność psychiczną. Praktyk Racjonalnej Terapii Zachowań. Mediator w sprawach cywilnych.
[/toggle]
[toggle title=”SZKOLENIE OTWARTE – szczegóły” style=”2″]
Szkolenia otwarte są to szkolenia dla wszystkich chętnych. Na takie szkolenia przedsiębiorstwa mogą kierować swoich pracowników.
METODOLOGIA SZKOLENIA OTWARTEGO
Jako jedna z nielicznych instytucji szkoleniowych w Polsce dbamy o to, aby szkolenia otwarte były dopasowane do potrzeb uczestników.
W trakcie szkolenia Trener uwzględnia indywidualne sytuacje z Państwa środowiska pracy, przedstawia narzędzia i rozwiązania gotowe do zastosowania już następnego dnia po szkoleniu!
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów (80%) popartych krótkimi mini-wykładami (20%), podczas których przekazywane będą niezbędne treści teoretyczne. Charakter zajęć ma za zadanie angażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału, poprzez pracę w grupach, liczne ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, analizę przypadków, symulacje realnych sytuacji / zachowań w obliczu zaistniałych zmian.
Skuteczne przyswajanie nowych wiadomości i umiejętności jest możliwe wyłącznie w warunkach aktywnej uwagi słuchaczy. Jeśli nie są oni zaciekawieni, zmotywowani do słuchania, nie uczą się. Szkolenie prowadzi Trener, który potrafi zarazić entuzjazmem, inicjatywą oraz przyjemnością z nauki.
Nasz Trener z całej dostępnej mu wiedzy wybierze rzeczy kluczowe, zgodne z potrzebami i oczekiwaniami uczestników.
WYCENA I SYSTEM RABATOWY
Cena szkolenia: 1 370zł netto/os. za dwudniowy warsztat
System rabatowy:
Zgłoszenia 2 osób ? 5% rabatu
Zgłoszenia 3 osób ? 10% rabatu
Rabaty nie łączą się, istnieje możliwość negocjacji cen przy zgłoszeniu większej ilości osób.
W cenie szkolenia otwartego:
- Prowadzenie szkolenia przez doświadczonego Trenera Biznesu.
- Komplet materiałów szkoleniowych wraz z ćwiczeniami.
- Dyplomy uczestnictwa.
- Konsultacje po ? szkoleniowe.
- Lunch oraz przerwy kawowe w trakcie szkolenia.
TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
Szkolenie dwudniowe. Odbędzie się w Warszawie – Centrum lub Mokotów.
Sprawdź aktualne terminy szkolenia ?> kliknij
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY I WARUNKI UCZESTNICTWA
Formularz zgłoszeniowy na szkolenie otwarte ?> kliknij
Warunki uczestnictwa ?> kliknij
[/toggle]
[toggle title=”SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły” style=”2″]
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
[/toggle]
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania?
Jesteś zainteresowany organizacją szkolenia zamkniętego o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania call center, zarządzania jakością obsługi klienta?
E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.