Szkolenie Zarządzanie sobą w zmianie i szybka adaptacja do zmian
Żyjemy w czasach permanentnych zmian dookoła. Postęp cywilizacyjny, rozwój technologii i internetu zmienia oblicze naszego życia i zmienia oblicze gospodarki. Szybka adaptacja do zmian i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań już dziś decyduje o konkurencyjności firm, a tym samym o Twojej przyszłej karierze i stanowisku pracy. Od Ciebie już dziś oczekuje się efektywnego zarządzania sobą w zmianie – wychodzenia zmianom naprzeciw oraz inicjowania ich, kiedy jest to konieczne.
Szybka adaptacja do zmian związana jest z kluczową kompetencją przyszłości jaką jest sprawczość z ang. agility (dostosowanie swoich zachowań do nowych informacji lub zmieniających się okoliczności; podejmowanie określonych działań prowadzących do celu w zmieniających się okolicznościach lub w obliczu nowych informacji nawet zmiana celu).
Zarządzanie sobą w zmianie i umiejętność szybkiej adaptacji do zmian to jedna z najważniejszych i najbardziej cenionych kompetencji miękkich u współczesnego człowieka. Jest to kompetencja, którą jak każdą można nabyć. Nie jest to cecha charakteru, choć jednym zarządzanie sobą w zmianie przychodzi łatwiej, a innym trudniej. Nieważne, którą osobą jesteś. Jak zawsze wiedza o procesie jest podstawą, by zrozumieć siebie, targające nami emocje i stres, które często powodują frustrację i paraliż decyzyjny.
Ważnym krokiem w podnoszeniu kompetencji zarządzania zmianą jest zrozumienie, jak w naturalny sposób reagujemy na zmiany. Przez jaki proces zazwyczaj przechodzimy, jak się czujemy i co robimy, by oprzeć się rzeczywistości, zanim uda nam się ją zaakceptować. To pierwszy krok w drodze do sukcesu.
Zgłoś się na szkolenie Zarządzanie sobą w zmianie i szybka adaptacja do zmian – poznaj siebie i dowiedz się jak sobie radzić ze zmianami i sprawiać, by działały na Twoją korzyść, a nie przeciw Tobie!
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
- dowiedzą się po co są zmiany, co za sobą niosą i jak w otwarty sposób je przyjmować
- poznają proces zmiany i jak krzywa zmiany przebiegu – szczególne etapy zmiany
- poznają najczęstsze sposoby reagowania na zmiany i określą jakie postawy przyjmują
- zindentyfikują jakie emocje i zachowania najczęściej towarzyszą zmianom?
- dowiedzą się jak panować nad własnymi emocjami i reakcjami związanymi ze zmianą
- poznają sposób jak radzić sobie z własnym oporem wobec zmian oraz obniżać napięcie i niepokój związany z wprowadzaniem zmian
- dowiedzą się jak kształtować proaktywną postawę wobec zmian i konstruktywnie sobą zarządzać w zmianie
- nabycie umiejętności możliwie szybkiej zmiany osobistej oraz adaptacji do zmieniających się warunków zewnętrznych i wewnatrz organizacyjnych
- zrozumienie własnych specyficznych doświadczeń w radzeniu sobie ze zmianami
- kształtowanie postawy proaktywnej w procesie zmian
- poznanie podstawowych sposobów reagowania na wprowadzane zmiany
- poznanie istoty oporu wobec zmian
- efektywne radzenie sobie z własnymi emocjami w procesie zmian
- zwiększenie gotowości do zmian w obliczu kryzysu i zmian organizacyjnych
- Przedstawienie Trenera
- Omówienie agendy spotkań
- Wyparowanie kontraktu, który będzie obowiązywał przez wszystkie spotkania
ZROZUMIEĆ ZMIANY – po co są zmiany, co one niosą, praca na postawie otwartości na zmiany.
- Czym jest zmiana?
- Zmiana – szansa, zagrożenie czy konieczność?
- Korzyści ze zmiany: elastyczność, innowacje i rozwój firmy
- Zrozumienie ról i zadań w procesie zmian – spojrzenie na zmianę z perspektywy organizacji i jednostki
- Jakie czynniki mają kluczowe znaczenie dla sukcesu i niepowodzenia wprowadzania zmiany?
PROCES ZMIANY I JAK KRZYWA ZMIANY PRZEBIEGU – szczególne etapy zmiany
- Psychologiczny proces zmiany – identyfikacja faz
- Moje postrzeganie zmiany na początku
- Główna refleksja na temat zmiany
- Dojrzewanie do zmiany – model ZGODA
Metody pracy w trakcie sesji:
- Mini wykład
- Dyskusja – burza mózgów – uświadomienie konieczności i nieuchronności Zmian
- Praca w podgrupach
- Praca w parach (dzielenie się doświadczeniami z przebytej zmiany), dyskusja i podsumowanie
- Praca indywidualna – model ZGODA
SPOSOBY REAKCJI NA ZMIANĘ
- Nastawienie do zmian
- zrozumienie własnych specyficznych doświadczeń w radzeniu sobie ze zmianami
- Moje nastawienie i postawa do zmiany – moje własne przekonania na temat zmian
- Dlaczego opieramy się zmianie
KTO ZABRAŁ MÓJ SER” – CZYLI HISTORIA O TYM, CZY MOŻLIWE JEST TO, BY STARE WRÓCIŁO
- Analiza i autodiagnoza
- gotowości do zmiany
- energii zmiany
- intuicji zmiany
- Analiza SWOT
Metody pracy w trakcie sesji:
- Mini wykład
- Praca w podgrupach
- Ćwiczenia indywidualne – Gdzie jestem,
- Analiza własnych zachowań
ZADANIE MIĘDZY SZKOLENIOWE
JAK SKUTECZNIE RADZIĆ SOBIE Z WŁASNYMI EMOCJAMI W ZMIANIE
- „Kiedy jestem sfrustrowany, to…” – algorytm postępowania w przypadku pojawiającej się frustracji
- Zyski i koszty emocjonalne w trakcie zmian
- Radzenie sobie ze stresem wywołanym zmianą
- Interpretacja zmian jako szansy, a nie zagrożenia – metoda przeramowania
- Budowanie akceptacji dla zmiany
RADZENIE SOBIE Z WEWNĘTRZNYM OPOREM WOBEC ZMIAN
- 6 form oporu
- Opór wobec zmian – jak sobie z nimi radzić
- Rezyliencja i adaptacja – kluczowa zdolność do radzenia sobie ze zmianami
- Odpowiedzialność, zaangażowanie i koncentracja w zmianie
Metody pracy w trakcie sesji:
- Praca indywidualna – ćwiczenia
- Praca w parach
- Dyskusja wspólna
MOJA POSTAWA PORAKTYWNA WOBEC ZMIAN
- Zmiana świadomości i postaw jako główny warunek skuteczności zmiany
- Proaktywność versus reaktywność
- Budzenie autoangażowania do zmian
- Rozpoznawanie przejawów motywacji do pracy
- Poszukiwanie szans i korzyści dla siebie
Metody pracy w trakcie sesji:
- Wypracowanie wniosków w podgrupach,
- Zebranie wniosków w całość – dyskusja
ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA
- Podsumowanie całego szkolenia
- Ankieta reakcji – badanie satysfakcji uczestników z przeprowadzonego projektu
- Przekazanie literatury do dalszego samodzielnego rozwoju
Dyplomowany Trener Biznesu, Akredytowany Coach (międzynarodowa akredytacja ICF), Licencjonowany konsultant Mental Toughness (MTQ48), socjolog z uprawnieniami mediatora zawodowego, absolwentka psychologii pozytywnej na SWPS we Wrocławiu, praktyk Racjonalnej Terapii Zachowań, facylitator job craftingu- nowoczesnej metody na wzmacnianie zaangażowania
i odpowiedzialności pracowników.
WYKSZTAŁCENIE
Absolwentka Socjologii na Uniwersytecie Zielonogórskim oraz Psychologii Pozytywnej na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Licencjonowany konsultant Mental Toughness (MTQ48)- naukowego narzędzia badającego siłę i odporność psychiczną. Praktyk Racjonalnej Terapii Zachowań.
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE
Wieloletni praktyk, z doświadczeniem zawodowym zdobytym na stanowiskach sprzedażowych, menedżerskich oraz trenerskich w międzynarodowych korporacjach na rynku usług finansowych. Trener i coach z ponad 10-letnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń, sesji coachingowych. Zrealizowała ponad 2500 godzin szkoleniowych, ponad 800 godzin coachingu handlowego i menadżerskiego. Specjalizuje się w obszarach: profesjonalna i asertywna obsługa trudnego klienta, zarządzanie emocjami i stresem, efektywność osobista oraz odporność psychiczna. Prowadzi również zajęcia dla trenerów- train the trainer. W trakcie warsztatów wykorzystuje sprawdzone narzędzia i techniki, oprócz własnego doświadczenia, swoją wiedzę czerpię z najlepszych praktyk biznesu i badań naukowych. Zrealizowała ponad 1800 godzin szkoleniowych, ponad 800 godzin coachingu handlowego i menadżerskiego. Jako coach i trener specjalizuje się głównie w podnoszeniu efektywności pracowników i menadżerów. Buduje autorskie programy szkoleniowe, a fundamentem jej pracy są szkolenia z odporności psychicznej oraz skutecznych nawyków i zachowań biznesowych. Pomaga menadżerom oraz zespołom z lepszymi rezultatami osiągać zamierzone cele, łatwiej radzić sobie z trudnymi sytuacjami, przeszkodami i niepowodzeniami, być efektywniejszym oraz lepiej budować relacje z pracownikami i klientami.
1 dzień szkolenia online
Szkolenia otwarte są to szkolenia dla wszystkich chętnych. Na takie szkolenia przedsiębiorstwa mogą kierować swoich pracowników lub pracownicy firm, managerowie mogą zgłaszać się sami poprzez kontakt z wewnętrznym Działem HR, który zazwyczaj dysponuje budżetem na szkolenia otwarte.
TERMINY I GODZINT SZKOLENIA
Szkolenie online czas trwania: 1 dzień szkolenia online
Zaplanowane są następujące terminy, na które można przesłać zgłoszenie lub zarezerwować miejsce e-mailowo:
- 12.04.2021 godziny 9:00 – 16:30 – wysoka szansa realizacji
HARMONOGRAM SZKOLENIA ONLINE
- 9:00 – 10:30 zajęcia
- 10:30 – 10:45 przerwa
- 10:45- 12:30 zajęcia
- 12:30 – 13:00 przerwa
- 13:00 – 14:45 zajęcia
- 14:45 – 15:00 przerwa
- 15:00 – 16:30 zajęcia
Sprawdź aktualne terminy szkoleń otwartych – zobacz pełne Kalendarium –> kliknij
METODOLOGIA SZKOLENIA OTWARTEGO
Jako jedna z nielicznych instytucji szkoleniowych w Polsce dbamy o to, aby szkolenia otwarte były dopasowane do potrzeb uczestników.
W trakcie szkolenia Trener uwzględnia indywidualne sytuacje z Państwa środowiska pracy, przedstawia narzędzia i rozwiązania gotowe do zastosowania już następnego dnia po szkoleniu!
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów (80%) popartych krótkimi mini-wykładami (20%), podczas których przekazywane będą niezbędne treści teoretyczne. Charakter zajęć ma za zadanie angażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału, poprzez pracę w grupach, liczne ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, analizę przypadków, symulacje realnych sytuacji / zachowań w obliczu zaistniałych zmian.
Skuteczne przyswajanie nowych wiadomości i umiejętności jest możliwe wyłącznie w warunkach aktywnej uwagi słuchaczy. Jeśli nie są oni zaciekawieni, zmotywowani do słuchania, nie uczą się. Szkolenie prowadzi Trener, który potrafi zarazić entuzjazmem, inicjatywą oraz przyjemnością z nauki.
Nasz Trener z całej dostępnej mu wiedzy wybierze rzeczy kluczowe, zgodne z potrzebami i oczekiwaniami uczestników.
WYCENA I SYSTEM RABATOWY
Cena szkolenia online: 777 zł netto/os za 1 dzień szkolenia online
System rabatowy:
- Zgłoszenia 2 osób – 5% rabatu
- Zgłoszenia 3 osób – 10% rabatu
Rabaty nie łączą się, istnieje możliwość negocjacji cen przy zgłoszeniu większej ilości osób.
W cenie szkolenia otwartego:
- Prowadzenie szkolenia przez doświadczonego Trenera Biznesu
- Komplet materiałów szkoleniowych wraz z ćwiczeniami dla uczestników
- Certyfikaty uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym wg standardu SUS 2.0
- Konsultacje szkoleniowe
- Lunch oraz przerwy kawowe w trakcie szkolenia stacjonarnego
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY I WARUNKI UCZESTNICTWA
Formularz zgłoszeniowy na szkolenie otwarte –> kliknij
Warunki uczestnictwa –> kliknij
- szkolenie otwarte online – dla wszystkich chętnych, umożliwiające między innymi wymianę doświadczeń między Menadżerami
- szkolenie dedykowane online – szyte pod potrzeby – (digital learning, distance learning)
Szkolenia dedykowane możliwe formy realizacji:
- organizacja webinaru dla większej grupy osób realizowane zdalnie on-line z tematu (do 1,5h) z nagraniem lub bez. Z możliwością wyceny licencji na odtwarzanie w ramach organizacji.
- organizacja dedykowanego warsztatu online (szytego na miarę szkolenia dla grupy warsztatowej)
- przygotowanie plików SCORM do platformy e-learningowej Klienta
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE ONLINE – INTERAKTYWNY WARSZTAT ONLINE
Szkolenie zamknięte, szyte pod potrzeby firmy i uczestników szkolenia. Realizowane w formie zdalnej w formie interaktywnego warsztatu online ,,na żywo” z pełnym udziałem i zaangażowaniem uczestników.
Ze względu na efektywność i jakość szkolenia oraz komfort pracy uczestników i Trenera program przygotowujemy w serii np. 2-8 sesji warsztatów online trwających maksymalnie do ok. 4 godzin w rozłożeniu na ustalony okres, np. kilku dni lub tygodni.
Często projekt rozwojowy przeplatamy pomiędzy sesjami mikro-zadaniami wdrożeniowymi dla uczestników do zastosowania w codziennej pracy.
Wykorzystujemy licencjonowane narzędzia do prowadzenia warsztatów on-line dla grup warsztatowych -6-15 osób.
Prowadzą Trenerzy praktycy biznesu z doświadczeniem w szkoleniach on-line
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
Jesteś zainteresowany organizacją szkolenia zamkniętego o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania w firmie, przeszkolić managerów lub specjalistów z innych obszarów, a może wdrożyć grywalizację, podnieść sprzedaż lub jakość obsługi klienta?
E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.