Żyjemy w czasach permanentnych zmian dookoła. Postęp cywilizacyjny, rozwój technologii i internetu zmienia oblicze naszego życia i zmienia oblicze gospodarki. Szybka adaptacja do zmian i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań już dziś decyduje o konkurencyjności firm, a tym samym o Twojej przyszłej karierze i stanowisku pracy.
Od Ciebie już dziś oczekuje się efektywnego zarządzania sobą w zmianie – wychodzenia zmianom naprzeciw oraz inicjowania ich, kiedy jest to konieczne.
Szybka adaptacja do zmian związana jest z kluczową kompetencją przyszłości jaką jest sprawczość z ang. agility (dostosowanie swoich zachowań do nowych informacji lub zmieniających się okoliczności; podejmowanie określonych działań prowadzących do celu w zmieniających się okolicznościach lub w obliczu nowych informacji nawet zmiana celu).
Zarządzanie sobą w zmianie i umiejętność szybkiej adaptacji do zmian to jedna z najważniejszych i najbardziej cenionych kompetencji miękkich u współczesnego człowieka. Jest to kompetencja, którą jak każdą można nabyć. Nie jest to cecha charakteru, choć jednym zarządzanie sobą w zmianie przychodzi łatwiej, a innym trudniej. Nieważne, którą osobą jesteś. Jak zawsze wiedza o procesie jest podstawą, by zrozumieć siebie, targające nami emocje i stres, które często powodują frustrację i paraliż decyzyjny.
Ważnym krokiem w podnoszeniu kompetencji zarządzania zmianą jest zrozumienie, jak w naturalny sposób reagujemy na zmiany. Przez jaki proces zazwyczaj przechodzimy, jak się czujemy i co robimy, by oprzeć się rzeczywistości, zanim uda nam się ją zaakceptować. To pierwszy krok w drodze do sukcesu.
Zgłoś się na szkolenie Zarządzanie sobą w zmianie i szybka adaptacja do zmian – poznaj siebie i dowiedz się jak sobie radzić ze zmianami i sprawiać, by działały na Twoją korzyść, a nie przeciw Tobie!
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
Grupa docelowa - uczestnicy szkolenia
Szkolenie Zarządzanie sobą w zmianie i szybka adaptacja do zmian skierowane jest do wszystkich osób, które chcą lepiej radzić sobie ze zmianami zachodzącymi w ich życiu prywatnym, jak i życiu zawodowym. Jest to szkolenie podnoszące kompetencje osobiste związane z własną efektywnością. Szkolenie skierowane jest do właścicieli firm, kadry managerskiej, specjalistów, którzy chcą podnieść swoją efektywność osobistą, sprawczość i motywację do działania w zmieniających się okolicznościach.
Korzyści z udziału w szkoleniu
W trakcie szkolenia Zarządzanie sobą w zmianie uczestnicy:
- dowiedzą się po co są zmiany, co za sobą niosą i jak w otwarty sposób je przyjmować
- poznają proces zmiany i jak krzywa zmiany przebiegu – szczególne etapy zmiany
- poznają najczęstsze sposoby reagowania na zmiany i określą jakie postawy przyjmują
- zindentyfikują jakie emocje i zachowania najczęściej towarzyszą zmianom?
- dowiedzą się jak panować nad własnymi emocjami i reakcjami związanymi ze zmianą
- poznają sposób jak radzić sobie z własnym oporem wobec zmian oraz obniżać napięcie i niepokój związany z wprowadzaniem zmian
- dowiedzą się jak kształtować proaktywną postawę wobec zmian i konstruktywnie sobą zarządzać w zmianie
Cele szkolenia
Cele szczegółowe szkolenia Zarządzanie sobą w zmianie i szybka adaptacja do zmian to:
- nabycie umiejętności możliwie szybkiej zmiany osobistej oraz adaptacji do zmieniających się warunków zewnętrznych i wewnatrz organizacyjnych
- zrozumienie własnych specyficznych doświadczeń w radzeniu sobie ze zmianami
- kształtowanie postawy proaktywnej w procesie zmian
- poznanie podstawowych sposobów reagowania na wprowadzane zmiany
- poznanie istoty oporu wobec zmian
- efektywne radzenie sobie z własnymi emocjami w procesie zmian
- zwiększenie gotowości do zmian w obliczu kryzysu i zmian organizacyjnych
Program szkolenia
START SZKOLENIA:
- Przedstawienie Trenera
- Omówienie agendy spotkań
- Wyparowanie kontraktu, który będzie obowiązywał przez wszystkie spotkania
ZROZUMIEĆ ZMIANY – po co są zmiany, co one niosą, praca na postawie otwartości na zmiany.
- Czym jest zmiana?
- Zmiana – szansa, zagrożenie czy konieczność?
- Korzyści ze zmiany: elastyczność, innowacje i rozwój firmy
- Zrozumienie ról i zadań w procesie zmian – spojrzenie na zmianę z perspektywy organizacji i jednostki
- Jakie czynniki mają kluczowe znaczenie dla sukcesu i niepowodzenia wprowadzania zmiany?
PROCES ZMIANY I JAK KRZYWA ZMIANY PRZEBIEGU ? szczególne etapy zmiany
- Psychologiczny proces zmiany – identyfikacja faz
- Moje postrzeganie zmiany na początku
- Główna refleksja na temat zmiany
- Dojrzewanie do zmiany – model ZGODA
Metody pracy w trakcie sesji:
- Mini wykład
- Dyskusja – burza mózgów – uświadomienie konieczności i nieuchronności Zmian
- Praca w podgrupach
- Praca w parach (dzielenie się doświadczeniami z przebytej zmiany), dyskusja i podsumowanie
- Praca indywidualna – model ZGODA
SPOSOBY REAKCJI NA ZMIANĘ
- Nastawienie do zmian
- zrozumienie własnych specyficznych doświadczeń w radzeniu sobie ze zmianami
- Moje nastawienie i postawa do zmiany – moje własne przekonania na temat zmian
- Dlaczego opieramy się zmianie
KTO ZABRAŁ MÓJ SER? – CZYLI HISTORIA O TYM, CZY MOŻLIWE JEST TO, BY STARE WRÓCIŁO
- Analiza i autodiagnoza
- gotowości do zmiany
- energii zmiany
- intuicji zmiany
- Analiza SWOT
Metody pracy w trakcie sesji:
- Mini wykład
- Praca w podgrupach
- Ćwiczenia indywidualne – Gdzie jestem
- Analiza własnych zachowań
ZADANIE MIĘDZY SZKOLENIOWE
JAK SKUTECZNIE RADZIĆ SOBIE Z WŁASNYMI EMOCJAMI W ZMIANIE
- “Kiedy jestem sfrustrowany, to” – algorytm postępowania w przypadku pojawiającej się frustracji
- Zyski i koszty emocjonalne w trakcie zmian
- Radzenie sobie ze stresem wywołanym zmianą
- Interpretacja zmian jako szansy, a nie zagrożenia ? metoda przeramowania
- Budowanie akceptacji dla zmiany
RADZENIE SOBIE Z WEWNĘTRZNYM OPOREM WOBEC ZMIAN
- 6 form oporu
- Opór wobec zmian – jak sobie z nimi radzić
- Rezyliencja i adaptacja – kluczowa zdolność do radzenia sobie ze zmianami
- Odpowiedzialność, zaangażowanie i koncentracja w zmianie
Metody pracy w trakcie sesji:
- Praca indywidualna – ćwiczenia
- Praca w parach
- Dyskusja wspólna
MOJA POSTAWA PORAKTYWNA WOBEC ZMIAN
- Zmiana świadomości i postaw jako główny warunek skuteczności zmiany
- Proaktywność versus reaktywność
- Budzenie autoangażowania do zmian
- Rozpoznawanie przejawów motywacji do pracy
- Poszukiwanie szans i korzyści dla siebie
Metody pracy w trakcie sesji:
- Wypracowanie wniosków w podgrupach,
- Zebranie wniosków w całość – dyskusja
ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA
- Podsumowanie całego szkolenia
- Ankieta reakcji – badanie satysfakcji uczestników z przeprowadzonego projektu
- Przekazanie literatury do dalszego samodzielnego rozwoju
Trener prowadzący szkolenie
Katarzyna Ujek– Trener Biznesu/Coach, Konsultant MTQ 48
Dyplomowany Trener Biznesu, Akredytowany Coach (międzynarodowa akredytacja ICF), Licencjonowany konsultant Mental Toughness (MTQ48), socjolog z uprawnieniami mediatora zawodowego, absolwentka psychologii pozytywnej na SWPS we Wrocławiu, praktyk Racjonalnej Terapii Zachowań, facylitator job craftingu- nowoczesnej metody na wzmacnianie zaangażowania
i odpowiedzialności pracowników.
WYKSZTAŁCENIE
Absolwentka Socjologii na Uniwersytecie Zielonogórskim oraz Psychologii Pozytywnej na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Licencjonowany konsultant Mental Toughness (MTQ48)- naukowego narzędzia badającego siłę i odporność psychiczną. Praktyk Racjonalnej Terapii Zachowań.
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE
Wieloletni praktyk, z doświadczeniem zawodowym zdobytym na stanowiskach sprzedażowych, menedżerskich oraz trenerskich w międzynarodowych korporacjach na rynku usług finansowych. Trener i coach z ponad 10-letnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń, sesji coachingowych. Zrealizowała ponad 2500 godzin szkoleniowych, ponad 800 godzin coachingu handlowego i menadżerskiego. Specjalizuje się w obszarach: profesjonalna i asertywna obsługa trudnego klienta, zarządzanie emocjami i stresem, efektywność osobista oraz odporność psychiczna. Prowadzi również zajęcia dla trenerów- train the trainer. W trakcie warsztatów wykorzystuje sprawdzone narzędzia i techniki, oprócz własnego doświadczenia, swoją wiedzę czerpię z najlepszych praktyk biznesu i badań naukowych. Zrealizowała ponad 1800 godzin szkoleniowych, ponad 800 godzin coachingu handlowego i menadżerskiego. Jako coach i trener specjalizuje się głównie w podnoszeniu efektywności pracowników i menadżerów. Buduje autorskie programy szkoleniowe, a fundamentem jej pracy są szkolenia z odporności psychicznej oraz skutecznych nawyków i zachowań biznesowych. Pomaga menadżerom oraz zespołom z lepszymi rezultatami osiągać zamierzone cele, łatwiej radzić sobie z trudnymi sytuacjami, przeszkodami i niepowodzeniami, być efektywniejszym oraz lepiej budować relacje z pracownikami i klientami.
SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem?
Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
E-mail: [email protected]
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.