Szkolenie Zarządzanie zmianą, czyli ABC lidera zmiany – szkolenie menedżerskie

Szkolenie HILLWAY

Zarządzanie zmianą, czyli ABC lidera zmiany

Warsztat dla menedżerów

Szkolenie Zarządzanie zmianą, czyli ABC lidera zmian

O szkoleniu

Zarządzanie zmianą w organizacji jest procesem długofalowym. Nigdy nie przebiega według gotowych schematów i często prowadzi do rezultatów, które nie są do końca określone, ponieważ zachodzi w zespole ludzkim. 

Jednym z czynników zaburzającym przebieg procesu jest opór pracowników wobec zmiany i plotki, które powodują narastanie oporu wobec zmiany, obniżoną efektywność pracy oraz rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji krążących w tym czasie w firmie. Kluczową osobą w procesie zmiany jest lider i menedżer, który powinien wesprzeć zespół w przejściu przez zmianę.

Żyjemy w czasach, w których zmiany są czymś naturalnym, są i będzie ich więcej, a dziś kluczowa staje się umiejętność z ang. znana jako ,,agility” – akceptacja i szybkie przystosowanie się do zmiany, płynne wejście w zmianę i uczynienie z niej czegoś, co nas rozwija. Rolą szefa jest nadawanie zmianie rytmu i wsparcie zespołu w elastycznym podejściu do zmiany, kształtowanie postaw zespołu sprzyjających zmianom i innowacyjnemu myśleniu.

⦁ Co to jest zmiana i jakie ma fazy? 

⦁ Jak zarządzać zmianą?

⦁ Jak uniknąć oporu pracowników i jak sobie z nim poradzić? 

⦁ Jak cele strategiczne Zarządu przełożyć na cele indywidualne pracowników? 

⦁ Jak ukazać, że proces zmian jest drogą do rozwoju firmy i drogą do rozwoju każdego pracownika? 

⦁ Jak włączyć wszystkich pracowników w aktywny udział w procesie zmian?

Szkolenie Zarządzanie zmianą, czyli ABC lidera zmiany skierowane jest kadry kierowniczej odpowiedzialnej za wdrożenie zmian  i komunikację wewnętrzną dotyczącą przebiegu procesu (np. fuzje, przejęcia, zmiana strategii, zwolnienia) oraz kontakty z pracownikami.

Grupa docelowa

Szkolenie Zarządzanie zmianą, czyli ABC lidera zmiany skierowane jest do kadry zarządczej; liderów, menedżerów, którzy chcą rozwinąć swoją efektywność w zakresie przywództwa i zarządzania w warunkach zmiany

Firma szkoleniowa HILLWAY Porozumienie Edukatorzy dla edukatorów

Cele szkolenia

⦁ Przyswojenie wiedzy i nabycie umiejętności, które pozwolą kadrze menadżerskiej na zakomunikowanie zmian w taki sposób, by wymuszone zmiany zostały przyswojone przez zespół pracowników oraz utwierdziły ich, w przekonaniu, że zmiana jest pozytywna i prowadzi do rozwoju firmy.
⦁ Przedstawienie najczęściej popełnianych błędów w procesie prezentacji zmian
⦁ Ukształtowanie postawy nastawionej na sukces i efektywne wdrożenie zmian
⦁ Podstawowym warunkiem zmiany jest jej odpowiednia komunikacja i prezentacja celów oraz kroków, które nastąpią w procesie danej zmiany

Korzyści dla uczestników szkolenia

poszerzenie wiedzy kadry kierowniczej w zakresie zmian w przedsiębiorstwie
rozwój umiejętności stosowania różnych narzędzi wspierających przeprowadzanie zmian
zrozumienie istoty zmiany organizacyjnej, etapów cyklu zmiany, źródeł oporu oraz metod ich przezwyciężania
kształtowanie postaw sprzyjających inicjowaniu oraz wdrażaniu zmian
 rozwój umiejętności pozyskiwania poparcia dla projektu zmian w organizacji

Program szkolenia

Program szkolenia podzielony jest na 5 modułów, z których każdy koncentruje się na różnych aspektach Zarządzania Zmianą.

1. Zasady pracy podczas szkolenia

2. Określenie celów szkolenia

⦁ Charakterystyka skutecznego lidera w ujęciu P. Druckera
⦁ Filary efektywności osobistej lidera – czynniki wzmacniające, ograniczające i podnoszące skuteczność działania managera
⦁ Identyfikacja lidera ze zmianą
⦁ Przywódca a zmiana. Styl pracy a wizerunek
⦁ Kilka słów o emocjonalnie inteligentnym przywódcy wg Golemana

⦁ generowanie potrzeby zmiany
⦁ podtrzymanie efektywności pracowników w czasie zmian
⦁ wykorzystanie procesów zamiany do rozwoju kompetencyjnego zespołu
⦁ sytuacje, w których zmiana jest niemożliwa
⦁ koncepcja stadiów i kryzysów Greinera

⦁ katalizatory zmian
⦁ proces zmiany Kurta Lewina

⦁ diagnoza warunków wdrażania zmian w otoczeniu Manager’a
⦁ analiza pola sił w zespole i jego otoczeniu
⦁ narzędzia aktywizujące zespół (efekt partycypacji)  – burza mózgów, metoda myślących kapeluszy

⦁ potrzeby ludzkie w procesie przechodzenia przez zmianę
⦁ nastawienie pracowników do zmian
⦁ zarządzanie nastawieniem do zmian
⦁ bariery i opory wobec zmian
⦁ arkusz diagnostyki oporu wobec zmian
⦁ metody postępowania przy oporze
⦁ kierownicy jako źródło generowania kontrolowanych oporów

poznanie specyfiki poszczególnych etapów zmiany

⦁ definicja komunikacji- analiza projekcji pracownika, algorytmy utrudniające zrozumienie
⦁ komunikacja dwukierunkowa
⦁ analiza publiczności, czyli jak dopasować styl i rodzaj komunikacji do określonych grup pracowników?
⦁ 4 zasady komunikacji w trakcie zmian: reguła prawdziwości, informacyjności, rzeczowości i skutecznej organizacji wypowiedzi
⦁ matryca priorytetów w komunikacji
⦁ kategorie komunikatów Rogersa – dobór komunikatów w funkcji sytuacji generowanych przez zmiany
⦁ zasady precyzyjnego przekazywania informacji
⦁ zaplanowanie komunikacji góra=> dół => góra
⦁ określenie zakresu komunikacji
⦁ przebieg spotkania Expose komunikujące zmianę

⦁ cykl komunikacji
⦁ rozmowy planujące
⦁ rozmowy monitorujące
⦁ rozmowy podsumowujące
⦁ błędy popełniane w komunikacji

⦁ konsekwencje interakcji nacisku sytuacji w funkcji kontroli sytuacji              
⦁ Trudne postawy pracownicze
⦁ Efekt Churchill’a

⦁ managerowie jako agenci zmian
⦁ role kierownicze w zarządzaniu zmianą (role  Mintzberga)
⦁ wykorzystanie koncepcji „Wielkie Trójki” Kanter’a
⦁ 3 ruchy organizacji
⦁ 3 formy zmiany
⦁ 3 rodzaje ról uczestników zmian

⦁ Uświadamianie potrzeby wprowadzenia zmian
⦁ Tworzenie zespołu kierującego procesem zmian
⦁ Tworzenie wizji i strategii zmian
⦁ Komunikowanie wizji i strategii zmian
⦁ Upełnomocnienie
⦁ Osiąganie szybkich sukcesów
⦁ Podtrzymanie motywacji i zaangażowania
⦁ Utrwalenie osiągniętych efektów

⦁ Formułowanie i komunikowanie wizji zmian
⦁ Formatowanie i komunikowanie celów w procesie zarządzania zmianą
⦁ SMART
⦁ Ustalanie priorytetów
⦁ Budowanie zaangażowania i poparcia w zespołach pracowników Liderzy zmian

Uczestnicy dokonują analizy zdobytej wiedzy i określają indywidualną ścieżkę rozwoju.

⦁ Wypełnienie IPD Indywidualnych Planów Działania przez każdego uczestnika szkolenia
⦁ Ocena szkolenia – wypełnienie ankiet reakcji
⦁ Wręczenie dyplomów

 

Metody Szkoleniowe:
– Prezentacje multimedialne i wykłady.
– Warsztaty praktyczne i studia przypadków.
– Ćwiczenia grupowe i indywidualne.
– Symulacje sytuacji z życia zawodowego.

Chcesz poznać wycenę szkolenia? Skontakuj się z Nami!

Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.

Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).

MIEJSCE SZKOLENIA

Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.

MOŻLIWE FORMY SZKOLENIA ONLINE:

szkolenie otwarte online – dla wszystkich chętnych, umożliwiające między innymi wymianę doświadczeń między Menadżerami
szkolenie dedykowane online – szyte pod potrzeby – (digital learning, distance learning)

Gotowi na rozwój?

Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?

A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania w Twojej firmie, Twoim dziale?

Zapraszamy do kontaktu!

E-mail: info@hillway.pl

Tel: +48 22 250 22 82

Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.

Jak budować odporne zespoły. Porada HILLWAY
Skip to content