Szkolenie HILLWAY
Zarządzanie zmianą, czyli ABC lidera zmiany
Warsztat dla menedżerów


O szkoleniu
Zarządzanie zmianą w organizacji jest procesem długofalowym. Nigdy nie przebiega według gotowych schematów i często prowadzi do rezultatów, które nie są do końca określone, ponieważ zachodzi w zespole ludzkim.
Jednym z czynników zaburzającym przebieg procesu jest opór pracowników wobec zmiany i plotki, które powodują narastanie oporu wobec zmiany, obniżoną efektywność pracy oraz rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji krążących w tym czasie w firmie. Kluczową osobą w procesie zmiany jest lider i menedżer, który powinien wesprzeć zespół w przejściu przez zmianę.
Żyjemy w czasach, w których zmiany są czymś naturalnym, są i będzie ich więcej, a dziś kluczowa staje się umiejętność z ang. znana jako ,,agility” – akceptacja i szybkie przystosowanie się do zmiany, płynne wejście w zmianę i uczynienie z niej czegoś, co nas rozwija. Rolą szefa jest nadawanie zmianie rytmu i wsparcie zespołu w elastycznym podejściu do zmiany, kształtowanie postaw zespołu sprzyjających zmianom i innowacyjnemu myśleniu.
⦁ Co to jest zmiana i jakie ma fazy?
⦁ Jak zarządzać zmianą?
⦁ Jak uniknąć oporu pracowników i jak sobie z nim poradzić?
⦁ Jak cele strategiczne Zarządu przełożyć na cele indywidualne pracowników?
⦁ Jak ukazać, że proces zmian jest drogą do rozwoju firmy i drogą do rozwoju każdego pracownika?
⦁ Jak włączyć wszystkich pracowników w aktywny udział w procesie zmian?
Szkolenie Zarządzanie zmianą, czyli ABC lidera zmiany skierowane jest kadry kierowniczej odpowiedzialnej za wdrożenie zmian i komunikację wewnętrzną dotyczącą przebiegu procesu (np. fuzje, przejęcia, zmiana strategii, zwolnienia) oraz kontakty z pracownikami.
Grupa docelowa
Szkolenie Zarządzanie zmianą, czyli ABC lidera zmiany skierowane jest do kadry zarządczej; liderów, menedżerów, którzy chcą rozwinąć swoją efektywność w zakresie przywództwa i zarządzania w warunkach zmiany

Cele szkolenia
⦁ Przyswojenie wiedzy i nabycie umiejętności, które pozwolą kadrze menadżerskiej na zakomunikowanie zmian w taki sposób, by wymuszone zmiany zostały przyswojone przez zespół pracowników oraz utwierdziły ich, w przekonaniu, że zmiana jest pozytywna i prowadzi do rozwoju firmy.
⦁ Przedstawienie najczęściej popełnianych błędów w procesie prezentacji zmian
⦁ Ukształtowanie postawy nastawionej na sukces i efektywne wdrożenie zmian
⦁ Podstawowym warunkiem zmiany jest jej odpowiednia komunikacja i prezentacja celów oraz kroków, które nastąpią w procesie danej zmiany
Korzyści dla uczestników szkolenia
✅ poszerzenie wiedzy kadry kierowniczej w zakresie zmian w przedsiębiorstwie
✅ rozwój umiejętności stosowania różnych narzędzi wspierających przeprowadzanie zmian
✅ zrozumienie istoty zmiany organizacyjnej, etapów cyklu zmiany, źródeł oporu oraz metod ich przezwyciężania
✅ kształtowanie postaw sprzyjających inicjowaniu oraz wdrażaniu zmian
✅ rozwój umiejętności pozyskiwania poparcia dla projektu zmian w organizacji
Program szkolenia
Program szkolenia podzielony jest na 5 modułów, z których każdy koncentruje się na różnych aspektach Zarządzania Zmianą.
1. Zasady pracy podczas szkolenia
2. Określenie celów szkolenia
⦁ Charakterystyka skutecznego lidera w ujęciu P. Druckera
⦁ Filary efektywności osobistej lidera – czynniki wzmacniające, ograniczające i podnoszące skuteczność działania managera
⦁ Identyfikacja lidera ze zmianą
⦁ Przywódca a zmiana. Styl pracy a wizerunek
⦁ Kilka słów o emocjonalnie inteligentnym przywódcy wg Golemana
⦁ generowanie potrzeby zmiany
⦁ podtrzymanie efektywności pracowników w czasie zmian
⦁ wykorzystanie procesów zamiany do rozwoju kompetencyjnego zespołu
⦁ sytuacje, w których zmiana jest niemożliwa
⦁ koncepcja stadiów i kryzysów Greinera
⦁ katalizatory zmian
⦁ proces zmiany Kurta Lewina
⦁ diagnoza warunków wdrażania zmian w otoczeniu Manager’a
⦁ analiza pola sił w zespole i jego otoczeniu
⦁ narzędzia aktywizujące zespół (efekt partycypacji) – burza mózgów, metoda myślących kapeluszy
⦁ potrzeby ludzkie w procesie przechodzenia przez zmianę
⦁ nastawienie pracowników do zmian
⦁ zarządzanie nastawieniem do zmian
⦁ bariery i opory wobec zmian
⦁ arkusz diagnostyki oporu wobec zmian
⦁ metody postępowania przy oporze
⦁ kierownicy jako źródło generowania kontrolowanych oporów
poznanie specyfiki poszczególnych etapów zmiany
⦁ definicja komunikacji- analiza projekcji pracownika, algorytmy utrudniające zrozumienie
⦁ komunikacja dwukierunkowa
⦁ analiza publiczności, czyli jak dopasować styl i rodzaj komunikacji do określonych grup pracowników?
⦁ 4 zasady komunikacji w trakcie zmian: reguła prawdziwości, informacyjności, rzeczowości i skutecznej organizacji wypowiedzi
⦁ matryca priorytetów w komunikacji
⦁ kategorie komunikatów Rogersa – dobór komunikatów w funkcji sytuacji generowanych przez zmiany
⦁ zasady precyzyjnego przekazywania informacji
⦁ zaplanowanie komunikacji góra=> dół => góra
⦁ określenie zakresu komunikacji
⦁ przebieg spotkania Expose komunikujące zmianę
⦁ cykl komunikacji
⦁ rozmowy planujące
⦁ rozmowy monitorujące
⦁ rozmowy podsumowujące
⦁ błędy popełniane w komunikacji
⦁ konsekwencje interakcji nacisku sytuacji w funkcji kontroli sytuacji
⦁ Trudne postawy pracownicze
⦁ Efekt Churchill’a
⦁ managerowie jako agenci zmian
⦁ role kierownicze w zarządzaniu zmianą (role Mintzberga)
⦁ wykorzystanie koncepcji „Wielkie Trójki” Kanter’a
⦁ 3 ruchy organizacji
⦁ 3 formy zmiany
⦁ 3 rodzaje ról uczestników zmian
⦁ Uświadamianie potrzeby wprowadzenia zmian
⦁ Tworzenie zespołu kierującego procesem zmian
⦁ Tworzenie wizji i strategii zmian
⦁ Komunikowanie wizji i strategii zmian
⦁ Upełnomocnienie
⦁ Osiąganie szybkich sukcesów
⦁ Podtrzymanie motywacji i zaangażowania
⦁ Utrwalenie osiągniętych efektów
⦁ Formułowanie i komunikowanie wizji zmian
⦁ Formatowanie i komunikowanie celów w procesie zarządzania zmianą
⦁ SMART
⦁ Ustalanie priorytetów
⦁ Budowanie zaangażowania i poparcia w zespołach pracowników Liderzy zmian
Uczestnicy dokonują analizy zdobytej wiedzy i określają indywidualną ścieżkę rozwoju.
⦁ Wypełnienie IPD Indywidualnych Planów Działania przez każdego uczestnika szkolenia
⦁ Ocena szkolenia – wypełnienie ankiet reakcji
⦁ Wręczenie dyplomów
Metody Szkoleniowe:
– Prezentacje multimedialne i wykłady.
– Warsztaty praktyczne i studia przypadków.
– Ćwiczenia grupowe i indywidualne.
– Symulacje sytuacji z życia zawodowego.
Chcesz poznać wycenę szkolenia? Skontakuj się z Nami!
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela.
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
MOŻLIWE FORMY SZKOLENIA ONLINE:
szkolenie otwarte online – dla wszystkich chętnych, umożliwiające między innymi wymianę doświadczeń między Menadżerami
szkolenie dedykowane online – szyte pod potrzeby – (digital learning, distance learning)
Gotowi na rozwój?
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania w Twojej firmie, Twoim dziale?
E-mail: [email protected]
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.
