Sprzedaż usług energetycznych przez telefon

sprzedaż usług energetycznych przez telefon szkolenie HILLWAY

Sprzedaż usług niematerialnych  – w tym  gazu i energii elektrycznej przez telefon jest najtrudniejszym rodzajem telesprzedaży. Sprzedaż usług energetycznych to w 70%  doradztwo i uświadamianie Klienta na temat możliwości zmiany operatora – to w tym momencie rozmowy budujemy zaufanie klienta, a w 30% odpowiednia prezentacja produktu i umiejętność w odpowiednim momencie podejścia do finalizacji.

Szkolenie Sprzedaż usług energetycznych przez telefon skierowane jest do firm, które wprowadziły telesprzedaż energii lub planują ją wprowadzić. Szkolenie skierowane jest do osób zajmujących się sprzedażą energii, w szczególności Specjalistów ds. sprzedaży energii elektrycznej.

Szkolenie organizujemy  wyłącznie w formie zamkniętej w wersji podstawowej oraz zaawansowanej dla osób z doświadczeniem  w sprzedaży.

Z analiz HILLWAY wynika, iż co-branding i kooperacja różnych podmiotów czyli aktywna sprzedaż na rynku energii dopiero się rozpocznie, a konkurencja na rynku sprzedaży energii będzie co raz większa. Poza spółkami  energetycznymi  do akcji wkroczyły telekomy.

Przychody z podstawowego segmentu telekomów, czyli usługi głosowe spadają, więc szukają one nowych możliwości. Telekomy w walce o Klienta mają bardzo duże możliwości – mają bardzo dobrze rozwiniętą sieć sprzedaży, duże doświadczenie, przeszkolonych pracowników więc mogą je wykorzystać przy sprzedaży innych usług. A potencjał rynku jest ogromny. Pierwsze były RWE i Netia, które umowę o współpracy na początku 2013r. W ślad za nimi poszli inni. Tauron nawiązał współpracę z niemieckim gigantem T-Mobile, a Orange z PGE.

Potencjał rynku pod kątem posiadanych Klientów:
RWE 0,9 mln + Netia 1,6 mln;
Tauron 5,2 mln + T-mobile 15,9 mln;
PGE 5,1 mln + Orange 14,9.

(Dane pochodzą z portalu wysokienapiecie.pl)

Poza telekomami sprzedażą usług energetycznych zainteresowały się również sieci kablowe.

Do 10.2013 jedynie 100 tys. rodzin zmieniło sprzedawcę energii elektrycznej.

W związku z tymi zmianami na rynku HILLWAY już w 2011 r. wprowadził do swojej oferty dedykowane szkolenie zamknięte poświęcone sprzedaży usług energetycznych przez telefon. Dotychczas spotykaliśmy się z modelem kierowania osób do pracy w call /contact center sprzedającym energię elektryczną osób np. z doświadczeniem w obsłudze klienta i doświadczeniem w sprzedaży bezpośredniej lub osób  nowo zrekrutowanych z doświadczeniem w telesprzedaży.

Nasi trenerzy wspierali uruchomienie pierwszych kampanii telemarketingowych poświęconych sprzedaży energii w Polsce.

Z naszych doświadczeń wynika, że w telesprzedaży usług energetycznych bardzo ważne jest:

  • Po 1 – uświadomienie Klienta na temat możliwości zmiany operatora – wbrew pozorom mało osób wie o tej możliwości
  • Po 2 – uświadomienie Klientowi na czym polega rozliczanie prądu i za co Klient płaci.

 

Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?

A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania czy obsługi klienta?

Zapraszamy do kontaktu!

E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82

Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.