Storytelling w sprzedaży
LUDZIE LUBIĄ SŁUCHAĆ HISTORII…
Storytelling- opowiadanie ciekawych historii, które rozbudzą ciekawość Klienta, przyciągną jego uwagę i pozwolą zbudować wyjątkową relację. W dzisiejszych czasach rozmowy, tworzenie więzi to głównym czynniki sukcesu sprzedaży i oddziaływania na ludzi.
Storytelling stanowi odmianę, wyróżnia się w świecie wszechobecnej reklamy i zarzucania nas sloganami. Ciekawa opowieść sprawi, że i MY wyróżnimy się w tłumie.
- Czym jest storytelling i jak go wykorzystać w biznesie?
- Cechy dobrych i chwytliwych historii.
- Nabycie wprawy i swobody w żonglowaniu historiami.
- Odkrycie źródeł dobry historii.
- Wyrobienie nawyku zbierania historii w codziennej praktyce zawodowej.
- Rozwój kompetencji sprzedażowych.
- Nabycie nowych narzędzie służących budowaniu wizerunku eksperta oraz silnej marki
- będą potrafili świadomie wzbogacać swoje prezentacje historiami, które działają na emocje,
- zwiększą swoje umiejętności sprzedażowe oraz autoprezentacyjne,
- poznają wygodne struktury, które sprawią, że nie będą potrzebować kartek, by osiągnąć cel swojego wystąpienia,
- zdobędą narzędzia i techniki, które pomagają reagować na obiekcje i trudne pytania Klientów,
- będą formułować atrakcyjny przekaz, który przykuje uwagę słuchaczy, zwiększy wiarygodność i autentyczność mówcy oraz zwiększy siłę perswazji.
I. Główne atuty story
- siła przyciągania uwagi,
- przekaz doświadczenia zamiast suchej wiedzy,
- budowanie wizerunku eksperta,
- zmniejszenie dystansu między mówcą a audytorium,
- przekaz, które pozwala publiczności zobaczyć idee,
- zmiana kierunku myślenia słuchaczy,
- długotrwały efekt.
II. Struktura narracji wg Gustava Freytaga
- Otwarcie (wprowadzenie),
- Rozwój akcji,
- Punkt kulminacyjny,
- Rozwiązanie akcji,
- Zakończenie (happy end lub katastrofa).
III. Budowanie napięcia
- kontrast jako tok narracji,
- kontrast emocjonalny,
- kontrasty stylu prezentowania,
- kontrast treści – zaskoczenie.
Dzień 2.
I. Figury retoryczne w budowaniu historii
- Metafora
- Łańcuch
- Mistrzowska gra słów: „Stay hungry, stay foolish”.
II. Komunikacja pozawerbalna – jak wzmocnić siłę historii i uzyskać pożądany efekt?
- Postawa,
- Kontakt wzrokowy,
- Mimika,
- Siła uśmiechu,
- Gestykulacja,
III. Odpowiedzi na ważne pytania
- Jak zastosować historie w prezentacji biznesowej – jak to robią najlepsi?
- Gdzie szukać pomysłów?
- Jak wyrażać emocje?
- Jakie argumenty działają w opowieści?

Trener biznesu z ponad 15-letnim doświadczeniem. Prowadzi szkolenia z komunikacji interpersonalnej, zarządzania zespołem, zarządzania emocjami, współpracy, sprzedaży relacyjnej oraz autoprezentacji, storytellingu, retoryki, perswazji i wystąpień publicznych. Przygotowuje inżynierów, architektów, prawników, menedżerów i członków rad nadzorczych do wystąpień na konferencjach, spotkaniach biznesowych, debatach publicznych oraz w mediach.
Wykształcenie:
Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Warszawskim, Szkoły Coachingu i Trenerów Biznesu Grupy TROP, akredytowanej przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne (PTP) oraz Akademii Umiejętności Trenerskich House of Skills. Asystent programu terapii grupowej „12 Kroków ku pełni życia”.
Posiada certyfikat I stopnia coacha i trenera metody Trop. Brał udział w wielu warsztatach: „Wstań i mów” – Andy Harrington (Public Speakers University), „Spectacular Speaking” – Olivia Schofield, Florian Mueck, Jerzy Zientkowski, John Zimmer, Peter Zinn, 2015 czy „Coaching Zespołowy i Grupowy” – Professional Certified International Coach Federation, 2014. Uczestniczy stale w indywidualnych zajęciach mentorskich na temat storrytelingu (pod okiem Marka Stączka z Edison Team) oraz retoryki i sztuki perswazji u dr. hab. Jacka Wasilewskiego (Zakład Retoryki Instytutu Dziennikarstwa UW).
Wykłada psychologię społeczną m.in. na Wyższej Szkole Informatyki, Zarządzania i Administracji w Warszawie.
Systematycznie występuje i prowadzi warsztaty na scenie Klubu Toastmasters Polska, międzynarodowej organizacji zrzeszającej 350 tys. mówców z całego świata.
METODOLOGIA SZKOLENIA OTWARTEGO
Jako jedna z nielicznych instytucji szkoleniowych w Polsce dbamy o to, aby szkolenia otwarte były dopasowane do potrzeb uczestników.
W trakcie szkolenia Trener uwzględnia indywidualne sytuacje z Państwa środowiska pracy, przedstawia narzędzia i rozwiązania gotowe do zastosowania już następnego dnia po szkoleniu!
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów (80%) popartych krótkimi mini-wykładami (20%), podczas których przekazywane będą niezbędne treści teoretyczne. Charakter zajęć ma za zadanie angażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału, poprzez pracę w grupach, liczne ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, analizę przypadków, symulacje realnych sytuacji / zachowań w obliczu zaistniałych zmian.
Skuteczne przyswajanie nowych wiadomości i umiejętności jest możliwe wyłącznie w warunkach aktywnej uwagi słuchaczy. Jeśli nie są oni zaciekawieni, zmotywowani do słuchania, nie uczą się. Szkolenie prowadzi Trener, który potrafi zarazić entuzjazmem, inicjatywą oraz przyjemnością z nauki.
Nasz Trener z całej dostępnej mu wiedzy wybierze rzeczy kluczowe, zgodne z potrzebami i oczekiwaniami uczestników.
WYCENA I SYSTEM RABATOWY
Cena szkolenia: 1 570 netto/os. za dwudniowy warsztat
System rabatowy:
Zgłoszenia 2 osób – 5% rabatu
Zgłoszenia 3 osób – 10% rabatu
Rabaty nie łączą się, istnieje możliwość negocjacji cen przy zgłoszeniu większej ilości osób.
W cenie szkolenia otwartego:
- Prowadzenie szkolenia przez doświadczonego Trenera Biznesu.
- Komplet materiałów szkoleniowych wraz z ćwiczeniami.
- Dyplomy uczestnictwa.
- Konsultacje po – szkoleniowe.
- Lunch oraz przerwy kawowe w trakcie szkolenia.
TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
Sprawdź aktualne terminy szkolenia –> kliknij
Szkolenie odbędzie się w Warszawie w Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym przy ul. Grażyny 13/15 (Stary Mokotów).
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY I WARUNKI UCZESTNICTWA
Formularz zgłoszeniowy na szkolenie otwarte –> kliknij
Warunki uczestnictwa –> kliknij
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania?
Jesteś zainteresowany organizacją szkolenia zamkniętego o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania call center, zarządzania jakością obsługi klienta?
E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.