Metoda Assessment/Development Center jest uważana za jedną z najbardziej obiektywnych i skutecznych metod oceny kompetencji i potencjału kandydatów i pracowników. Jej przewaga nad tradycyjnym wywiadem, prowadzonym pomiędzy konsultantem a uczestnikiem lub nad testami wypełnianymi samodzielnie przez uczestnika polega na tym, że uczestnik obserwowany jest w działaniu przez więcej niż jedną osobę. I to w takim działaniu, na jakim zależy pracodawcy. Każda pożądana kompetencja jest obserwowana w kilku sytuacjach przez kilku obserwatorów, co wpływa na trafność i rzetelność diagnozy.
- Czy jesteś HR-owcem i biznes wymaga od Ciebie rekomendacji co do mocnych stron i obszarów do rozwoju w swoim zespole?
- Czy prowadzisz projekty rekrutacyjne i potrzebujesz pewnego narzędzia oceny kompetencji?
- Czy chcesz wyłonić w swojej organizacji osoby z wysokim potencjałem?
- Czy przygotowujesz się do programu dla talentów?
- Czy potrzebujesz zrobić dokładną analizę potrzeb do programu szkoleniowego, który przygotowujesz?
Jeżeli choć raz powiedziałeś TAK, to jest to szkolenie dla Ciebie!
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
Grupa docelowa - uczestnicy szkolenia
Szkolenie Assessment / Development Center jako metoda diagnozy kompetencji ? to warsztat przygotowany specjalnie dla osób, które chcą poszerzyć swój wachlarz metod diagnozy kompetencji w organizacji lub w podległym zespole. Odbiorcami szkolenia mogą być specjaliści i menedżerowie HR, HR Biznes Partnerzy oraz menedżerowie pragnący aktywnie uczestniczyć w rozwoju swoich zespołów.
Korzyści z udziału w szkoleniu
Podczas szkolenia Assessment/ Development Center jako metody diagnozy kompetencji uczestnicy zapoznają się z założeniami metodologicznymi AC/DC, poznają proces tworzenia sesji oraz najważniejsze narzędzia, a przede wszystkim przećwiczą niezbędne umiejętności.
W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się:
- Jakie są założenia metodologiczne narzędzia, jakim jest AC/DC (Assessment / Development Center)?
- Jak budować proces oceny kompetencji z wykorzystaniem metody AC/DC ? czyli co po kolei należy zrobić i na co uważać?
- Jak przygotować narzędzia pomiaru?
- Jak opracować zadania? Ile ma ich być i jakie?
- Jak zorganizować sesję, współpracę asesorów i jak zorganizować swoją pracę podczas sesji?
- Co powinien zawierać raport?
- Jak przygotować się do informacji zwrotnej dla uczestnika?
- Jak udzielać rekomendacji rozwojowych Sponsorowi projektu?
Program szkolenia
Podstawowe informacje na temat metody Assessment/Development Center
- różnica pomiędzy AC a DC
- ACDC jako element systemu zarządzania zasobami ludzkimi
- trafność metody i korzyści
Narzędzia stosowane w metodzie Assessment/Development Center
- grupy dyskusyjne i zadania rozwiązywane grupowo
- gry symulacyjne
- wywiady
- ćwiczenia symulujące konkretne zadania zawodowe
- metoda in basket (poczta przychodząca)
- narzędzia psychometryczne
- testy wiedzy i analizy
- samoocena
Zarządzanie projektem AC/DC (assessment center / development center)
- co i po co badamy ?
- kogo badamy ?
- utworzenie zespołu asesorskiego
Wybór kompetencji do sesji assessment i development center
- wybór kompetencji do badania
- definicje kompetencji
- wskaźniki (zachowania w ramach kompetencji), skale do oceny
Przygotowanie sesji assessment i development center
- zaprojektowanie ćwiczeń, dobór innych narzędzi
- określenie potrzebnych materiałów, wzoru raportu, harmonogram
- przygotowanie asesorów – jak obserwować, rejestrować i oceniać zachowania uczestników?
Informacje zwrotne dla uczestników w oparciu o wyniki oceny
- rekomendacje rozwojowe
SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem?
Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
E-mail: [email protected]
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.