Zarządzanie sobą w czasie jest dziś bezcenną umiejętnością. Szkolenie z zakresu organizacji czasu i planowania zadań w pracy pozwala nam zwiększyć swoją efektywność osobistą i przyczynić się do wzrostu wydajności naszej pracy. Jest to bardzo ważne, gdyż dziś, to jak organizujemy sobie czas definiuje nasze sukcesy osobiste i zawodowe. A jak głosi przysłowie ,,Czas to pieniądz.?
Opis sytuacji klienta ? analiza przypadku, wyzwanie:
Klient zdiagnozował w swoim zespole kierowników liniowych i menadżerów luki kompetencyjne w obszarze efektywnej organizacji czasu pracy wynikające z nieumiejętności planowania i określania celów oraz nieskutecznego delegowania i podziału zadań. Cześć uczestników projektu szkoleniowego to osoby, które awansowały wewnętrznie. Miały one całkiem naturalną i często występującą tendencję do wykonywania zadań przeznaczonych dla pracowników, którymi zarządzają.
Głównym celem projektu było podwyższenie kompetencji z zakresu Planowania i organizowania pracy swojej, ale też i podległych pracowników.
Rozwiązanie:
Przeprowadzono badanie potrzeb w wyniku którego zdiagnozowano podstawowe kryterium – brak usystematyzowanej wiedzy z obszaru planowania, określania celów i skutecznego delegowania w zarządzaniu czasem własnym i zarządzania czasem podległych pracowników.
W konsultacji z Klientem uzgodniono cele wobec szkolenia oraz przygotowano program i narzędzia bazujące na realnych sytuacjach w pracy menadżerów oraz zastosowano gry symulacyjne mające na celu sprawdzenie wykorzystywanej wiedzy i umiejętność jej zastosowania w praktyce.
Przeprowadzono projekt szkoleniowy z dwudniowymi warsztatami EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE CZASEM I ORGANIZACJA CZASU PRACY, których celem było:
- nabycie umiejętności prawidłowego określania celów i skutecznego planowania
- dostarczenie wiedzy i praktycznych wskazówek dotyczących zwiększenia efektywności i wydajności pracy
- nabycie umiejętności radzenia sobie ze złymi nawykami i złodziejami czasu
- poznanie narzędzi usprawniających zarządzanie czasem
- nabycie umiejętności planowania dnia, tygodnia, miesiąca
- wypracowanie optymalnych metod zarządzania sobą w czasie oraz własnych zasad zarządzania czasem
Grupa w trakcie intensywnych prac warsztatowych z dużą łatwością była w stanie samodzielnie wypracować metody zwiększające efektywność pracy oraz wskazywała obszary, w których wiedza zdobyta na szkoleniu zostanie zaimplementowana do codziennej pracy.
Rezultat:
W trakcie warsztatów pracowano nad rozwojem kompetencji związanych z zarządzaniem czasem i organizacją czasu pracy poprzez:
- kształtowanie postawy nastawionej na określanie celów i planowanie pracy
- przekazanie i nabycie przez uczestników wiedzy związanej z technikami zarządzania czasem
- nabycie umiejętności związanych z planowaniem, ustalaniem priorytetów i delegowaniem.
Uczestnicy wysoko ocenili jakość szkolenia i osobę Trenera prowadzącego. Dalsze działania mające na celu wzmocnienie i monitoring efektów szkoleń zostały określone po stronie Klienta.