Szkolenie Finanse dla niefinansistów – dane finansowe w skutecznym zarządzaniu przedsiębiorstwem

We współczesnych firmach coraz częściej od pracowników działów niefinansowych wymaga się znajomości podstawowych terminów, zależności zagadnień z obszaru rachunkowości i finansów. Służą one do oceny sytuacji finansowej procesów, są źródłem oceny rezultatów podejmowanych działań czy pomagają w podejmowaniu decyzji. Głównym celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze skomplikowanymi zagadnieniami z zakresu rachunkowości i finansów.

Szkolenie HILLWAY Finanse dla niefinansistow

GRUPA DOCELOWA

Szkolenie Finanse dla niefinansistów – dane finansowe w skutecznym zarządzaniu przedsiębiorstwem  skierowane jest głównie do osób o wykształceniu nieekonomicznym, które w pracy zawodowej mają do czynienia w sposób pośredni lub bezpośredni z zagadnieniami rachunkowości i finansów. W szczególności skierowane jest ono do:

  • przedsiębiorców,
  • pracowników małych i średnich firm,
  • pracowników działów technicznych przedsiębiorstwa,
  • pracowników uczestniczących w procesie planowania lub budżetowania,
  • osób sporządzających lub oceniających wnioski o fundusze unijne,
  • innych osób zainteresowanych poznaniem zagadnień rachunkowości i finansów.

CELE SZKOLENIA

Szkolenie Finanse dla niefinansistów przygotowuje uczestników do prawidłowego czytania sprawozdań finansowych i wyciągania z nich wniosków, efektywnego używania narzędzi służących ocenie opłacalności planów inwestycyjnych, oraz trafne oceniać kondycję finansową przedsiębiorstwa na podstawie sprawozdań finansowych.

KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU

Po zakończonym szkoleniu Finanse dla niefinansistów – dane finansowe w skutecznym zarządzaniu przedsiębiorstwem uczestnik będzie:

  • znał istotę i znaczenie podstawowych kategorii finansowych
  • znał zależność pomiędzy codziennymi zdarzeniami gospodarczymi a sprawozdaniami finansowymi
  • wiedział jakie są zasady klasyfikacji i ewidencji kosztów dla potrzeb sprawozdawczości finansowej i zarządzania
  • potrafił przygotować bilans, za pomocą którego znana będzie sytuacja majątkowa i finansowa przedsiębiorstwa
  • umiał sporządzać analizę bieżącej sytuacji finansowej przedsiębiorstwa oraz podstawy krótkoterminowego i długoterminowego planowania finansowego
  • umiał ocenić kondycję finansową przedsiębiorstwa na podstawie sprawozdań finansowych
  • miał świadomość o obowiązujących  w Polce zasadach i obowiązkach w zakresie rachunkowości
  • miał świadomość odpowiedzialności za efekty swojej pracy w kontekście obowiązkowej dokumentacji finansowej i obowiązków sprawozdawczych wymaganych przepisami prawa. 
  • wykazywać się sumiennością i starannością w opracowywaniu planów finansowych przedsiębiorstwa.

PROGRAM SZKOLENIA STACJONARNEGO

Istota i znaczenie rachunkowości

Rachunkowość jako system informacyjny przedsiębiorstwa:

  • dla odbiorców zewnętrznych
  • dla zarządu i kadry dyrektorskiej

Istota podstawowych kategorii finansowych:

  • przychody, koszty
  • aktywa, pasywa
  • wpływy, wydatki

Rachunek zysków i strat – sprawozdanie objaśniające rentowność działalności przedsiębiorstwa:

  • istota i struktura rachunku zysków i strat
  • poziomy i obszary działalności przedsiębiorstwa
  • warianty rachunku zysków i strat

Zasady klasyfikacji i ewidencji kosztów dla potrzeb sprawozdawczości finansowej i zarządzania:

  • koszty w układzie rodzajowym, przedmiotowym i podmiotowym
  • koszty bezpośrednie i pośrednie
  • koszty stałe i zmienne
  • koszty(wytworzenia) produktu i koszty okresu

Bilans – raport objaśniający sytuację majątkową i finansową przedsiębiorstwa:

  • istota i struktura sprawozdania
  • zasady klasyfikacji aktywów i pasywów
  • istota i zawartość poszczególnych pozycji bilansu
  • zasady wyceny składników bilansu

Rachunek przepływów pieniężnych – sprawozdanie objaśniające pieniężne wyniki działalności przedsiębiorstwa:

  • istota i struktura sprawozdania
  • obszary działalności czyli źródła generowania gotówki i kierunki jej wykorzystania
  • metody sporządzania sprawozdania

Analiza bieżącej sytuacji finansowej przedsiębiorstwa oraz podstawy krótkoterminowego i długoterminowego planowania finansowego Ocena kondycji finansowej przedsiębiorstwa na podstawie sprawozdań finansowych:

  • analiza struktury i dynamiki sprawozdań finansowych – ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
  • pogłębiona ocena sytuacji finansowej na podstawie analizy
    – płynności (kapitał pracujący, zaopatrzenie na dodatkowe środki pieniężne)
    – rentowność ? ale czego ?
    – efektywności wykorzystywania majątku
    – struktury finansowania i jej konsekwencje dla przedsiębiorstwa
    – piramidy Du’Pointa ? narzędzie kompleksowej analizy finansowej
  • stopień zadłużenia przedsiębiorstwa a dźwignia finansowa, czyli kiedy opłaci się korzystać z długu zewnętrznego

Krótkoterminowe planowanie finansowe i ocena zapotrzebowania na dodatkowe środki finansowe z wykorzystaniem:

  • metody procentu od sprzedaży
  • analizy struktury i analizy wskaźnikowej sprawozdań finansowych

Długoterminowe planowanie finansowe i ocena opłacalności projektów inwestycyjnych:

  • założenia przy tworzeniu długoterminowych planów finansowych:
    – czas
    – przepływy pieniężne
    – koszt pieniądza, czyli stopa dyskontowa
  • zmiana wartości pieniądza w czasie:
    – porównywalność przepływów pieniężnych w długim czasie
    – wartość bieżąca przepływów pieniężnych
  • kryteria oceny projektów inwestycyjnych:
    – okres zwrotu (PI)
    – wartość bieżąca netto (NPV)
    – wewnętrzna stopa (IRR)
  • ocena ryzyka projektu (ryzyka operacyjne i finansowe):
    – analiza wrażliwości
    – analiza scenariuszowa

Podsumowanie i zakończenie.

PROGRAM SZKOLENIA OTWARTEGO ONLINE

Istota i znaczenie rachunkowości

Rachunkowość jako system informacyjny przedsiębiorstwa:

  • dla odbiorców zewnętrznych
  • dla zarządu i kadry dyrektorskiej

Istota podstawowych kategorii finansowych:

  • przychody, koszty
  • aktywa, pasywa
  • wpływy, wydatki

Rachunek zysków i strat – sprawozdanie objaśniające rentowność działalności przedsiębiorstwa:

  • istota i struktura rachunku zysków i strat
  • poziomy i obszary działalności przedsiębiorstwa
  • warianty rachunku zysków i strat

Zasady klasyfikacji i ewidencji kosztów dla potrzeb sprawozdawczości finansowej i zarządzania:

  • koszty w układzie rodzajowym, przedmiotowym i podmiotowym
  • koszty bezpośrednie i pośrednie
  • koszty stałe i zmienne
  • koszty(wytworzenia) produktu i koszty okresu

Bilans – raport objaśniający sytuację majątkową i finansową przedsiębiorstwa:

  • istota i struktura sprawozdania
  • zasady klasyfikacji aktywów i pasywów
  • istota i zawartość poszczególnych pozycji bilansu
  • zasady wyceny składników bilansu

Rachunek przepływów pieniężnych – sprawozdanie objaśniające pieniężne wyniki działalności przedsiębiorstwa:

  • istota i struktura sprawozdania
  • obszary działalności czyli źródła generowania gotówki i kierunki jej wykorzystania
  • metody sporządzania sprawozdania

Analiza bieżącej sytuacji finansowej przedsiębiorstwa oraz podstawy krótkoterminowego i długoterminowego planowania finansowego Ocena kondycji finansowej przedsiębiorstwa na podstawie sprawozdań finansowych:

  • analiza struktury i dynamiki sprawozdań finansowych – ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
  • pogłębiona ocena sytuacji finansowej na podstawie analizy
    – płynności (kapitał pracujący, zaopatrzenie na dodatkowe środki pieniężne)
    – rentowność – ale czego ?
    – efektywności wykorzystywania majątku
    – struktury finansowania i jej konsekwencje dla przedsiębiorstwa
    – piramidy Du’Pointa – narzędzie kompleksowej analizy finansowej

TRENER PROWADZĄCY

KATARZYNA FRĄCZKOWSKA – TRENER FINANSÓW, ZARZĄDZANIA, MANAGER

Katarzyna Frączkowska jest ekspertem w dziedzinie finansów, controllingu i zarządzania nowoczesną organizacją.

Na co dzień pełni funkcję Dyrektora Finansowego i Prokurenta w firmie FIMA Polska, firmie ekspercko specjalizującej się w integracji nowoczesnej infrastruktury technicznej. W swojej pracy biegle posługuje się językiem polskim, angielskim i niemieckim.

Katarzyna jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej ze specjalizacją Controlling i rachunkowość menedżerska oraz CEMS MIM ? programu Międzynarodowych Menedżerskich Studiów Magisterskich. Posiada prestiżowy tytuł ACCA (Association of Chartered Certified Accountants), który należy do najbardziej cenionych kwalifikacji zawodowych w międzynarodowym środowisku biznesowym; jak również tytuł Executive MBA zdobyty na Akademii Leona Koźmińskiego. Jest również absolwentką podyplomowych studiów z Prawa Podatkowego oraz Metod wycen spółek kapitałowych. Jest w trakcie zdobywania uprawnień Biegłego Rewidenta.

Katarzyna posiada kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze finansów i controllingu z doświadczeniem w branżach produkcyjnej, handlowej, usługowej oraz telekomunikacji, z czego 10 lat na stanowisku osoby zarządzającej. Swoje doświadczenia zawodowe zdobywała zarówno w kraju, jak i za granicą odbywając staże i pracując w takich firmach jak: Henkel KgaA, Dusseldorf, Niemcy, KGD Consulting, PPL “Porty Lotnicze”, Agros Nowa, Makton, Netia (przed przejęciem Crowley Data Poland) i od 2013 roku w FIMA Polska.

Bardzo dobrze zna IFRS, biegle porusza się w systemach ERP: SAP, CDN XL, JD EDWARDS, EURECA, GP Enterprise.
Ma sukcesy w koordynowaniu procesów due dilligence, jak również integracji finansowych ze spółką matką.

Jej pasją jest sport (bieganie, wspinaczka Via Ferraty), podróże i góry – zdobyła m.in. szczyty Jabal Toubkal w Maroku 4 167 m. n.p.m oraz Arrarat 5 165 m. n.p.m w Turcji.

Katarzyna jest dziś na etapie, w którym chce dzielić się swoją wiedzą z innymi jako Trener i Konsultant, w ramach rozwoju kompetencji z zakresu przekazywania wiedzy i rozwoju innych uczestniczyła w programie – Lider na fali czyli kurs na coaching? oraz ZEN Coaching, gdzie zdobyła dyplom ZEN Coacha.

SZKOLENIE OTWARTE – szczegóły

CZAS TRWANIA SZKOLENIA OTWARTEGO ONLINE:

1 dzień szkolenia online Szkolenia otwarte są to szkolenia dla wszystkich chętnych. Na takie szkolenia przedsiębiorstwa mogą kierować swoich pracowników lub pracownicy firm, managerowie mogą zgłaszać się sami poprzez kontakt z wewnętrznym Działem HR, który zazwyczaj dysponuje budżetem na szkolenia otwarte.

METODOLOGIA SZKOLENIA OTWARTEGO

Jako jedna z nielicznych instytucji szkoleniowych w Polsce dbamy o to, aby szkolenia otwarte były dopasowane do potrzeb uczestników. W trakcie szkolenia Trener uwzględnia indywidualne sytuacje z Państwa środowiska pracy, przedstawia narzędzia i rozwiązania gotowe do zastosowania już następnego dnia po szkoleniu! Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów (80%) popartych krótkimi mini-wykładami (20%), podczas których przekazywane będą niezbędne treści teoretyczne. Charakter zajęć ma za zadanie angażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału, poprzez pracę w grupach, liczne ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, analizę przypadków, symulacje realnych sytuacji / zachowań w obliczu zaistniałych zmian. Skuteczne przyswajanie nowych wiadomości i umiejętności jest możliwe wyłącznie w warunkach aktywnej uwagi słuchaczy. Jeśli nie są oni zaciekawieni, zmotywowani do słuchania, nie uczą się. Szkolenie prowadzi Trener, który potrafi zarazić entuzjazmem, inicjatywą oraz przyjemnością z nauki. Nasz Trener z całej dostępnej mu wiedzy wybierze rzeczy kluczowe, zgodne z potrzebami i oczekiwaniami uczestników.

WYCENA I SYSTEM RABATOWY

Cena szkolenia online: 800 zł netto/os za 1 dzień szkolenia online 
System rabatowy:

  • Zgłoszenia 2 osób – 5% rabatu
  • Zgłoszenia 3 osób – 10% rabatu

Rabaty nie łączą się, istnieje możliwość negocjacji cen przy zgłoszeniu większej ilości osób. W cenie szkolenia otwartego:

  • Prowadzenie szkolenia przez doświadczonego Trenera Biznesu
  • Komplet materiałów szkoleniowych wraz z ćwiczeniami dla uczestników
  • Certyfikaty uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym wg standardu SUS 2.0
  • Konsultacje szkoleniowe
  • Lunch oraz przerwy kawowe w trakcie szkolenia stacjonarnego

TERMINY I GODZINY SZKOLENIA

Szkolenie online czas trwania: 1 dzień szkolenia online

HARMONOGRAM SZKOLENIA ONLINE

  • 9:00 – 10:30 zajęcia
  • 10:30 – 10:45 przerwa
  • 10:45 – 12:30 zajęcia
  • 12:30 – 13:00 przerwa
  • 13:00 – 14:45 zajęcia
  • 14:45 – 15:00 przerwa
  • 15:00 – 16:30 zajęcia

Sprawdź aktualne terminy szkoleń otwartych – zobacz pełne Kalendarium -> kliknij

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY I WARUNKI UCZESTNICTWA

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie otwarte -> kliknij Warunki uczestnictwa -> kliknij

SZKOLENIE ONLINE - szczegóły

MOŻLIWE FORMY SZKOLENIA ONLINE:

  • szkolenie otwarte online – dla wszystkich chętnych, umożliwiające między innymi wymianę doświadczeń między Menadżerami
  • szkolenie dedykowane online – szyte pod potrzeby – (digital learning, distance learning)

Szkolenia dedykowane możliwe formy realizacji:

  • organizacja webinaru dla większej grupy osób realizowane zdalnie on-line z tematu (do 1,5h) z nagraniem lub bez. Z możliwością wyceny licencji na odtwarzanie w ramach organizacji.
  • organizacja dedykowanego warsztatu online (szytego na miarę szkolenia dla grupy warsztatowej)
  • przygotowanie plików SCORM do platformy e-learningowej Klienta

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE ONLINE – INTERAKTYWNY WARSZTAT ONLINE Szkolenie zamknięte, szyte pod potrzeby firmy i uczestników szkolenia. Realizowane w formie zdalnej w formie interaktywnego warsztatu online ,,na żywo” z pełnym udziałem i zaangażowaniem uczestników. Ze względu na efektywność i jakość szkolenia oraz komfort pracy uczestników i Trenera program przygotowujemy w serii np. 2-8 sesji warsztatów online trwających maksymalnie do ok. 4 godzin w rozłożeniu na ustalony okres np. kilku dni lub tygodni. Często projekt rozwojowy przeplatamy pomiędzy sesjami mikro-zadaniami wdrożeniowymi dla uczestników do zastosowania w codziennej pracy. Wykorzystujemy licencjonowane narzędzia do prowadzenia warsztatów on-line dla grup warsztatowych -6-15 osób. Prowadzą Trenerzy praktycy biznesu z doświadczeniem w szkoleniach on-line.

SZKOLENIE DEDYKOWANE ZAMKNIĘTE - szczegóły

Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela. Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).

MIEJSCE SZKOLENIA

Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.

Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania?

Jesteś zainteresowany organizacją szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania w firmie, przeszkolić managerów lub specjalistów z innych obszarów, a może podnieść sprzedaż lub jakość obsługi klienta?

Zapraszamy do kontaktu!

E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82

Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.

Skip to content