We współczesnych firmach coraz częściej od pracowników działów niefinansowych wymaga się znajomości podstawowych terminów, zależności zagadnień z obszaru rachunkowości i finansów. Służą one do oceny sytuacji finansowej procesów, są źródłem oceny rezultatów podejmowanych działań czy pomagają w podejmowaniu decyzji. Głównym celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze skomplikowanymi zagadnieniami z zakresu rachunkowości i finansów.

GRUPA DOCELOWA
Szkolenie Finanse dla niefinansistów – dane finansowe w skutecznym zarządzaniu przedsiębiorstwem skierowane jest głównie do osób o wykształceniu nieekonomicznym, które w pracy zawodowej mają do czynienia w sposób pośredni lub bezpośredni z zagadnieniami rachunkowości i finansów. W szczególności skierowane jest ono do:
- przedsiębiorców,
- pracowników małych i średnich firm,
- pracowników działów technicznych przedsiębiorstwa,
- pracowników uczestniczących w procesie planowania lub budżetowania,
- osób sporządzających lub oceniających wnioski o fundusze unijne,
- innych osób zainteresowanych poznaniem zagadnień rachunkowości i finansów.
CELE SZKOLENIA
Szkolenie Finanse dla niefinansistów przygotowuje uczestników do prawidłowego czytania sprawozdań finansowych i wyciągania z nich wniosków, efektywnego używania narzędzi służących ocenie opłacalności planów inwestycyjnych, oraz trafne oceniać kondycję finansową przedsiębiorstwa na podstawie sprawozdań finansowych.
KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU
Po zakończonym szkoleniu Finanse dla niefinansistów – dane finansowe w skutecznym zarządzaniu przedsiębiorstwem uczestnik będzie:
- znał istotę i znaczenie podstawowych kategorii finansowych
- znał zależność pomiędzy codziennymi zdarzeniami gospodarczymi a sprawozdaniami finansowymi
- wiedział jakie są zasady klasyfikacji i ewidencji kosztów dla potrzeb sprawozdawczości finansowej i zarządzania
- potrafił przygotować bilans, za pomocą którego znana będzie sytuacja majątkowa i finansowa przedsiębiorstwa
- umiał sporządzać analizę bieżącej sytuacji finansowej przedsiębiorstwa oraz podstawy krótkoterminowego i długoterminowego planowania finansowego
- umiał ocenić kondycję finansową przedsiębiorstwa na podstawie sprawozdań finansowych
- miał świadomość o obowiązujących w Polce zasadach i obowiązkach w zakresie rachunkowości
- miał świadomość odpowiedzialności za efekty swojej pracy w kontekście obowiązkowej dokumentacji finansowej i obowiązków sprawozdawczych wymaganych przepisami prawa.
- wykazywać się sumiennością i starannością w opracowywaniu planów finansowych przedsiębiorstwa.
PROGRAM SZKOLENIA STACJONARNEGO
Istota i znaczenie rachunkowości
Rachunkowość jako system informacyjny przedsiębiorstwa:
- dla odbiorców zewnętrznych
- dla zarządu i kadry dyrektorskiej
Istota podstawowych kategorii finansowych:
- przychody, koszty
- aktywa, pasywa
- wpływy, wydatki
Rachunek zysków i strat – sprawozdanie objaśniające rentowność działalności przedsiębiorstwa:
- istota i struktura rachunku zysków i strat
- poziomy i obszary działalności przedsiębiorstwa
- warianty rachunku zysków i strat
Zasady klasyfikacji i ewidencji kosztów dla potrzeb sprawozdawczości finansowej i zarządzania:
- koszty w układzie rodzajowym, przedmiotowym i podmiotowym
- koszty bezpośrednie i pośrednie
- koszty stałe i zmienne
- koszty(wytworzenia) produktu i koszty okresu
Bilans – raport objaśniający sytuację majątkową i finansową przedsiębiorstwa:
- istota i struktura sprawozdania
- zasady klasyfikacji aktywów i pasywów
- istota i zawartość poszczególnych pozycji bilansu
- zasady wyceny składników bilansu
Rachunek przepływów pieniężnych – sprawozdanie objaśniające pieniężne wyniki działalności przedsiębiorstwa:
- istota i struktura sprawozdania
- obszary działalności czyli źródła generowania gotówki i kierunki jej wykorzystania
- metody sporządzania sprawozdania
Analiza bieżącej sytuacji finansowej przedsiębiorstwa oraz podstawy krótkoterminowego i długoterminowego planowania finansowego Ocena kondycji finansowej przedsiębiorstwa na podstawie sprawozdań finansowych:
- analiza struktury i dynamiki sprawozdań finansowych – ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
- pogłębiona ocena sytuacji finansowej na podstawie analizy
– płynności (kapitał pracujący, zaopatrzenie na dodatkowe środki pieniężne)
– rentowność ? ale czego ?
– efektywności wykorzystywania majątku
– struktury finansowania i jej konsekwencje dla przedsiębiorstwa
– piramidy Du’Pointa ? narzędzie kompleksowej analizy finansowej
- stopień zadłużenia przedsiębiorstwa a dźwignia finansowa, czyli kiedy opłaci się korzystać z długu zewnętrznego
Krótkoterminowe planowanie finansowe i ocena zapotrzebowania na dodatkowe środki finansowe z wykorzystaniem:
- metody procentu od sprzedaży
- analizy struktury i analizy wskaźnikowej sprawozdań finansowych
Długoterminowe planowanie finansowe i ocena opłacalności projektów inwestycyjnych:
- założenia przy tworzeniu długoterminowych planów finansowych:
– czas
– przepływy pieniężne
– koszt pieniądza, czyli stopa dyskontowa
- zmiana wartości pieniądza w czasie:
– porównywalność przepływów pieniężnych w długim czasie
– wartość bieżąca przepływów pieniężnych
- kryteria oceny projektów inwestycyjnych:
– okres zwrotu (PI)
– wartość bieżąca netto (NPV)
– wewnętrzna stopa (IRR)
- ocena ryzyka projektu (ryzyka operacyjne i finansowe):
– analiza wrażliwości
– analiza scenariuszowa
Podsumowanie i zakończenie.
PROGRAM SZKOLENIA OTWARTEGO ONLINE
Istota i znaczenie rachunkowości
Rachunkowość jako system informacyjny przedsiębiorstwa:
- dla odbiorców zewnętrznych
- dla zarządu i kadry dyrektorskiej
Istota podstawowych kategorii finansowych:
- przychody, koszty
- aktywa, pasywa
- wpływy, wydatki
Rachunek zysków i strat – sprawozdanie objaśniające rentowność działalności przedsiębiorstwa:
- istota i struktura rachunku zysków i strat
- poziomy i obszary działalności przedsiębiorstwa
- warianty rachunku zysków i strat
Zasady klasyfikacji i ewidencji kosztów dla potrzeb sprawozdawczości finansowej i zarządzania:
- koszty w układzie rodzajowym, przedmiotowym i podmiotowym
- koszty bezpośrednie i pośrednie
- koszty stałe i zmienne
- koszty(wytworzenia) produktu i koszty okresu
Bilans – raport objaśniający sytuację majątkową i finansową przedsiębiorstwa:
- istota i struktura sprawozdania
- zasady klasyfikacji aktywów i pasywów
- istota i zawartość poszczególnych pozycji bilansu
- zasady wyceny składników bilansu
Rachunek przepływów pieniężnych – sprawozdanie objaśniające pieniężne wyniki działalności przedsiębiorstwa:
- istota i struktura sprawozdania
- obszary działalności czyli źródła generowania gotówki i kierunki jej wykorzystania
- metody sporządzania sprawozdania
Analiza bieżącej sytuacji finansowej przedsiębiorstwa oraz podstawy krótkoterminowego i długoterminowego planowania finansowego Ocena kondycji finansowej przedsiębiorstwa na podstawie sprawozdań finansowych:
- analiza struktury i dynamiki sprawozdań finansowych – ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
- pogłębiona ocena sytuacji finansowej na podstawie analizy
– płynności (kapitał pracujący, zaopatrzenie na dodatkowe środki pieniężne)
– rentowność – ale czego ?
– efektywności wykorzystywania majątku
– struktury finansowania i jej konsekwencje dla przedsiębiorstwa
– piramidy Du’Pointa – narzędzie kompleksowej analizy finansowej
TRENER PROWADZĄCY
KATARZYNA FRĄCZKOWSKA – TRENER FINANSÓW, ZARZĄDZANIA, MANAGER
Katarzyna Frączkowska jest ekspertem w dziedzinie finansów, controllingu i zarządzania nowoczesną organizacją.
Na co dzień pełni funkcję Dyrektora Finansowego i Prokurenta w firmie FIMA Polska, firmie ekspercko specjalizującej się w integracji nowoczesnej infrastruktury technicznej. W swojej pracy biegle posługuje się językiem polskim, angielskim i niemieckim.
Katarzyna jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej ze specjalizacją Controlling i rachunkowość menedżerska oraz CEMS MIM ? programu Międzynarodowych Menedżerskich Studiów Magisterskich. Posiada prestiżowy tytuł ACCA (Association of Chartered Certified Accountants), który należy do najbardziej cenionych kwalifikacji zawodowych w międzynarodowym środowisku biznesowym; jak również tytuł Executive MBA zdobyty na Akademii Leona Koźmińskiego. Jest również absolwentką podyplomowych studiów z Prawa Podatkowego oraz Metod wycen spółek kapitałowych. Jest w trakcie zdobywania uprawnień Biegłego Rewidenta.
Katarzyna posiada kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze finansów i controllingu z doświadczeniem w branżach produkcyjnej, handlowej, usługowej oraz telekomunikacji, z czego 10 lat na stanowisku osoby zarządzającej. Swoje doświadczenia zawodowe zdobywała zarówno w kraju, jak i za granicą odbywając staże i pracując w takich firmach jak: Henkel KgaA, Dusseldorf, Niemcy, KGD Consulting, PPL “Porty Lotnicze”, Agros Nowa, Makton, Netia (przed przejęciem Crowley Data Poland) i od 2013 roku w FIMA Polska.
Bardzo dobrze zna IFRS, biegle porusza się w systemach ERP: SAP, CDN XL, JD EDWARDS, EURECA, GP Enterprise.
Ma sukcesy w koordynowaniu procesów due dilligence, jak również integracji finansowych ze spółką matką.
Jej pasją jest sport (bieganie, wspinaczka Via Ferraty), podróże i góry – zdobyła m.in. szczyty Jabal Toubkal w Maroku 4 167 m. n.p.m oraz Arrarat 5 165 m. n.p.m w Turcji.
Katarzyna jest dziś na etapie, w którym chce dzielić się swoją wiedzą z innymi jako Trener i Konsultant, w ramach rozwoju kompetencji z zakresu przekazywania wiedzy i rozwoju innych uczestniczyła w programie – Lider na fali czyli kurs na coaching? oraz ZEN Coaching, gdzie zdobyła dyplom ZEN Coacha.
SZKOLENIE OTWARTE – szczegóły
CZAS TRWANIA SZKOLENIA OTWARTEGO ONLINE:
1 dzień szkolenia online Szkolenia otwarte są to szkolenia dla wszystkich chętnych. Na takie szkolenia przedsiębiorstwa mogą kierować swoich pracowników lub pracownicy firm, managerowie mogą zgłaszać się sami poprzez kontakt z wewnętrznym Działem HR, który zazwyczaj dysponuje budżetem na szkolenia otwarte.
METODOLOGIA SZKOLENIA OTWARTEGO
Jako jedna z nielicznych instytucji szkoleniowych w Polsce dbamy o to, aby szkolenia otwarte były dopasowane do potrzeb uczestników. W trakcie szkolenia Trener uwzględnia indywidualne sytuacje z Państwa środowiska pracy, przedstawia narzędzia i rozwiązania gotowe do zastosowania już następnego dnia po szkoleniu! Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów (80%) popartych krótkimi mini-wykładami (20%), podczas których przekazywane będą niezbędne treści teoretyczne. Charakter zajęć ma za zadanie angażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału, poprzez pracę w grupach, liczne ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, analizę przypadków, symulacje realnych sytuacji / zachowań w obliczu zaistniałych zmian. Skuteczne przyswajanie nowych wiadomości i umiejętności jest możliwe wyłącznie w warunkach aktywnej uwagi słuchaczy. Jeśli nie są oni zaciekawieni, zmotywowani do słuchania, nie uczą się. Szkolenie prowadzi Trener, który potrafi zarazić entuzjazmem, inicjatywą oraz przyjemnością z nauki. Nasz Trener z całej dostępnej mu wiedzy wybierze rzeczy kluczowe, zgodne z potrzebami i oczekiwaniami uczestników.
WYCENA I SYSTEM RABATOWY
Chcesz poznać wycenę szkolenia? Skontaktuj się z nami
System rabatowy:
- Zgłoszenia 2 osób – 5% rabatu
- Zgłoszenia 3 osób – 10% rabatu
Rabaty nie łączą się, istnieje możliwość negocjacji cen przy zgłoszeniu większej ilości osób. W cenie szkolenia otwartego:
- Prowadzenie szkolenia przez doświadczonego Trenera Biznesu
- Komplet materiałów szkoleniowych wraz z ćwiczeniami dla uczestników
- Certyfikaty uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym wg standardu SUS 2.0
- Konsultacje szkoleniowe
- Lunch oraz przerwy kawowe w trakcie szkolenia stacjonarnego
TERMINY I GODZINY SZKOLENIA
Szkolenie online czas trwania: 1 dzień szkolenia online
HARMONOGRAM SZKOLENIA ONLINE
- 9:00 – 10:30 zajęcia
- 10:30 – 10:45 przerwa
- 10:45 – 12:30 zajęcia
- 12:30 – 13:00 przerwa
- 13:00 – 14:45 zajęcia
- 14:45 – 15:00 przerwa
- 15:00 – 16:30 zajęcia
Sprawdź aktualne terminy szkoleń otwartych – zobacz pełne Kalendarium -> kliknij
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY I WARUNKI UCZESTNICTWA
Formularz zgłoszeniowy na szkolenie otwarte -> kliknij Warunki uczestnictwa -> kliknij
SZKOLENIE ONLINE - szczegóły
MOŻLIWE FORMY SZKOLENIA ONLINE:
- szkolenie otwarte online – dla wszystkich chętnych, umożliwiające między innymi wymianę doświadczeń między Menadżerami
- szkolenie dedykowane online – szyte pod potrzeby – (digital learning, distance learning)
Szkolenia dedykowane możliwe formy realizacji:
- organizacja webinaru dla większej grupy osób realizowane zdalnie on-line z tematu (do 1,5h) z nagraniem lub bez. Z możliwością wyceny licencji na odtwarzanie w ramach organizacji.
- organizacja dedykowanego warsztatu online (szytego na miarę szkolenia dla grupy warsztatowej)
- przygotowanie plików SCORM do platformy e-learningowej Klienta
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE ONLINE – INTERAKTYWNY WARSZTAT ONLINE Szkolenie zamknięte, szyte pod potrzeby firmy i uczestników szkolenia. Realizowane w formie zdalnej w formie interaktywnego warsztatu online ,,na żywo” z pełnym udziałem i zaangażowaniem uczestników. Ze względu na efektywność i jakość szkolenia oraz komfort pracy uczestników i Trenera program przygotowujemy w serii np. 2-8 sesji warsztatów online trwających maksymalnie do ok. 4 godzin w rozłożeniu na ustalony okres np. kilku dni lub tygodni. Często projekt rozwojowy przeplatamy pomiędzy sesjami mikro-zadaniami wdrożeniowymi dla uczestników do zastosowania w codziennej pracy. Wykorzystujemy licencjonowane narzędzia do prowadzenia warsztatów on-line dla grup warsztatowych -6-15 osób. Prowadzą Trenerzy praktycy biznesu z doświadczeniem w szkoleniach on-line.
SZKOLENIE DEDYKOWANE ZAMKNIĘTE - szczegóły
Szkolenia zamknięte to szkolenia organizowane na potrzeby konkretnego podmiotu gospodarczego – firmy. Na szkolenia tego typu pracownicy delegowani są przed kadrę kierowniczą, zarząd lub właściciela. Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania?
Jesteś zainteresowany organizacją szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzania w firmie, przeszkolić managerów lub specjalistów z innych obszarów, a może podnieść sprzedaż lub jakość obsługi klienta?
E-mail: [email protected]
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.