HILLWAY cieszy się, że Związek Banków Polskich opracował Dobre praktyki komunikacji bankowej, a deklarację ZBP dotyczącą używania prostego języka podpisało już ponad 20 największych banków w Polsce.
Prosty język w bankowości, czyli jaki wg ZBP?
ZBP ? Zrozumiale. Bezpośrednio. Prosto.
Prosty język w bankowości to język, który ma być:
- profesjonalny, ale pozbawiony urzędowego dystansu i prawniczych sformułowań,
- uprzejmy, ale bez przerysowanych emocji i przesadnej kurtuazji,
- empatyczny i transparentny w pozytywnych i negatywnych informacjach.
POLECAMY OPRACOWANIE ZBP – jest w większości uniwersalne – wskazuje trendy i zasady w użytecznej i przyjaznej komunikacji.
POBIERZ BEZPŁATNIE
DOBRE PRAKTYKI PROSTEJ KOMUNIKACJI BANKOWEJ Związek Banków Polskich – 2021
,,Jako zespół HILLWAY z uznaniem i pełnym poparciem patrzymy na pracę Związku Banków Polskich nad upraszczaniem języka bankowego oraz zaangażowanie tak wielu osób ze środowiska bankowego w pracę nad jakością obsługi klienta i lepszą komunikacją z klientem. Pracujemy z wieloma bankami prowadząc praktycznie w każdym miesiącu szkolenia z obsługi klienta i usprawniania komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Jesteśmy praktykami.
W pierwszej kolejności rekomendujemy zapoznanie się ze standardami prostego języka działom prawnym banków. To właśnie wewnętrzni prawnicy są najczęściej największą barierą w upraszczaniu języka i negują proste rozwiązania komunikacyjne wypracowane w Działach Obsługi Klienta, Sprzedaży i Marketingu. – mówi Marzena Sawicka Dyrektor Zarządzająca firmy szkoleniowej HILLWAY.
Międzynarodowa koncepcja ,,plain language”, o której mówi Krzysztof Pietraszkiewicz Prezes ZBP to koncepcja, którą HILLWAY wspiera od początku swojej działalności edukacyjnej i doradczej. Od 2011 roku na szkoleniach uczymy jak pisać teksty przejrzyste i w pełni zrozumiałe dla odbiorców. Zarówno pisma, jak i e-maile. Uczymy jak efektywnie rozmawiać z Klientem przez telefon, videokonferencję oraz czat.
Tym bardziej nas cieszy, że deklaracja banków w sprawie standardu prostego języka zakłada również edukowanie pracowników i rozwijanie ich umiejętności zrozumiałego mówienia i pisania. Sam fakt podpisania deklaracji nie wpływa na poziom wiedzy, umiejętności i postaw w zespołach obsługi klienta – te należy rozwijać i nad nimi pracować np. poprzez szkolenia.”
Zobacz kto podpisał deklarację i zapoznaj się z pełnym komunikatem ZBP z 29.06.2021 https://www.zbp.pl/aktualnosci/wydarzenia/Dobre-praktyki-prostej-komunikacji-bankowej