Szkolenie Przywództwo emocjonalne, czyli zarządzanie oparte na inteligencji emocjonalnej

Inteligencja emocjonalna to wg. Daniela Goleman’a zdolność do bycia świadomym swoich emocji, kontrolowania emocji i wyrażania emocji. Inteligencja emocjonalna pozwala liderom budować owocne relacje interpersonalne w sposób racjonalny i empatyczny.

Praca nad inteligencją emocjonalną jest kluczowa dla menedżera, który pragnie osiągnąć sukces w przywództwie. Zdolność do emocjonalnej więzi z pracownikami jest niezbędna dla skuteczności przywództwa. Dzieje się tak m.in. dlatego, że sposób, w jaki czujesz się liderem, może wpływać na Twoje zaangażowanie, a także na Twoją produktywność. Emocje mogą przeplatać się z każdą sytuacją w pracy, której doświadczasz: w czasach zmian i niepewność, interakcji z podwładnym, w momentach konfliktu, wypalenia czy w sytuacji sukcesu bądź porażki.

Employer branding - poztywny wizerunek pracodawcy

Chcesz rozwinąć inteligencję emocjonalna, by stać się efektywnym i skutecznym liderem? Zadbamy o Twój rozwój podczas szkolenia Przywództwo emocjonalne, czyli zarządzanie oparte na inteligencji emocjonalnej.

Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!

Grupa docelowa - uczestnicy szkolenia

Szkolenie Przywództwo emocjonalne, czyli zarządzanie oparte na inteligencji emocjonalnej skierowane jest do kadry zarządczej; liderów, menedżerów, którzy chcą rozwinąć swoją efektywność w zakresie przywództwa i budowania relacji z podwładnymi.

Cele szkolenia

Rozwój kompetencji w obszarze przywództwa z zastosowaniem metod pracy opartych na inteligencji emocjonalnej, wykorzystywanych do realizacji celów sprzedażowych.

Korzyści z udziału w szkoleniu

Efekty uczestnictwa w szkoleniu Przywództwo emocjonalne, czyli zarządzanie oparte na inteligencji emocjonalnej:

Wiedza

Uczestnik szkolenia:

  • Zna model inteligencji emocjonalnej
  • Zna mechanizm powstawania emocji
  • Zna pojęcie bilansu afektywnego
  • Zna algorytm i techniki do pracy z emocjami
  • Zna algorytm postępowania w sytuacjach generujących trudne emocji
  • Zna metodę FUKO, UFKO
  • Zna algorytm asertywnego komunikatu
  • Wie czym różni się język emocji od języka faktów

Umiejętności

Uczestnik szkolenia:

  • Potrafi ocenić własny poziom inteligencji emocjonalnej
  • Potrafi wpływać na własne emocje wykorzystując techniki
  • Potrafi rozróżniać i nazywać własnej emocje i emocje innych
  • Potrafi dostosować emocje do sytuacji
  • Potrafił unikać pułapek myślowych powodujących stres i inne trudne emocje
  • Potrafi zastosować model SBNRR
  • Potrafi zapobiegać wybuchom emocji własnych i innych osób
  • Potrafi stosować empatyczny odbiór i empatyczną komunikację
  • Potrafi posługiwać się językiem potrzeb i językiem faktów
  • Potrafi udzielać informacji zwrotnej i ją przyjmować

Zachowania

Uczestnik szkolenia:

  • Rozwija inteligencję emocjonalną w codziennym życiu
  • Wykorzystuje audyt wewnętrzny i monitoruje własne emocje
  • Unika błędów i pułapek w myśleniu
  • Nie ulega emocjom – stosuje algorytm pracy z emocjami
  • Stosuje technikę kapitalizacji pozytywnych emocji
  • Świadomie wykorzystuje informacje płynące z emocji
  • Świadomie wybiera skuteczną metodą postępowania w sytuacji sporu lub konfliktu
  • Wykorzystuje w praktyce empatię

Program szkolenia

EMOCJE W BIZNESIE I ŻYCIU ZAWODOWYM – ŚWIADOMOŚĆ EMOCJONALNA LIDERA

  • Rola i znaczenie emocji w biznesie – najnowsze badania
  • Mechanizm i skutki postawania emocji wpływające na jakość pracy
  • Czym jest inteligencja emocjonalna i dlaczego jest tak ważna w przywództwie
  • Dojrzewanie człowieka a poziom inteligencji emocjonalnej – dojrzałość emocjonalna
  • Autorefleksja nad swoimi obszarami do rozwoju w zakresie inteligencji emocjonalnej
  • Diagnoza aktualnej sytuacji w zespole i towarzyszących postaw emocjonalnych – umiejętności zauważania i nazywania
    emocji u siebie i w zespole

Narzędzie:

  • Model inteligencji emocjonalnej – narzędzie do autoanalizy
  • Audyt wewnętrzny – 24 godzinny monitoring własnych emocji
  • Narzędzie SSC do diagnozy postaw emocjonalnych

ZARZĄDZANIE SOBĄ, BY SKUTECZNIE WPŁYWAĆ NA INNYCH – SAMOREGULACJA EMOCJONALNA

  • Nie deleguj innym co Tobie nie miłe – zarządzanie własną irytacją, stresem, zniecierpliwieniem, niepewnością
  • Sztuka opanowania – jak nie rozmawiać pod wpływem emocji – umiejętność wzmacnianie dystansu i kontroli
    emocjonalnej w trudnych sytuacjach
  • Bilans afektywny – sens i potrzeba zauważania pozytywnych rzeczy w swoim otoczeniu – podejście doceniające
    w miejscu pracy

Narzędzie:

  • Koła wpływ
  • Metoda SBNRR – algorytm do pracy z emocjami
  • Metoda „pracy z myślami – autocoaching”
  • Technika kapitalizacji pozytywnych emocji

INTELIGENCJA EMOCJONALNA A BUDOWANIE ZAANGAŻOWANIA I MOTYWACJI W SWOIM ZESPOLE

  • Jesteś narzędziem do motywacji i zaangażowania innych – wykorzystaj to mądrze – budowanie świadomości i postawy zorientowanej na budowanie zaangażowania u innych
  • Moja rola w budowaniu zaangażowania i odpowiedzialności pracownika – co mogę zrobić jako lider- analiza działań dotychczasowych i kreowanie pomysłów na przyszłość
  • „Jedna ręka nie klaszcze”, czyli jak wpływać na postawy pracowników w celu
  • Jak poprzez własną postawę i zachowanie angażować agentów do poszukiwania szans sprzedażowych w zmieniającej
    się rzeczywistości społeczno-gospodarczej

Narzędzie:

  • 5 etapowy kontrakt z pracownikami
  • Test dialogu w firmie
  • 12 pytań o zaangażowanie Gallupa

INTELIGENCJA EMOCJONALNA W RELACJACH I W PRAKTYCE

  • Opór pracowników – opór jest o tym czego nie wiesz – dowiedz się z czego się bierze
  • Wprowadź kontrakt – zaplanuj działania dążące do uzyskania oczekiwanej postawy, wydobycia potencjału
    i wykorzystania już istniejących zasobów
  • Ćwiczenie empatii – jak słuchać innych i jak odpowiadać, by budować maksymalne porozumienie i szacunek oraz
    zaufanie
  • Efektywna komunikacja- precyzowanie oczekiwań i budowanie atmosfery zrozumienia
  • Nieoceniający styl komunikowania siła słowa – język faktów a język emocji i ich konsekwencje
  • Wyrażanie uczuć i emocji poprzez branie za nie odpowiedzialności
  • Znaczenie udzielania informacji zwrotnej w komunikacji – radzenie sobie z feedbackiem
  • Wdrożenie adekwatnych działań zarządczych zmierzających do realizacji celów sprzedażowych z wykorzystaniem
    metod pracy opartych na inteligencji emocjonalnej.

Narzędzie:

  • Technika 3D – poszerzania perspektywy
  • Profile języka emocji a języka faktów
  • Technika FUKO, FUO

SZKOLENIE ONLINE – szczegóły

MOŻLIWE FORMY SZKOLENIA ONLINE:

  • szkolenie otwarte online – dla wszystkich chętnych, umożliwiające między innymi wymianę doświadczeń między Menadżerami
  • szkolenie dedykowane online – szyte pod potrzeby – (digital learning, distance learning)

Szkolenia dedykowane możliwe formy realizacji:

  • organizacja webinaru dla większej grupy osób realizowane zdalnie on-line z tematu (do 1,5h) z nagraniem lub bez. Z możliwością wyceny licencji na odtwarzanie w ramach organizacji.
  • organizacja dedykowanego warsztatu online (szytego na miarę szkolenia dla grupy warsztatowej)
  • przygotowanie plików SCORM do platformy e-learningowej Klienta

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE ONLINE – INTERAKTYWNY WARSZTAT ONLINE

Szkolenie zamknięte, szyte pod potrzeby firmy i uczestników szkolenia. Realizowane w formie zdalnej w formie interaktywnego warsztatu online ,,na żywo” z pełnym udziałem i zaangażowaniem uczestników.

Ze względu na efektywność i jakość szkolenia oraz komfort pracy uczestników i Trenera program przygotowujemy w serii np. 2-8 sesji warsztatów online trwających maksymalnie do ok. 4 godzin w rozłożeniu na ustalony okres np. kilku dni lub tygodni.

Często projekt rozwojowy przeplatamy pomiędzy sesjami mikro-zadaniami wdrożeniowymi dla uczestników do zastosowania w codziennej pracy.

Wykorzystujemy licencjonowane narzędzia do prowadzenia warsztatów on-line dla grup warsztatowych -6-15 osób.

Prowadzą Trenerzy praktycy biznesu z doświadczeniem w szkoleniach on-line

SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły

Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).

MIEJSCE SZKOLENIA

Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.

Jesteś zainteresowany danym szkoleniem?

Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?

Zapraszamy do kontaktu!

E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82

Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.

Skip to content