Wystąpienia publiczne i liczne prezentacje są podstawą pracy większości menadżerów na całym świecie. Ich celem jest często przekazanie strategii firmy, zmian, informacji o nowych produktach/usługach, często wśród tych informacji są też niepopularne decyzje. Podstawowym celem każdej prezentacji, każdego wystąpienia jest wzbudzenie zainteresowania słuchaczy oraz zdobycie zaufania publiczności. Sam fakt, że uwaga każdej osoby jest skoncentrowana na naszej osobie wzbudza w nas emocje ? u jednych jest to wzrost adrenaliny, u innych obawy i presję, czy sobie poradzimy. Nie każdy rodzi się idealnym mówcą, ale każdy może nim zostać.

Na czym polega sztuka prezentacji? Jeden obraz jest wart tysiąca słów głosi stare powiedzenie. Pokazując Klientowi zdjęcia naszego produktu, szybciej przekonamy go do tego, że produkt rzeczywiście istnieje i jest mu potrzebny. W ten sposób zwiększamy swoją szanse na to, ze podpiszemy umowę i pozytywnie zakończymy transakcję. Jeśli szukamy inwestora, możemy długo tłumaczyć mu, że nasza sprzedaż rośnie o 30 proc. rocznie, ale łatwiej będzie mu to sobie wyobrazić i zapamiętać, jeśli zobaczy kilka słupków. Dużo jednak zależy od tego, jak mu to pokażemy. Tak samo nasz zespół łatwiej przyswoi pewne dane czy decyzje Zarządu, jeżeli zostaną przedstawione w odpowiedni sposób.
Prezentacja stała się już prawdziwą sztuką, która rządzi się własnymi prawami. Nasi słuchacze chcą konkretnej i rzetelnej informacji o nowej strategii działania, o zmianach, o produkcie czy nowej usłudze w krótkim czasie.
Reguła Guy’a Kawasaki, guru branży technologicznej, to 10 slajdów w 20 minut z rozmiarem czcionki nie mniejszym niż 30 punktów. Tekst musi być duży, żeby był widoczny także dla tych, którzy siedzą w najdalszych rzędach. Zwykle człowiek nie jest w stanie skupić się dłużej niż przez 20 minut. Jeśli nie możesz powiedzieć mu wszystkiego w tym czasie, to oznacza, że nie jesteś przygotowany.
Trema, obawa o reakcję publiczności, lęk przed stanięciem twarzą w twarz ze słuchaczami to najczęstsze bodźce, które zniechęcają i odciągają nas od wystąpień publicznych. Nie chodzi o to, aby od razu porywać wielotysięcznych tłumów, bo przecież niewiele osób musi mierzyć się z aż takim wyzwaniem. Należy jednak stawić czoło swoim obawom i uprzedzeniom.
Świetne przeprowadzone wystąpienie publiczne nie jest kwestią talentu, ale normalną umiejętnością, taką jak jazda na rowerze, czy obsługa programów komputerowych. Przemawianie do ludzi, jak również przekonywanie ich do swoich racji nie jest łatwe, ale można się tego nauczyć. Znajomość kilku sprawdzonych zasad wystąpień publicznych pomoże Ci opanować tę sztukę.
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
Program szkolenia
ROLA AUTOPREZENTACJI
- Rola Autoprezentacji, czyli sztuka prezentacji
- Definicja prezentacji i struktura prezentacji
- Czym jest sztuka prezentacji
PLANOWANIE I ORGANIZACJA – “ZA KULISAMI”
- Precyzyjne wyznaczanie celów prezentacji
- Określenie celu w kategoriach tego, czego mam nauczyć i do czego mam przekonać
- Określenie celu w kategoriach tego, co mają zrobić uczestnicy wystąpienia w jego wyniku
- Rozpoznanie grupy docelowej
- Konstruowanie prezentacji: wstęp, rozwinięcie, zakończenie
- Jak dobrać najlepszą metodę dydaktyczną do każdego zagadnienia?
- Wykład, prezentacja, dyskusja, ćwiczenie ? jak rozplanować ich użycie w trakcie spotkania
- Efektywne wykorzystanie środków wspomagających, czyli z jakich pomocy wizualnych korzystać
- Materiały prezentacyjne
- Zasady przygotowania sali i pomocy prezentacyjnych w sposób wspierający osiągnięcie celu
- “Obdarzone autorytetem” miejsca na sali i przy stole
- Forma prezentacji, rekwizyty, gadżety – ich rola we wsparciu siły przekazu
- Jak przewidzieć kontrargumenty ze strony słuchaczy i obmyślić sposoby na ich rozbrojenie?
AKT PREZENTACJI, CZYLI NA SCENIE
- Techniki prezentacyjne
- Wstęp – rozwinięcie – zakończenie
- Jak się zachowywać?
- Co robić ze wzrokiem, rękoma, głosem?
- Siedzieć, stać a może chodzić?
- Stres, czyli techniki radzenia sobie z negatywnymi emocjami
- Zasady używania pomocy wizualnych
- Co robić i mówić na początku oraz końcu spotkania?
- Rady na koniec, czyli “coś” więcej niż podstawy
CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA SKUTECZNE PROWADZENIE PREZENTACJI
- 5 sposobów na “mocne” rozpoczęcie prezentacji i wykreowanie pozytywnego nastawienia słuchaczy od pierwszej chwili wystąpienia
- Jak najbardziej klarownie przeprowadzić słuchaczy przez swój tok myślenia
- Techniki wzmacniające własną pewność siebie podczas trwania wystąpienia jako sposób na tremę i stres
- Zawsze jest jakieś “ale” – czyli jak radzić sobie i dyskutować z kontrargumentami i wątpliwościami od audytorium
- Sposoby reagowania na prowokacje, zaczepki i manipulacje ze strony słuchaczy
- “Szkoła przetrwania” – czyli jak radzić sobie z trudnymi słuchaczami, którzy sprawiają kłopoty?
- Otoczenie – zasady przygotowania sali i pomocy prezentacyjnych w sposób wspierający osiągnięcie celu (sala, pokój, stoły, krzesła, oświetlenie, sprzęt)
- Przygotowanie prezentera – strój, uczesanie, świadomość własnej fizjologii, sposoby radzenia sobie z tremą
- Werbalne i niewerbalne środki przekazu – Na co zwrócić szczególną uwagę?
- Istota argumentacji
- Rola interakcji z rozmówcą
Trener prowadzący szkolenie
Grzegorz Tomaszewski
Trener biznesu z 14-letnim doświadczeniem. Prowadzi szkolenia z komunikacji interpersonalnej, zarządzania zespołem, współpracy, sprzedaży relacyjnej oraz autoprezentacji, storytellingu, perswazji i wystąpień publicznych. Przygotowuje indywidualnie dyrektorów i członków rad nadzorczych do wystąpień na konferencjach, spotkaniach biznesowych, debatach publicznych oraz w mediach.
Przeprowadził ponad 1500 dni szkoleniowych dla pracowników oraz członków takich firm i instytucji, jak: Agencja Rynku Rolnego, Asseco, AXI Immo, Bank Gospodarstwa Krajowego, Bayer, BGŻ BNP Parribas, BMZ, BZ WBK, Colliers, Daft Code, H+H, Innogy Polska, Insert, Inter TUW S.A., Izba Inżynierów Budownictwa, Hola Design, KGHM, Merton, Play, PGE Obrót, PGNiG SA, Sanofi, Telekomunikacja Polska, TP Internet, TSE Grupa, ZUS, Wojskowa Akademia Techniczna, Wyższa Szkoła Sądownictwa i Administracji, Vectra.
Doskonali swoje umiejętności prezentacyjne w praktyce, prowadząc samemu konferencje, gale, spotkania biznesowe, targi oraz eventy zamknięte i plenerowe m.in. dla: Aviva, Sferia, NC+, McKinnsey, RWE Polska, Polbank, Vectra, White Crane, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, innogy Polska, Polskie Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego.
Grzegorz stale doskonali swoje umiejętności z zakresu wystąpień publicznych poza salą szkoleniową. Wykłada psychologię społeczną m.in. na Wyższej Szkole Informatyki, Zarządzania, i Administracji w Warszawie. Występuje systematycznie na scenie Klubu Toastmasters, międzynarodowej organizacji zrzeszającej 350 tys. mówców z całego świata. Jest także konferansjerem w recitalu Katarzyny Zygmont i aktorem Kabaretu Zygzak (otrzymał wiele nagród na ogólnopolskich festiwalach m.in.: PAKA 2012, Lidzbarskie Wieczory Humoru i Satyry 2012, SZPAK 2011, Mulatka 2011). Prowadzi Swobodną Scenę Kabaretową, gra w reklamach i filmach. Jest współautorem bloga na temat sztuki pozytywnej komunikacji prowadzenislowami.pl i współwłaścicielem studia filmowego Story Media.
Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Warszawskim, Szkoły Coachingu i Trenerów Biznesu Grupy TROP, akredytowanej przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne (PTP) oraz Akademii Umiejętności Trenerskich House of Skills. Posiada certyfikat I stopnia coacha i trenera metody Trop. Brał udział w wielu warsztatach: “Wstań i mów” – Andy Harrington (Public Speakers University), “Spectacular Speaking” – Olivia Schofield, Florian Mueck, Jerzy Zientkowski, John Zimmer, Peter Zinn, 2015 czy “Coaching Zespołowy i Grupowy” – Professional Certified International Coach Federation, 2014. Uczestniczy stale w indywidualnych zajęciach mentorskich na temat storrytelingu (pod okiem Marka Stączka z Edison Team) oraz retoryki i sztuki perswazji u dr. hab. Jacka Wasilewskiego (Zakład Retoryki Instytutu Dziennikarstwa UW).
SZKOLENIE OTWARTE – szczegóły
Szkolenia otwarte są to szkolenia dla wszystkich chętnych. Na takie szkolenia przedsiębiorstwa mogą kierować swoich pracowników.
METODOLOGIA SZKOLENIA OTWARTEGO
Jako jedna z nielicznych instytucji szkoleniowych w Polsce dbamy o to, aby szkolenia otwarte były dopasowane do potrzeb uczestników.
W trakcie szkolenia Trener uwzględnia indywidualne sytuacje z Państwa środowiska pracy, przedstawia narzędzia i rozwiązania gotowe do zastosowania już następnego dnia po szkoleniu!
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów (80%) popartych krótkimi mini-wykładami (20%), podczas których przekazywane będą niezbędne treści teoretyczne. Charakter zajęć ma za zadanie angażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału, poprzez pracę w grupach, liczne ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, analizę przypadków, symulacje realnych sytuacji / zachowań w obliczu zaistniałych zmian.
Skuteczne przyswajanie nowych wiadomości i umiejętności jest możliwe wyłącznie w warunkach aktywnej uwagi słuchaczy. Jeśli nie są oni zaciekawieni, zmotywowani do słuchania, nie uczą się. Szkolenie prowadzi Trener, który potrafi zarazić entuzjazmem, inicjatywą oraz przyjemnością z nauki.
Nasz Trener z całej dostępnej mu wiedzy wybierze rzeczy kluczowe, zgodne z potrzebami i oczekiwaniami uczestników.
WYCENA I SYSTEM RABATOWY
Chcesz poznać wycenę szkolenia? Skontaktuj się z nami
System rabatowy:
Zgłoszenia 2 osób – 5% rabatu
Zgłoszenia 3 osób – 10% rabatu
Rabaty nie łączą się, istnieje możliwość negocjacji cen przy zgłoszeniu większej ilości osób.
W cenie szkolenia otwartego:
- Prowadzenie szkolenia przez doświadczonego Trenera Biznesu.
- Komplet materiałów szkoleniowych wraz z ćwiczeniami.
- Dyplomy uczestnictwa.
- Konsultacje po ? szkoleniowe.
- Lunch oraz przerwy kawowe w trakcie szkolenia.
TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
Sprawdź aktualne terminy szkolenia -> kliknij
Szkolenie odbędzie się w Warszawie w Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym przy ul. Grażyny 13/15 (Stary Mokotów).
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY I WARUNKI UCZESTNICTWA
Formularz zgłoszeniowy na szkolenie otwarte -> kliknij
Warunki uczestnictwa -> kliknij
SZKOLENIE DEDYKOWANE – szczegóły
Szkolenia organizowane w formie zamkniętej, dedykowanej danej firmie, dopasowane do specyfiki organizacji, branży i potrzeb uczestników. Praca na realnych sytuacjach związanych z obszarem merytorycznym szkolenia.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Optymalnie Model 2 +1 (2 dni szkolenia -> wdrożenie usprawnień -> 3-4 tygodnie po szkoleniu właściwym 1 dzień szkolenie Follow-up z analizą punktów krytycznych, utrwaleniem wiedzy).
MIEJSCE SZKOLENIA
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta i w każdym innym miejscu wskazanym przez Klienta. Istnieje możliwość zorganizowania logistyki szkolenia przez HILLWAY.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces obsługi klienta/zoptymalizować działania contact center – podnieść inne kompetencje zespołu obsługi klienta?
E-mail: [email protected]
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.