Asertywna komunikacja i wywieranie wpływu w zarządzaniu pracownikami
Głównym celem szkolenia Asertywna komunikacja i wywieranie wpływu w zarządzaniu pracownikami jest podwyższenie kompetencji z zakresu efektywności osobistej menadżera poprzez rozwój kompetencji z zakresu efektywnej komunikacji i wywierania wpływu oraz skutecznego zarządzania zespołem.
Po szkoleniu uczestnicy:
– Potrafią sprawniej się komunikować z podwładnymi i przełożonymi
– Rozumieją znaczenie asertywnej komunikacji w procesie zarządzania
– Znają narzędzia asertywnej komunikacji z podwładnymi
– Potrafią dostosować technikę asertywnej komunikacji do sytuacji i pracownika
– Opracują własną mapę asertywności
– Będą potrafili rozpoznać sytuacje konfliktową i pozytywnie ją rozwiązać
– Będą potrafili przeprowadzić trudne rozmowy z pracownikami
Kliknij poniżej i rozwiń interesujący Cię element opisu szkolenia!
– Poznanie technik i narzędzi asertywnej komunikacji w zarządzaniu
– Wzrost świadomości i umiejętności rozpoznawania zachowań biernych, agresywnych, asertywnych
– Wzrost poczucia odpowiedzialności i sprawczości w zarządzaniu
– Poznanie technik wywierania wpływu w zarządzaniu pracownikami
• Asertywność a styl kierowania
• Aspekt wspieram i wymagam w roli menedżera
• Gra „Władza”
• Autorytet w roli kierownika, lidera zespołu
• Właściwy dystans w relacjach z pracownikami
• Bariery w komunikacji asertywnej (wewnętrzne i zewnętrzne)
ASERTYWNE UMIEJĘTNOŚCI PRZYDATNE W PRACY MENEDŻERA
• Co to są zachowania asertywne
• Mapa asertywności – autodiagnoza
• Wyrażanie własnego zdania
• Asertywna odmowa
• Asertywna reakcja na krytykę i opinię przełożonych/podwładnych
• Katalog uprawnień menedżera i odpowiadających im praw pracownika
ASERTYWNIE NARZĘDZIA MENEDŻERA W PROCESIE REALIZACJI ZADAŃ
• Standard zlecania zadań
• Monitorowanie i kontrola bieżąca
o Diagnoza problemu i rozmowa korygująca
o Linia interwencji – asertywne stawianie granic
• Ocena – Standard rozmowy i standard zachowań
ASERTYWNA KOMUNIKACJA W ZARZĄDZANIU ZESPOŁEM
• Narzędzia menedżera w zarządzaniu zespołem
• Exspose menedżera
• Komunikowanie trudnych decyzji
• Rozmowa zwalniająca
WYWIERANIE WPŁYWU NA PRACOWNIKÓW
• Zasady wywierania wpływu
• Dzielenie się własnymi opiniami
• Prowadzenie dyskusji
• Argumentowanie
• Rozwiązywanie konfliktów
• Rozmowa mediacyjna
JAK ASERTYWNIE RADZIĆ SOBIE W KONFLIKCIE?
• Strategie postępowania w konflikcie
• Buduj kontakt i porozumienie w obliczu zaistniałego konfliktu
• Poznaj zasady asertywnej komunikacji w sytuacji konfliktowej – udzielanie informacji zwrotnych, wyjaśnianie wątpliwości, przekształcanie sporu w dyskusję
• Szukaj konsensusu w sytuacji różnicy zdań
ASERTYWNA AUTOPREZENTACJA W OPARCIU O WŁASNE DOŚWIADCZENIA, UMIEJĘTNOŚCI, ZASOBY
• Poznaj swoje silne strony – wiara w siebie jest warunkiem pozytywnej autoprezentacji
• Wzmacniaj swój autorytet w roli przełożonego
• Świadomie buduj postawę profesjonalnego i wiarygodnego kierownika
Dyplomowany Trener Biznesu.
Posiada wyższe wykształcenie na kierunkach, psychosocjologia, zarządzanie zasobami ludzkimi, administracja samorządowa. Autor wielu artykułów na temat zarządzania, sprzedaży i efektywności pracy.
Szczególnie specjalizuje się w tematach związanych z Inteligencją Emocjonalną, kreowaniem liderów sprzedaży, zarządzaniem wiedzą i informacją w organizacji oraz negocjacjami. Szkoli osoby pracujące w sprzedaży, zaopatrzeniu i działach związanych z obsługą klienta.
Na bieżąco skutecznie wspiera kilkudziesięciu handlowców i menedżerów zarówno jako coach, jak też trener rozwoju osobistego i sprzedaży. Chętnie wspiera menedżerów i sprzedawców w codziennej pracy i w konkretnych sytuacjach, często pracując z nimi w terenie.
OBSZAR SECJALIZACJI:
Specjalizuje się w projektach szkoleniowo-doradczych w zakresie sprzedaży, zarządzania ludźmi, zarządzania projektami oraz rozwoju osobistego. Łącznie przeprowadził ponad 10 000 godzin szkoleń i coachingu. Prowadził szkolenia m.in. dla: Grupa PKP, PZL Mielec, SAD S.A., Atlantic S.A., JOART sp. z o.o., Ecco Holiday sp. z o.o., Profi-Lingua sp. z o.o., Familijny Poznań
i wiele innych.
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:
W ostatnich latach współtworzył nowe standardy zarządzania w największej polskiej firmie zatrudniającej
40 tys. pracowników na stanowisku dyrektora projektu ds. poprawy efektywności zarządzania.
Trener posiada kilkunastoletnie doświadczenie w sprzedaży w branżach technicznych, IT, FMCG i innych, w systemach sprzedaży B2C, B2B oraz B2G oraz pięcioletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem sprzedaży i kierowaniem oddziałem firmy Pracował na stanowisku kierownika oddziału w P.H. ANBO SOwidnica, Regionalnego Przedstawiciela Handlowego w P.H. GALICJA Dębica, Key Account Managera w KOS-ELEKTROSYSTEM Nekla, Trenera wewnętrznego w IN-Software Polska Sp. z o.o. Poznań oraz Dyrektora projektu ds. poprawy efektywności zarządzania w PKP PLK S.A. Warszawa. Przeprowadził ok. 10 000 rozmów handlowych i negocjacji. Sukcesy handlowe poparte wysokimi wynikami.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
A może szukasz szkolenia o podobnej tematyce lub chcesz usprawnić proces zarządzanie w swojej firmie?
E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82
Informujemy, iż na wszystkie zapytania odpowiadamy maksymalnie w ciągu 48 godzin.