Case study szkolenia HILLWAY: Rozwój umiejętności – analityczne i krytyczne myślenie

Case study HILLWAY: Rozwinięcie umiejętności analitycznego i krytycznego myślenia

Według najnowszych raportów, takich jak raport World Economic Forum 2025, analityczne i krytyczne myślenie są jednymi z najbardziej pożądanych kompetencji przyszłości. Szkolenia z tego zakresu stanowią kluczowy element inwestycji w rozwój pracowników, a co za tym idzie, w efektywność całej organizacji.
W poniższym case study przedstawiamy projekt rozwojowy zrealizowany przez HILLWAY dla domu mediowego, który miał na celu wzmocnienie tych umiejętności wśród swoich pracowników.

Wyzwania klienta i cele szkolenia

Klient HILLWAY – Dom mediowy, zidentyfikował potrzebę rozwinięcia umiejętności analitycznego myślenia wśród swoich pracowników. Głównym celem szkolenia było zwiększenie skuteczności tworzenia rekomendacji dla klientów na podstawie danych mediowych i biznesowych. Wyzwania, z którymi borykał się zespół, obejmowały trudności
w przekładaniu danych na trafne i efektywne rekomendacje oraz ograniczenia w budżetach kampanii reklamowych
.

Na podstawie badania potrzeb wspólnie z Klientem zostały określone cele szkolenia:

  • Trafne i szczegółowe obserwacje danych.
  • Wyciąganie wniosków na podstawie analizy danych mediowych i biznesowych klienta oraz konkurencji.
  • Formułowanie hipotez analitycznych i rekomendacji.
  • Szukanie współzależności między działaniami marketingowymi a wynikami kampanii.

Przygotowanie programu i dobór metod szkoleniowych

Program szkolenia został opracowany tak, by łączył teorię z intensywnymi warsztatami praktycznymi. Składał się
z dwóch dni warsztatów, każdy po 8 godzin oraz godziny wstępnego przygotowania (pre-work). Aby uzyskać maksymalną efektywność podczas obu dni szkolenia, proporcja części praktycznej do teoretycznej została zaprojektowana na poziomie 70:30, co pozwoliło skoncentrować się na konkretnych przykładach uczestników.

Pre-work:

Uczestnicy przed szkoleniem otrzymali zadanie przygotowawcze, które miało wprowadzić ich w kontekst myślenia strategicznego klienta. Były to case study wymagające analizy sytuacji marki i przygotowania pytań, które pozwolą lepiej zrozumieć cele i wyzwania klienta.

Metody pracy z uczestnikami w trakcie warsztatów:

Na podstawie analizy potrzeb szkoleniowych oraz pre-work przeprowadzonych przez Eksperta HILLWAY dobrane zostały metody pracy z uczestnikami, które zostały następnie wykorzystane podczas warsztatów:

  • burze mózgów koncentrujące się na znalezieniu odpowiedzi na postawione podczas szkolenia pytania,
  • praca w mniejszych podgrupach, umożliwiająca rozwój współdziałania nad rozwiązaniem problemów,
  • dyskusje moderowane, mające na celu wymianę doświadczeń, wiedzy oraz inspirację do wdrożenia rozwiązań,
  • analizy case studies, dostarczonych przez uczestników warsztatów, dające możliwość przećwiczenia poznanych technik
    w symulowanych warunkach.

Warsztaty:

    1. Zbieranie i przetwarzanie danych – Uczestnicy nauczyli się wykorzystywać benchmarking, analizę luk
      oraz technikę 5 Whys do dogłębnej analizy danych. Dyskusje i praca w grupach pomogły w przekształceniu danych w wartościowe wnioski.

    2. Wyciąganie wniosków z danych mediowych – Omówiono takie metody jak analiza atrybucji, analiza trendów
      i sezonowości oraz ocena wkładu poszczególnych kanałów. Uczestnicy ćwiczyli rozróżnianie korelacji
      od przyczynowości oraz stosowanie reguły kanibalizacji
      w kontekście kanałów mediowych.

    3. Tworzenie rekomendacji – Zastosowano metodę 5W2H oraz zasadę „Actionable insights”, by uczyć uczestników, jak formułować konkretne, mierzalne i szybko wdrażalne rekomendacje.

Efekty i opinie uczestników

Szkolenie spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem uczestników. Najbardziej docenione zostały praktyczne podejście oraz możliwość pracy na rzeczywistych case studies.

Opinie uczestników:

  • “Szkolenie otworzyło na szerszy kontekst biznesowy i dostarczyło innej perspektywy.”

  • “Wszystko bardzo fajnie prowadzone, na wielu przykładach, merytorycznie super. Polecam.”

  • “Jedno z lepszych szkoleń, jakie miałem okazję uczestniczyć.”

Średnia ocena pracy trenera wyniosła 4,98/5, a gotowość do wdrożenia zdobytej wiedzy oceniono na 4,56/5.

Wnioski i rekomendacje

Kluczowym wnioskiem ze szkolenia była potrzeba lepszego zrozumienia sytuacji klienta przed proponowaniem rozwiązań. Uczestnicy zauważyli, że istotne jest zadawanie właściwych pytań, aby dokładnie przeanalizować potrzeby i cele klienta.

Na podstawie szkolenia zostały opracowane rekomendacje do dalszego rozwoju:

  • Kontynuowanie szkoleń w obszarze analitycznego myślenia z uwzględnieniem specyficznych potrzeb branży mediowej.

  • Rozwój narzędzi wspierających analizę danych i formułowanie rekomendacji

  • Włączenie managerów szkolonego Zespołu w proces szkoleniowy, w celu wzmocnienia pozyskanych przez uczestników wiedzy
    i umiejętności.

  • Zachęcanie do ciągłej edukacji klientów w zakresie analityki danych i wykorzystania ich w strategiach marketingowych.

Rekomendacje spotkały się z uznaniem Klienta, który kontynuuje współpracę z HILLWAY w zakresie ich dalszego wdrożenia.

Podsumowanie

Przeprowadzone szkolenie z zakresu analitycznego i krytycznego myślenia zostało przyjęte z dużą aprobatą uczestników, którzy deklarują wysoką chęć wdrożenia poznanych rozwiązań. Przedstawione w Case Study metody mogą zostać zastosowane uniwersalnie w temacie rozwoju umiejętności krytycznego i analitycznego myślenia w różnych branżach oraz w przypadku zespołów zajmujących się innymi zagadnieniami w codziennej pracy.

W HILLWAY rozwijamy kompetencje zespołów, przygotowując na wyzwania jutra.

Power Skills
Skip to content WordPress Double Opt-in by Forge12